PC vast op tafel zetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07-09 19:47
Ik probeer een behuizing vast op de tafel te zitten, dit heb ik ik gedachten.

Rubberen voetjes aan de zijkant en op zijn zij leggen en dan misschien daarbij nog velcro gebruiken.

Mijn vraag is nu weet iemand een alternatief tot deze Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZ-chiMHHtYiIu1oPSjUcsHn7xM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/alalkqnR0nHmJcpgIPGRRbCW.webp?f=fotoalbum_large soort rubberen voetjes dat meer oppervlakte en stevig is. In de tafel boren en ergens anders zetten is geen optie.

En heeft iemand al met velcro iets dergelijks gedaan? Hoe stevig zat je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Meer oppervlakte en stevig:

https://duckduckgo.com/?q...o=-1&ia=images&iax=images

Verder lees ik dat je iets vast wil maken zonder iets vast te maken :+
Is het idee met de velcro dat deze helemaal om het blad heen gaat?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
DaWizza schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:27:
Meer oppervlakte en stevig:

https://duckduckgo.com/?q...o=-1&ia=images&iax=images

Verder lees ik dat je iets vast wil maken zonder iets vast te maken :+
Is het idee met de velcro dat deze helemaal om het blad heen gaat?
Rubberen mat moet ik niet. Ik zoek naar voetjes.

Door mijn tafel boren gaat ook niet en ik ga zeker niet door een nieuwe behuizing gaan boren dat is gekkenwerk.

Velcro zoveel mogelijk natuurlijk maar niet heel het zijpaneel dat is een beetje overdreven.

Op de vloer of tegen de muur is jammer genoeg ook geen optie dus het zou zo wel echt moeten lukken.

Als hij op zijn zij ligt kan hij uiteraard niet omvallen. Velcro is om hem wat steviger te zetten. Ik zie geen reden om door de kast of tafel te boren dus je tweede opmerking dat het "vast zetten zonder vast te zetten" is vind ik niet kloppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Wordt dit weer zo'n zelfde topic als deze?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Probleem met voetjes is dat het een paar mm boven de tafel tilt natuurlijk. Hoe zit dat dan met de velcro vraag ik af? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Yaksa schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:40:
Wordt dit weer zo'n zelfde topic als deze?
Er is "inzet" hier. Dat is waarom mijn vorige topic gesloten was.

Stop met me te proberen uit te lokken. Ik zoek een oplossing niet "boor gewoon door de kast jonguhhh" opmerkingen. Is geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Velcro is om hem wat steviger te zetten
Dat was al duidelijk. Wat mij niet duidelijk is hoe je dat dan vast gaat zetten.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
DaWizza schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:45:
[...]

Dat was al duidelijk. Wat mij niet duidelijk is hoe je dat dan vast gaat zetten.
Je doet velcro aan het zijpaneel en dan aan de tafel. Één kant is velcro de andere lijm.

Zie: https://www.amazon.de/Vel...e-Fastener/dp/B09M6VLWLB/

Natuurlijk omdat ik voetjes wil en het dus een beetje hoger zit vraag ik me af hoe ik dit precies moet aanpakken. Daarom dat ik om hulp vraag. Grotere voetjes zou al een goed begin zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:49
Misschien is het een optie om twee soorten voetjes te combineren?

Op de tafel: trillingsdempers voor een wasmachine plakken.
Op de PC: voetjes die je zelf gevonden hebt, die binnen de trillingsdempers vallen. Deurbuffers kunnen een alternatief zijn.

Je hebt dan twee rubberen oppvervlaktes tegen elkaar die in elkaar vallen, dus het zal niet zomaar schuiven. Als die deurstoppers qua maat goed aansluiten bij de trillingsdempers, blijft-ie zeker op zijn plek liggen. Dit kun je even testen in de bouwmarkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
mummy schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:43:
[...]
Ik zoek een oplossing niet "boor gewoon door de kast jonguhhh" opmerkingen. Is geen optie voor mij.
Niemand zegt dat je in je kast moet boren?
Maar goed, rubberen voetjes, klittenband, dubbelzijdig plakband, een spanbandje. Kan allemaal.
Ik snap alleen je obsessie dat je kast van tafel valt niet, dat gebeurt echt niet zomaar. In je andere topic heb je het over aan kabel blijven hangen. Doe dan alle kabels in een bundel langs de tafelpoot en trek daar een spanbandje omheen? Een boven, een beneden. Gebeurd helemaal niets meer met je kast dan.

