G_Dragon schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:29:
Ik zit sinds gisteren al flink wat uren met mijn vrouw mee te kijken, maar wat een werk gaat er in dit spel. Wel echt heel tof dat je echt alles zelf moet doen en niet automatisch even snel gaat, dit is z'n spel waar je gewoon heel rustig en langzaam verder komt.
Doet me ergens ook wel denken aan Disney DreamLight Valley

Mijn vriendin vondt het allemaal maar ingewikkeld als ik Pokopia probeer uit te leggen en speelt toch liever Dreamlight Valley. Dat komt mede doordat ze fan meer fan is van Disney en de huizen die je neerzet direct klaar zijn en referenties zijn uit de films. Ze houdt er niet van om ze zelf te bouwen.
Het is wel grappig om te lezen dat iedereen Minecraft noemt als vergelijking, maar ik zie helemaal geen vergelijking met deze game.
Het is eigenlijk gewoon Dragon quest builders 2 in een jasje van Pokemon.
Wat ook logisch is, want het zijn dezelfde makers.
Ik moet alleen even kijken hoe ik mijn eerste area opnieuw kan opzetten.
Allereerst ben ik zo efficient als mogelijk te werk gegaan en heb ik 9 pokemon in 1 huis kunnen zetten.
Heel fijn, maar het is nu gewoon erg druk op 1 plek en helemaal niet mooi.
Zit er aan te denken om alles dus te slopen en opnieuw in te delen.
Want ik heb nu zoveel dingen meer geleerd na 20 uur, dat er gewoon niet altijd goede keuzes zijn gemaakt.
Misschien eerst verhaal uitspelen tot dat ik alle gebieden en skills heb geleerd en dan opnieuw opbouwen en even opschrijven welke pokemons dezelfde intresses hebben ipv alleen snel kijken naar DARK, BRIGHT, HUMID en WARM.