Wat te doen bij niet geleverd pakket

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evelien1989
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 02-09 00:10
ik haal hier even een zaak op die al maanden aansleept

Eind april heb ik bij *knip* Naam winkel voor 500 a 600 euro aan PC onderdelen besteld en deze zouden de dag nadien geleverd worden met Post NL.

Zowel ik & mijn partner zijn hier voor heel de dag thuis gebleven, maar wij hebben geen enkele chauffeur van Post NL aan onze deur gehad.
In de loop van de namiddag keek ik op de tracking en zie ik ineens staan dat het pakket is geleverd geweest met een handtekening bij dat niet van ons was, Hierbij zijn wij direct de straat gaan afzoeken , net als bij heel wat buren gaan aanbellen met de vraag of ons pakket daar werd afgezet maar helaas ... Geen pakket te vinden .

Dan begon de heisa , ongeveer een week hebben wij heen & weer zitten mailen met Winkel hun klantendienst.
Winkel heeft een onderzoek opgestart bij Post NL & die beweren dat ze via GPS kunnen zien dat hun chauffeur hier in de straat is geweest en zelf het pakket heeft afgetekend.

Na dit onderzoek kregen wij het antwoord van Winkel:
We kunnen niet voorzien in een oplossing gezien er geen vermissing is geconstateerd door de vervoerder. Hier zijn geen uitzonderingen in mogelijk.
Ik heb nagevraagd of je ons van bewijs kan voorzien dat de levering niet is geleverd en dit kan je helaas niet.
vragen over dit onderwerp kunnen wij inhoudelijk niet meer beantwoorden.

Wij stonden op dit moment met onze mond wagewijd open .... dat dit zomaar kan?
Na deze mail heeft Winkel op niets nog reactie voorzien , ook geen terugbetaling of nieuw pakket gestuurd.

Hierbij hebben wij de stap ondernomen om contact op te nemen met de Belgische & Europese dienst voor de rechten van de consument.
Hier moesten wij een periode van ongeveer 2 maanden afwachten dat zij gingen proberen een compromis te sluiten met Winkel ...

Hier hebben wij deze maand uitsluitsel van gekregen , en dit was dat Winkel op geen enkele manier heeft gereageerd op elk verzoek tot contact dat die dienst heeft gedaan.

Dit kan toch zomaar niet?

Ik moest direct verder denken , als iemand bijvoorbeeld een gaming laptop of high end PC componenten besteld van bedragen 2000- 3000 euro bijvoorbeeld , en er gebeurd iets met dit pakket , dan kan die webshop gewoon zeggen : F*ck *FF zoek het maar uit ...

Wij denken dat ofwel de chauffeur dit pakket heeft meegenomen of dat dit pakket ergens langs de weg is neergezet voor iemand zijn deur & misschien is gestolen geweest , maar wij zijn op dit moment ten einde raad wat wij hiermee nog kunnen doen.

Wat wij ook hebben opgemerkt is dat het die week niet onze vaste chauffeur was, want die weet ons adres perfect zijn.

500+ euro is voor ons veel geld

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2025 20:01 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:38
Evelien1989 schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:56:
Knip heeft een onderzoek opgestart bij Post NL & die beweren dat ze via GPS kunnen zien dat hun chauffeur hier in de straat is geweest en zelf het pakket heeft afgetekend.
Heb je dit zwart op wit?
Hiermee erkent PostNL namelijk dat hun medewerker gefraudeerd heeft.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, dan die direct inschakelen.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2025 20:02 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij is het nog steeds aan de webshop om te bewijzen dat het geleverd is... en de zij zullen de vervoerder moeten aanspreken, en hier onderzoek laten uitvoeren.. volgens mij is GPS lokatie FLINTERDUN bewijs (Spoofing is peanuts..)en een handtekening van de Pakketbezorger maakt het niet dikker voor ze..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evelien1989
Excuseer dit was een foutje in de originele post , Post NL had vermeld dat het pakket was afgetekend , maar niet expliciet door de chauffeur , ik pas dit even aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evelien1989
ik vind precies niet hoe ik de originele post moet wijzigen , maar het werd dus niet expliciet vermeld dat de chauffeur had afgetekend , maar dit was wel duidelijk ...
het gaat ook over *knip* Naam webwinkel
aangezien de naam precies verwijderd word in de originele topic

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2025 20:10 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14
De winkel hoef je ook niet te benoemen, is niet van belang.

