Vraag

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55
Ik ben op zoek naar een smartwatch voor mijn vrouw.
Ze heeft een Samsung Galaxy 24+ telefoon om mee te koppelen, dus het moet goed kunnen koppelen met Android ecosysteem.
Het liefst niet te duur, zelf zit ik te kijken op een max van €300, het liefst zou zij goedkoper willen, maar dat kan anders als leuk cadeautje nog wel te doen zijn.

Ze had even een Xiaomi Mi Band 6, maar dat beviel niet enorm want de display was niet heel fijn en ze vergat hem vaak te laden. Deze is dus nu doorgestuurd naar onze zoon ;)

Nu wil ze het toch nog een keer proberen, maar wil ze het liefst er eentje met een vierkant scherm en in het zwart, zodat ze wat beter dingen van haar scherm kan lezen.

Ze is niet lang [1m70cm] en heeft dunne polsen, dus het moet niet een te groot model zijn. Mijn 41mm Galaxy Watch 3 41mm is al op het randje qua maat.
Hij gaat verder gebruikt worden voor
  • stappentellen
  • afstand bijhouden
  • sporten bijhouden [fietsen naar werk, crosstrainer en af en toe wat hardlopen (niks fanatiek)]
  • Spotify 'besturen'
Nu ben ik al een beetje gaan rondkijken, maar ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
Voor mij zijn de eisen een beetje:
  • Moet goed mee kunnen qua support [dus liefst niet hele oude modellen, heb zelf alleen gekeken naar modellen die nu zelf op de site van smartwatch maker staan.]
  • Het liefst langere batterijduur dan mijn Galaxy Watch 3 [1½ dag]
Wat ik zelf al heb kunnen vinden:
  • Samsung Galaxy Watch series valt af - geen vierkante opties meer beschikbaar die recent zijn.
  • Apple Watch series valt af - wel vierkante opties, mooi en kwaliteit, alleen te duur en speelt minder goed met Android (correct me if I'm wrong!)
  • AmazFit - Merk was mij nog niet bekend, maar lees hier en daar positieve dingen over qua batterijduur, maar mindere appstore [weet niet of dat een probleem zou moeten zijn gezien de wensen]. Veel reviews over deze modellen kan ik niet 123 vinden op Tweakers, laat staan 'echte' ervaringen.
    • Bip 3 - Oogt wat goedkoop en beperkt, misschien te groot?
    • Bip 3 Pro - Misschien te groot?
    • Bip 6 - Is denk ik te groot?
    • Active 2 Square
      - weinig ervaringen over kunnen vinden
  • Huwaei Watch Fit 4 Pro - komt goed uit review, weet alleen niet hoe het zit met out-of-the-box ondersteuning, mijn vrouw is ZEKER geen tweaker en het moet gewoon werken. Daarnaast de vaker voorgekomen items van 'hoe zit het met Huwaei en data naar China?'
Misschien dat ik nog wat pareltjes over het hoofd zie, maar misschien dat iemand nog wat tips heeft!

pr0mpt - It never hurts to help!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:37
Collega van mij heeft de active 2 square en die ziet er wel chique uit, maar misschien nogal saai...gewoon grijze behuizing. Ik heb de Balance 2 (duurdere variant van active 2) en ben er zeer tevreden van, 3de amazfit ondertussen op 8j tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06
Dames smartwatch dunne pols

Recent topic met gewenste eigenschappen die aardig overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55
Had dat topic ook gezien, maar het grootste 'probleem' met dat topic was dat er geen vierkant scherm gewenst was en dat de voorgestelde modellen over het algemeen lijkt te gaan om oudere modellen.

Ik ga gewoon even aan de slag met bovenstaand lijstje voor de baas en dan komen we wel verder

pr0mpt - It never hurts to help!