2e badkamer - welke opties?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Mede-tweakers,

Wij zijn erover aan het denken om onze inloopkast te verbouwen naar 2e badkamer + ruimte voor kleding. De kids worden ouder (oudste bijna 13 en middelste bijna 11).

Ik heb zelf al eea uitgewerkt met floorplanner maar wellicht komen er hier ook nog creatieve ideeën want de enige wens die nog open staat is een extra toilet erbij (maar lijkt niet haalbaar).

Hier de in mijn ogen beste optie (douche is 90x90cm en wasbak 80cm breed en 36cm diep):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmU6rKzTIXX1E0y_rwI6tGfzsuo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qCYb8X2sioX3q9QhHLUisqDJ.jpg?f=user_large

Lege floorplanner voor als je ook wilt tekenen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFumGitmMIRjYnc7Dy7t9Q_pUJg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lCM8BmJcEAEws1y8sjvUx8st.jpg?f=user_large

Thanks alvast voor de tips/meedenken!

Beste antwoord (via Road-runner83 op 17-09-2025 14:36)

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17

Wuursj

want worst is al bezet

Met soortgelijke grootte en iets van 18 getekende en 3D gemodeleerde indelingen en het maken van mock-ups hebben wij er dit van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/btAC0KJGOVknHzXo5X2TwBPQ.png
Maar dan in spiegelbeeld en raam aan de andere kant. En dan hadden we nog last van een schuine wand.

Ik heb een hekel aan douches met deuren maar het is door een doorlopende douchevloer gelukt om een inloop douche zonder veel gespetter er in te krijgen.

Het lijkt krap voor het toilet maar met een toilet met korte zit en uisteek-ruimte over de douchevloer, valt het erg mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Tka31PsPdZfkChG6yco7hOXm.png
(rommeltje net na het gieten van de vloer maar gaat om het idee van de ruimte)

Voor mijn vriendin mocht de wasbak wel iets groter maar ik vind hem prima zo :)

Schuifdeur werkt ruimebesparend en werkt prima. Sluit goed af en moesten de opening zelfs iets groter maken omdat de afzuiging niet gemoeg licht kreeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7vwLDFCpINsRsCuN7EMcuw3S.png
(dit is half open en het hoeft niet in geel natuurlijk :P)
Het kast gedeelte zie je net nog rechts maar moet nog plankjes etc krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wuursj op 17-09-2025 14:14 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kleding ín een badkamer lijkt mij gelet op vocht een slecht idee.

Toen wij onze tweede badkamer aan gingen leggen hebben we behoorlijk lopen passen en meten om er een toilet in kwijt te kunnen en vind dat wel heerlijk. Ik zou echt nog eens goed onderzoeken of dat niet gaat lukken.

Verder is het met de gegeven informatie lastig om aan te geven wat een goede opstelling zou zijn. Je geeft immers niks aan over hoogtes, en waar evt. bestaand leidingwerk zit.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@Question Mark

Op dit moment is het geen badkamer maar een inloopkast met aan de bovenkant kasten voor kleding en een laminaatvloer :)

Qua leidingen loopt er nog niets (zitten wel stopcontacten) maar hieronder zit de meterkast dus eea is mogelijk. Dus eigenlijk ben ik benieuwd naar de beste indeling zonder rekening te houden met leidingen!

Ik heb ondertussen ook even chatGPT gevraagd :)

CHATGPT (de tekening zag er niet zo best uit dus zal alleen de tekst hier plaatsen):
Bedankt voor de plattegrond en de maten! Je hebt dus een ruimte van 2,80 m breed x 1,90 m diep, en je wilt er graag een douche, toilet, wastafel en kledingkast in kwijt. Dat is goed mogelijk, maar de indeling moet efficiënt zijn om alles praktisch te houden.

Hier is een voorstel voor de inrichting:

🔹 Indelingsidee

Douche

Plaats een inloopdouche (90 × 90 cm of 100 × 80 cm) in de rechterbovenhoek.

