Ik heb van de week m'n nieuwe pc gekocht zie Kleine 1440p game PC
Maar loop tegen problemen op met de powercolor 9070xt hellhound. Toen ik de pc gebouwde heeft hij heel even gewerkt, maar halvewegen m'n eerste potje fortnite crashte de pc en sindsdien word de videokaart niet meer herkend. Na even rond te googlen lijkt dit een bekent probleem maar ik kan in mijn geval geen oplossing vinden.
De gpu fans draaien wel, de rgb ledjes geven ook licht. Ik kom niet in de bios als ik een dp/hdmi kabel in de gpu stop, maar het werkt zonder problemen als ik deze in het moederbord stop. De gpu is ook niet zichtbaar in devicemanager
Wat heb ik geprobeerd:
- alles even goed aan drukken (kabels, ram, gpu etc.
- alle onderdelen losgehaald en er 1 voor 1 weer in doen
- drivers opnieuw geïnstalleerd
- via ddu alle drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- bios upgedate
- cmos gecleared en bios naar fabrieksinstelling gezet
- oude gpu in nieuwe pc gezet (werkte zonder problemen)
- nieuwe gpu in oude pc gezet ( zelfde probleem. Kwam niet eens in bios, fans werkte wel, wel zelfde psu gebruikt)
Dit zou eigenlijk de eerste dag van m'n vakantie zijn, lekker een weekje gamen
Hebben jullie nog ideeën voordat ik de gpu rma?
Maar loop tegen problemen op met de powercolor 9070xt hellhound. Toen ik de pc gebouwde heeft hij heel even gewerkt, maar halvewegen m'n eerste potje fortnite crashte de pc en sindsdien word de videokaart niet meer herkend. Na even rond te googlen lijkt dit een bekent probleem maar ik kan in mijn geval geen oplossing vinden.
De gpu fans draaien wel, de rgb ledjes geven ook licht. Ik kom niet in de bios als ik een dp/hdmi kabel in de gpu stop, maar het werkt zonder problemen als ik deze in het moederbord stop. De gpu is ook niet zichtbaar in devicemanager
Wat heb ik geprobeerd:
- alles even goed aan drukken (kabels, ram, gpu etc.
- alle onderdelen losgehaald en er 1 voor 1 weer in doen
- drivers opnieuw geïnstalleerd
- via ddu alle drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- bios upgedate
- cmos gecleared en bios naar fabrieksinstelling gezet
- oude gpu in nieuwe pc gezet (werkte zonder problemen)
- nieuwe gpu in oude pc gezet ( zelfde probleem. Kwam niet eens in bios, fans werkte wel, wel zelfde psu gebruikt)
Dit zou eigenlijk de eerste dag van m'n vakantie zijn, lekker een weekje gamen
Hebben jullie nog ideeën voordat ik de gpu rma?