[ Voor 30% gewijzigd door sig69 op 07-09-2025 13:16 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
sig69 schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:09:
[...]

Niemand zegt dat je in je kast moet boren?
Maar goed, rubberen voetjes, klittenband, dubbelzijdig plakband, een spanbandje. Kan allemaal.
Ik snap alleen je obsessie dat je kast van tafel valt niet, dat gebeurt echt niet zomaar. In je andere topic heb je het over aan kabel blijven hangen. Doe dan alle kabels in een bundel langs de tafelpoot en trek daar een spanbandje omheen? Een boven, een beneden. Gebeurd helemaal niets meer met je kast dan.
Ik heb weinig plek en mijn tafel sluit niet met de muur aan. Een PC die recht staat kantelt makkelijk om. Mijn tafel is enkel 50cm in diepte. Meeste behuizingen hebben gelijkwaardige afmetingen. Als hij op zijn zij valt breekt het glas of valt hij eraf. Naar voor valt hij op de vloer. Per ongeluk er tegen aan botsen of met hoofdtelefoon op de kabel te ver trekken en dan valt hij om. Daarom dat ik dat niet kan laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
gbspeel schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:06:

Op de PC: voetjes die je zelf gevonden hebt, die binnen de trillingsdempers vallen. Deurbuffers kunnen een alternatief zijn.

Je hebt dan twee rubberen oppvervlaktes tegen elkaar die in elkaar vallen, dus het zal niet zomaar schuiven. Als die deurstoppers qua maat goed aansluiten bij de trillingsdempers, blijft-ie zeker op zijn plek liggen. Dit kun je even testen in de bouwmarkt.
De PC die ik nu heb is MicroATX en ligt gewoon plat op zijn zij zonder iets. Ik heb zo een grote muismat dus ligt hij deels op muismat deels op de tafel horizontaal. Goed idee maar weet niet of dat exact zou lukken. Thanks.

Zolang dat de pootjes die ik er zelf op kleef stevig zitten en ik een manier vind om de linkse zijkant (die niet op de muismat ligt) met velcro kan vastplakken zal ik wel goed zitten denk ik. Enkel omdat de pootjes hem wat omhoog heffen vraag ik me af hoe ik dat met velcro moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CetXIfUtPvRROpT2O8mfBrKn8fE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xj3RMxvtPMYBx6VU5vEvmYuD.jpg?f=user_large

Zo iets dus probeer ik. Rood voetjes en Velcro blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbspeel
Je kunt ook de suggestie van @DaWizza combineren met rubberen voetjes. De rubberen mat (zoek er eentje in dezelfde dikte als je muismat) knip/snij je dan op maat om je muismat heen. Drie voetjes staan dan op de rubberen mat en eentje op je muismat.

Je hebt dan wederom rubber op rubber en er kan nog lucht onder je PC door. Ik verwacht niet dat je dan ook nog klittenband nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
gbspeel schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:06:

Jouw idee is denk ik het beste voor mijn situatie.

Heeft iemand wel een idee hoe sterk zo aangelijmde voetjes zijn? Ook tips misschien naar lijm die later makkelijk op te lossen is (met isopropanol bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
*knip* reageer constructief of reageer niet.

[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 07-09-2025 22:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gbspeel
Dude, we verlenen je hier een gunst en zijn geen betaalde helpdesk of chatrobot waar je a la minute een antwoord mag verwachten! Geduld is een schone zaak.

Die voetjes plak je normaliter onder meubels, dus die gaan je PC echt wel dragen. Doorgaans zijn ze ook zelfklevend. Zo niet, met gewoon dubbelzijdige tape zitten ze ook prima vast. Bij een schoonmaakbeurt van je PC gewoon even meenemen in de controle en desnoods de tape vervangen.

