Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:12
Vandaag heb ik tijd gehad om het hele Honeywell pakket aan te sluiten op de vloerverwarming. Ik heb een Honeywell HCC100 vloerverwarmingscontroller met 4 zones en 3 thermostaten + Evohome.

Woonkamer/eetkamer/keuken = DT4R Thermostaat
Badkamer = DT4R Thermostaat
Kantoor = Honeywell Round thermostaat
Hal/bijkeuken = Evohome

Ik ben de hele ochtend aan het pielen geweest maar ik krijg het niet werkend.

Ik wil Evohome koppelen aan de HCC100 zodat ik de zones via de app/homey kan bedienen.

Wat ik nu ervaar:
- Alle draadloze thermostaten (per zone) kan ik probleemloos rechtstreeks koppelen aan de HCC100.
- Alle thermostaten kan ik ook los koppelen aan Evohome.
- Het Evohome systeem kan ik echter niet koppelen aan de HCC100: Evohome ziet de HCC100 niet als multi-zone regelaar.

Het enige dat lukt, is Evohome als één kamerthermostaat gebruiken voor één zone.

Mijn doel:
Dat Evohome de HCC100 zones afzonderlijk kan aansturen, zodat ik in de Evohome-app vier aparte vloerverwarmingszones zie die de HCC100 aanstuurt.

Ik heb de ketel via Opentherm aangesloten aan de HCC100. Evohome hoeft dus niet zelf de ketel aan te sturen.

In de app van de HCC100 kan ik aangeven dat ik Evohome heb en deze niet wil gebruiken om de ketel aan te sturen (of juist wel, beide geprobeerd). Eerst alle zones in de HCC100 aanmaken en later evohome toevoegen lijkt geen optie. Dan moet ik alles resetten. Ook al gedaan trouwens.

Waar het mis gaat. In Resideo Pro moet ik als eerste de Evohome koppelen en hij vraag de begeleide configuratie te starten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDzGIrrvMp1HcoCgsBFBjCjHqvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FCb3v5mP7y7UMD9Z5turP5z.jpg?f=fotoalbum_large

Hier gaat het mis. Ik laat de HCC100 zoeken en Als ik op de groene knop druk dan vinden ze elkaar niet. op geen enkele manier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEwgfj3zoEBFWTwATs-ZcAvJfeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZET249gjBGrLSKEn3nqvdZQT.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag:
Heeft iemand dit al succesvol werkend gekregen met een HCC100 + Evohome? zit er nog een speciale stap in de installatieprocedure die ik over het hoofd zie?

Beste antwoord (via Borne op 10-09-2025 20:41)

• L31n
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 22:12
Dat kan kloppen dat je de release notes niet ziet. Zit volgens mij ergens achter verstopt.

Bij die evotouch die niet werkte draaide een firmware versie van 02.01.02.01 en die hebben ze geüpdatet naar de versie 02.47.00.01.

Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken naar de wifi versie, aangezien hij daar geen problemen mee gaf en de medewerker ook niks over vertelde.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:42
Ja, hier na ongeveer 100uur kloten en vloeken op honeywell. Ik raad iedereen af die troep te kopen maar ja, je hebt het al....

Belangrijkste probleem.is altijd wie de kapitein op het schip.is en de ketel aanstuurt. Ik zou kiezen voor de optie dat evohome de baas is en je hcc100 'volgt'. Verder beginnen in de hcc100, paar dingen instellen tot je aangeeft 'is er evhome aanwezig' , ja, dan de evhome erbij pakken en die als thermostaat voor de hoofdruimte koppen. Daarna zones in evohome erbij plussen en dan steeds de hcc100 zone-actuatorkoppeling doen + de ruimte-opnemer.

Dus: hcc100 eerste stukje, dan naar evohome voor de hoofdzone, dan vanuit evohome een tweede zone toevoegen en een naam geven en dan in de hcc100 een actuator toevoegen etc.

Ik.wens je sterkte, ik.heb nog nooit met iets gewerkt dat ik zo graag kapot wilde gooien als de evohome+hcc100 combinatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Ik begrijp ook niet dat het product zo "moeilijk" gemaakt is. In mijn vorige woning ook evohome gehad met een HCE80 en dat was ook al een lastige voor de configuratie. Ik dacht met een app alles op te kunnen lossen maar ik denk blijkbaar anders dan ze bij Honeywell doen.

