[Switch 2] Pokémon Pokopia

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

@Pykow Ik moet de wereld wat vochtiger maken. Zit op 70% of zoiets. Vanavond weer verder.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mog schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:18:
@Pykow Ik moet de wereld wat vochtiger maken. Zit op 70% of zoiets. Vanavond weer verder.
Oh dat is die quest, heb hem meegekeken met mijn vrouw. Kleine tip:
spoiler:
Ga niet als een gek alles bewateren, maar praat met Tangrowth, Bulbasaur, Charmander en Squirtle. Want mijn vrouw was een half uur bezig geweest met bewateren en achteraf was het weggegooide tijd

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nintendo heeft bekendgemaakt dat Pokémon Pokopia in vier dagen tijd wereldwijd 2,2 miljoen keer is verkocht!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:28
Wij hebben pokopia hier nu ook sinds een week ongeveer.
De vrouw speelt hem veel op haar switch en gisteren heb ik even de gameshare getest.

Ik moet zeggen dat ik nog wel wat ruzie had met dingen als gras plaatsen op het juiste blokje en daar ergerde ik me een beetje aan.
Dan zie je het vierkantje maar als ik het dan wil plaatsen tik ik net de joystick aan ofzo waardoor hij een blok te ver doet. Dit laat mij nog wel even twijfelen of ik hem zelf ook wil halen.

Van wat ik zo zie lijkt het me wel tof, alleen dat had ik bij ac:nh ook en die heb ik weggelegd (lees de vrouw heeft mijn eiland nu in beheer).

Misschien moet ik hem gewoon eens lenen van de vrouw als zij hem niet speelt. Maar dat kan nog wel even duren.

• kaanmijo
  • Laatst online: 19:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Nederlandhc schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:38:
Wij hebben pokopia hier nu ook sinds een week ongeveer.
De vrouw speelt hem veel op haar switch en gisteren heb ik even de gameshare getest.

Ik moet zeggen dat ik nog wel wat ruzie had met dingen als gras plaatsen op het juiste blokje en daar ergerde ik me een beetje aan.
Dan zie je het vierkantje maar als ik het dan wil plaatsen tik ik net de joystick aan ofzo waardoor hij een blok te ver doet. Dit laat mij nog wel even twijfelen of ik hem zelf ook wil halen.

Van wat ik zo zie lijkt het me wel tof, alleen dat had ik bij ac:nh ook en die heb ik weggelegd (lees de vrouw heeft mijn eiland nu in beheer).

Misschien moet ik hem gewoon eens lenen van de vrouw als zij hem niet speelt. Maar dat kan nog wel even duren.
Wat voor het plaatsen van de blokjes nog wel een goeie tip kan zijn is dat Pokopia ook muisbesturing met de Joycons ondersteund. Dan krijg je een cursor voor het plaatsen van blokjes en kan je heel nauwkeurig (en snel) blokjes plaatsen of verwijderen

• Nederlandhc
  • Laatst online: 11:28
kaanmijo schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Wat voor het plaatsen van de blokjes nog wel een goeie tip kan zijn is dat Pokopia ook muisbesturing met de Joycons ondersteund. Dan krijg je een cursor voor het plaatsen van blokjes en kan je heel nauwkeurig (en snel) blokjes plaatsen of verwijderen
Dit is een goeie om even uit te proberen.
Gisteren met Gameshare lukte me dit niet zo snel en begon hij te miepen over de controllers.

Dan krijgt het denk ik meer een minecraft gevoel? (Wat ik niet durf toe te geven maar veel te veel uren in heb zitten)

Thanks voor de tip!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Misschien komt het omdat ik Animal Crossing gewend ben, maar alles gaat zo snel in Pokopia. Ik weet niet of ik dat leuk vind.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:39
Wat een heerlijk spel, dit weekend veel gespeeld. Mijn vrouw speelt het ook, die normaal niet verder komt dan Animal Crossing.

:)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:32
Mog schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:05:
Misschien komt het omdat ik Animal Crossing gewend ben, maar alles gaat zo snel in Pokopia. Ik weet niet of ik dat leuk vind.
Omdat er de eerste uren zoveel op me af kwam ben ik een paar dagen geleden opnieuw begonnen.Dat werkt moet ik zeggen.

Veel mensen vinden Animal Crossing juist te traag.Deze game vind ik zeker net zo leuk.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-03 12:00

Pykow

Angelo OTR

Mog schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:05:
Je kan inderdaad quest naar quest spelen en volgens de makers binnen 30 uur het hele verhaallijn uitspelen.
Ik denk dat als je beetje ervaren gamer bent en niet alle teksten snel doorklikt, dat je het wel sneller kan uitspelen.
Maar je kan ook rustig spelen en gebied voor gebied vrijspelen.

Ik heb diverse video's gezien en het wordt echt aangeraden om eerst het verhaallijn uit te spelen zodat je meer bouw mogelijkheden krijgt. want daarna kan je echt veel makkelijker te werk gaan in het spel.