Gebruik een glazen wand/deur om de ruimte open te houden.

Toilet

Een hangtoilet langs de linkerwand, direct na binnenkomst. Dit bespaart ruimte en oogt luchtiger.

Wastafel

Een smalle wastafel met onderkastje (breedte ca. 60 cm) kan langs de bovenwand (naast de douche) of langs de linkerwand naast het toilet.

Kies voor een spiegelkast boven de wastafel voor extra bergruimte.

Kledingkast

Omdat de kamer vrij compact is, kan een smalle kledingkast (bijvoorbeeld 60 cm diep, 80-100 cm breed) tegen de rechterwand, naast de douche.

Eventueel een schuifdeurkast om ruimte te besparen.

[ Voor 58% gewijzigd door Road-runner83 op 15-09-2025 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Road-runner83 schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:24:
Dus eigenlijk ben ik benieuwd naar de beste indeling zonder rekening te houden met leidingen!
Hoe dan? Je zult toch echt rekening moeten houden met wat mogelijk en/of realistisch is... Er zullen linksom of rechtsom afvoeren moeten komen, je zult er waterleidingen en electra heen moeten brengen, plus rekening houden met lichtpunten, stopcontacten en een centraal aardpunt moeten aanbrengen.

Je kunt dan wel een "ideale" indeling hebben, maar als als gevolg van de gekozen indeling overal koven of leidingwerk in het zicht komen is het ook niks. Het één houdt verband met het ander.

Wat is je budget overigens? Ga je alles zelf doen? Wil je inbouwkranen of opbouw? (let op benodigde muurdikte/voorzetwand)

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 15-09-2025 16:35 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inloopkast heeft van zichzelf weinig ventilatie. Ik weet niet of het getekende raam zo'n mooi boven-ventilatie-sleuf heeft maar anders moet je ook bedenken hoe je vocht aktief uit die ruimte gaat verdrijven; reguliere inloopkasten zit ook al niet vast aan een ruimte die bekend staat om de ventilatie.

En eens met @Question Mark ; ga over leidingen nadenken maar ook electra en de (vereiste) aarding in je nieuwe natte ruimte.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@Question Mark

Onder de douche op het 1e plaatje zit de meterkast. Helemaal rechts tegen de muur (bovenhoek en onderhoek) zit een stopcontact. Maar die zijn allemaal te verleggen/verlengen. Onder de douche lijkt me wel het makkelijkste om daar water/afvoer te maken.

Budget maakt me niet zoveel uit, liever de best mogelijke indeling! En nee ik ga niks zelf doen.

@MAX3400
Klopt er zit verder geen ventilatie aan de bovenkant. Wel een groot raam dat op kiepstand kan en open (en ventilatieroosters). Maar ventilatie is wel een belangrijk punt idd zeker als er ook een kledingkast komt.

Zelf nog wat getekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fniG3oxFgqp9UyRj3TfP5PCuHLg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nNfStvgQIbeDAfEGPWo0m3HM.jpg?f=user_large
Douche 80cm breed gemaakt. Wasbak 50cm breed en 34cm diep. Bij de kast kun je daar hang doen zodat je er nog prima bij kan.

3D overview en gekeken welke kast er nog op de slaapkamer past (dan wellicht een kleinere kast in de badkamer/kijken wat er mogelijk is):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ea132BW-SkL440pFCcFumHmb7lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygpEk2lUZFdIGJVpArJ8NXyE.jpg?f=fotoalbum_large

Ventilatie is uiteraard super belangrijk en de kast ook dicht met schuifdeuren.