Ik heb de HCC100 via OT aan de ketel gehangen omdat ik vanaf daar gewoon een kabel naar de ketel heb en niet afhankelijk ben van een draadloos signaal naar de ketelmodule van evohome.

Volgens de website moet het ook gewoon kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKhJNB5QBs7-cUl48ooTqeILIC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0wrQZ9sKylc4knVeUlZIGFRB.png?f=fotoalbum_large

Ik kan ook afhankelijk van elkaar de themostaten koppelen. Het enige wat ik wil is het koppelen zoals het in hun eigen afbeelding staat. De HCC100 doet alles en Evohome is alleen een module om op afstand de zones te kunnen besturen. Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:04
Zit in precies hetzelfde schuitje! 8 actuators verbonden, die worden gevonden. De blauw/rode draad aan OT BOILER (zwarte kaartje bij de HCC100) dit is de juiste toch?

Ik kom net als jou niet verder dan dat stukje zoeken wat niet lukt? Heb je al een oplossing gevonden toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUXLTcj4VQvtFJjV0zq6NG_usgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muixT9uT2TBVxUw8kJ2MG3B6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik verwarm via mijn CV ketel en een warmtepomp (Remeha Elga Ace all-in-one 4kw).

HCC100 filmpje op youtube wordt ik niet veel wijzer van aangezien dat een totaal andere setup is.
YouTube: Project installatie – HCC100 Multizone Vloercomfortregelaar

Moment van timestamp kom ik niet, hier loop ik vast

[ Voor 58% gewijzigd door noordwolde op 01-09-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Ik heb precies hetzelfde probleem en kom niet verder. Alles kan ik koppelen behalve evohome.

Eigenlijk wil ik gewoon heel simpel dat Evohome de status kan bepalen/uitlezen van de thermostaten en zones die aan de HCC100 zijn aangesloten.

Precies wat op de afbeelding van Honeywell wordt weergegeven. Alles wordt door HCC100 regelt en Evohome zorgt voor een Display en App voor al deze items. De Resideo training zegt ook dat het zelf gewenst is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmPok3VAFYyTJp0QcMKv_-PHxrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BTAGX8LyvD1C56aEdrqXQTsU.png?f=fotoalbum_large

Wat een gedrocht zeg

[ Voor 33% gewijzigd door Borne op 01-09-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadConnection
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 15:34
Meeste hcc100 regelingen die ik heb gedaan zijn zonder evohome, maar de gene met kom ik de problemen die jullie ervaren niet tegen.

Punten waar je op moet letten zijn bijvoorbeeld:
indien je de ketel met opentherm wil aansturen met de hcc100 moet deze aangesloten zijn, ook de ketel moet aan zodat hij het ot signaal kan detecteren.
Als dat gedaan is zie je dit bij stap 1.

Bij een bedrade cascade regelaar moet je selecteren enkelvoudige regelaar. Als je dat niet doet gaat hij proberen een draadloze verbinding te maken.
Dit zie je ook bij stap 1

[ Voor 17% gewijzigd door BadConnection op 01-09-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadConnection
YouTube: Using Honeywell Home HCC100 with evohome for Underfloor Heating

Dit is misschien even duidelijk wanneer je wat doet op de hcc100 en op de evotouch

Als je de installatie wizzard start krijg je de vraag of de evotouch de ketel moet sturen, selecteer ja als je een ot module of bdr gebruik en nee als de hcc100 de ketel sturing moet doen. Zelfde geld voor de hcc100, ketel sturing ja als de hcc100 dit moet doen en we als de evotouch dit doet met een extern contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Ik volg precies de stappen die de app aangeeft. Ik zeg dat de hcc100 verantwoordelijk is voor de ketel aansturing. Opentherm is herkend en alle actuators ook. Dan de vraag is er evohome aanwezig, ik kies voor ja.

