Beste optie om bestaand netwerk met Mesh te upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 20:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb momenteel een thuisnetwerk dat op zich prima werkt, alleen is de wifi matig. Dit komt naar mijn inzicht omdat ik nu 2 verschillende routers heb, De router van provider Delta staat op de BG, mijn eigen Asus AX6000 staat op de 2e etage.

Op de BG en 2e etage is de wifi prima, maar op de 1e etage werkt het slecht, waarschijnlijk omdat hij telkens tussen routers zit te klooien.

Oplossing (denk ik)? Wifi Mesh setje van TP-Link: uitvoering: TP-Link AX1800 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco X20 (set van 3 s...

Alleen vraag ik mij nog even af hoe ga ik dit aansluiten. Hierbij dus even 2 schema's, huidig vs nieuw:
In de huidige situatie gaan er vanuit de Delta router 2 kabels omhoog, naar de 1e en 2e etage.
Op de 1e etage is nu niets, enkel een kast waar de kabels doorheen lopen. Vanuit daar loopt ook een kabel naar de 2e etage. Van deze 3 kabels wordt er nu maar 1 gebruikt, die van BG naar 2e etage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-uToz2HpNnuY2v4YjljVx5rbuw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aZLV3ImRWoPcacdGUNy9JvYM.png?f=user_large

De veranderde situatie zou denk ik zou worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKQ_KV6ckhWAary2gPRwu4T_Bbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kybfKmpubZh24kOTHYzyy3eV.png?f=fotoalbum_large

WiFi gaat uit op de beide routers, Deco X20 #1 gaat via kabel op de Delta. De X20 #2 en #3 hoeven enkel in stopcontact aangesloten te worden en gekoppeld te worden met #1.

So far so good lijkt mij.. Maar..... Heeft het nut/kan ik ook de X20 #2 en #3 bekabeld aansluiten met de tot nu toe ongebruikte UTP kabels?
Dus X20 #1 aangesloten op X20 #2 met kabel 2, en X20 #2 aangesloten op X20 #3 met kabel 3.
Dan zou je dit krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAGDTeeX74fzCTQ9C2ppPxp2R0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bqD9XrkgJRLj3CxCpiKBtfei.png?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is vooral: Kan dit werken zo, en heeft het voordelen om de X20 units onderling met elkaar te verbinden met de UTP kabels?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Beste antwoord (via Angeloonie op 01-09-2025 17:20)

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:19
Als je de mogelijkheid hebt die deco's bedraad aan te sluiten heeft dat altijd de voorkeur boven draadloos verbinden. Simpelweg omdat er dan geen bandbreedte op de wifi nodig is voor de backhaul (de meeste deco's hebben geen dedicated wifi voor de backhaul, dus een wifi backhaul halveert de maximaal haalbare snelheid).

Is het trouwens nog nodig om die AX6000 aanwezig te houden in het netwerk? Staat die niet enkel stroom te verbruiken zonder er iets nuttigs voor te doen? Of is ie nog in gebruik als dure switch?

Ik verwacht zeker dat je met deze opstelling een goede wifi dekking krijgt. Ik heb zelf de Deco M5, ik heb met slechts 2 AP's (begane grond en tweede verdieping, bedraad verbonden) al uitstekende wifi in het hele huis (iig voor nu, tegen de tijd dat de kinderen gaan puberen kijken we wel of er toch nog een extra AP bij moet op de eerste verdieping).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
Als je de mogelijkheid hebt die deco's bedraad aan te sluiten heeft dat altijd de voorkeur boven draadloos verbinden. Simpelweg omdat er dan geen bandbreedte op de wifi nodig is voor de backhaul (de meeste deco's hebben geen dedicated wifi voor de backhaul, dus een wifi backhaul halveert de maximaal haalbare snelheid).

Is het trouwens nog nodig om die AX6000 aanwezig te houden in het netwerk? Staat die niet enkel stroom te verbruiken zonder er iets nuttigs voor te doen? Of is ie nog in gebruik als dure switch?

Ik verwacht zeker dat je met deze opstelling een goede wifi dekking krijgt. Ik heb zelf de Deco M5, ik heb met slechts 2 AP's (begane grond en tweede verdieping, bedraad verbonden) al uitstekende wifi in het hele huis (iig voor nu, tegen de tijd dat de kinderen gaan puberen kijken we wel of er toch nog een extra AP bij moet op de eerste verdieping).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Je hebt toch helemaal geen wireless meshing nodig? Je kunt op elke etage een bedraad accesspoint ophangen.