Voor de zekerheid zou ik niet de sterkste soort tape nemen, aangezien je bij het verwijderen het risico loopt dat je de laklaag van de behuizing meetrekt. Eventuele kleefresten poets je zo weg met stickerverwijderaar.

Aangezien dit geen doorsnee sitiatue is, is het uiteindelijk ook gewoon proberen wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Misschien rubber cement of silicone? Dan kan ik hem "aan" de kast doen en later mocht ik dat ooit willen zonder krassen eraf halen?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:20

g0tanks

Moderator CSA
Ben ik de enige die niet snapt waar de velco voor nodig is, en waarom er überhaupt lijm nodig is i.p.v. de kast gewoon d.m.v. zwaartekracht op de voeten laten rusten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
g0tanks schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:11:
Ben ik de enige die niet snapt waar de velco voor nodig is, en waarom er überhaupt lijm nodig is i.p.v. de kast gewoon d.m.v. zwaartekracht op de voeten laten rusten?
Nee hoor :*)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Zekerheid. Je zit met lijm op metaal als je er nog tegen bots wil ik dat de voetjes er niet afkomen. Ik wil echt dat het zeer stevig is. Computers kosten veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Doe anders eens een foto plaatsen van de situatie? Zo blijft het gissen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Gewoon wat rubberen voetjes eronder en het blijft prima staan.

Heb zelf juist een klein bureau gekocht met een kleine kast links onderin groot genoeg voor een pc behuizing. Vervolgens de achterkant uit de bureaukast gezaagd voor koeling.

Niets mis met wat nieuwe spullen aanpassen als het er nog netjes uiziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
gbspeel schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:08:
Dude, we verlenen je hier een gunst en zijn geen betaalde helpdesk of chatrobot waar je a la minute een antwoord mag verwachten! Geduld is een schone zaak.
Ja maar ik ben je favoriete tweaker dus voor mij maakt je uitzondering toch? 🫵😘😍🥰.
Die voetjes plak je normaliter onder meubels, dus die gaan je PC echt wel dragen. Doorgaans zijn ze ook zelfklevend. Zo niet, met gewoon dubbelzijdige tape zitten ze ook prima vast. Bij een schoonmaakbeurt van je PC gewoon even meenemen in de controle en desnoods de tape vervangen.
Snap ik maar bij stoot wil ik zeker maken dat ze niet loskomen. De rubberen voetjes hier hebben ook maar een 3cm doorsnee.
Voor de zekerheid zou ik niet de sterkste soort tape nemen, aangezien je bij het verwijderen het risico loopt dat je de laklaag van de behuizing meetrekt. Eventuele kleefresten poets je zo weg met stickerverwijderaar.
Goed punt thanks. Ik ga eens zoeken naar iets dat gemakkelijk te verwijderen is en de lak niet aantast ook niet bij verwijderen.

Hoe zitten ze normaal bij meeste behuizingen vast? Weet iemand dat? Naar mijn begrip of deel van de plastiek of aangelijmd of vastgeschroefd. Iemand enig idee welke soort lijm ze hiervoor gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
mummy schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:13:
[...]Zekerheid. Je zit met lijm op metaal als je er nog tegen bots wil ik dat de voetjes er niet afkomen. Ik wil echt dat het zeer stevig is. Computers kosten veel geld.
Waarom zou je er tegen aan botsen?
Of ben je ook aan het rugbyen in dezelfde kamer?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Yaksa schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:24:
[...]

Waarom zou je er tegen aan botsen?
Of ben je ook aan het rugbyen in dezelfde kamer?
Aan kabel trekken, er tegen aan botsen. Mijn tafel is niet zo groot valt me allemaal wel eens voor. Één accident en je PC is op de vloer, moederbord gebroken, schijven gebroken, CPU waarschijnlijk ook dood. Kost allemaal zoveel geld.

Wat doe jij met je PC's? Ik wil hem beschermen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:58

MLLL

Palm Treo 650

Is het niet beter om die PC een andere plek te geven dan op tafel?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbspeel
De voetjes die er standaard vaak onder zitten zijn ook gewoon zelfklevende voetjes. In de 32 jaar dat ik met PC's werk, heb ik één keer een voetje van een kast zien vallen. Die kast was dan ook al zeker 15 jaar oud. Niet teveel zorgen over maken dus.

