Allereerst; ik twijfel waar dit topic te plaatsen. Het betreft het aansturen van mijn centrale verwarming thuis, dus het gaat over energie. Maar ik wil het systeem nadrukkelijk 'smart' maken, dus dan toch maar in het smarthome gedeelte.
Korte samenvatting:
Ik wil onze huidige centrale verwarming smart maken, zodat:
Voor de aansturing van de radiatoren wil ik 'slimme' radiatorknoppen gaan gebruiken. Er is best wat aanbod, maar ik verbaasde mij erover dat de Sonoff TRVZB (één van de voordeligere op de markt) best goed uit de tests kwam. Aangezien ik 6 stuks daarvan nodig zal hebben, zit ik hier sterk aan te denken.
Ik dacht voor de aansturing van de vloerverwarming uit te kunnen met mijn huidige Intergas Comfort Touch thermostaat. In theorie kan dat ook, want er is een app voor binnen Homey (wel een 'community app', dus niet direct door de fabrikant ondersteund). Wellicht is het wat dat betreft toch slimmer om een thermostaat te kiezen die 'breder gedragen wordt' binnen Homey
Om alles goed met elkaar te laten communiceren zou er voor het mooie eigenlijk nog een Plugwise Adam HA tussen moeten zetten (denk ik). Want ondanks dat alle voorgaande apparaten (de thermostaat en de slimme radiatorknoppen) allemaal met Homey kunnen 'praten', is de aansturing van de ketel dan nog niet optimaal. Dat zou met de Plugwise module wel zo zijn.
Mijn vragen nu aan jullie:
Korte samenvatting:
Ik wil onze huidige centrale verwarming smart maken, zodat:
- De vloerverwarming op de begane grond los kan worden aangestuurd
- De radiatoren op de 1e verdieping en op zolder los kunnen worden aangestuurd
- Mijn huidige ketel behouden blijft (Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 A). Deze kan overweg met een OpenTherm signaal.
- Het liefst zou ik ook mijn houdige thermostaat inclusief gateway behouden (maar ik ben er inmiddels achter dat dat waarschijnlijk niet verstandig is)
- Alles kan worden aangestuurd middels mijn Homey Pro 2023
- Een wordt stabiel en effectief systeem, maar het totale prijskaartje is ook van belang
Voor de aansturing van de radiatoren wil ik 'slimme' radiatorknoppen gaan gebruiken. Er is best wat aanbod, maar ik verbaasde mij erover dat de Sonoff TRVZB (één van de voordeligere op de markt) best goed uit de tests kwam. Aangezien ik 6 stuks daarvan nodig zal hebben, zit ik hier sterk aan te denken.
Ik dacht voor de aansturing van de vloerverwarming uit te kunnen met mijn huidige Intergas Comfort Touch thermostaat. In theorie kan dat ook, want er is een app voor binnen Homey (wel een 'community app', dus niet direct door de fabrikant ondersteund). Wellicht is het wat dat betreft toch slimmer om een thermostaat te kiezen die 'breder gedragen wordt' binnen Homey
Om alles goed met elkaar te laten communiceren zou er voor het mooie eigenlijk nog een Plugwise Adam HA tussen moeten zetten (denk ik). Want ondanks dat alle voorgaande apparaten (de thermostaat en de slimme radiatorknoppen) allemaal met Homey kunnen 'praten', is de aansturing van de ketel dan nog niet optimaal. Dat zou met de Plugwise module wel zo zijn.
Mijn vragen nu aan jullie:
- Wat is jullie ervaring met iets soortgelijks?
- Is mijn gedachtegang logisch?
- Wat vinden jullie van de producten die ik heb uitgekozen?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1