Maar heb je een rechtbijstands verzekering?
Heb je die bewijzen zwart op wit of is dit allemaal mondeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34
Zolang het niet aangetekend is verstuurd valt er niets te claimen. Track en Trace is niet meer dan een hulpmiddel waar je geen rechten mee krijgt. Dit is het nieuwe normaal bij PostNL. *knip* Onnodige insinuatie verwijderd . Wat je Winkel kan verwijten is dat ze PostNL hebben gebruikt maar als je Ideal als betaling hebt gebruikt wordt dat ook lastig om geld terug te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2025 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum Beleid staat, is het noemen van de naam van een webwinkel niet de bedoeling in een geschillentopic. Ik heb deze dan ook uit de TS en uit een aantal reacties verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evelien1989
Ik heb al het e-mail verkeer met de webshop en de betaling is indertijd gewoon gebeurd via bancontact.

Wij hebben wel geen rechtsbijstand verzekering , enkel een gewone familiale verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:51
Dus jij moet bewijzen dat het NIET geleverd is en zij hoeven niet te bewijzen dat het WEL geleverd is? Ze hebben niets met jouw handtekening en hun enige bewijs is een GPS locatie?

Is dit in België?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dit is in België, maar ook hier is dit niet de normale gang van zaken.
Wil je dit zelf gaan oppakken of wil je hiervoor een adviseur in dienst nemen? De kosten van de adviseur krijg je vergoed als je de zaak wint.

Ps - val je onder sociaal tarief, dan is er ook hulp mogelijk via het ocmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:24
Is dit niet gewoon een kwestie van aangifte bij de politie doen wegens oplichting van *winkel*?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

President schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:35:
Is dit niet gewoon een kwestie van aangifte bij de politie doen wegens oplichting van *winkel*?
Ik zou dan eerder aangifte doen van vermoeden van fraude door de bezorger. Die winkel probeert onder z'n verantwoordelijkheid uit te komen. Niet netjes, verre van zelfs, maar geen oplichting (tenzij de winkel iemand stuurt die op locatie het pakket van de bezorger aanneemt, of zoiets dergelijks).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Probleem is dat winkel opdracht gekregen heeft, op welke manier ze bezorgen is niet aan TS. Hij heeft geen contract met de bezorger, al doen winkels vraag anders geloven.

Het is tussen winkel en PostNL om het probleem op te lossen, niet ts en PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

99ruud99 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:45:
Probleem is dat winkel opdracht gekregen heeft, op welke manier ze bezorgen is niet aan TS. Hij heeft geen contract met de bezorger, al doen winkels vraag anders geloven.

Het is tussen winkel en PostNL om het probleem op te lossen, niet ts en PostNL.
Mee eens. Ik gaf alleen aan dat van oplichting m.i. geen sprake is. De artikelen zijn verstuurd en voor zover bekend is, zijn die niet door de betreffende winkel afgevangen o.i.d.