[ Voor 49% gewijzigd door Road-runner83 op 15-09-2025 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
@Road-runner83 Dit wordt jullie badkamer? Of voor één van de kids? Ik ga er van uit dat het voor jullie wordt.
Een bovenaanzicht van de hele verdieping kan handig zijn, misschien bied dat nog opties. Als 'budget niet uitmaakt' ben je misschien beter af door de hele indeling m.u.v. huidige badkamer op de schop te gooien. Want 1,9m breedte is eigenlijk een beetje kort om fatsoenlijk iets mee te doen.
Is uitbouwen nog een optie? Meerdere opties zijn mogelijk qua uitbouwen. Echt een stuk b.g. + verdieping er bij aan, maar je ziet bij oudere woningen ook nog wel eens dat alleen op de verdieping er ca. 1 meter bij aan geplakt wordt. Vaak voor de badkamer omdat die in oude huizen écht klein waren (denk 2x1m) en dat wordt dan vergroot naar 2x2 meter. Soms ook gecombineerd met het vergroten van de hal. Aangezien je meterkast onder de (beoogde plek van de) douche zit is de kans groot dat jullie voordeur onder de beoogde plek van de badkamer zit.

Toilet zou ik persoonlijk skippen, ik kan maar weinig situaties bedenken waarbij ik vrijwillig in één ruimte met het toilet wil slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:12
Badkamer in ons vorige huis was ca 1,85x2,4 meter vloeroppervlak. Meer dan genoeg ruimte voor douche, wastafel, toilet en wasmachine. In plaats van een wasmachine, had er zelf een ruimtebesparend bad in gepast.
De deur zat op een vergelijkbare plek als bij jouw badkamer. Het raam zat echter bij ons in de wand tegenover de deur.

Op welke hoogte begint het raam in deze ruimte? Want dat is namelijk nogal van invloed welke voorzieningen je wel of niet tegen die wand kunt plaatsen.

Onze indeling was als volgt:
In de hoek linksboven een douchecabine kwartrond 90x90cm. De ronding zorgt voor meer loopruimte, terwijl je in praktijk de hoekjes van de douchabine toch niet gebruikt.
Tegen de lange wand naast de douche het toilet.
Tegenover het toilet de wastafel (80cm breed).
Naast het wastafelmeubel precies 60cm ruimte voor plaatsing van de wasmachine. In plaats van de wasmachine zou er langs de korte muur tegenover de deur ook nog ruimte zijn voor een ligbad.

Voor een groot gezin zou zo'n badkamer misschien wat krap aanvoelen maar voor een "tweede badkamer" is het echt meer dan genoeg.
De functies douche, toilet, wastafel zijn ook nog wel in te passen op 1,7x1,9m. Je zou dan een soort tussenstukje kunnen creeren met een doorloop-kast voor wat kleding. Indeling zou dan als volgt zijn: Nieuw extra wandje plaatsen, met ongeveer in het midden van dat wandje de toegang naar de badkamer. Links en rechts van de nieuwe toegang tot de badkamer plaats je dan aan de ene kant het toilet en aan de andere kant het wastafelmeubel van 80cm breed. Rechtdoor kom je dan bij een (inloop) douche van 190x80cm.

Je hebt dan een ruimte van ongeveer 1,9x1 meter van de kamer afgesnoept waar je aan weerszijnden wat kastruimte kunt maken. Mooiste is ook als je dan de bestaande deuropening naar (ongeveer) het midden van het betreffende muurtje kunt verplaatsen, want dan kun je heel efficiënt links en rechts van beide deuren mooie planken creëren.
Uitgaande van een wastafelmeubel van 38cm diep is het meest praktische als de deuren iets uit het midden staan. Zodat je aan de kant waar het wastafelmeubel komt een stukje muur van 40cm hebt (en in je kastruimte 40cm diepe planken). En aan de kant waar het toilet komt heb je dan 60cm muur. Dan loop je niet zo tegen het toilet aan bij binnenkomst van de badkamer, en kan je aan die kant ook diepere planken in het kastgedeelte creëren en een fatsoenlijk 'hang' gedeelte maken.