Hij zegt start begeleide configuratie op de evotouch en selecteer zone 1 en druk op de groene knop. De hcc100 gaat via de app zoeken, ik druk op de groene knop en er volgt een time out. Het is onmogelijk om te koppelen.

Ik kan op de evotouch naar de volgende zone en thermostaten toewijzen echter gaat de app van de hcc100 dan niet verder. En die wil eerst de evotouch koppelen aan de hcc100.

Ik heb de bdr91t nu niet aangesloten omdat er overal staat dat ik de hcc100 rechtstreeks aan de ketel kan hangen met de evotouch. Moet dat ding er dan ergens anders tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
BadConnection schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:22:
Meeste hcc100 regelingen die ik heb gedaan zijn zonder evohome, maar de gene met kom ik de problemen die jullie ervaren niet tegen.

Punten waar je op moet letten zijn bijvoorbeeld:
indien je de ketel met opentherm wil aansturen met de hcc100 moet deze aangesloten zijn, ook de ketel moet aan zodat hij het ot signaal kan detecteren.
Als dat gedaan is zie je dit bij stap 1.

Bij een bedrade cascade regelaar moet je selecteren enkelvoudige regelaar. Als je dat niet doet gaat hij proberen een draadloze verbinding te maken.
Dit zie je ook bij stap 1
Ik heb mijn ketel rood/blauw aangesloten op BOILER OT, klopt dit? of moet hij in open therm master ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wop9g20bz64oPHYBQJSzi5GgjbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaXQ1WIArzJpsq3BIsDsFpk2.jpg?f=fotoalbum_large

De 8 actuators worden gevonden in de app.

Met jouw filmpje kom ik tot het gedeelte rondom 'bedrade termostaat', die heb ik niet? heb een evo home en 1 DT4R.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSY2892KNX6lqMi9LKfKw-F_dXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mm0kf6wV4nHuRGPxzPK9asbC.jpg?f=fotoalbum_large

Hier kan ik echter geen bedrade selecteren zoals uit het filmpje omdat het draadloos is?

als ik dan ingebouwde sensor van Evohome selecteer moet ik met mijn Evohome naar nieuwe zone - naam geven - selecteer het type = verdeler. Dan gaat hij naar het volgende scherm Zone en druk op de toewijzen knop van de voeler. Hier kan ik niks doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWmjuh_PnOXj4XLEujVXcizXOPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSLgcWliT1pCOv0EaA6oprFO.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik begeleid doe=
1 zoneregelaar configuratie -
2 dit zal voorgaande zone instellingen verwijderen klik ik op ja -
3 wilt u de ketel of warmtepomp draadloos inschakelen bij een warmte of koelvraag uit de zondes klik ik weer op ja -
4 Kies optie: opentherm module

dan gaat ie naar Zet de ketelmodule in toewijzen, druk op de groene knop hieronder.

Maar dit is dus geen zone.

Help, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
https://www.groene-energi...ule-opentherm-r8810a.html

moet ik deze er bij hebben? mis ik nog onderdelen misschien?
Remeha Elga Ace hyrbid all-in-one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadConnection
noordwolde schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:23:
[...]

Ik heb mijn ketel rood/blauw aangesloten op BOILER OT, klopt dit? of moet hij in open therm master ?
[Afbeelding]

De 8 actuators worden gevonden in de app.

Met jouw filmpje kom ik tot het gedeelte rondom 'bedrade termostaat', die heb ik niet? heb een evo home en 1 DT4R.
[Afbeelding]

Hier kan ik echter geen bedrade selecteren zoals uit het filmpje omdat het draadloos is?

als ik dan ingebouwde sensor van Evohome selecteer moet ik met mijn Evohome naar nieuwe zone - naam geven - selecteer het type = verdeler. Dan gaat hij naar het volgende scherm Zone en druk op de toewijzen knop van de voeler. Hier kan ik niks doen?
[Afbeelding]

Als ik begeleid doe=
1 zoneregelaar configuratie -
2 dit zal voorgaande zone instellingen verwijderen klik ik op ja -
3 wilt u de ketel of warmtepomp draadloos inschakelen bij een warmte of koelvraag uit de zondes klik ik weer op ja -
4 Kies optie: opentherm module

dan gaat ie naar Zet de ketelmodule in toewijzen, druk op de groene knop hieronder.

