Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:48

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Goedenmiddag,

Ooit heb ik een Polar sporthorloge gehad die ik meestal gebruikte voor het hardlopen. Echter had ik die ook alleen daarvoor om, omdat ik het (kunststof) bandje niet fijn vond in het dagelijks leven. Ik wil het hardlopen weer wat gaan oppakken en vind het ook wel prettig om bij andere sporten die ik zo nu en dan doe (tafeltennis, voetbal, zwemmen, snowboarden) data te verzamelen/kunnen inzien. Gadgets/data vind ik sowieso interessant dus het mag ook best uitgebreid zijn.

Ik zit dus een beetje te kijken naar smartwatches en sporthorloges maar er is zoveel te kiezen en er zijn zoveel features dat ik door de bomen het bos niet meer goed zie.

Wat ik belangrijk vind:
- goede GPS, mijn polar had daar destijds nog wel eens moeite mee waardoor mijn harloop rondje niet klopte
- hoogtemeter/funtionaliteit/applicatie die herkend dat je in een skilift zit. Wanneer dit niet goed werkt dan krijg je een vertekend beeld van je aantal gesnowboarde kilometers

Nog belangrijker, maar meteen ook een lastiger punt:
ik heb geen hele fijne huid, mijn huid is snel geïrriteerd en ik heb snel jeuk/eczeem en zo. Is er iemand die kan zeggen wat voor soort/materiaal bandje het best werkt voor een huid die snel rood/geïrriteerd raakt? Volgens mij is kunststof wat dat aangaat een no-go, dat materiaal i.c.m. zweet bij sporten zorgt volgens mij voor wrijving en daarmee irritatie.

Budget heb ik niet direct voor ogen, maar ik heb wel een paar horloges gezien die me aanspreken en op basis waarvan ik het budget +/- €350 - €400 max heb bepaald.

De horloges die me voor nu interessant lijken:
1. Garmin Venu 3S, 41mm
2. Garmin Venu 3, 45 mm
3. Garmin vivoactive 6, Zwart
4. Garmin Forerunner 55

Zoals te zien is, komt Garmin bij mij blijkbaar snel bovendrijven. Ik vind de horloges een mooie uitstraling hebben, reviews zijn positief, accuduur lijkt behoorlijk goed (mede daarvoor viel bijv. Samsung af) en ze hebben veel features. De Forerunner lijkt me trouwens vooral een hardloophorloge, hier ontbreekt bijvoorbeeld ook een hoogtemeter waardoor hij vermoedelijk niet geschikt is voor het snowboarden.

Ik ben erg benieuwd of er nog andere aanraders komen of welke van de vier genoemde modellen jullie mij aanraden.
En eigenlijk nog meer naar wat jullie zouden aanraden qua bandje/materiaal, gezien mijn huid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Er is Het Grote Sporthorloge topic om eens in te duiken:
Het grote sporthorloge met GPS topic.
Daarin staan ook tips voor aanbiedingen met Garmin horloges, en dan kun je mogelijk zelfs een Fenix (all-round model) richting je budget vinden, al dan niet met ING punten of Black Friday deals.
Mijn Fenix had geen kunststof maar meer rubber/siliconen bandje en een leren bandje.
Ook heb ik er een titanium bandje bijgekocht voor de afwisseling. Dat laatste moet zeker allergische reacties tegen gaan lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De standaard siliconen bandjes van Garmin zorgen bij veel mensen voor irritatie, dus die zou ik sowieso vervangen. Nylon bandjes zijn goed voor tijdens het sporten. Maar ook leer en metalen bandjes zijn prima. Allemaal verkrijgbaar met quick release zodat ze snel te vervangen zijn.

De Forerunner 55 is de goedkoopste Garmin Forerunner en is ook al vrij oud. De nieuwere (zoals de Forerunner 165) en duurdere modellen hebben wel een hoogtemeter. Tijdens Black Friday of andere acties kan de Forerunner 265 ook binnen budget komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:48

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
RepareerDroid schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:15:
De standaard siliconen bandjes van Garmin zorgen bij veel mensen voor irritatie, dus die zou ik sowieso vervangen. Nylon bandjes zijn goed voor tijdens het sporten. Maar ook leer en metalen bandjes zijn prima. Allemaal verkrijgbaar met quick release zodat ze snel te vervangen zijn.

De Forerunner 55 is de goedkoopste Garmin Forerunner en is ook al vrij oud. De nieuwere (zoals de Forerunner 165) en duurdere modellen hebben wel een hoogtemeter. Tijdens Black Friday of andere acties kan de Forerunner 265 ook binnen budget komen.
Bedankt, nylon bandjes klinken goed inderdaad, maar eens naar kijken.

Dat van de Forerunner serie wist ik helemaal niet. Ik zal eens naar de andere modellen kijken en vergelijken!