Ik weet niet wat de regels/mogelijkheden zijn voor (gratis) rechtshulp voor TS in België, maar ik zou sowieso die winkel schriftelijk in gebreke stellen voor niet leveren. Laat ze maar bewijzen dat het geleverd is. Dat de GPS-data laat zien dat die bezorger in de straat is geweest en dat er een krabbel is gezet die niet van TS is, lijkt mij weinig bewijs. Dit is een toko waarbij je blijkbaar wat harder op je strepen moet staan.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen idee of het in België anders is dan in Nederland maar in Nederland zou het ongeveer zo kunnen/moeten gaan:
* Hé Winkel, pakket is niet geleverd
* Ontwijkende reactie...
* Hé Winkel, je bent in gebreke want je hebt niet geleverd. Je hebt X tijd om het op te lossen.
* Ontwijkende reactie...
* Hé Winkel, we gaan dagvaarden.
* Ontwijkende reactie...
* Hallo Rechter, winkel XYZ komt de afspraken niet na. Help ons.
* Rechter doet uitspraak, Winkel moet volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evelien1989
Dit is inderdaad in belgie

ik heb zonet een aanmaning/ingebreke brief opgesteld die ze zullen ontvangen zowel via mail als aangetekend , indien hier een gehoor aan gegeven word zal ik hun bedrijf voor de vrederechter dagen hier in belgie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:13
Overigens apart dat ze bewijs willen dat je niets ontvangen hebt. Zonder videodeurbel is de enige manier een foto maken waar je wijst met je handen naar een plek op de grond waar het pakketje had kunnen liggen :P

Goed om te horen dat je het serieus oppakt, simpele feit is dat zij voor de oplossing moeten zorgen als onderdeel van Europese wetgeving. Alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:46
*knip* Dit voegt niets toe voor de discussie.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2025 09:46 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:31
Orangelights23 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:06:
Overigens apart dat ze bewijs willen dat je niets ontvangen hebt. Zonder videodeurbel is de enige manier een foto maken waar je wijst met je handen naar een plek op de grond waar het pakketje had kunnen liggen :P

Goed om te horen dat je het serieus oppakt, simpele feit is dat zij voor de oplossing moeten zorgen als onderdeel van Europese wetgeving. Alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen helaas
Wat bewijst een video deurbel dan precies?
Alleen als je 24/7 opnames maakt zou je dat als bewijs kunnen aanvoeren. (video van lege oprit met juiste datum/tijd, maar zelfs dat zou men makkelijk kunnen fabriceren)
Als hij op beweging detectie staat is er geen enkel bewijs om te voeren dat de postbode niet is geweest, enkel dat er geen beweging is gedetecteerd / opgenomen. Helaas is dat onvoldoende bewijs (in NL) zo hebben wij met een eerdere rechtspraak te maken gehad. geen beeld = geen bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Vreemd dat de winkel niks doet met het feit dat PostNL zelf aangeeft dat hun bezorger heeft gefraudeerd. Daarmee zeggen ze eigenlijk gewoon dat ze het pakket niet aan jou overhandigd hebben, en daarmee heeft de verkoper niet voldaan aan hun deel van de koopovereenkomst die jij met ze hebt afgesloten.
Dat de bezorger in de straat is geweest is leuk, maar daar heb jij niks mee te maken. Als je iets koopt is het aan de verkoper (de webwinkel) om te zorgen dat jij het product in handen krijgt, niet dat het even door de straat komt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:46
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe voor de discussie en helpt TS niet verder.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 02-09-2025 09:47 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:13
Zilverdael80 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:46:
[...]

Zoals je al schrijft: Alleen als je 24/7 opnames maakt zou je dat als bewijs kunnen aanvoeren. Dus uiteraard onder randvoorwaarden, maar heb dit al twee keer moeten gebruiken in het verleden in een vergelijkbare zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
Zilverdael80 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:46:
[...]

Alleen als je 24/7 opnames maakt zou je dat als bewijs kunnen aanvoeren. (video van lege oprit met juiste datum/tijd, maar zelfs dat zou men makkelijk kunnen fabriceren)
Als hij op beweging detectie staat is er geen enkel bewijs om te voeren dat de postbode niet is geweest, enkel dat er geen beweging is gedetecteerd / opgenomen. Helaas is dat onvoldoende bewijs (in NL) zo hebben wij met een eerdere rechtspraak te maken gehad. geen beeld = geen bewijs
Theoretisch: een deurbel zou ook kunnen bewijzen dat een postnl-auto wel in de straat geweest is, 2 min heeft stilgestaan om zo achteraf te kunnen 'bewijzen' dat hij er geweest is middels de GPS-tracker, maar nooit is uitgestapt en naar de deur is gelopen.

