Thanks @
Domba !
Helaas is de uiteindelijke set-up nog wat complexer. Er zitten op de loods al 2 solar edge omvormers terug te leveren op fase 1 en fase 2. Totaal 10KWP op zuid, deze leveren gemiddeld gedurende de zomer zo'n 3-tot 4kw per fase terug.
Mijn idee was om de 13KWP op het west / oost dak (aangesloten op de 2 MPTTs v Deye) in de zomer dynamisch (via HA / ,modbus commando
Power Limitation per Phase ) te restricteren naar max 1 tot 2 kw op resp. fase 1 en 2 en max 5 kw op fase 3.
Daarmee vul ik de tekorten op de fases op , wat vooral in voorjaar en najaar voor een mooie aanvulling kan zorgen. (zuid doet dan maar ca. 2 kw per fase)
Ik zie toch af van accu installatie bij de woning, dus het is weer even verder puzzelen naar de mogelijkheden op 50m afstand.
Het belangrijkste is dus dat de Deye CT klemmen de net aansluiting bij de woning moet kunnen monitoren (voor Grid Feeding" (Zero Export). Dit zorgt ervoor dat mijn woning s nachts de accus gebruikt ipv net spanning , en daar zit ik met de 50 meter afstand, die moeilijk te overbruggen is.
hier nog even in plaatjes vorm:
dit is de batterij aansluiting (xd accu met JK BMS)
[
Voor 11% gewijzigd door
Cklaver op 23-09-2025 14:13
]