Daarnaast heb je het over 10 kg, 15 kg of meer gewicht aan PC. Dat stoot je niet zomaar van je tafel af. De zwaartekracht helpt je hierbij.

Kabels kun je bundelen en aan de poot van je tafel verankeren als je dat risico wil afdekken. Ook hier geldt weer: zon' zware kast trek je er niet zomaar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLL8TEkYqmwqQcdPO5kR7LcALEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3K0i4rTQbbgSleQNQWvp3Yx.jpg?f=fotoalbum_large

Enig idee of dit de rubberen voetjes "deel" kunnen maken van de behuizing. En of ik ze ooit nog zou kunnen verwijderen en hoe? En wat de interactie tussen mijn zijpaneel (lak) en kast of tafel (hout) zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
MLLL schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:35:
Ik zie je punt maar op de vloer gaat ook niet. Zoals ik zei is de tafel klein. Eronder ook. Daarbuiten het ik problemen met vochtigheid onder de tafel wat het natuurlijk nog erger maakt. Dit is jammer genoeg dus echt mijn enige keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hdmi en de rest van de kabels kan tien meter prima aan. Anders half je dat ding in beugels ergens aan de muur.
Je deelt echt te weinig informatie over de ruimte, zo blijft het voor ons gissen.

Anders koop je twee van deze oid, gaat het ook nergens heen.
https://www.toolstation.n...o-clamp-m-lijmklem/p16256

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 07-09-2025 14:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34
Lijm, kit, ... laten allemaal residu achter. Zeker na langere tijd. Er zijn wel zat middeltjes om dat weer weg te poetsen.
Hoezo vochtig onder de tafel?

Live from Denmark

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gbspeel
mummy schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:42:
Daarbuiten het ik problemen met vochtigheid onder de tafel wat het natuurlijk nog erger maakt.
Dan zou ik eerlijk gezegd hier eerst een oplossing voor zoeken. Dat klinkt niet als een gezonde leefomgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
franssie schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:46:
Hdmi en de rest van de kabels kan tien meter prima aan. Anders half je dat ding in beugels ergens aan de muur.
Je deelt echt te weinig informatie over de ruimte, zo blijft het voor ons gissen.

Spabandje is goedkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:20

g0tanks

Moderator CSA
Tafel in de hoek van de kamer zetten en PC tegen de muur aan?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
gbspeel schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:48:
[...]

Dan zou ik eerlijk gezegd hier eerst een oplossing voor zoeken. Dat klinkt niet als een gezonde leefomgeving.
Een renovatie zit er niet in maar ik doe wat ik kan. Voor nu gewoon op de tafel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
g0tanks schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:52:
Tafel in de hoek van de kamer zetten en PC tegen de muur aan?
Ook vocht en geen plaats + kabels geraken er niet zo makkelijk. Op tafel met pootjes zoals @DaWizza zei is perfect. Enkel nog mijn laatste vraag dat me in de weg zit, over de rubberen cement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
Als je de ruimte hebt, ga dan voor de suggestie van @g0tanks, houd je ook meer ruimte op je bureau over.

Heb je die ruimte niet, leg dan 4 wasmachinedempers onder je PC, niet op de hoeken, maar juist in het midden van de zijdes i.v.m. je muismat. Combineer dat met de suggestie van @SantaMuerte, 2 spanbandjes er omheen en klaar. Niks plakken, wel ventilatie onder je kast door en de boel kan ook nergens meer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Je kunt ook Paraloid B72 kunstharskorrels aanschaffen, deze oplossen in 96% Alcohol Ketonatus in een verhouding van 25% Paraloid en 75% Alcohol en daarmee verlijmen. Dit is een reversibele lijm, je kunt de kunsthars weer met oplossen met het oplosmiddel.
Maar iets zegt mij dat dat waarschijnlijk niet de gewenste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
franssie schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:46:

Muur is gipsplaat? denk ik, zeer dun zit isolatie direct achter en houten frame. Al overwogen maar wel ik denk niet dat het het gewicht aan kan en met leidingen en dergelijke. Is geen goed idee in mijn situatie. Ik houd me bij de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
gbspeel schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:04:
Als je de ruimte hebt, ga dan voor de suggestie van @g0tanks, houd je ook meer ruimte op je bureau over.