Maar dit is dus geen zone.

Help, wat doe ik fout?
De bedrading zit goed voor opentherm.
Bij stap 3 (begeleideconfiguratie) moet je nee selecteren. De warmtevraag moet je activeren in de hcc100

Bij de zoneconfiguratie in de hcc 100 staat draadloze thermostaten toevoegen. Dat zijn er twee, je evotouch en de dt4r. Bij toewijzen van de dt4r ga je naar rf > en dan naar co (Connect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Hier zoals het bij mij aangesloten zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQXfKNYOk9LkmkZUYKGFR433i_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3GWy0eADbZxJaWaMrhTic5I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borne
Bij Honeywell zijn ze helemaal gek geworden. Ik krijg zojuist van de supportafdeling de volgende mail:

Dank u voor het contacteren van de Resideo, de fabrikanten van Honeywell Home-producten, Infolijn.

Dank voor uw bericht. Het koppelen van de HCC100 met Evohome als multizone-regelaar is geen gebruikersinstelling, maar een installateursfunctie. Dit dient daarom volledig door een erkend installateur uitgevoerd te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borne
Ik ben er Helemaal klaar mee!. Evohome geprobeerd rechtstreeks aan de ketel te hangen en vanuit daar de zones te koppelen. Alles 10x gereset. Handmatig geprobeerd alles toe te wijzen. Via begeleide configuratie in App. Evohome via wifi gekoppeld om te kijken of er nieuwe firmware is en niets helpt. Evohome wil niet verbinden met de HCC100 en individueel van elkaar werkt alles.

Kortom ik heb Evohome eruit gehaald en de actuators en thermostaten rechtstreeks aan de HCC100 gedaan. Dan maar geen Evohome! Ik zal ook nooit iemand meer adviseren om dit waardeloze product aan te schaffen.

Als ik iets tegenkom wat wel goed werkt voor zonesturing die met Homey te integreren is, gaat alles van Honeywell van de muur af.

Je hebt voor honderden euros aan de muur hangen en de supportafdeling verwijst je vrolijk door naar een installateur alsof je zelf een één of andere idioot bent. Hun begeleide configuratie in de app strookt niet met de spullen die ze verkopen. Het internet staat vol met klachten van mensen die niet gekoppeld krijgt of waarbij het miraculeus ineens werkt zonder dat ze kunnen reproduceren waarom.

zoals @Fr33z al aangaf. Er is voor mij ook nog nooit een product geweest dat mij zo gefrustreerd heeft als deze rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou reageren en vragen waarom ze die spullen dan wel los aan consumenten verkopen als je het niet eens zelf van ze mag installeren...

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:42
Honeywell maakt echt de grootste bagger in de geschiedenis van thermostaten, helaas voor @Borne dat je er zoveel geld in hebt zitten. Als ik het opnieuw kon doen kocht ik gewoon een goedkope chinees of iets van Homematic https://www.smarthomesupp...armtepomp-hmip-falmot-c12

Die onmogelijke fuzzy-logic van Honeywell mag echt ..... :////

• Borne
Ik moet eerlijk zeggen dat het los aansluiten van de HCC100 met de app, appeltje eitje is. Stukken beter dan de HCE80 die ik in onze vorige woning had en alles met knoppen moest en niet te controleren was wat er gebeurde. Het koppelen van Evohome is echter onmogelijk terwijl je gewoon de stappen volgt.

Ik snap niet dat ze het niet zo gemaakt hebben dat Evohome de geprogrammeerde zones kan uitlezen/aanpassen. Of gewoon de HCC100 laten communiceren met een hub/bridge (eigenlijk gewoon Evohome). Dit is echt onnodig omslachtig en door een gestoorde engineer bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Wat kan een installateur dan meer dan wat wij kunnen? Baal hier van, op aanraden van onze installateur dit systeem gekocht omdat hij aangaf dat het erg simpel installeren is mits je iets van IT kennis heb. Hierop dus dit systeem besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmq_dq5kIsUzNwlkReCY_F9jwnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ics2dhk9Hr2borvjcetRNAc4.jpg?f=fotoalbum_large

Doe nu de installateurs academy, kijken of ik daar wijzer van wordt.