Maar het raam kan hierbij roet in het eten gooien natuurlijk. Wellicht een nieuw kozijn waarbij het raam grotendeels van matglas voorzien wordt en dit aan de binnenzijde wordt afgetimmerd oid zodat er wel wat voor gezet kan worden? En dan alleen een bovenlicht met klepraam over laten bij de badkamer en evt kledingkast voor een stukje daglicht en zomerse ventilatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ivow85 op 17-09-2025 08:57 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Road-runner83
Tehh schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:14:
@Road-runner83 Dit wordt jullie badkamer? Of voor één van de kids? Ik ga er van uit dat het voor jullie wordt.
Een bovenaanzicht van de hele verdieping kan handig zijn, misschien bied dat nog opties. Als 'budget niet uitmaakt' ben je misschien beter af door de hele indeling m.u.v. huidige badkamer op de schop te gooien. Want 1,9m breedte is eigenlijk een beetje kort om fatsoenlijk iets mee te doen.
Is uitbouwen nog een optie? Meerdere opties zijn mogelijk qua uitbouwen. Echt een stuk b.g. + verdieping er bij aan, maar je ziet bij oudere woningen ook nog wel eens dat alleen op de verdieping er ca. 1 meter bij aan geplakt wordt. Vaak voor de badkamer omdat die in oude huizen écht klein waren (denk 2x1m) en dat wordt dan vergroot naar 2x2 meter. Soms ook gecombineerd met het vergroten van de hal. Aangezien je meterkast onder de (beoogde plek van de) douche zit is de kans groot dat jullie voordeur onder de beoogde plek van de badkamer zit.

Toilet zou ik persoonlijk skippen, ik kan maar weinig situaties bedenken waarbij ik vrijwillig in één ruimte met het toilet wil slapen.
Zie hier voor een plattegrond van de 1e verdieping:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51965587

Uitbouwen is helaas geen optie (dit zit aan de voorkant). WC durf ik wel aan want er zit een (schuif) deur voor en raam :).

Ik heb er ook aan gedacht om de huidige badkamer in 2en te delen maar is ook wel flink ingrijpend (badkamer is eigenlijk nog goed en het zijn 10cm dikke betonnen muren, prefab huis).

• Road-runner83
Ivow85 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:40:
Badkamer in ons vorige huis was ca 1,85x2,4 meter vloeroppervlak. Meer dan genoeg ruimte voor douche, wastafel, toilet en wasmachine. In plaats van een wasmachine, had er zelf een ruimtebesparend bad in gepast.
De deur zat op een vergelijkbare plek als bij jouw badkamer. Het raam zat echter bij ons in de wand tegenover de deur.

Op welke hoogte begint het raam in deze ruimte? Want dat is namelijk nogal van invloed welke voorzieningen je wel of niet tegen die wand kunt plaatsen.

Onze indeling was als volgt:
In de hoek linksboven een douchecabine kwartrond 90x90cm. De ronding zorgt voor meer loopruimte, terwijl je in praktijk de hoekjes van de douchabine toch niet gebruikt.
Tegen de lange wand naast de douche het toilet.
Tegenover het toilet de wastafel (80cm breed).
Naast het wastafelmeubel precies 60cm ruimte voor plaatsing van de wasmachine. In plaats van de wasmachine zou er langs de korte muur tegenover de deur ook nog ruimte zijn voor een ligbad.

Voor een groot gezin zou zo'n badkamer misschien wat krap aanvoelen maar voor een "tweede badkamer" is het echt meer dan genoeg.
De functies douche, toilet, wastafel zijn ook nog wel in te passen op 1,7x1,9m. Je zou dan een soort tussenstukje kunnen creeren met een doorloop-kast voor wat kleding. Indeling zou dan als volgt zijn: Nieuw extra wandje plaatsen, met ongeveer in het midden van dat wandje de toegang naar de badkamer. Links en rechts van de nieuwe toegang tot de badkamer plaats je dan aan de ene kant het toilet en aan de andere kant het wastafelmeubel van 80cm breed. Rechtdoor kom je dan bij een (inloop) douche van 190x80cm.