Zelfs bij ideale wireless meshing is je performance de slechste link. En als je dan al suboptimale budget mesh neemt krijg je het scenario wat @Eupeodes benoemt.

Je hebt geen mesh nodig voor een goede roaming ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 01-09-2025 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Eupeodes schreef op maandag 1 september 2025 @ 07:42:
Top, dan gaan we dat gewoon bedraad aansluiten :)
Ik heb hem er nog even in gelaten maar hij zou volgens mij weg kunnen als ik de UTP kabel van wanddoos naar AX6000 nu gewoon direct naar PC doorvoer.
Ik heb nu simpel gedacht en denk 3 etages > 3 units. Maar ook omdat het prijsverschil niet heel groot is, 2 stuks is 130, dan heb ik voor ~€40 er 1 extra, dus dat is wel aantrekkelijk.

Ik zie dat de "grote broer" X50 maar ietsjes duurder is, dus dan ga ik wel voor die uitvoering: TP-Link Deco X50 (3-pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je plaatje is opzich duidelijk :) De "je hebt geen mesh" opmerking klopt helemaal maar tegelijk geeft deze set ook centraal management via een app. Dat is voor vele een stuk fijner dan 3x een wifi netwerk ergens moeten instellen. Plus: Het spul is gewoon goedkoop voor wat je ervoor krijgt.

Paar punten:
- In deze setup moet je wel in Accesspoint mode draaien. vergeet dat niet in te stellen in de app.
- Je switch moet IEEE1905.01 compatible zijn voor de bedrade verbindingen. Over het algemeen zijn alle switches zijn maar in de regel doen de switches uit een provider router vaak lastig. De Experiabox en Ziggo router staan erom bekend dat ze dit niet kunnen. Oplossing is dan een losse switch kopen (bv van de action), deze aan de delta knopen en daar de 2 decos nodes naast elkaar zetten.
- Omdat je ze bedraad aansluit zijn de wifi specificaties iets minder van belang. Deze moeten aansluiten bij je client. Wat alternatieven:
- Deco X15. 2x2 80mhz op 5ghz.
- Deco X50. 2x2 160mhz op 5ghz. Ook in PoE versie te koop
- Deco BE25, 2x2 240mhz op wifi 7.

80mhz geeft je onder normale omstandigheden een linkspeed van 866mbit wat in praktijk een megabit of 450 geeft. In meeste gevallen prima.
Met een wifi 6 op 160mhz ga je vaak wel richting de gigabit.
Er zijn regelmatig aanbiedingen van verschillende modellen maar ik denk dat een x50 momenteel een prima keuze is voor de prijs waar die voor staat.

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 01-09-2025 09:25 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:13
Mijn mening is dat centraal management als enige argument om mesh te nemen een beetje onzinnig is.
Als je een AP kunt instellen is meerdere AP's instellen in mijn ogen echt niet moeilijker en je doet dat maar een keer en verder nooit meer.

En de nadelen van mesh zoals dat sommige switches niet werken en dat ze nog wel eens overbodig omschakelen naar de wifi backhaul in plaats van de kabel te gebruiken komt ook regelmatig hier langs.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ben(V) schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:47:
Mijn mening is dat centraal management als enige argument om mesh te nemen een beetje onzinnig is.
Als je een AP kunt instellen is meerdere AP's instellen in mijn ogen echt niet moeilijker en je doet dat maar een keer en verder nooit meer.

En de nadelen van mesh zoals dat sommige switches niet werken en dat ze nog wel eens overbodig omschakelen naar de wifi backhaul in plaats van de kabel te gebruiken komt ook regelmatig hier langs.
Het is niet het enige argument :) Prijs en eenvoudige mogelijkheid tot wireless meshing zijn er ook twee maar vooral prijs. Het is ook maar wat je definitie is, voor mij zijn die deco setjes geen mesh setjes maar consumer friendly multi ap setjes, die ook kunnen meshen.

