De automatische reviews van Vinted zit er al heel erg lang in. Ook toen Vinted nog niet zo groot was en het imago beter was. Probleem van Vinted is dat ze tegenwoordig veel met AI doen en het steeds makkelijker wordt voor kopers en verkopers om elkaar te scammen omdat er geen echt persoon meer naar issues kijkt maar een AI bot.
Die 5 sterren reviews zie je alleen op de accounts van de gebruikers. Dus ik zie niet hoe dat Vinted zelf een beter beeld geeft. Er zijn genoeg normale betrouwbare kopers en verkopers op Vinted te vinden. De scammers zijn vooral bij bepaalde populaire (merk) artikelen. Die (ver)koop ik persoonlijk dan ook niet op Vinted lol alleen goedkopere dingen waar ik niet wakker van lig.
Dure dingen gaan alsnog alleen via in persoon ophalen.
Maar om op de orginele vraag van de topic terug te komen
/f/image/kVDBXX2PbrBT40TMZJhw7g18.png?f=fotoalbum_large)
Automatische reviews worden zo gegeven. Dus dit juridisch gezien prima aangezien er totaal geen persoons gegevens staan. Ook staat dit gewoon in de voorwaarden en FAQ beschreven. Dus als je het er niet mee eens bent dan moet je het platform niet gebruiken.
Die 5 sterren reviews zie je alleen op de accounts van de gebruikers. Dus ik zie niet hoe dat Vinted zelf een beter beeld geeft. Er zijn genoeg normale betrouwbare kopers en verkopers op Vinted te vinden. De scammers zijn vooral bij bepaalde populaire (merk) artikelen. Die (ver)koop ik persoonlijk dan ook niet op Vinted lol alleen goedkopere dingen waar ik niet wakker van lig.
Dure dingen gaan alsnog alleen via in persoon ophalen.
Maar om op de orginele vraag van de topic terug te komen
/f/image/kVDBXX2PbrBT40TMZJhw7g18.png?f=fotoalbum_large)
Automatische reviews worden zo gegeven. Dus dit juridisch gezien prima aangezien er totaal geen persoons gegevens staan. Ook staat dit gewoon in de voorwaarden en FAQ beschreven. Dus als je het er niet mee eens bent dan moet je het platform niet gebruiken.
[ Voor 29% gewijzigd door AnnaAnjo op 14-09-2025 12:17 ]