Maar eens, het blijft een long shot en alles is ook te fabriceren. Voelt een beetje hetzelfde als filmen hoe je een product inpakt voor versturen. Op papier is het mooi 'bewijs' van wat je in de doos gedaan hebt. Maar echt 100% uitsluitsel geeft het niet want je kan het daarna ook weer uitpakken en iets anders in zo'n doos stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
Oon schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:54:
Vreemd dat de winkel niks doet met het feit dat PostNL zelf aangeeft dat hun bezorger heeft gefraudeerd. Daarmee zeggen ze eigenlijk gewoon dat ze het pakket niet aan jou overhandigd hebben, en daarmee heeft de verkoper niet voldaan aan hun deel van de koopovereenkomst die jij met ze hebt afgesloten.
Dat de bezorger in de straat is geweest is leuk, maar daar heb jij niks mee te maken. Als je iets koopt is het aan de verkoper (de webwinkel) om te zorgen dat jij het product in handen krijgt, niet dat het even door de straat komt rijden.
Dit is inderdaad wonderlijk. Je zou op zijn minst verwachten dat ze de bezorger dan vragen "Waarom heb je zelf getekend? Was de bewoner dan niet thuis om te tekeken, en als dat zo is, wat heb je dan met het pakket gedaan na het tekenen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goppster
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-09 07:34
Bij PostNL weet ik het niet zeker, maar bij DPD weet ik dat ze gewoon hiervoor verzekerd zijn, net zolang bellen tot je iemand aan de lijn krijgt die er wel wat aan doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 23:45
Juridisch gezien is dit vrij eenvoudig. Er wordt vaak een hoop bombarie veroorzaakt waarbij de winkel het verlies niet wil nemen en PostNL al helemaal niet. Het gaat hier om een koop op afstand waarbij er nooit sprake is geweest van juridische levering. Er is geen sprake geweest van feitelijke overdracht van het goed en tevens geen wisseling van eigenaarschap. Er is dus nooit ''geleverd'' wat betekent dat de verkoper in verzuim is en de prestatie nog ontbreekt. Ik zou het harder gaan spelen. 2 weken de tijd om alsnog een nieuwe levering te sturen en te voldoen aan de koopovereenkomst, anders in verzuim en ga je daarna over tot ontbinding. Dat betekent geld terug. Geef dit per brief aan.

Gebruik indien je dit hebt, je rechtsbijstand voor meer ''slagkracht'' en kijk gelijk even of de winkel is aangesloten bij een thuiswinkel oid voor een klacht. Lukt dat allemaal niet dan zul je zelf het geld moeten terughalen na de ontbinding via het kantongerecht. Is relatief laagdrempelig maar het blijft je even verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goppster schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:11:
Bij PostNL weet ik het niet zeker, maar bij DPD weet ik dat ze gewoon hiervoor verzekerd zijn, net zolang bellen tot je iemand aan de lijn krijgt die er wel wat aan doet.
Je hoeft als koper zijnde helemaal niet bij zo'n distributeur te gaan reclameren, je hebt NIETS met zo'n partij te maken (en die partij ook niet met jou) doordat je als koper van een product niet de opdrachtgever tot verzenden bent. Als koper hoef je alléén maar te schakelen met de verzendende partij (dat is de winkel in dezen), die winkel verzaakt in principe nu te leveren aan de koper.

Hoe de verzender (lees: de winkel) dat verder af gaat handelen met de distributeur is volledig aan aan hén, als koper heb je gewoon recht op je produkt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1