Voor 37 euro per stuk koop je met de X15 een 2.4/5ghz met 802.11ax 2x2 80mhz op de 5ghz en 2 utp poorten.
Of voor 60 euro per stuk een X50 een een 2.4/5ghz met 802.11ax 2x2 160mhz op de 5ghz en 3 utp poorten.

Ik ken, buiten provider wifi, geen leuke betaalbare alternatieven (en unifi/omada is dat voor mij niet in deze categorie).

En SSID/wachtwoord/encryptie gelijk trekken gaat vaak goed als je 3 dezelfde modellen hebt. Bij een mix van accesspoints gaat het echter vaak zat mis. Fabrikanten noemen het anders, niet alle opties zijn beschikbaar en mensen snappen het niet. Bij 3 gelijke ap's idd easy peasy maar dan opnieuw: welke modellen koop je dan voor dat geld...

nadelen rondom die device discovery met ieee1905.1 met switches ben ik met je eens. Dat is echt idioot (en gevaarlijk want kan lelijke netwerklussen veroorzaken)

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 01-09-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:13
Ik mix al jaren verschillende merken AP's en dat gaat nooit mis, maar er is niks mis met bij een merk/model te blijven (mits het goed spul is), maar wat ik zeg is dat mesh setjes niets toevoegen als je kabels hebt en potentieel meer problemen opleveren.

Als je dat vanwege de prijs voor lief wilt nemen prima, al vraag ik me dan toch altijd weer af waar dat prijsverschil vandaan komt (kwaliteit verschil misschien?).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
KISS
Doe die Asus er tussenuit, wat is de functie van dat ding?
Plaats op elke verdieping een switch. ( kosten twee maal 10 euro)
Plaats op elke verdieping een AP en zet de wifi op de Delta uit ( kosten driemaal 75 euro)

Dan heb je zeker een dijk van een wifi door je hele huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX4AdRmPxu819duE87g7p014RCs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u8vzeE18OfHFYNszh6F8VE1M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66SoQBJpsQUxIR7w54RU0_3mz-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4XhOaglwxAyj3u1fmeRygG8J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Zon omada koop je imho voor de features zoals VLANS/multi SSID.

Als je het voor huis tuin keuken wifi koopt vind ik het weggegooid geld, het is qua specs een Wifi 5 max 80mhz accesspoint wat hem vergelijkbaar maakt met een Deco M4. Waarom zou je 2x zoveel geld voor een AP uitgeven als je de features niet gebruikt?
Je gaat er echt niet betere wifi door krijgen hoor (ok DFS support en daardoor meerdere kanalen maar daar merk je met normaal gebruik ook weer niet zoveel van hoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
Zoals TS het nu bedacht heeft is het hele verhaal over mogelijkheden van Switches niet relevant, aangezien die niet gebruikt gaan worden tussen de AP's.

En dat prijsverschil komt, naast de beperktere featureset tov een Omada, denk ik ook grotendeels door schaalgrootte, omdat het zo simpel werkt en betaalbaar is wordt het veel verkocht waardoor het massaproductie is en dus (vaak) goedkoper. En verder probeert TP-Link natuurlijk geld te verdienen door een deel van de parental controls via een abo aan te bieden.

En ik ben het geheel met @laurens0619 eens dat we die Deco moeten zien als consumer friendly multi ap sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Eupeodes schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:08:
Zoals TS het nu bedacht heeft is het hele verhaal over mogelijkheden van Switches niet relevant, aangezien die niet gebruikt gaan worden tussen de AP's.
Als je het over het "discovery probleem" hebt van deco, dan is dat wel relevant.
Hij prikt ze nl "naast elkaar" in de switch van het delta modem/router en 9/10 keer is het de provider switch die lastig doet en 9/10 iedere andere switches die het feilloos doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
laurens0619 schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:21:
[...]

