Voor een nieuwe PC ben ik uitgegaan van de BBG Beste Basis PC en heb wat aanpassingen gedaan en vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, Browser en Lightroom, dan zijn wel de belangrijkste zaken. Gaming is sowieso niet aan de orde.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 euro is een beetje de max, tenzij er voor 50 euro extra echt iets substantieel beters is. Mag excl. montage zijn, dat gaat wel zelf denk ik.
Office en Windows licentie worden legaal via een ander kanaal aangeschaft en vallen buiten deze kosten, het gaat puur om de hardware.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord en muis via USB en een scherm via HDMI en 1 via VGA.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een beetje snel opslagruimte, 2 TB lijkt wel voldoende voorlopig. Wat meer geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen kermisattractie, dus liever een dichte kast. Het is fijn als er een USB aansluiting op de kast zit voor toegankelijkheid, als het kan is USB C wellicht ook nog mooi.
Ga je overklokken?
Nee dat gaat niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
• Past dit bij elkaar, kan het potentieel werken?
• De standaard koeler, is die voldoende?
• Is het moederboard een logische keuze of zou ik uit moeten wijken naar een Gigabyte B550 GAMING XVZ of ASROCK B550 PRO?
De lijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, Browser en Lightroom, dan zijn wel de belangrijkste zaken. Gaming is sowieso niet aan de orde.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 euro is een beetje de max, tenzij er voor 50 euro extra echt iets substantieel beters is. Mag excl. montage zijn, dat gaat wel zelf denk ik.
Office en Windows licentie worden legaal via een ander kanaal aangeschaft en vallen buiten deze kosten, het gaat puur om de hardware.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord en muis via USB en een scherm via HDMI en 1 via VGA.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een beetje snel opslagruimte, 2 TB lijkt wel voldoende voorlopig. Wat meer geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen kermisattractie, dus liever een dichte kast. Het is fijn als er een USB aansluiting op de kast zit voor toegankelijkheid, als het kan is USB C wellicht ook nog mooi.
Ga je overklokken?
Nee dat gaat niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
• Past dit bij elkaar, kan het potentieel werken?
• De standaard koeler, is die voldoende?
• Is het moederboard een logische keuze of zou ik uit moeten wijken naar een Gigabyte B550 GAMING XVZ of ASROCK B550 PRO?
De lijst:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 137,99 | € 137,99 |
1 | Moederborden | MSI B550M PRO-VDH | € 82,32 | € 82,32 |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S600 | € 93,25 | € 93,25 |
1 | Netwerkadapters | TP-Link Archer TX20E | € 27,- | € 27,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 72,78 | € 72,78 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,38 | € 59,38 |
1 | Interne SSD's | Lexar NQ790 2TB | € 99,50 | € 99,50 |
Totaal | € 572,22 |