Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Rechtsaf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 19:11
Mijn zoon van 17 zit sinds kort bij 'epic youth'. Hij heeft het erover dat hij daar met het streamen van zijn ge-game meer kan verdienen dan 'vakkenvullen bij de AH' (- dat is voor mij eigenlijk een rode vlag)
Dus ik heb 'epic youth' even opgezocht: https://epicyouth.nl/ ; lijkt eigenlijk best een aardig; Is een stichting, jongerenwerk etc.
Maar heel veel informatie van derden (reviews etc) is er niet te vinden. (en ook hier op tweakers niets trouwens). Ik begrijp ook niet hoe mijn zoon daar nou zo veel geld zou kunnen verdienen.
Dus simpele vraag: heeft iemand ervaringen met epic youth ; wat is het en is het 'ok'.

Beste antwoord (via Dan Rechtsaf op 16-09-2025 10:21)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb net even door hun (amper gevulde) Youtube videos en shorts geklikt. Ongetwijfeld bedoelt Eipc Youth het goed maar het voelt allemaal wollig, amateuristisch en in sommige gevallen ook gevaarlijk (zoals over crypto praten bijna 45 minuten en pas in de laatste paar minuten waarschuwen over druk om te kopen).

Als je meer wil verdienen dan vakkenvullen met game-streaming, zal iemand meerdere uren per dag en tenminste 12 dagen per week daaraan moeten besteden via (bijvoorbeeld) https://www.shopify.com/blog/how-to-make-money-on-twitch# om een inzicht te krijgen in vereisten en basale inkomsten.

Ik kan me zeker voorstellen (nadrukkelijk) dat een 17-jarige met minimumloon inderdaad liever achter de PC zit en daar een gooi doet naar een leuk zakcentje. Ik heb geen kinderen (en zeker geen minimumloon) maar allicht kan je inderdaad je zoon eens steunen en uitdagen met iets van "he, als je de komende 3 maanden goed bijhoudt hoeveel uur je streamt en wat je daarmee verdient, dan rekenen we samen uit of je nu (of later) daarmee minimumloon verdient".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:51
De site is wel heel erg beperkt.
Volgens de cookiebot geen cookies, volgens hun privacy statement wel.

Noemen gemeentes als hun sponsor maar nergens staat een gemeente vermeld.

Als stichting hebben ze nergens iets staan over hun bestuur, structuur, jaarverslagen of dergelijke.

Als je zoon geld van ze krijgt dan lijkt mij dat een hele grote rode vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onder "Activiteiten" staat een lijst gemeentes, en andersom vind ik ook gemeentes die linken naar hun: Eg https://www.samendiemen.n...vis2/stichting-epic-youth.

Het is meer dat ik op die site niks zie hoe hij geld zou kunnen verdienen. Ze organiseren activiteiten, en je kan hooguit daarmee wat punten verdienen om een trui te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Van hun eigen website. Klinkt dus als een soort consultancy club voor gemeentes met focus op jeugd topics:
Wij kunnen ons werk niet doen zonder geld van jouw gemeente. Jouw gemeente betaalt ons om de activiteiten te organiseren in de gemeente waar jij woont. Als tegenprestatie vertellen wij de gemeente wat jullie belangrijk vinden, wat er onder jullie speelt of wat de gemeente beter kan doen om jongeren te bereiken.
Soms vraagt de gemeente aan ons om een poll uit te zetten omdat zij de mening van de jongeren willen weten. Als wij dit doen, dan gegeven wij bij de poll aan dat deze van de gemeente vandaan komt.
Je hoeft je geen zorgen te maken over je privacy. Wij praten met de gemeente alleen over onderwerpen, nooit over personen. Ook bij een poll krijgt de gemeente alleen de resultaten van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:51
Sissors schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:44:
Onder "Activiteiten" staat een lijst gemeentes, en andersom vind ik ook gemeentes die linken naar hun: Eg https://www.samendiemen.n...vis2/stichting-epic-youth.

Het is meer dat ik op die site niks zie hoe hij geld zou kunnen verdienen. Ze organiseren activiteiten, en je kan hooguit daarmee wat punten verdienen om een trui te kunnen kopen.
Die lijst zag ik ook. Maar dat zegt niks natuurlijk.
Dat linkje van de gemeente Diemen is wel een mooie. Dan is er in elk geval ergens een link.

In hun discord staan trouwens wel prijzen. Tussen de 10-50 euro voor de top 3 bij toernooien. Wel in cadeaubonnen.

Je kan ook meedoen aan de fotowedstrijd. Dan moet je een selfie sturen dat je meedoet aan een activiteit die alleen in een afgeschermd kanaal met de beheerders te zien is. Kan je ook weer lootjes mee winnen voor prijzen.

@Dan Rechtsaf kan je niet een keer vragen aan je zoontje of je eens mee mag kijken hoe dit gaat. Vanuit interesse in zijn gamen ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door jaspermeul op 15-09-2025 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Rechtsaf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 19:11
Ik heb de gemeente waar ik woon (en die ook vermeld wordt op de site van epic youth) gevraagd of het klopt allemaal. Even afwachten dus....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat zei ik vroeger ook, toen mijn moeder zei dat ik nog vierkante ogen zou krijgen van dat urenlange "knopjes drukken" op een dag. "Ik ga hier later mijn geld mee verdienen, ja!". Zij lachen.

Nu doe ik inderdaad iets van softwareontwikkeling om de kost mee te verdienen, lekker heel de dag knopjes drukken, en heb ik 's avonds geen zin meer om achter de pc te kruipen om te gaan gamen.

Wie lacht er nu het laatst, hè, mam?

tl;dr: hahahah nee. Alleen de top zoveel procent verdient iets met games streamen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb net even door hun (amper gevulde) Youtube videos en shorts geklikt. Ongetwijfeld bedoelt Eipc Youth het goed maar het voelt allemaal wollig, amateuristisch en in sommige gevallen ook gevaarlijk (zoals over crypto praten bijna 45 minuten en pas in de laatste paar minuten waarschuwen over druk om te kopen).

Als je meer wil verdienen dan vakkenvullen met game-streaming, zal iemand meerdere uren per dag en tenminste 12 dagen per week daaraan moeten besteden via (bijvoorbeeld) https://www.shopify.com/blog/how-to-make-money-on-twitch# om een inzicht te krijgen in vereisten en basale inkomsten.

Ik kan me zeker voorstellen (nadrukkelijk) dat een 17-jarige met minimumloon inderdaad liever achter de PC zit en daar een gooi doet naar een leuk zakcentje. Ik heb geen kinderen (en zeker geen minimumloon) maar allicht kan je inderdaad je zoon eens steunen en uitdagen met iets van "he, als je de komende 3 maanden goed bijhoudt hoeveel uur je streamt en wat je daarmee verdient, dan rekenen we samen uit of je nu (of later) daarmee minimumloon verdient".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Los van dat er maar écht een heel klein percentage een degelijk maandloon kan verdienen is genoeg streamen om er minimumloon uit te halen (los van dat je streamen als ZZPer doet en dus ook heel wat meer kosten en risico's hebt) ook écht wel flink werken. Ik denk dat dat een week leuk is en daarna al niet meer vol te houden als het niet je passie is.
De top streamers kruipen allemaal 's ochtends achter hun PC en zitten daar (op wat pauzes na) soms 12 uur of meer achter elkaar. Dat vaak 4 of zelfs 'gewoon' 5 dagen per week. Dan moet je écht van je werk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kortom: if it sounds too good to be true, it probably is.... mooie les :)
Pagina: 1