Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phazor
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:20
Ik heb nog een oude windows 98 pc met heel wat oude meuk op. Nu zou ik deze willen updaten naar windows 98SE, maar ik vind nergens een upgrade ISO.. Op web archive zijn er wel een heel aantal ISO's met de retail 98SE, maar ik moet dus specifiek de SE upgrade ISO hebben.
Om het nog moeilijker te maken, moet ik dit voor de NL versie hebben. Blijkbaar kun je niet zomaar van taal wisselen. :-(
Is er toevallig hier nog iemand die deze cd onder het stof heeft liggen en mij kan verder helpen? :+

Een clean install gaat niet lukken vrees ik, omdat ik bijna geen installatiebronnen meer hebben voor alle meuk die er momenteel op staat |:(

op hoop van zegen 7(8)7

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beter vraag je dat hier even: Het grote Retro Game PC topic
Zal er vast wel eentje zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phazor
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:20
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Phazor schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:07:
Nu zou ik deze willen updaten naar windows 98SE, maar ik vind nergens een upgrade ISO.
Wat is de specifieke reden dat je wilt updaten? Welke onmisbare features heeft de SE editie, die je nu mist?

Behalve leuk en "omdat het kan" kan ik eigenlijk geen reden verzinnen. Beide versies zijn zwaar verouderd, en qua beveiliging een behoorlijk risico. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Phazor schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:07:
Ik heb nog een oude windows 98 pc met heel wat oude meuk op. Nu zou ik deze willen updaten naar windows 98SE, maar ik vind nergens een upgrade ISO.. Op web archive zijn er wel een heel aantal ISO's met de retail 98SE, maar ik moet dus specifiek de SE upgrade ISO hebben.
Maak je wel eerst een (image) backup van het systeem?

Ik herinner mij uit die tijd ook nog wel dat je win.com moest renamen voor het upgraden:
MSFN: How to upgrade 98 to 98SE
MSFN: Update Windows 98 to 98 SE
The upgrade can even be done with an OEM 98/SE disk, by just changing the name of Win.com to something like Win.old so that the setup program can't see it. That's done all the time.
d:)b
Hier staan ook nog heel wat info voor een "repair" install:
Experts exchange: How do I do a Repair Install in Windows 98SE

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 09-09-2025 09:59 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

98 met alle updates en 98se met alle updates zijn qua support niet verschillend. Wat zoek je specifiek wat niet im FE zit en wel in SE?

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1