Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-09 08:41
Ik las onderstaand nieuws en wilde dit delen in het bruisende Spotify: Ervaringen en Discussie-topic, maar tot mijn grote verbazing bleek dit topic helemaal niet te bestaan! (Als het er wel is, dan is het onvindbaar voor mij, want ik heb echt mijn best gedaan met zoeken.)

Dus bij deze. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, nu Spotify verdere stappen / een nieuwe poging richting het worden van een social media platform heeft gezet.

De Tweakersredactie heeft er nog niet over geschreven, dus bij deze;

https://www.ad.nl/tech/me...voor-het-eerst-in-15-jaar

Spotify gaat dus een DM-mogelijkheid aanbieden aan alle gebruikers.

[ Voor 5% gewijzigd door Silvestris op 26-08-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Silvestris op 26-08-2025 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:05
Er is al een Spotify ervaringen topic:
Spotify - Ervaringen & Discussie
…wellicht daar posten?
(De AD link ging bij mij overigens naar een niet bestaande pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
Bedankt! Raar dat ik dit topic niet kon vinden… Uiteraard kan dit topic nu gesloten/verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
vanaalten schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:26:
Er is al een Spotify ervaringen topic:
Spotify - Ervaringen & Discussie
…wellicht daar posten?
(De AD link ging bij mij overigens naar een niet bestaande pagina)
Tweakers heeft er zojuist ook over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22
Ok, ik merk nu iets op wat ik voorheen nooit gezien heb. Misschien omdat ik hiervoor een iPhone had.

Probleem: Wanneer iemand hier in huis muziek afspeelt via een bluetooth-speaker (google speakertje), dan zie ik dat op mijn Android telefoon. Ik kan nummers skippen, pauzeren, stoppen en afspelen. meer ook niet.
We zitten beide op het zelfde Wifi netwerk, wellicht daarom.

Ik ben zelf niet verbonden met die speaker, nooit geweest ook en heb ook geen spotify op mijn telefoon.

Hoe kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je Premium hebt, niet. Dan zal je een ander abo'tje moeten nemen. Dan kom je al snel uit op Spofity Family.

Het is juist ideaal dat je met 1 account en meerdere devices (telefoon/tablet/pc) kan skippen en kan zoeken. Ik heb alleen en op alle 5 devices staat spotify. De tablet hangt met bluetooth aan een speaker, en kan met de laptop en smartfoon spotify bedienen alsof het een afstandbediening is. Ik schakel pas over naar de smartphone als ik de deur uit loop, en dan stopt spotify op de tablet en gaat de speaker vanzelf in stand-by, bij thuiskomst schakel ik weer over naar de tablet, en gaat de speaker weer aan.

Wellicht zou je het bij Google Home moeten zoeken, daar moet een instellen staan dat alle media op andere devices zichtbaar en bedienbaar moeten zijn via de interface van Google Home

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 06-09-2025 15:07 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
lifeguard schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:57:
Ok, ik merk nu iets op wat ik voorheen nooit gezien heb. Misschien omdat ik hiervoor een iPhone had.

Probleem: Wanneer iemand hier in huis muziek afspeelt via een bluetooth-speaker (google speakertje), dan zie ik dat op mijn Android telefoon. Ik kan nummers skippen, pauzeren, stoppen en afspelen. meer ook niet.
We zitten beide op het zelfde Wifi netwerk, wellicht daarom.

Ik ben zelf niet verbonden met die speaker, nooit geweest ook en heb ook geen spotify op mijn telefoon.

Hoe kan ik dit uitzetten?
Dat komt uit de Google Home app. Je zit op hetzelfde netwerk als de Google smart speaker, die zit weer in de Google Home app.

Ik krijg ook Spotify bediening te zien als m'n vriendin met haar Spotify premium account op de google smart speaker muziek luistert.

Geen idee hoe je dat uit zet.. zal eens rondneuzen in de Google Home settings.

Edit: gevonden!

1. Open de Google Home app.
2. Ga onderin naar 'Devices'
3. Druk op de desbetreffende smart speaker
4. Rechtsboven tandwiel symbool
5. Recognition & Sharing
6. Let others controle your cast media ---> uitzetten
7. Herhaal dit indien je meerdere smart speakers hebt

(Mijn telefoon staat op Engels, dus kan bij jou om Nederlandse instellingen gaan)

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 06-09-2025 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22
@stin00 thanks! ik denk dat het werkt :)
Ik had de google home niet geïnstalleerd nog, ooit in een ver verleden wel gekoppeld.
Nogmaals dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien de overlap met Spotify - Ervaringen & Discussie doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.