Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escoru
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-08 10:13
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn partner (vrouw) op zoek naar een smartwatch. Opzich simpel zou je zeggen, maar ze is vrij klein (151 cm) en heeft dunne polsen. Uiteraard heb ik m.b.v. Google gekeken naar smartwatches die bij haar passen. Er zitten wat suggesties tussen, maar ik vraag me toch af of er buiten de top 5 aanraders die de meeste sites bieden, gebruikers zijn die suggesties hebben.

Dus: wat is tegenwoordig een goed dames smartwatch model (compatibel met Android) dat modellen heeft die geschikt zijn voor dunne polsen?

M'n budget ligt rond de 300 euro.

Ik heb al gekeken naar:
  • Amazfit GTR Mini: lijkt een basic maar goed horloge
  • Google Pixel 2 en 3: ik dacht eerst voor de 2 te gaan, maar lijkt te worden uitgefaseerd t.b.v. de 3
  • Samsung Galaxy Watch 8 Zilver 40mm: mooi, maar ligt eigenlijk buiten mijn budget :+
Hoor graag wat jullie van m'n lijst vinden, en wellicht andere suggesties hebben! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Galaxy Watches zakken snel in prijs. Als je een paar maanden kunt wachten dan is de prijs wel gezakt naar binnen budget en anders kun je de Galaxy Watch 7 overwegen.

De Pixel Watch 2 krijgt nog maar 1 jaar updates en is eigenlijk geen goede keuze meer. De Pixel Watch 4 verschijnt dit jaar nog.

Weet je ook wat de smartwatch voorkeuren van je partner zijn? Wil ze het vooral gebrruiken voor de smart functies of meer sport of gezondheid? Is iedere dag opladen geen probleem of heeft ze liever een accuduur van meerdere dagen? Er zit een behoorlijk verschil tussen de GTR Mini, de Galaxy Watch 8 en bijvoorbeeld een Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escoru
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-08 10:13
@RepareerDroid Goed om te weten dat Pixel Watch 2 nog maar een jaar updates krijgt. Die valt helaas af dan.

Het is eigenlijk een verrassing voor mijn partner. Qua functionaliteit zal het vooral gaan om de smart functies - ze zal het horloge niet gebruiken om de kwaliteit van haar slaap te meten, maar wel voor stappen tellen, dus de vraag naar functionaliteit ovor gezondheid is wel beperkt. Is de GTR Mini hierin bijv. beperkt ten opzichte van de Galaxy Watch of Garmin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik kan de Amazfit horloges heel erg aanraden. Ik heb recent mijn Amazfit GTR 2e geüpgrade naar een GTR 4, geweldige horloges met een heel normale niet-smartwatch uitstraling.
Ik heb zelf vrij dunne polsen en bij mij past het klokje er net op, als die iets kleiner was geweest was het te klein. Als ik zo op het oog met een rolmaat kijk dan is die iets meer dan 5cm 'hoog'.

Nadeel van Amazfit is dat ze Zepp OS draaien en de oudere watches een verouderde versie daarvan, daarbij zijn de mogelijkheden qua apps e.d. beperkt. Groot voordeel is dat de batterijduur super is, die van mij gaat meer dan 2 weken mee zonder op te laden. Heb 'm nu voor het laatst ruim anderhalve week geleden opgeladen en ik heb nog 35% batterij over.

Stappen tellen en hartslag meten gaat prima, alleen bij de wat oudere Amazfit horloges is de standaard interval van hartslag minder; pas als die activiteit detecteert gaat die interval omlaag, zodat er normaal gesproken batterij wordt bespaard. Eigenlijk alles dat je zou willen zit er wel op, en vrij accuraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
escoru schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:44:
@RepareerDroid Goed om te weten dat Pixel Watch 2 nog maar een jaar updates krijgt. Die valt helaas af dan.

Het is eigenlijk een verrassing voor mijn partner. Qua functionaliteit zal het vooral gaan om de smart functies - ze zal het horloge niet gebruiken om de kwaliteit van haar slaap te meten, maar wel voor stappen tellen, dus de vraag naar functionaliteit ovor gezondheid is wel beperkt. Is de GTR Mini hierin bijv. beperkt ten opzichte van de Galaxy Watch of Garmin?
De GTR Mini heeft minder smart functies en beperktere en mindere accurate gezondheid features. De updates voor de GTR Mini blijken dit jaar al te stoppen en is dus ook uberhaupt geen goede optie meer. De Galaxy Watches en Pixel Watches draaien op WearOS, een vorm van Android en hebben dus veel bredere ondersteuning van apps dan bijvoorbeeld een Amazfit die een eigen OS gebruikt. WearOS horloges hebben echter wel als nadeel een veel kortere accuduur van vaak maar 1 of 2 dagen(zeker de kleinere varianten). Garmin heeft ook een eigen OS en is meer gericht op gezondheid en sport. Garmin en Amazfit horloges hebben wel de standaard smart features zoals bellen(als ze mic en speaker hebben) en berichten en meldingen zien en er op reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Als t om mn sport gaat: Garmin forerunner 255s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:16
Speciaal voor dames heeft Garmin mooie en goede smartwatches: Garmin Vivomove Trend of Vivomove Sport en de Garmin Vivoactive. Allemaal binnen jouw budget.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
Mijn vriendin is ( precies weet ik het niet eigenlijk ) vgm 160 cm en heeft ook hele dunnen polsen. Zij is erg blij met de galaxy watch ik denk versie 6 40mm?. Past perfect en doet nog steeds wat het moet doen, je hoeft echt niet de nieuwste te kopen tenzij het budget het toe laat. Ik heb zelf de classic watch 4 zelfs nog sinds een aantal jaar en ook deze voldoet wat mij betreft nog steeds prima.

De batterij wordt wel wat minder en (aanname) zal van nieuwe versies vast beter zijn, maar wij laden de watch meestal toch elke avond/nacht op waardoor de batterij duur eigenlijk niet zo belangrijk is. Dan nog houdt mijn classic 4 het nog steeds 2 dagen uit als ik niet sport of andere intensieve dingen doe die batterij vragen.

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo110
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08-09 23:47
Als je een smartwatch zoekt, zou ik zeker naar Huawei kijken 😄. De prijs-kwaliteitverhouding is top en de batterij gaat echt lang mee – ik laad ‘m ongeveer één keer per week op, helemaal prima dus.
Ik heb eerder Apple en Samsung geprobeerd, maar die moest ik bijna elke dag opladen… en als ik dat vergat, lag ‘ie gewoon een week onaangeraakt 😅. Voor mij is een lange batterijduur echt een must! 🔋
Pagina: 1