1. edit:
duidelijk dat evohome echt moet werken met de HCC100
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvdr8SQZn3oQDyG1krsfwpI6DN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmnf71wJggsgpk6vtpuVIORT.jpg?f=fotoalbum_large

2. edit:
Evohome moet eerst geïnstalleerd worden suggereert de tekst?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwyQvHKir-LuAyV2z3jQedcfxVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Okj3ZFcBplAOwpPyrUx2isxZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door noordwolde op 05-09-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Deze academy is achterhaald. Je krijgt in de setup in de app hele andere vragen.

Ik heb ze niet meer precies in beeld maar je krijgt de vraag in de trant van of je Evohome ook wilt opnemen in het systeem. Dan moet je het aantal zones aanmaken op de HCC100 en dan verteld de app je dat je naar je Evohome moet gaan en begeleide configuratie moet starten. Daar moet je dan ook de zones aanmaken. Hij vraagt dan om de Evohome zone (waar deze als thermostaat hangt) te kiezen en dan moet je in de app van de HCC100 zone 1 laten zoeken naar Apparatuur (de HCC100) en op de Evohome op het groene verbindingsicoon drukken. Daar stopt het omdat hij niets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

noordwolde schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:45:
Wat kan een installateur dan meer dan wat wij kunnen? Baal hier van, op aanraden van onze installateur dit systeem gekocht omdat hij aangaf dat het erg simpel installeren is mits je iets van IT kennis heb. Hierop dus dit systeem besteld.
Dan vraag je je installateur toch om hulp ipv het zelf uit te zoeken? Of weet ie stiekem zelf toch niet hoe het echt werkt?

Zelf geen ervaring met HCC100 maar ik vind het wel storend met EvoHome dat je niet in beeld krijgt welke zones met welke actoren zijn verbonden, alleen dat er verbinding is. Heb al eens gehad dat een relais ongewild aan meerdere zones was gekoppeld, enige oplossing was totale reset en alles weer 1 voor 1 koppelen.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-09-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:02:
[...]

Dan vraag je je installateur toch om hulp ipv het zelf uit te zoeken? Of weet ie stiekem zelf toch niet hoe het echt werkt?

Zelf geen ervaring met HCC100 maar ik vind het wel storend met EvoHome dat je niet in beeld krijgt welke zones met welke actoren zijn verbonden, alleen dat er verbinding is. Heb al eens gehad dat een relais ongewild aan meerdere zones was gekoppeld, enige oplossing was totale reset en alles weer 1 voor 1 koppelen.
Ja, dat lukt ook wel. Zelf doen geeft meer voldoening!

Edit, het is gelukt zone 1 te verbinden! Heb een filmpje gemaakt:
https://we.tl/t-QjlkwLbS67

waarschijnlijk hebben we beide dit niet gedaan

[ Voor 10% gewijzigd door noordwolde op 05-09-2025 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:02:
[...]

Dat was met de HCE80 inderdaad het geval. Daarom nu ook gekozen voor de HCC100 omdat je daar in de app dit wel kunt zien. Dit werkt nu zonder Evohome ook perfect.

De toevoeging om het systeem slim te maken om bijvoorbeeld nachtverlaging of tijdens vakantie te kunnen doen. Of om gewoon de zones in Homey te kunnen zien, moet via Evohome. En dit werkt dus niet. Als ik nu bijvoorbeeld een vakantieverlaging wil doen dan moet ik dat via een thermostaat handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Hier nog stukje uit de verkoopbrochure van de HCC100.

In verwarmings-/koeltoepassingen kunnen specifieke zones alleen worden ingesteld via de configuratie met de Resideo PRO-app.

Met een zone geconfigureerd als hoofdzone is het mogelijk om de andere zones in te stellen op een energiebesparende temperatuur (ECO-functie, werkt alleen in de verwarmingsmodus). Als bijvoorbeeld het programma in de T4M de gewenste temperatuur 's nachts (slapen) omlaag zet, worden de andere zones automatisch op een lagere (ECO) temperatuurinstelling ingesteld. Wanneer het programma terugschakelt naar de comfortinstelling, worden de andere zones weer teruggezet op hun vorige temperatuurinstelling. Met Evohome, die draadloos verbonden is met de HCC100 regelaar, kunnen de individuele zonetemperaturen worden geregeld via de individuele zoneschema's.