Als je het over het "discovery probleem" hebt van deco, dan is dat wel relevant.
Hij prikt ze nl "naast elkaar" in de switch van het delta modem/router en 9/10 keer is het de provider switch die lastig doet en 9/10 iedere andere switches die het feilloos doet
Behalve dat TS van plan lijkt deco 2 direct aan deco 1 aan te sluiten, en deco 3 direct aan deco 2, zonder ergens een switch te gebruiken. Ze komen wel op een andere poort op het delta modem dan de vaste pc, maar dat maakt normaal gezien niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42
Prisma16 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:22:
Doe die Asus er tussenuit, wat is de functie van dat ding?
Kan toch nog voor diverse functies gebruikt worden?
Als extra switch AP natuurlijk.
Als eenvoudige network opslag en/of DLNA Media server.
Angeloonie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:51:
Op de BG en 2e etage is de wifi prima, maar op de 1e etage werkt het slecht, waarschijnlijk omdat hij telkens tussen routers zit te klooien.
Ik zou toch eerst eens goed analyseren waar/wat het nu precies fout gaat.
Is het gewoon echt een kwestie van te weinig bereik of verkeerde AP/roaming instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb niet alles doorgelezen maar is het niet veel slimmer en logischer om je AX6000 als hoofd router te gaan gebruiken en er enkele goedkopere AX asus routers bij te kopen gezien asus zijn eigen mesh systeem heeft wat uit eigen ervaring zeer goed werkt? dat scheelt weer verschillende merken met elkaar combineren?

Daarnaast zou ik dan gewoon de wifi uitschakelen van de modem op de begane grond van de internet provider?

Of als je het aandurft en je hebt een glas provider gewoon die modem van de provider eruit de AX6000 als hoofd modem/router gebruiken dus direct op de FTU aansluiten.
En dan 1 of 2 goedkoper asus AX routers gebruiken om een mesh netwerk te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door copywizard op 01-09-2025 13:11 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik zie veel alternatieven voorbij komen, maar ik ga toch blijven bij de Mesh optie.

De AX6000 staat nu exact zoals de Delta modem ingesteld, letterlijk schermpjes naast elkaar en het is identiek. Enig dat afwijkt is het kanaal. Delta zit op 11, Asus zit op 8. Maar de Asus heeft meer opties dan de Delta router, die toont amper instellingen.
Maar het werkt dus gewoon niet lekker.
AX6000 als hoofdrouter gebruiken werkt niet zomaar met Delta, dus dat is geen optie.

Dan kan ik dus gaan klooien met switches en AP's om een super optimaal wifi-netwerk op te bouwen, maar dat voelt als overkill. De WiFi is puur voor telefoons/tablets etc, ik game op kabel. Dus het hóeft niet turbo snel etc. te zijn. Gewoon snel is voldoende. Het gaat mij vooral om het gemak van overal rondlopen met bereik & werkende wifi.

Dan is in mijn ogen een Mesh-setje het makkelijkste. Sowieso gebruiksvriendelijk qua setup en zou precies moeten doen wat ik wil zonder nog weer extra apparaten er tussen te hangen.

Mijn actieplan:
- X50 setje aanschaffen en installeren (bekabeld tussen de units)
- WiFi op Delta modemrouter uitschakelen
- AX6000 weghalen en kabel direct in PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:44:
Ik zie veel alternatieven voorbij komen, maar ik ga toch blijven bij de Mesh optie.

De AX6000 staat nu exact zoals de Delta modem ingesteld, letterlijk schermpjes naast elkaar en het is identiek. Enig dat afwijkt is het kanaal. Delta zit op 11, Asus zit op 8. Maar de Asus heeft meer opties dan de Delta router, die toont amper instellingen.
AX6000 als hoofdrouter gebruiken werkt niet zomaar met Delta, dus dat is geen optie.

Dan kan ik dus gaan klooien met switches en AP's om een super optimaal wifi-netwerk op te bouwen, maar dat voelt als overkill. De WiFi is puur voor telefoons/tablets etc, ik game op kabel. Dus het hóeft niet turbo snel etc. te zijn. Gewoon snel is voldoende. Het gaat mij vooral om het gemak van overal rondlopen met bereik & werkende wifi.

Dan is in mijn ogen een Mesh-setje het makkelijkste. Sowieso gebruiksvriendelijk qua setup en zou precies moeten doen wat ik wil zonder nog weer extra apparaten er tussen te hangen.

Mijn actieplan:
Wel apart dat je mijn optie geheel in de wind slaat het gaat dus om delta dat is een kabel provider en we hebben vrij modem keuze in nederland dus je kan je modem in bridge modus zetten

https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/

Heb je zelf een router gekocht? Dan hoef je geen eigen modem te kopen. Als je het DELTA kabel (coax) modem in bridge-modus zet of je DELTA (PtP) glasvezel modem omruilt voor een bridged modem, kun je gewoon je eigen router gebruiken.

