Gaat TomTom oplossing/alternatief bieden voor Flitsmeister?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• DennisKinneging
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-09 10:54
Mijn vraag
Denken jullie dat de nieuwe Tom van TomTom ervoor gaat zorgen dat je niet meer je telefoon via Bluetooth verbonden moet houden om Flitsmeister te kunnen gebruiken?

Daar word ik namelijk helemaal gek van in mijn Model 3. Ik kan geen apps van Tesla gebruiken voor muziek, anders werkt Flitsmeister niet.

Zou Tom van TomTom net zo goed/beter werken als Flitsmeister in een andere auto?
Relevante software en hardware die ik gebruik
https://www.tomtom.com/nl...on/car-gps/tom-by-tomtom/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 18:53
Ik heb geen idee of TomTom dit op gaat lossen.
Wat mogelijk je probleem kan verhelpen is het volgende:

In Flitsmeister bij Instellingen -> Geluidsopties
'Automatisch' uitschakelen en vervolgens kiezen voor 'Via HFP'.
Flitsmeister signalen zullen dan over de bluetooth binnen komen als een soort telefoongesprek. Daarbij kan je de apps van Tesla blijven gebruiken en toch een meldingen ontvangen vanuit Flitsmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, HFP werkt, wel wat irritant soms. Ik heb zo’n hardware device van Marktplaats gehaald voor €15 ofzo.
De ONE, die werkt zonder opladen ~2 jaar op batterij en zonder abonnement.
Inmiddels rijd ik met Dash, maar de One was een prima ding.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtomdrivers
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 09:04
Hallo, Het Tom-apparaat van TomTom is ontworpen om essentiële verkeerswaarschuwingen te bieden, zoals meldingen van flitscamera's, weggevaar en verkeersopstoppingen. Het vereist Bluetooth-connectiviteit om volledig te functioneren, zodat je tijdige waarschuwingen ontvangt tijdens het rijden. Deze verbinding stelt het apparaat in staat om realtime gegevens van de TomTom-app te gebruiken, wat de algehele rijervaring verbetert.

Als je nog verdere vragen hebt of meer informatie nodig hebt, aarzel dan niet om te vragen! ^Rahyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:17

tCC

Zijn er uberhaupt mensen die de TomTom Tom gekocht hebben of ben ik de enige?

Ik lees graag wat ervaringen, heb ze zelf nog niet want ben sinds ik hem ontvangen heb ziek, hopelijk dit weekend weer touren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 16:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

tCC schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:38:
Zijn er uberhaupt mensen die de TomTom Tom gekocht hebben of ben ik de enige?

Ik lees graag wat ervaringen, heb ze zelf nog niet want ben sinds ik hem ontvangen heb ziek, hopelijk dit weekend weer touren!
Ik denk dat je hier een van de weinige kopers bent. Als ik om mij heen kijk zie ik echt niemand Tom Tom nog gebruiken. De meeste mensen die ik spreek gebruiken ofwel de navigatie van de auto zelf of iets als Waze. De tijd van dedicated devices is echt wel voorbij imho. Uitzonderingen zijn motorrijders en andere vormen van vervoer maar daar zie ik dan eigenlijk vaak Garmin.

Ik zie zelf weinig toegevoegde waarde van "Tom". Weer een device (dat een telefoon nodig heeft om te functioneren, weer van voeding moet worden voorzien) voor functionaliteit dat een appje ook kan, met Android Auto of Carplay gewoon op het scherm in de auto.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC

tCC

Bor schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat je hier een van de weinige kopers bent. Als ik om mij heen kijk zie ik echt niemand Tom Tom nog gebruiken. De meeste mensen die ik spreek gebruiken ofwel de navigatie van de auto zelf of iets als Waze. De tijd van dedicated devices is echt wel voorbij imho. Uitzonderingen zijn motorrijders en andere vormen van vervoer maar daar zie ik dan eigenlijk vaak Garmin.

Ik zie zelf weinig toegevoegde waarde van "Tom". Weer een device (dat een telefoon nodig heeft om te functioneren, weer van voeding moet worden voorzien) voor functionaliteit dat een appje ook kan, met Android Auto of Carplay gewoon op het scherm in de auto.
Klopt hoor, alleen, ben ik op zich wel klaar met die melkkoe die Flitsmeister heet.

Op zich werkte mijn Flitsmeister ONE prima, de DASH heb ik terug gestuurd en gebruik weer m'n Flitsmeister TWO maar hoopte stiekum dat iets als Tom mensen op het idee zou brengen over te stappen, eenmalig aanschaffen en vervolgens gratis (totdat TomTom ook gaat besluiten mensen te laten betalen bij een enorme userbase in de toekomst).

ps ik rijd Tesla en heb een hekel om m'n telefoon ergens op te hangen in de auto dus zo'n hardware iets is dan wel een uitkomst, werkt op zich ook prima met kleurtjes en piepjes

[ Voor 11% gewijzigd door tCC op 15-10-2025 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 16:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

tCC schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:04:
[...]
eenmalig aanschaffen en vervolgens gratis (totdat TomTom ook gaat besluiten mensen te laten betalen bij een enorme userbase in de toekomst).
Ik vraag mij af of dat in de toekomst zo blijft. De TomTom app heb je nodig en die vereist voor veel functies een betaald abonnement.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC

tCC

Bor schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:11:
[...]

Ik vraag mij af of dat in de toekomst zo blijft. De TomTom app heb je nodig en die vereist voor veel functies een betaald abonnement.
Ben je niet in de war met hun betaalde TomTom GO (Expert) app met offline kaarten?

De normale/huidige/online TomTom, die met Tom werkt, is de nieuwe naam vna AmiGO en is niet betaald.

Tom Tom is best simpel zonder b*llshit, navigatie en meldingen.

Zie o.a. [TomTom navigatie apps] - GO / AmiGO / GO Ride

[ Voor 14% gewijzigd door tCC op 15-10-2025 19:27 ]

Pagina: 1