Evohome kan ook
worden geregistreerd en met internet worden verbonden, om de gebruiker de mogelijkheid te geven om de zones vanaf een smartphone te bedienen.

Deze bovenstaande bende is dus vrijwel onmogelijk te configureren. En als je hulp vraagt aan hun supportafdeling krijg je in plaats van een antwoord hoe het volgens hun zou moeten dat je dan maar een installateur moet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
BadConnection schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:11:
YouTube: Using Honeywell Home HCC100 with evohome for Underfloor Heating

Dit is misschien even duidelijk wanneer je wat doet op de hcc100 en op de evotouch

Als je de installatie wizzard start krijg je de vraag of de evotouch de ketel moet sturen, selecteer ja als je een ot module of bdr gebruik en nee als de hcc100 de ketel sturing moet doen. Zelfde geld voor de hcc100, ketel sturing ja als de hcc100 dit moet doen en we als de evotouch dit doet met een extern contact.
Ik ben dit filmpje nog een keer aan het kijken en ik zie als enige afwijking dat hij Als eerste een bedrade thermostaat detecteert terwijl hij een Evotouch en DT4 probeert aan te sluiten. Hij lijkt iets te herkennen als een bedrade thermostaat. Hoe zit dit? Moet ik de Bdr91t aansluiten aan de HCC100 (en welke aansluiting dan?) om evotouch te laten herkennen als bedrade thermostaat?

Ik heb alles Wireless. 1x Evotouch, 2x DT4R en 1x Round wireless. In de setup komt hij dan dus niet met een bedrade thermostaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Borne op 05-09-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Ineens krijg ik nog een ingeving. Hij lijkt in geen enkele instructie de Evohome zelf als thermostaat te gebruiken in een zone. Ik ga dit weekend toch nog eens proberen de troep te resetten, een draadloze thermostaat te koppelen aan een zone en dan Evohome mee te nemen in die configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Gloeiende gloeiende. Ook niet... Precies hetzelfde verhaal. Evohome wil niet praten met de hcc100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L31n
Ik was even kneiterhard aan het loeren, en misschien state ik onwijs the obvious, maar is de firmware van je HCC100, de evotouch en je resideo pro app up to date? En een volledige power-cycle gedaan (alles minstens 10 minuten van t stroom, batterijen er uit, etc?)

Wat je zou kunnen doen is vragen bij Resideo om een nieuwe firmware te pushen evt naar je evotouch of hcc100. Mogelijk zit er in de huide firmware die gepushed is naar de hcc100 een bug of iets waardoor je het geheel niet aan elkaar gekoppeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
De HCC100 heeft meteen nieuwe firmware gekregen bij eerste gebruik. Ik heb de evotouch ook aan de wifi gehad en daar geeft hij ook aan de meest recente versie te hebben.

Ik heb het opgegeven. De hcc100 draait stand alone met gekoppelde thermostaten. Evotouch is van de muur en gaat op marktplaats van de week.

Als ik een ander systeem kan vinden wat beter werkt en er qua design ook mooi uitziet gaat alles
van de muur! En dan komt er nooit meer iets van Honeywell in.

De belabberde reactie van de klantenservice zorgt ervoor dat ik er eigenlijk niets meer mee te maken wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L31n
Ik weet niet of je m al tegen de muur kapot hebt gesmeten of op marktplaats hebt gezet, maar: vorige week het zelfde probleem gehad (niet willen binden in de configuratie). Vandaag een firmware update gepusht gekregen voor de Evotouch. Na de firmware update en een fabrieksreset op de hcc100 werkt hele zwikkie weer zoals het moet.

