Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erni e
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 11:01
Lenovo start niet meer op en SSD kan niet gevonden worden. Volledige lijst met alternatieven bij blue screen doorlopen, niets werkt.
Reparateur geeft aan dat of de SSD stuk is of de connectie niet goed is.
Laptop is pas half jaar oud.
Bijgevoegd screenshot en foto van open laptop.

Zien jullie iets dat niet goed aangesloten is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80jQvOuoSSC18UxMdaX4ybJh2Dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMYrbDjrXNIUz6HzamJV7j3V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy5nTNah_AT2n29u_Gg0UwNuXP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFSiRy2Ac5MA8CRlvDXGK6tT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom is de laptop open en over welke reparateur hebben we het?

Je hebt toch gewoon garantie op de machine en als je basic troubleshooting geprobeerd hebt en Windows werkt niet meer, dan bel je toch de verkoper om het op te lossen?

Heb je iets meer achtergrond?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Zien jullie iets dat niet goed aangesloten is?
Van de SSD is niets te zien op de foto.
Wat geeft je laptop in het BIOS aan? Probeer anders ook eens een lunux usb boot key om smart e.d. uit te lezen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DukeBox schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:47:
[...]

Van de SSD is niets te zien op de foto.
Los daarvan; de reperateur roept maar wat (denk ik); bijna alle seals / stickers zitten nog gewoon op de componenten zoals de fans, de ronde Lenovo-sticker rechtsboven op een schroef (denk SSD), FFc-stickers zitten nog netjes geplakt. Er lijkt weinig tot niets te zijn gedaan of losgemaakt of gecontroleerd. Dan kan ik ook wel zeggen "ja, aansluiting zal wel niet goed zijn".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@MAX3400 Ja, er mist nogal wat context bij deze vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

De SSD is sowieso niet helemaal dood want de bootloader en dus de EFI partitie leeft nog. Je besturingssysteem is wel kapot want hij vindt geen opstartbare partitie meer.

Als je het zeker wilt weten RMA aanmaken en de laptop terugsturen naar de verkoper voor reparatie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erni e
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 11:01
Ok, wat aanvullende info:
-Er is inderdaad nog garantie maar dan ben ik hem 4 weken kwijt en als het een kwestie is van een stekkertje aan duwen doe ik dat liever
-De reparateur (goed bekendstaande local, 25 jaar ervaring) heeft hem niet open gehad, dat heb ik zelf gedaan. Reparateur heeft alleen screenshot gezien. Als ik het niet gemaakt krijg gaat hij terug naar Coolblue.
Kan ik die stickers weghalen met behoud van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Kijk eerst eens in het BIOS of hij daar wel staat en bootable is, dan heb je in ieder geval een beetje een idee of het hardware of software is.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 19-09-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Om wat voor model gaat het?
Toevallig een met een AMD cpu?

Bij de P15 gen3 amd heb ik dit regelmatig gezien. SSD vervangen door een ander merk/type is de beste oplossing. Enkele versies van de L14 AMD lijken iets vergelijkbaars te hebben, maar daar was de SSD helemaal stuk.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Ik zou eerst eens met een Windows PE USB opstarten en zien wat de disk/recover/partitie tools daar aangeven.
Een bekende daarvoor is Hiren’s BootCD PE

Afhankelijk van het resultaat kan je dan eventueel een (EFI) boot reparatie poging uitvoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 19-09-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zie het gerelateerde product aan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
CH4OS schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:59:
[...]
Zie het gerelateerde product aan het topic.
Dank je. AMD dus. Gezien de actuele ontwikkelingen m.b.t. Phison controllers kan een biosupdate wellicht helpen om een herhaling te voorkomen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Pagina: 1