Mac Mini M4 Pro herkent toetsenbord en muis niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.jong19
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-09 14:51
Ik heb sinds een korte tijd een Mac Mini Pro M4, naast mijn oudere Imac, om naast elkaar te gebruiken. Ieder met eigen draadloze muis en toetsenbord.

Dat werkte gewoon prima, de muizen en toetsenborden werden door beide computers gezien, maar dat gaf verder geen problemen.

Nu is er echter 's nachts een net storing geweest, die wat problemen heeft veroorzaakt.
Het grootste probleem nu is, dat de Mini Mac Pro de muis(muizen) en toetsenbord(en) niet ziet/kan zien, wat ik ook doe of probeer.
Wat nu een extra probleem is, hoe kan ik de Mac Mini Pro instellen of wijzigingen aanbrengen als ik er geen contact mee kan maken?
Ik heb nog wel een bedrade muis kunnen vinden, die wel werkt, maar nu moet ik mijn wachtwoord invullen, maar dat gaat niet met een muis, en met een toetsenbord wat geen verbinding kan maken.
Lijkt me niet goed over nagedacht door Apple.

Is er een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaand reactie is afgesplitst van Mac Mini (M2) (2023) - Ervaringen & Discussie. Problemen mogen in een eigen topic, en dit heeft sowieso weinig te maken met de Mac Mini M2 :)

Wat bedoel je met "net storing"? Was dit stroomuitval of een te hoge spanning? Welke draadloze toetsenbord en muis probeer je aan te sluiten? De Mac Mini ziet nog wel een bedrade muis, maar je hebt geen bedraad toetsenbord om mee te proberen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

SambalBij

We're all MAD here

Heb je het over de originele Apple bluetooth toetsenbord en muis? Sluit die eens op de Mini aan met de (oplaad)kabel? (USB-C of Lightning) dan werkt hij waarschijnlijk wel.
(Behalve dat hij dan oplaadt gaat dan ook de data over de kabel als ik me niet vergis)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself