Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem in gaan zetten als Unraid NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind 1000 euro wel een nette prijs voor een NAS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 7 stuks van de Toshiba MG09 en 2 stuks Kingston 1TB SSD's die fungeren als cache disks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een modern systeem die nog jaren mee kan. Omdat ik thuis geen Windows machines meer heb zou ik graag een Windows VM draaien voor zaken die niet goed draaien op een Mac. Dit zullen laagdrempelige applicaties zijn, zoals voor het aansturen van een Dymo printer en nog wat casual Office zaken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind het uiterlijk van de case erg belangrijk, zodoende is mijn keuze op de Jonsbo gevallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een toekomstgerichte netwerkkaart van 2.5/5Gbps. Ik moet waarschijnlijk ook nog wel een LSI kaart hebben met bijbehorende kabels. Hebben jullie daar een leuke suggestie voor?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen kijken of dit voor het geld een goed systeem is, wellicht zijn er zaken overkill, ik wil het geheel ook weer niet op een N100 draaien maar ik wil wel toekomstbestendigd zijn en geen haperingen en andere ellende ervaren. Het is voornamelijk een mediaserver met 2 VM's erop. Een energiezuinig systeem is leuk en mooi meegenomen.
Dit heb ik gevonden:
Ik wil dit systeem in gaan zetten als Unraid NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind 1000 euro wel een nette prijs voor een NAS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 7 stuks van de Toshiba MG09 en 2 stuks Kingston 1TB SSD's die fungeren als cache disks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een modern systeem die nog jaren mee kan. Omdat ik thuis geen Windows machines meer heb zou ik graag een Windows VM draaien voor zaken die niet goed draaien op een Mac. Dit zullen laagdrempelige applicaties zijn, zoals voor het aansturen van een Dymo printer en nog wat casual Office zaken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind het uiterlijk van de case erg belangrijk, zodoende is mijn keuze op de Jonsbo gevallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst een toekomstgerichte netwerkkaart van 2.5/5Gbps. Ik moet waarschijnlijk ook nog wel een LSI kaart hebben met bijbehorende kabels. Hebben jullie daar een leuke suggestie voor?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen kijken of dit voor het geld een goed systeem is, wellicht zijn er zaken overkill, ik wil het geheel ook weer niet op een N100 draaien maar ik wil wel toekomstbestendigd zijn en geen haperingen en andere ellende ervaren. Het is voornamelijk een mediaserver met 2 VM's erop. Een energiezuinig systeem is leuk en mooi meegenomen.
Dit heb ik gevonden:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 5 225 Boxed | € 186,99 | € 186,99 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z890-P WIFI | € 219,- | € 219,- |
1 | Behuizingen | Jonsbo N5 | € 197,40 | € 197,40 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 29,22 | € 29,22 |
2 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade Pro KF564R32RB-16 | € 74,90 | € 149,80 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 - V2 - Full Modular | € 74,90 | € 74,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 857,31 |
[ Voor 13% gewijzigd door EValentino op 16-09-2025 18:13 ]