Je hebt dan een ruimte van ongeveer 1,9x1 meter van de kamer afgesnoept waar je aan weerszijnden wat kastruimte kunt maken. Mooiste is ook als je dan de bestaande deuropening naar (ongeveer) het midden van het betreffende muurtje kunt verplaatsen, want dan kun je heel efficiënt links en rechts van beide deuren mooie planken creëren.
Uitgaande van een wastafelmeubel van 38cm diep is het meest praktische als de deuren iets uit het midden staan. Zodat je aan de kant waar het wastafelmeubel komt een stukje muur van 40cm hebt (en in je kastruimte 40cm diepe planken). En aan de kant waar het toilet komt heb je dan 60cm muur. Dan loop je niet zo tegen het toilet aan bij binnenkomst van de badkamer, en kan je aan die kant ook diepere planken in het kastgedeelte creëren en een fatsoenlijk 'hang' gedeelte maken.

Maar het raam kan hierbij roet in het eten gooien natuurlijk. Wellicht een nieuw kozijn waarbij het raam grotendeels van matglas voorzien wordt en dit aan de binnenzijde wordt afgetimmerd oid zodat er wel wat voor gezet kan worden? En dan alleen een bovenlicht met klepraam over laten bij de badkamer en evt kledingkast voor een stukje daglicht en zomerse ventilatie.
Thanks voor je uitgebreide reactie! Raam begint vanaf de middel dus daar zou idd iets van matglas in moeten of iets anders qua raambekleding om meer privacy te hebben. Ik zou niet een ander kozijn/raam willen want dit is het vooraanzicht en dat kan anders toch wel lelijk worden.

Maar zie mijn reactie hierboven met link voor de plattegronden.

Thanks voor he meedenken!

• Road-runner83
Ivow85 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:40:

Geen verkeerd idee, heb even eea uitgewerkt. Het lastige blijft wel het raam die vrij groot is (en start vanaf ongeveer 110cm hoogte). En in onderstaande plattegrond zal het of een toilet of een wasbak worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uDEl2ifTgMOoddia4r38QuM2Yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPJTy7pQhWYXicCCfpLXmHcI.jpg?f=fotoalbum_large

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Even wat out of the box ideeën:
Het állermooiste zou ik vinden als je de schuur 'optopt'. Je zou dat best mooi kunnen laten uitwerken door eigenlijk een soort kopie van je huidige verbinding met de buren nog een keer toe te passen bovenop de schuur.
Zoiets als dit (paint pro)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGKNiSWATgVbV_kQa7-4uDOVH20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0xmJYsQPg8lGjdjmNZcDKo5V.png?f=fotoalbum_large

Dan kan je van de huidige slaapkamer linksboven (slaapkamer 3) een nieuwe - fatsoenlijke - master bedroom maken + fatsoenlijke ensuite + fatsoenlijke walk in closet (laatste 2 in de opbouw).

Out of the box optie #2:
Slaapkamer 4 (dat kleintje) opofferen en daar je overloop van maken, trap naar de zolder omdraaien en daarmee een flink stuk van de huidige overloop bij slaapkamer 1 + inloopkast trekken. Vervolgens je bed in de andere hoek plaatsen (boven de meterkast) en je huidige badkamer 'uitbouwen'. Door je bad op te offeren kan je 2x een L vormige badkamer maken met voldoende ruimte.

Dat er nu dikke muren staan is niet zo'n probleem, in het huis waar ik woon staat bijna geen enkele binnenmuur na 50 jaar nog op zijn oorspronkelijke plek :D

Badkamer + kledingkast in de huidige kledingkast proppen zie ik niet snel een succes worden eerlijk gezegd...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17

Wuursj

want worst is al bezet

Met soortgelijke grootte en iets van 18 getekende en 3D gemodeleerde indelingen en het maken van mock-ups hebben wij er dit van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/btAC0KJGOVknHzXo5X2TwBPQ.png
Maar dan in spiegelbeeld en raam aan de andere kant. En dan hadden we nog last van een schuine wand.

