ChatGPT krijgt functies voor ouderlijk toezicht na zelfmoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john.leeuwis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 16:31
Artikel: nieuws: ChatGPT krijgt functies voor ouderlijk toezicht na zelfmoord tiener
Auteur: [~Imre Himmelbauer

Hallo Imre,
Het woord zelfmoord is vaak kwetsend voor diegenen die dit in hun nabijheid meegemaakt hebben. Wil je dit in dit bericht vervangen door zelfdoding en dit laatste woord ook in toekomstige berichten gaan gebruiken?

Bedankt, John

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:25

Reinier

\o/

Ik ben het er niet mee eens eerlijk gezegd. 113 gebruikt ook de term zelfmoord: https://www.113.nl/over-113/over-ons
En ik heb het ook van dichtbij meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24

Herman

FP ProMod
@john.leeuwis als je het account van de auteur tagged, dan krijgt diegene een notificatie. In dit geval: @Imre Himmelbauer

For what it's worth, eens met @Reinier.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:04

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik dacht ook dat 113 het zelf gebruikte, maar dat heeft blijkbaar een goede reden: door die term te gebruiken worden ze beter vindbaar in Google, dus dat is bewust.

Ik heb het net ook met onze eindredactie overlegd en we zijn het wel met @john.leeuwis eens dat zelfdoding een betere term is dan zelfmoord. Is een kleine aanpassing dus we nemen dat mee in onze schrijfwijzers en documentatie.

Het kan altijd zijn dat we dat een keer per ongeluk toch fout doen, dus blijf ons daar in dit geval vooral op wijzen! Ik heb de tekst voor nu aangepast.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john.leeuwis
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 16:31
@TijsZonderH Bedankt voor je reactie en het uitzoeken van het 113 gebruik van zelfmoord.