Heb je die ruimte niet, leg dan 4 wasmachinedempers onder je PC, niet op de hoeken, maar juist in het midden van de zijdes i.v.m. je muismat. Combineer dat met de suggestie van @SantaMuerte, 2 spanbandjes er omheen en klaar. Niks plakken, wel ventilatie onder je kast door en de boel kan ook nergens meer heen.
Spanband ook overwogen maar weer geen optie sinds ik mij schuiven van de tafel dan niet kan openen. Het is nogal wat ik weet het maar heb echt niet zoveel keuzes. In ieder geval is de suggestie van een wasmachine demper te gebruiken eigenlijk perfect geschikt denk ik.

Ik snap dat jullie aangeven om geen lijm te gebruiken en dat het op zichzelf redelijk stevig is maar als ik met rubber (flexibel) doe kan het er dus echt niet af. Daarom dat ik dat overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
mummy schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:15:
Spanband ook overwogen maar weer geen optie sinds ik mij schuiven van de tafel dan niet kan openen.
Kun je de spanbanden niet tussen muur en tafel laten zakken en 'm vastmaken met de gesp onder het tafelblad? Voor het openen maak je dan gewoon de bandjes los. Zoals ook door anderen al eerder gevraagd: post eens een paar foto's van de situatie. Dat maakt het voor iedereen makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
Mocht echt geen foto's willen plaatsen, haal een setje van die dempers en ga testen wat het doet. Leg ze een keer met de holle kant naar boven met je pc erop en probeer 'm eraf te duwen. Test het ook een keer met de vlakke kant naar boven.

Dan heb je voor minder dan een tientje in ieder geval ervaring opgedaan. Wie weet is het al ruim voldoende en anders kun je daarna weer verder kijken. Die dempers komen altijd wel weer een keer van pas als je ergens iets neer moet zetten en je wil de vloer niet beschadigen (ja, ik heb ze in m'n gereedschapskist zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een paar stripjes van deze klittenband op je kast en je bureau plakken doet wonderen.

Dan heb je én meteen je bescherming op je bureau, je behuizing staat namelijk op de klittenband en niet op direct op de oppervlakte er onder. Bovendien: heb je wel eens iets geprobeerd te schuiven wat met klittenband aan elkaar zit? Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
gewoon vastplakken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSERKU46NVAiwwjRN8NHI-Qmows=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/JcXiLWRvi8ZgAAdbeGyjBUSJ.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Beter Sikaflex gebruiken, dat komt nooit meer los, tenzij je het met een draadzaag lossnijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Laatst online: 20:43
Als je nou eens een foto plaatst van hoe de situatie er nu uitziet dan kunnen we vast nog betere suggesties geven.
Ik snap dat je je pc niet wil laten vallen maar een spanband om je tafel en kast ie niet heel sierlijk.
Laat eens zien waar we mee werken.
Is de kast van metaal?
wellicht dat je dan een dikke magneet kan gebruiken om hem aan te tafel vast te houden

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15

FreakNL

Well do ya punk?

MLLL schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:35:
Op de grond lijkt me een prima plek. Daar komt hij blijkbaar uiteindelijk toch terecht. Kan je hem beter gelijk daar neerzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Onbegrijpelijk probleem zonder foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:07
Anit-slip mat

Of deze (geen ervaring mee)
https://www.amazon.com/Ur...20-40bb-95a3-315d464ca631

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
Spanband met ratel. Dat weet je zeker dat je behuizing nergens heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:50
Ketting aan het plafond monteren, met aan uiteinde een sterke magneet om op de kast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:58

MLLL

Palm Treo 650

MallePietje schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:06:
Ketting aan het plafond monteren, met aan uiteinde een sterke magneet om op de kast te zetten.
Dan maar hopen dat er geen harde schijf in die computer zit :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:32

Fiber

Beaches are for storming.