Met andere woorden: de huidige firmware update die naar de hcc100 gepushed is is niet helemaal compatible met de huidige firmware van de evohome touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
@L31n heb jij die automatisch gepushed gekregen of op aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L31n
Een soort van gevraagd. Met de medewerker aan de telefoon alle stappen die ik had gedaan doorgelopen en toen kwam hij er mee om de update te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Welke versie heb je? Ik heb hem nog maar eens weer uit de doos gehaald en verbonden. Ik zie ook nergens iets van release notes alleen dat hij automatisch update als er een update is

[ Voor 50% gewijzigd door Borne op 09-09-2025 21:30 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• L31n
Dat kan kloppen dat je de release notes niet ziet. Zit volgens mij ergens achter verstopt.

Bij die evotouch die niet werkte draaide een firmware versie van 02.01.02.01 en die hebben ze geüpdatet naar de versie 02.47.00.01.

Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken naar de wifi versie, aangezien hij daar geen problemen mee gaf en de medewerker ook niks over vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Ik ben weer een paar uur verder en nog agressiever. Ik kreeg nieuwe firmware in de evotouch zag ik.

Dus alles weer gereset en opnieuw geprobeerd. Opnieuw een paar uur van mijn leven weggegooid. Ergens kreeg ik ook een koppeling met Evohome, daarna liep het display vast en rebootte de evotouch. Daarna lukt het niet meer.

Ik wou opgeven en alles weer koppelen aan de hcc100 maar ik krijg de round in het kantoor nu ook op geen enkele manier meer gekoppeld.

Hij geeft bij het zoeken een uitroepteken. Wat ik ook probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L31n
Ow man! Wat ontiegelijk frustrerend.

Welke firmware draait er nu op je Evotouch?
En heb je na het krijgen van de update alles even stroomloos gemaakt (ook de batterijen uit de Evotouch halen) voor zo"n 10 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Ik heb dus de firmware gekregen die bij jou ook niet werkte. 02.01.02.01

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_eoW76o_4wuIukWOyHndaP1s78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxxrAS6KP6b23qkGegWIQzKL.jpg?f=fotoalbum_large

Wie heb jij gebeld om die firmware gepushed te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L31n
Met de service van Resideo en gekozen in het menu voor optie zakelijke relatie / installateur en daarna technische ondersteuning.

Laat je evotouch onder spanning staan en onthoud je mac en crc adres. Deze hebben ze nodig voor het pushen van de update.

• Borne
Allen. Ik ben een gelukkig mens! Na twee weken frustratie heb ik het werkend.

Ik heb vanmorgen gebeld met de installateurs ondersteuning van Resideo en gevraagd of ze mij de bovenstaande firmware willen pushen. Na een paar minuten was dit geregeld en was het koppelen daarna probleemloos. Binnen een kwartier was alles gekoppeld.

Als ze dit nu vorige week meteen hadden gedaan in plaats van doen alsof ik een debiel ben en verwijzen naar een installateur had ze dat een hoop negativiteit gescheeld.

Dank aan het forum met de oplossing anders had het op straat gelegen.

• noordwolde
Borne schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:16:

Ik heb vanmorgen gebeld met de installateurs ondersteuning van Resideo en gevraagd of ze mij de bovenstaande firmware willen pushen. Na een paar minuten was dit geregeld en was het koppelen daarna probleemloos. Binnen een kwartier was alles gekoppeld.

Als ze dit nu vorige week meteen hadden gedaan in plaats van doen alsof ik een debiel ben en verwijzen naar een installateur had ze dat een hoop negativiteit gescheeld.

02.47.00.01. deze firmware moet ik om vragen?

• Borne
ja die heb ik ook gekregen en daarmee werkt het probleemloos

• L31n
Borne schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:16:

Nice! :9B veel plezier met je installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evelynn
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 12:24
Mocht je problemen hebben met het koppelen, dan kun je ook contact opnemen via het contactformulier van Resideo. Zorg er voor dat je Evohome verbonden is met wifi en voeg een foto van de MAC ID toe met de vraag of ze deze kunnen updaten.

Wat je zelf alvast kunt proberen, is zowel de HCC100 als de Evohome terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna beide een powercycle van ongeveer 5 minuten te geven. Start daarna de configuratie opnieuw op en gebruik daarbij zeker de begeleide configuratie op Evohome.
Pagina: 1