Forticloud key

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:27
Beste allemaal,

Ik ben een stap verder met de registratie van mijn fortigate 40F (zie ook dit topic )

echter, bij deze volgende stap heb ik een "Forticloud Key" nodig. Deze key staat normaal gesproken op een sticker die op de router zit, maar ik heb deze sticker niet. mijn grote vraag is dus: hoe kom ik aan deze forticloud key?? Via de support van fortinet heeft uiteraard totaal geen nut |:( |:( . die blijven maar roepen dat ik deze key via de dealer moet regelen (ik heb router 2e hands via marktplaats vanuit een failliete boedel van ander bedrijf)
in de pop-up zie je dat het ook mogelijk moet zijn om via de GUI te registreren zonder cloud-key, maar die optie zie ik nergens. alle hulp welkom!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKgDnxgJFDDEfR-oKW82bSQl69M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UcRaaUbNAHID0IK4JcopTmjv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy6Yu7ZjIVOdje8BgS7XjqSjfh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jndnX3wX8D3pKQW0tbtlaA9z.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snelste wat ik zo kon vinden is https://community.fortine...02/highlight/true#M215935 en dan vooral het tweede stukje dat je via de de registratie tegen de FortiCloud moet doen vanuit jouw GUI.

Of dat een werkbare situatie is voor jou of de vorm/status van jouw "gebruikte device"; misschien is het alsnog een optie om te verkennen en/of met de Support af te stemmen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
MAX3400 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:00:
Snelste wat ik zo kon vinden is https://community.fortine...02/highlight/true#M215935 en dan vooral het tweede stukje dat je via de de registratie tegen de FortiCloud moet doen vanuit jouw GUI.

Of dat een werkbare situatie is voor jou of de vorm/status van jouw "gebruikte device"; misschien is het alsnog een optie om te verkennen en/of met de Support af te stemmen.
Hoi @MAX3400 dank voor reactie. Deze optie had ik ook al gevonden. het vreemde is dat als ik dat probeer, ik nog steeds in moet inloggen op het 'oude' account van de vorige eigenaar. De vorige eigenaar heeft een factory-reset gedaan en het device ge decomissioned and gederegistreerd van hun fortiaccount / portal. heb ook al een supportticket bij fortinet aasngemaakt maar daar verwacht ik weinig hulp van...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXyanQLg-q_j7J-EvrwNOcnd3PQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ol0ccZb4AybRlJFKaVBtCYNZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door kuwerti op 29-08-2025 09:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 22:21
kuwerti schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:03:
Deze optie had ik ook al gevonden. het vreemde is dat als ik dat probeer, ik nog steeds in moet inloggen op het 'oude' account van de vorige eigenaar. De vorige eigenaar heeft een factory-reset gedaan en het device ge decomissioned and gederegistreerd van hun fortiaccount / portal.
Wat je in het screenshot laat zien, spreekt dat tegen.

Als je na een factory reset (automatisch) weer de gegevens krijgt te zien van de vorige eigenaar, dan kan het eigenlijk niet anders dan dat het device nog steeds geregistreerd staat bij Fortinet.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 09:23
Ik weet niet wat je als doel hebt er mee, als het is om wat van te leren kan je hem prima zo gebruiken zonder die registratie. Die registratie is alleen nodig als je een contract (updates, signature updates voor IPS etc) er voor wil. Wat voor veel thuisgebruikers veel te duur is. Zonder een contract ga je toch verder niks uit die registratie kunnen halen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Shinji schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:40:
Ik weet niet wat je als doel hebt er mee, als het is om wat van te leren kan je hem prima zo gebruiken zonder die registratie. Die registratie is alleen nodig als je een contract (updates, signature updates voor IPS etc) er voor wil. Wat voor veel thuisgebruikers veel te duur is. Zonder een contract ga je toch verder niks uit die registratie kunnen halen namelijk.
er moet zeker een support-contract (updates) op komen :-) dus vandaar dat ik dit aan het uitzoeken ben. Thanks voor je reactie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54

nelizmastr

Goed wies kapot

kuwerti schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:03:
[...]

Hoi @MAX3400 dank voor reactie. Deze optie had ik ook al gevonden. het vreemde is dat als ik dat probeer, ik nog steeds in moet inloggen op het 'oude' account van de vorige eigenaar. De vorige eigenaar heeft een factory-reset gedaan en het device ge decomissioned and gederegistreerd van hun fortiaccount / portal. heb ook al een supportticket bij fortinet aasngemaakt maar daar verwacht ik weinig hulp van...
[Afbeelding]
Je kunt via de CLI het oude account Forticloud afmelden en je eigen Fortinet account inloggen. Komt vaker voor dat via CLI iets wel werkt ;)

Dit geldt uiteraard niet voor het Forticare account, die blijft vast aan de oude eigenaar, maar die hoeft niet gelinkt te zijn aan Forticloud.

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 29-08-2025 21:48 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 19:42

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Schiet even een ticket in bij Fortinet. Dan kijken ze mee in de backend en kunnen ze je helpen / assisteren. Zeker wanneer je er een contractje op wil zetten. Je betaald ervoor, dan mag je ook professionele ondersteuning verwachten.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1