De echte Tweaker gebruikt Ducttape als iets vast moet.

(En WD-40 als iets los moet...)

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
3dmazter schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:25:
Als je nou eens een foto plaatst van hoe de situatie er nu uitziet dan kunnen we vast nog betere suggesties geven.
Ik snap dat je je pc niet wil laten vallen maar een spanband om je tafel en kast ie niet heel sierlijk.
Laat eens zien waar we mee werken.
Is de kast van metaal?
wellicht dat je dan een dikke magneet kan gebruiken om hem aan te tafel vast te houden
Magneet met HDD is ook echt geen goed idee zeker met de dikte. Gaat een serieus grote magneet moeten zijn.

Ik snap wat je bedoeld maar foto's zijn echt niet relevant hij gaat echt enkel er op, niet eronder, niet ernaast. Zoals ik al zei die met zijn wasmachine dempers is de beste oplossing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
MLLL schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:54:
[...]

Dan maar hopen dat er geen harde schijf in die computer zit :)
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
MallePietje schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:06:
Ja laat ik de plafond maar naar beneden nemen.

Serieus!? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Misschien moet ik mijn eigen magnetisch veld opwekken en hem in de lucht laten zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
FreakNL schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:28:
[...]

Op de grond lijkt me een prima plek. Daar komt hij blijkbaar uiteindelijk toch terecht. Kan je hem beter gelijk daar neerzetten.
Vocht aan muur. Kan niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:24

Kheos

FP ProMod
Dat nog niemand een chemisch anker heeft voorgesteld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Laatst online: 20:43
Of verhuizen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Heb je geen mogelijkheid een kastje voor de PC naast je bureau te zetten? Foto's zouden helpen om oplossingen te vinden voor het probleem wat je wilt oplossen.

Je kunt ook een grote lijmklem gebruiken om de PC te fixeren. Dat ziet er niet uit.
Kheos schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:58:
Dat nog niemand een chemisch anker heeft voorgesteld...
TS wil nergens in boren. Maar in het kader van tweakers tradities kan hij natuurlijk ook gewoon een biertje drinken met z'n PC.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Kun je niet een zijpaneel bestellen bij de fabrikant? Zal wellicht een paar tientjes kosten, maar kun je je huidige gebruiken om te schroeven of te lijmen.

Als je lijmt, Den Braven High Tack, komt niet meer los.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:24

Kheos

FP ProMod
Hoe zit je monitor aan je tafel bevestigd?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
stin00 schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:30:
Onbegrijpelijk probleem zonder foto's
En een TS die voor elke oplossing een probleem kent _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Als je de PC in de tafel bouwt weet je zeker dat deze nooit valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQfvzmdfputF_Bv36e9gBwjPcqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQ4GObq71o3BqNLYuYNM7T0Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20
Doe zoals ze vroeger deden. Koop een echte desktop kast en zet je monitor (bij voorkeur een CRT) erop. Knappe jongen als je dan nog je PC van de tafel weet te trekken :P
Maar om het risico nog verder te verminderen: gebruik een draadloos toetsenbord en muis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
mummy schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:44:
[...]Vocht aan muur. Kan niet.
Heeft iemand al geopperd dat een wastafelmeubel op de douche geen goede plaats is voor een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
@mummy Je hebt de bal nu al zo vaak gekaatst, dat je 'm terug kan verwachten. Er zijn genoeg eenvoudige, out-of-the-box voorstellen gedaan waarbij zowel je tafel als behuizing geen schade ondervinden, dat het op trollen begint te lijken. Er wordt niet voor niets gevraagd om foto's van de situatie. Ik was al bijna onderweg om popcorn te maken.

Zelf heb ik m'n PC op een karretje van Ikea staan. Los van de grond en verrijdbaar met stofzuigen. Ideaal, maar je moet er wel de ruimte voor hebben onder je bureau. Je ziet dan alleen je RGB niet direct, maar daar heb je toch geen tijd voor als je aan het gamen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als je zo bang bent dat de pc van tafel kiepert kan je evt. een hekje timmeren en die langs je tafelpoten vast sjorren. In ieder geval steviger dan kliederen met lijm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

dragonhaertt

@_'.'

