Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apjeapje04
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 29-08 23:08
Ik heb pas geleden een tweedehands msi laptop (te weten msi thin gf63 12uc) gekocht via marktplaats met kopersbescherming. Laptop was goed aangekomen. Hij kwam leeg aan en moest hem dus in de lader doen en ik zag dat de batterij al op het begin op 0% bleef hangen. Heb de laptop geinstalleerd en getest. Alles werkt goed, behalve dus het opladen. Ik zie zelf dat de batterij "healthy" is en bij de batteryreport zie ik dat hij maar een aantal keer is opgeladen. Wat wel opvalt is dat ik bijvoorbeeld niet de cyclecount kan zien. Veel vakjes zijn leeg. Als ik de lader eruithaal, valt hij meteen uit. Ik kan ook geen battery calibration doen vanwege het meteen uitvallen. Verder knippert er een oranje lampje aan de zijkant. Het lijkt wel alsof de laptop de batterij niet herkent ofzo. Kan iemand mij aub verder helpen? Heb al opnieuw ingesteld, proberen te resetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
klinkt al een stukke accu.

vervangen, testen. doet hij het goed dan was het de accu.
Doet hij het nog steeds niet dan heb je een groter probleem.

Misschien eerst eens de laptop openmaken om te kijken of alles goed aangesloten zit,
misschien zit er net een kabeltje niet helemaal lekker waardoor hij niet doet wat hij moet doen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Is het een originele MSI OEM batterij? Het klinkt alsof iemand een vervangende batterij heeft aangeschaft.

Batterijen bevatten vaak een specifiek stukje electronica. Daardoor kom je niet weg met een willekeurige batterij. Er wordt veel third party troep verkocht als vervangende batterij voor apparaten.

Battery Reset
Whenever the system firmware (EC) is upgraded or the system 
hangs, please 1) remove the AC power; 2) long press this key 
for 20 secs and then the LED goes to blink, and after 5 more 
secs the LED would go off; 3) connect the AC power; 4) power 
on the notebook. 

Bovenstaande zou ik in ieder geval doen. Je kan een upgrade uitvoeren van de BIOS en EC. De EC zorgt voor de besturing van de stroom naar onderdelen. Een upgrade herschrijft de EC.
Battery Status
• LED glows when the battery is being charged.
• LED turns amber while the battery is in low capacity status.
Continuously blinking if the battery fails. If the problem
persists, please contact your local authorized retailer or
service center.
• Battery LED goes out when the battery is fully charged or
when the AC/DC adapter is disconnected.
Je hebt dus een falende batterij.

Originele batterijen zijn "sold out":
https://eu-spareparts.msi...m.custom.gaming=GF+Series

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hier staat ook nog daarover:
Reddit: MSI Laptop Battery stuck at 0%

Nog oud topic met nog wat tools/tips:
Probleem laptop/accu

• apjeapje04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YEgzfgbMAWcofle0vAvNXCFtrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGcHq4eXYAiV2bhmnkBW9izq.jpg?f=fotoalbum_large

• apjeapje04
Batterij lijkt nog nieuw, maar de spanning is laag? Heeft iemand verstand van deze waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De batterij hoort 11V te hebben. Naarmate de batterij leger raakt daalt dat. Dit is (in Amerikaanse decimalen slechts 5mV). Dat is veel te weinig.

Het is soms moeilijk een Li-ion batterij die een veel te lage spanning heeft te laden. De link die @The_Doman geeft bevat een methode, namelijk de MSI Battery Calibration tool die de status kan wegnemen.
Pagina: 1