Let op, ben je sinds kort een nieuwe klant bij ons, dan wordt je aangesloten op ons nieuwe, verbeterde (PON) glasvezel netwerk. In dit geval leveren wij geen bridge modem.

en dan alsnog de asus als hoofd modem/router gebruiken maar begrijp dat je graag meer geld uit wil geven aan geheel nieuwe "mesh" routers a 180 euro ipv 80 voor de twee asus routers erbij. dus bij deze succes met de zoektocht. |:(

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
copywizard schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:22:
[...]

Wel apart dat je mijn optie geheel in de wind slaat het gaat dus om delta dat is een kabel provider en we hebben vrij modem keuze in nederland dus je kan je modem in bridge modus zetten

https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/

Heb je zelf een router gekocht? Dan hoef je geen eigen modem te kopen. Als je het DELTA kabel (coax) modem in bridge-modus zet of je DELTA (PtP) glasvezel modem omruilt voor een bridged modem, kun je gewoon je eigen router gebruiken.

Let op, ben je sinds kort een nieuwe klant bij ons, dan wordt je aangesloten op ons nieuwe, verbeterde (PON) glasvezel netwerk. In dit geval leveren wij geen bridge modem.

en dan alsnog de asus als hoofd modem/router gebruiken maar begrijp dat je graag meer geld uit wil geven aan geheel nieuwe "mesh" routers a 180 euro ipv 80 voor de twee asus routers erbij. dus bij deze succes met de zoektocht. |:(
Misschien iets dieper kijken voordat je zo kattig reageert.
De Delta router kan niet in Bridge modus. Hem weghalen en met iets anders vervangen kost ook geld (de AX6000 ondersteunt geen VLAN) en dat gaan instellen is voor mij te complex en sowieso geen zin in ivm support vanuit Delta bij issues.

Dus goed meegedacht, maar geen optie.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

mjl

Ugh

Angeloonie schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:44:

Mijn actieplan:
Mesh an doch voegt niks toe. Als ik naar je eerste plaatje kijk kan je een extra AP (router in AP modus) aansluiten via de kast op de 1e etage met de kabel naar je hoofdrouter op de B.G.G. zorg wel dat alle routers behalve je hoofdrouter in access point modus ingestemd zijn. Gewoon overal hetzelfde SSID gebruiken (2.4 en 5GHz zou ik wel scheiden) en je bent klaar. Wil je toch alles vanuit 1 punt beheren neem dan 2 extra Asus routers (dus elke verdieping 1 en op de B.G.G. als hoofd router) met vlan capaciteit en zet hun MESH oplossing aan en zet de wifi van je modem uit. De GT-ax6000 is daar al geschikt voor. En ja dat werkt gewoon met je Delta router/modem, heb je alleen een dubbele NAT maar als je de DMZ van je delta modem naar je Asus router instelt heb je daar geen last van: tip : gebruik de merlin firmware dan werkt de ddns service ook over dubbele NAT.

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 04-09-2025 14:38 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Uiteindelijk een X60-setje gehaald. Was maar een tientje duurder dan de X50.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTXPYUqEtguczCXhfTgx973UJ8s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I1uh1kxBVigc2thfSYTaCRCR.png?f=fotoalbum_large

Werkt top!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMkhOOch8q78Tb2n96d0yHJ8ewc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KPv7PDkYyPmttTgR6e8DB4sS.png?f=user_large

De Asus router is nu volledig uit het plaatje (kopen iemand? :P) want PC is nu met die kabel aangesloten en werkt ook top.

Enige vreemde is dat de BG en 1e niet bekabeld verbinding tonen in de app. 1e en 2e wel. Maar goed het werkt nu iig overal goed, ook in de badkamer nu gewoon normaal wifi :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Mooi! Maar zou t niet bekabelde weergave wel oplossen. Hoe is het nu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
laurens0619 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:56:
Mooi! Maar zou t niet bekabelde weergave wel oplossen. Hoe is het nu aangesloten?
Kabel van meterkast naar boven, beiden aangesloten.
Weet niet of het nog uit maakt welke poort (1 of 2).

Mogelijk is de kabel niet goed. Ga dit nog testen met een kabeltester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Pagina: 1