Ik meld me ook even in dit topic
Ik ben inmiddels in het derde gebied aangekomen, maar eerlijk gezegd heb ik nog niet heel veel gebouwd. Overal lees ik namelijk dat het beter is om eerst het verhaal uit te spelen, omdat je later nog abilities vrijspeelt die het bouwen makkelijker maken. Daardoor heb ik het bouwen een beetje laten liggen. Wel heb ik de eerste 2 gebieden naar environment level 5 gebracht.
Tot nu toe pakt de game me nog niet echt. Het lijkt erop dat bouwen de hoofdmoot is, maar voor mijn gevoel is het tot nu toe vooral cosmetisch. Ik mis een beetje het gevoel dat het echt ergens toe dient, zoals bijvoorbeeld in Stardew Valley. Daar heeft alles wat je doet uiteindelijk een functie of draagt het bij aan je voortgang.
Hierdoor moet ik mezelf een beetje dwingen om door te spelen. Dat vind ik jammer, want normaal gesproken ben ik juist dol op dit soort games (Animal Crossing, Stardew Valley, Dragon Quest Builders). Ook Pokémon vind ik altijd wel tof, dus ik snap niet zo goed waarom deze game me niet pakt
Mis ik iets? Verandert de game later nog, of blijft het grotendeels zoals het nu is? Sandbox bouwen en Pokémon verzamelen? Misschien is het uiteindelijk gewoon niet helemaal mijn game, maar ik wil het eigenlijk nog niet te snel opgeven