Vraag

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Momenteel heb ik mijn "deco-netwerk" zo aangesloten, het is niet heel erg fraai en idiaal denk ik, maar ik heb ook te maken met budget en mogenlijkheden betreft fysieke kabels. Momenteel heb ik het "probleem" dat de outdoor Deco en de Deco op de 1e verdieping draadloos zijn opgenomen in het mesh-netwerk maar dus niet herkend worden als bedraad. af en toe heb ik toch dat er wat uitvalt, dus vandaar mijn idee om 2x een bedraade te doen.

Mijn vraag: 1. is dit mogenlijk zoals afbeelding, en hoe dan? en vraag 2 is dit bete cq aan te raden of zijn er betere oplossingen binnen de mogenlijkheden die ik heb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT-C4cOuz9KKxkYeKUT4lmJ1apc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9wV5z91r9J2iTawXXTyl0K1.jpg?f=fotoalbum_large

www.casarodriguillo.com

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pinin ik heb je vraag afgesplitst van 2 Deco slaves bedraad aansluiten op de main Deco. en een eigen topic gegeven, dat heeft bij ons de voorkeur.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:34
Eigenlijk moet je "hoofddeco" tussen de "main router / modem" en de eerste switch geplaatst worden. Dat is wat TP zelf aangeeft voor een goede werking.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 13:57
Pinin schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:28:
Momenteel heb ik mijn "deco-netwerk" zo aangesloten, het is niet heel erg fraai en idiaal denk ik, maar ik heb ook te maken met budget en mogenlijkheden betreft fysieke kabels. Momenteel heb ik het "probleem" dat de outdoor Deco en de Deco op de 1e verdieping draadloos zijn opgenomen in het mesh-netwerk maar dus niet herkend worden als bedraad. af en toe heb ik toch dat er wat uitvalt, dus vandaar mijn idee om 2x een bedraade te doen.

Mijn vraag: 1. is dit mogenlijk zoals afbeelding, en hoe dan? en vraag 2 is dit bete cq aan te raden of zijn er betere oplossingen binnen de mogenlijkheden die ik heb

[Afbeelding]
Dit werkt zo niet, want het is nu je Main Modem/Router die de dienst uitmaakt. Je Main Deco moet tussen de Modem/Router en de eerste Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb die van mij (3 deco m4's) in AP modus staan en dan werkt het prima op deze manier (bedraad)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 25-09-2025 08:02 ]

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:25
Draait je systeem in AP of Router modus? In het geval dat je in Router modus zit werkt dit inderdaad niet en moet je de de Main deco aansluiten tussen je modem en de eerste switch aansluiten.
Pagina: 1