Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariekeVerm
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-09 14:35
Mijn vraag
Kan iemand mij helpen aub omdat mijn toetsenbord van mijn Lenovo laptop niet meer werkt na een upgrade naar Windows 11 recent (Mijn laptop is een Lenovo V110 – 151 KB, Model name: 80TH, Mfg date: 17/12/15, Intel Core I5)

Relevante software en hardware die ik gebruik
upgrade naar Windows 11 is recent uitgevoerd op mijn Lenovo laptop. Ik sluit nu een USB remote toetsenbord aan op mijn laptop om te kunnen typen maar dit is onhandig omdat ik niet genoeg ports heb voor: mijn muis met draad, mijn USB stick past niet meer omdat ik nu een port tekort kom omdat ik via mijn USB extern toetsenbord moet werken omdat het toetsenbord van mijn Lenovo laptop niet meer werkt na de upgrade door mijn computerwinkel naar Windows 11.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle toetsenbordinstellingen gecontroleerd, heb het onderwerp gegoogled om oplossingen te vinden (niets gevonden hoe ik dit probleem moet oplossen). Man vd computerwinkel weet ook niet hoe het moet worden opgelost: meerdere klanten met een zelfde Lenovo laptop hebben dit probleem ook na hun upgrade naar Windows 11. Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat ik moet doen. Het is lastig werken om telkens als ik mijn USB stick wil gebruiken om dan te kiezen of ik de muis tijdelijk uitplug zodat ik het toetsenbord extern kan gebruiken. Ik hoop op jullie hulp. Alvast heel veel dank voor jullie tijd en moeite. vriendelijke groet, Marieke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Voor nu, koop een USB hub bij de action of hema zodat je normaal kan werken om op zoek te gaan naar de drivers die schijnbaar ergens verloren zijn gegaan in de update.

Heb je een link naar "die andere gebruikers", waarschijnlijk op een support forum oid?
Maak een backup als je die nog niet hebt, een systeem herstel zou wel eens de snelste optie kunnen zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33
Doet je toetsenbord het wel vóórdat Windows opstart?
Kun je naar het Bios?
Volgens Google is het F2 maar vaak staat er een korte melding in het display.
Als dit ook niet werkt heeft het niets met windows te maken want dat draait nog niet.
Dan heb je gewoon een kapot keyboard.

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:53
Misschien dit eens proberen?

[Lenovo T480] toetsenbord werkt pas na reboot
The_Doman schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:54:
Probeer eens om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Dit kan soms de meest vreemde problemen verhelpen.

sluimerstand/hibernate mode kan je ook eventueel eens proberen.

Zie ook dit topic met een soortelijke issue:
Windows 10, geen USB bij opstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33
Een Lenovo V110 in een oud model met een HDD, heeft de computerwinkel toevallig ook de HDD vervangen door een SSD of geheugen bijgeprikt? En daarbij je laptop uit elkaar gehaald? En daarna het toetsenbord stekkertje niet goed aangesloten? En daarna alleen getest met een USB toetsenbord?

[ Voor 13% gewijzigd door superduper1969 op 23-09-2025 22:06 ]

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57
Staat de Lenovo Vantage software er nog op? Draai deze eens en kijk of er nog bios, firmware en/of driver updates klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:29
Hoe hebben ze naar W11 geupgrade want officieel wordt de cpu in die laptop niet ondersteund door W11.

Zijn de juiste drivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kan Windows apparaatbeheer laten zoeken naar een driver in de oude Windows directory. De procedure is niet heel makkelijk, maar dat zou wel moeten lukken.

Een alternatief is de driver downloaden vanaf de site van de laptopfabrikant.
https://pcsupport.lenovo....B9-4FAA-9E83-DB725143192A
Pagina: 1