Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Vraag
Beste antwoord (via TheOmen op 30-08-2024 11:38)
Probeer dan eens om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten als dat aan staat?TheOmen schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:41:
Bij opstarten van mij PC wordt geen enkel USB apparaat herkent. Hierdoor kan ik dus niet inloggen.
Als ik de PC reset (via aan/uit-knop op de kast) dan is er geen probleem.
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)
Dit kan soms de meest vreemde problemen verhelpen, vooral op wat oudere systemen.
sluimerstand/hibernate mode kan je ook eventueel eens proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 27-08-2024 13:45 ]
Alle reacties
Als het een BIOS dingetje is zou ik verwachten dat het na een reboot nog steeds zou voorkomen.....?Speedmaster schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:42:
Al eens gezocht op USB settings in de BIOS
Maar 'k zal vanavond een kijken.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
HP Elite 8300 i7 3e GenJumpman schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:45:
Om welke PC of moederbord gaat het?
(meer info zou ik vanavond moeten opzoeken)
Je geeft geen enkele informatie over hardware, peripherals, BIOS settings, etc. Je gaat zo geen specifiek advies krijgen.TheOmen schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:45:
Als het een BIOS dingetje is zou ik verwachten dat het na een reboot nog steeds zou voorkomen.....?
Maar 'k zal vanavond een kijken.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En tja, een PC uit 2012, het kan ook een onderliggend probleem zijn dat door de leeftijd erin is geslopen, bijv. door kwalitatief matige componenten in de voeding of op het moederbord. Die systemen hebben geen standaard voedingen dus even uitwisselen is ook niet zo gedaan.
Uiteindelijk kan het, als je er niet uit komt, beter zijn de PC te vervangen door iets couranters, zeker omdat er geen Windows 11 op kan zonder modificaties en Windows 10 nog maar een jaar ondersteuning heeft.
I reject your reality and substitute my own
Ja, die Windows 10 deadline is wel een argument om een nieuwe pc aan te schaffen, maar op dit moment voldoet de pc nog prima aan mijn wensen (was een refurb, waar ik later een betere videokaart in heb geplaatst).nelizmastr schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:56:
Wordt de spanning ook volledig van de PC afgehaald na afsluiten of hangt hij permanent aan de netspanning?
En tja, een PC uit 2012, het kan ook een onderliggend probleem zijn dat door de leeftijd erin is geslopen, bijv. door kwalitatief matige componenten in de voeding of op het moederbord. Die systemen hebben geen standaard voedingen dus even uitwisselen is ook niet zo gedaan.
Uiteindelijk kan het, als je er niet uit komt, beter zijn de PC te vervangen door iets couranters, zeker omdat er geen Windows 11 op kan zonder modificaties en Windows 10 nog maar een jaar ondersteuning heeft.
Zolang Windows 10 nog ondersteund wordt en dit probleempje eenvoudig op te lossen is blijft ie nog even.
Maar hoe de leeftijd van een component invloed heeft op iets wat lijkt op een windows-probleem kan ik nog niet helemaal bevatten....
Windows 11 gaat prima op deze pc, bij installatie gewoon even via Rufus (daarvoor eerst USB fixen).
Ik lees anders nergens dat je bij een "cold boot" wel USB apparaten kunt gebruiken om in de BIOS te komen en daarin te navigeren, dus mijns inziens is het nog niet meteen een Windows probleem. Wellicht kun je dat ook nog even testen, als het daar ook niet werkt dan is het namelijk geen software probleem meer.TheOmen schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:47:
[...]
Maar hoe de leeftijd van een component invloed heeft op iets wat lijkt op een windows-probleem kan ik nog niet helemaal bevatten....
I reject your reality and substitute my own
Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd en is het eerste wat ik vanavond ga doen. Goeie tip.nelizmastr schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:02:
[...]
Ik lees anders nergens dat je bij een "cold boot" wel USB apparaten kunt gebruiken om in de BIOS te komen en daarin te navigeren, dus mijns inziens is het nog niet meteen een Windows probleem. Wellicht kun je dat ook nog even testen, als het daar ook niet werkt dan is het namelijk geen software probleem meer.
Probeer dan eens om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten als dat aan staat?TheOmen schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:41:
Bij opstarten van mij PC wordt geen enkel USB apparaat herkent. Hierdoor kan ik dus niet inloggen.
Als ik de PC reset (via aan/uit-knop op de kast) dan is er geen probleem.
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)
Dit kan soms de meest vreemde problemen verhelpen, vooral op wat oudere systemen.
[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 27-08-2024 13:45 ]
Heb nu de Fast startup omgezet naar FullBoot in de BIOS. Morgen eens zien wat daar het resultaat van is.The_Doman schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:43:
[...]
Probeer dan eens om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten als dat aan staat?
Opvallend: om de BIOS in te komen kon ik gewoon van het toetsenbord gebruik maken. Daarna door naar Windows en het probleem deed zich weer voor.
Dat is wel wat anders dan Windows snel opstarten (fast startup), maar misschien heeft dat ook nog effect.TheOmen schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:24:
Heb nu de Fast startup omgezet naar FullBoot in de BIOS.
Je kan ook nog controleren of er nog aanvullende chipset driver updates beschikbaar zijn:
Windows Update / Optionele updates / Stuurprogramma updates
Ah, my bad.The_Doman schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:47:
[...]
Dat is wel wat anders dan Windows snel opstarten (fast startup), maar misschien heeft dat ook nog effect.
Mijn aanpassing had ook niet het gewenste resultaat.
Eens zien of jouw suggestie wel gaat werken, alvast bedankt!
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dit lijkt het probleem te hebben verholpen. Nadat de pc een tijd had uitgestaan kon ik zonder problemen m'n toetsenbord en muis gebruiken om in te loggen.The_Doman schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:43:
Probeer dan eens om de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten als dat aan staat?
Vandaag nog even kijken of het niet een fluke was, maar tot zo ver: Dank!