De game is wel zo opgezet dat je in de gebieden met het verhaallijn gericht is op het renoveren van alles wat er staat en als je naar
spoiler:
Pallet town
of naar je Cloud save gaat, dat je daar echt je vrijheid kunt pakken om iets moois neer te zetten.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:15

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ergens nog voorraad?

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-03 22:37
@ryanator, het spel is nog steeds te downloaden, maar je bedoelt vast dat de Game Key Cards niet op voorraad zijn?

Bij de gamewinkel waar ik het spel zou kopen als ik de GKC zou wil hebben, de Nedgame, is het inderdaad ook uitverkocht. Hopelijk betekent dit niet dat ze ook nog eens zo weinig 'sleutels' gemaakt hebben dat ze mensen ook op die manier willen aansporen om het spel via de eShop te kopen...

Ondertussen vroeg een van mijn beste vrienden of ik het spel ga halen. Ik wilde van hem video's hebben van hoe hij zijn spel vormgegeven had. Alleen hij zei dat dit lastig te vatten was in 30 seconden video's. Dus ga ik een keer bij hem kijken. Hij heeft al 90 uur in de game zitten!

Vooralsnog wacht ik zelf nog steeds op Pokémon Champions. Dat komt volgende maand uit en er is nog steeds bijzonder weinig over bekend. Het is zelfs nog steeds niet eens te koop!
Mocht dat spel tegenvallen kan ik altijd nog Pokémon Pokopia kopen (op een Game Key Card).

Keuzes maken de Mens

• whahas
Wow:

https://ixbt.games/en/new...rty-prodaz-v-iaponii.html

Is Japan dan anders dan wereldwijd of gaat Pokémon Pokopia ook voorbij de 6 miljoen exemplaren binnenkort?

[ Voor 34% gewijzigd door whahas op 16-03-2026 22:52 ]

Keuzes maken de Mens

• XethaX
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-03 21:21
Kopen via eShop van japan, 50eurotjes ;)

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:15

ryanator

Wilt een PS5 op launch

XethaX schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:59:
[...]

Heb hem kunnen kopen bij Mediamarkt. Was ineens 1 op voorraad om af te halen bij mij. Zo maar eens ophalen

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:33
XethaX schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:59:
[...]

Hoe doe je dit?

• XethaX
Je maakt een nieuw japans account aan.
Besteld nintendo japan vouchers (zijn genoeg hits op google)
koop de games die je wilt. (je kunt rechtstreeks downloaden of game serials kopen)
als je serials koopt, even je main account van region wijzigen en claimen.
GAMING!

• whahas
Hoe legaal is dat precies?
Ik neem aan dat het legaal is, maar het zal vast ook wel nadelen hebben.

Keuzes maken de Mens

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:09
whahas schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:23:
Heb dit vroeger ook gedaan op switch1 met Mario kart. Spel is nooit geblokkeerd door Nintendo dus ze tolereren het gewoon. Alleen zorgen dat je je inlog nog hebt voor als je de game opnieuw wilt downloaden uit de store.

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:33
Het is beetje grijs gebied. De Nintendo voorwaarden zegt wel dat je een account aanmaakt in de regio waar je woont. Nintendo kan je account blokkeren waardoor je ook toegang tot je aankopen verliest. De kans dat ze dit doen is vrij klein. De eShop in Japan accepteert ook geen Europese creditcards.

Daarnaast is de Switch 2 regiovrij. Dus als jij naar Japan op vakantie gaat en je koopt daar Pokopia - dan zal die gewoon werken.

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:00
Pykow schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:19:
[...]

Mijn vriendin vondt het allemaal maar ingewikkeld als ik Pokopia probeer uit te leggen en speelt toch liever Dreamlight Valley. Dat komt mede doordat ze fan meer fan is van Disney en de huizen die je neerzet direct klaar zijn en referenties zijn uit de films. Ze houdt er niet van om ze zelf te bouwen.
[...]
Het leuke hier is dat je niet noodzakelijk zelf huisjes moet bouwen.
Je hebt van die blueprints waar je direct een volledig huisje maakt. Ze zijn niet groot, maar ze zijn wel gemaakt met blokjes, dus upgraden, aanpassen is allemaal mogelijk.

Soms is er wel veel te doen. Maar het blijft leuk om even te relaxen.

• XethaX
Doe dit al sinds de Switch 1 met spellen die direct uitverkocht waren, nooit problemen mee gehad.
Ik heb 6 accounts hahahaha... :)

• whahas
Kunnen we stellen dat Pokémon Pokopia de eerste mooie 3D Pokémon-titel is voor de Switch?

Ik heb het dus niet gespeeld, maar het ziet er echt mooi uit.

Keuzes maken de Mens

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:32
whahas schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 20:13:
Kunnen we stellen dat Pokémon Pokopia de eerste mooie 3D Pokémon-titel is voor de Switch?

Ik heb het dus niet gespeeld, maar het ziet er echt mooi uit.
Daar ben ik het wel mee eens.En al dat moois ook nog eens in 60fps!
Eigenlijk weet deze game op elk gebied wel indruk te maken.Petje af voor Omega Force.
Pagina: 1 2 Laatste