Ik heb een hekel aan douches met deuren maar het is door een doorlopende douchevloer gelukt om een inloop douche zonder veel gespetter er in te krijgen.

Het lijkt krap voor het toilet maar met een toilet met korte zit en uisteek-ruimte over de douchevloer, valt het erg mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Tka31PsPdZfkChG6yco7hOXm.png
(rommeltje net na het gieten van de vloer maar gaat om het idee van de ruimte)

Voor mijn vriendin mocht de wasbak wel iets groter maar ik vind hem prima zo :)

Schuifdeur werkt ruimebesparend en werkt prima. Sluit goed af en moesten de opening zelfs iets groter maken omdat de afzuiging niet gemoeg licht kreeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7vwLDFCpINsRsCuN7EMcuw3S.png
(dit is half open en het hoeft niet in geel natuurlijk :P)
Het kast gedeelte zie je net nog rechts maar moet nog plankjes etc krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wuursj op 17-09-2025 14:14 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Road-runner83
Tehh schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:03:
Even wat out of the box ideeën:
Het állermooiste zou ik vinden als je de schuur 'optopt'. Je zou dat best mooi kunnen laten uitwerken door eigenlijk een soort kopie van je huidige verbinding met de buren nog een keer toe te passen bovenop de schuur.
Zoiets als dit (paint pro)

[Afbeelding]

Dan kan je van de huidige slaapkamer linksboven (slaapkamer 3) een nieuwe - fatsoenlijke - master bedroom maken + fatsoenlijke ensuite + fatsoenlijke walk in closet (laatste 2 in de opbouw).

Out of the box optie #2:
Slaapkamer 4 (dat kleintje) opofferen en daar je overloop van maken, trap naar de zolder omdraaien en daarmee een flink stuk van de huidige overloop bij slaapkamer 1 + inloopkast trekken. Vervolgens je bed in de andere hoek plaatsen (boven de meterkast) en je huidige badkamer 'uitbouwen'. Door je bad op te offeren kan je 2x een L vormige badkamer maken met voldoende ruimte.

Dat er nu dikke muren staan is niet zo'n probleem, in het huis waar ik woon staat bijna geen enkele binnenmuur na 50 jaar nog op zijn oorspronkelijke plek :D

Badkamer + kledingkast in de huidige kledingkast proppen zie ik niet snel een succes worden eerlijk gezegd...
Ik hou van out of the box denken en ook leuk gemaakt zo boven op de garage :). Ik weet alleen niet of het goedgekeurd zou worden door de gemeente want die zijn niet de makkelijkste (moet ook 3m van de erfgrens, garage mocht dan wel en staat nu 1m van de erfgrens).

En dit is ook wel een hele rigoreuze haha. Huis is opzich niet klein alleen missen we net die 2e badkamer. Op zolder zijn er ook nog mogelijkheden (en aansluitingen al voorbereid) maar vind de huidige zolder met tafeltennis en bios ook wel ideaal.

Ergste geval zouden we ook de 2m80 bij 1m90 als 2e badkamer kunnen doen, kleine kledingkast in onze slaapkamer (van 1m20 bij 40cm diep en 2m hoog) en evt. nog een andere kledingkast op zolder....

• Road-runner83
Wuursj schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:06:
Kijk een ervaringsdeskundige :), super bedankt voor het delen van jullie (kleine) badkamer. Ziet er goed uit! Alles past erin en daar gaat het om, je brengt er immers geen uren door (als het goed is) ;)

Onder het raam iets plaatsen zal bij ons geen optie zijn denk ik.

Edit: of toch de hele ruimte gebruiken als badkamer en op onze slaapkamer een kast van ongeveer 120 bij 40 bij 200cm bovenin de hoek en 100 bij 40 bij 80cm voor het raam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYxdZsatrVAwNvOus8XcPDbJAeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSStHzTU7G0LHxrbNeqGo7Sm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Road-runner83 op 17-09-2025 14:58 ]

Pagina: 1