Als je wat dikke magneten vastschroeft aan de tafel dan plak je daar de behuizing aan vast.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
We zijn er wel weer geloof ik :*)
Bij deze een foto van een laptop die al 8 jaar niet van tafel is gevallen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGfjweh--GUh7v-3Y96ue6z_0LQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8Np4do75fVf73GQN7OdYs9q.jpg?f=fotoalbum_large
En ik heb daar helemaal niets voor hoeven doen!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
Koop de volgende case:
https://www.silverstonete...o/computer-chassis/flp01/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtwZFg6LDLjT0Kj94TJqA6BuzVg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/b6jHwtM3PjHpO4GKoVQFJQaO.jpg?f=user_large

Zet er een monitor bovenop. Bij voorkeur een ouderwetse CRT, zo groot mogelijk, zo zwaar mogelijk, en klaar ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbspeel
Hoe ik me de situatie inbeeld (deels speculatie):
- Er is en/of wordt gebouwd aan een high-end RGB gaming-PC (gezien de eerdere V&A)
- Bureau: 50 cm diep, er is ruimte voor één monitor, toetsenbord en muis, wel een brede mat, dus ergens tussen de 140 en 160 cm breed
- Financiële situatie: niet voldoende om de PC te vervangen als deze sneuvelt
- Leefomstandigheden: kwalitatief uitermate teleurstellend als je al een vochtprobleem hebt in de zomer
- Gaming is belangrijker dan leefomstandigheden

Extra speculatie vanwege het niet kunnen verplaatsen of aanpassen van het kleine bureau: een gestoffeerde en gemeubileerde (studenten)kamer "driehoog achter" waarbij onderhoud niet de hoogste prioriteit heeft van de huisbaas.

Mocht dat zo zijn, dat is dat nu wat het is. Hoofdzaak is dan je spaarrekening spekken en vluchten voordat de schimmels op de muren staan en het de gezondheid aantast. Nieuwe woning zoeken om daar gezond verder te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijmklemmen? Dit heb je in allerlei afmetingen en daarmee zou je "zonder enig probleem" iets kunnen vastmaken aan je bureau. Neemt niet weg dat als je alsnog over een kabel struikelt, dat je je PC of monitor kan beschadigen. Het voelt allemaal een beetje een oplossing zoeken voor een niche probleem...

Gratis tip: ga op zoek naar een andere / ergonomische oplossing om fijn te kunnen werken. 50 cm diep bureau is zo goed als catastrofaal voor je zithouding, ondersteuning van je armen met muis en keyboard en kijkafstand naar je monitor.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:29

SomerenV

It's something!

Ik snap überhaupt niks van dit probleem. Rubber voetjes om een PC vast op een tafel te zetten? In wat voor scenario moet een PC vast staan? En wat hebben rubberen voetjes te maken met iets vast zetten?

@mummy Post nou 's een foto en wees duidelijk. Je komt telkens met vage issues waar je een oplossing voor wilt en dat mag de rest uitvogelen voor je. Niet heel gek dat je al wat slotjes te pakken hebt.

Edit: is TS niet gewoon een troll ofzo? Bij ieder topic komt men met oplossingen, maar TS heeft telkens wel een reden om daar niks mee te doen, of reageert zeer selectief.

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 07-09-2025 22:29 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
mummy schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:44:
[...]

Vocht aan muur. Kan niet.
In plaats van je PC aan een tafel vast te willen zetten, zou ik eerder een oplossing zoeken voor vocht aan je muur :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
sig69 schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:00:
We zijn er wel weer geloof ik :*)
Bij deze een foto van een laptop die al 8 jaar niet van tafel is gevallen
[Afbeelding]
En ik heb daar helemaal niets voor hoeven doen!
Nee, ik heb zeker wel eens zo een laptop van de tafel gekregen. Met die laadkabel en niet opletten tijdens het lopen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

JME

zeg maar Jamie

Nanotape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Wegens gebrek aan inzet en situatieschets gaat dit topic op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.