Keramisch parket

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leii
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-09 22:26
Hoi allen,

Ik had mijn pijlen eigenlijk op PVC plak gericht, maar ik wil toch ook nog oriënteren op keramisch parket ivm verschillende redenen. Mijn vraag is, wie heeft er keramisch parket liggen en is daar tevreden over? En waar heb je dit besteld? Wbt PVC lees ik veel ervaringen over verschillende merken en leveranciers, maar omtrent keramisch parket nauwelijks.

We hebben trouwens inderdaad vloerverwarming, gaat om ons een nieuwbouwwoning.

Regio Gelderland, Brabant of Duitsland zou al helemaal top zijn als iemand daar adresjes heeft.

Ik hoor het graag

[ Voor 7% gewijzigd door Leii op 28-08-2025 21:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:56
Er is ergens een topic over dacht ik. Wij hebben het en zijn er tevreden over. Wij vinden het mooier dan PVC. Het is harder en kouder dan PVC.

In principe zijn het tegels, dus je kunt bij een tegelzaak en tegelzetter terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:29
Wij hebben het ook, en zijn er ook tevreden mee. En inderdaad elke tegelzaak heeft het tegenwoordig wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wij gaan bnnenkort over naar onze "nieuwe" woning.....en daar hebben ze helaas in '97 bij de bouw besloten dat een prachtige natuurstenen vloer wel zonder vloerverwarming kan :X

Even vooruitlopend op de zaken (we gaan de vloer deze winter eerst maar eens "beleven") verwacht ik dat we vloerverwarming moeten laten frezen.

Hierdoor zijn we dus wel alvast even ter voorbereiding (kostenplaatje etc) aan het kijken naar een nieuwe vloer voor over de bestaande vloer.

Zoals het er nu voor staat gaat onze voorkeur uit naar keramisch parket....ja, dat lijkt wat kouder aan te voelen (maar we hebben straks VV) maar ik ben meer overtuigd van de slijtvastheid van keramisch parket ten opzichte van PVC.

sidenote...wij gaan wel naar een natuursteen-look en niet naar "hout"-parket.

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 26-08-2025 11:23 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leii
Pejdref schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:41:
Er is ergens een topic over dacht ik. Wij hebben het en zijn er tevreden over. Wij vinden het mooier dan PVC. Het is harder en kouder dan PVC.

In principe zijn het tegels, dus je kunt bij een tegelzaak en tegelzetter terecht.
kieskes schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:50:
Wij hebben het ook, en zijn er ook tevreden mee. En inderdaad elke tegelzaak heeft het tegenwoordig wel.
Klopt, tegels zijn wel overal te verkrijgen, maar de prijzen variëren heel erg. Dus ik was ook benieuwd naar de kwaliteit van de verschillende 'merken'. Onder PVC vloeren hoor je bv dan veel mensen tevreden zijn over Bekalos en Ambiant, mogelijk dat ook tips zijn onder de tegels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Heb ik liggen, mooi bleek hout, gehaald in een lokale tegelzaak waar je ook plinten kon laten zagen van de tegels (in de massa gekleurd dus nette rand), en ze zowel voegmiddel als kit op kleur hadden (zodat de uitzetvoegen onzichtbaar af te werken zijn). Enige nadeel is dat ik ze zelf heb gelegd, dat was nog best wat werk. O ja; als de kinderen op kousen heen en weer glijden slijten de kousen snel (er zit wat structuur in de tegel, zodat je tijdens dweilen grip hebt, dat vinden de kousen niet leuk).
Het is heerlijk fris aan de voetjes in de zomer, en je "merkt niets" in de winter (het is gewoon confortabel, niet een warme stoot lucht vlakbij de radiator en koude trek wat verder weg).

Die kleine lokale zaak plaatst zelf ook de tegels, dus dan gaan ze uiteraard kwaliteit verkopen. Een grote zaak als Impermo ofzo kan je gemakkelijker opschepen met goedkope rommel, die verkoper heeft daar geen last van. De mensen van die kleine zaak wonen 2 straten verder, die willen geen ontevreden klanten aan de deur dus zorgen dat de klanten tevreden zijn.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben er ontzettend tevreden mee (icm met vloerverwarming). Hele huis (ex toilet en badkamer) ligt het, blijft mooi, makkelijk schoonmaken en met de vloerverwarming comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk ook even naar dit topic. Het loont behoorlijk om je tegels uit het buitenland te halen..
Tegels buitenlands webshops ervaringen

Voor ons was slijtvastheid de grootste motivatie om naar tegels te gaan. Tegels zijn toch harder en duurzamer dan PVC (en via het buitenland besteld nog goedkoper ook dan de offertes voor een pvc vloer die ik gekregen heb).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:39
Question Mark schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:47:
Kijk ook even naar dit topic. Het loont behoorlijk om je tegels uit het buitenland te halen..
Tegels buitenlands webshops ervaringen

Voor ons was slijtvastheid de grootste motivatie om naar tegels te gaan. Tegels zijn toch harder en duurzamer dan PVC (en via het buitenland besteld nog goedkoper ook dan de offertes voor een pvc vloer die ik gekregen heb).
Hmm.. ik had laatst deze post gezien, minder positief..: Tegels kopen Italië

Hier wil ik de vloer van de toekomstige carport en schuur betegelen, 66m².. dan gaat het hard met het voordeel.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:33
Leii schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:55:
Hoi allen,

Ik had mijn pijlen eigenlijk op PVC plak gericht, maar ik wil toch ook nog oriënteren op keramisch parket ivm verschillende redenen. Mijn vraag is, wie heeft er keramisch parket liggen en is daar tevreden over? En waar heb je dit besteld? Wbt PVC lees ik veel ervaringen over verschillende merken en leveranciers, maar omtrent keramisch parket nauwelijks.

Regio Gelderland, Brabant of Duitsland zou al helemaal top zijn als iemand daar adresjes heeft.

Ik hoor het graag
Wij hebben het sinds 2 jaar liggen. Wanneer ben je tevreden over de vloer? Ik vind het lastig om aan te geven hoe tevreden we er mee zijn. We hebben in ieder geval niks te klagen. Behalve dat het erg prijzig is om het te laten leggen.

Wij hebben in een aantal showrooms de tegels bekeken, vervolgens besteld bij tegelkorting.nl (scheelde best wat centen).

Wij hebben Atlas Concorde Nid Cashmere.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb je vloerverwarming?

Wij hebben op de begane grond keramisch parket en op de verdiepingen pvc. Achteraf spijt dat we niet overal keramisch parket hebben gelegd, het is veel mooier dan pvc. Met vloerverwarming echt de beste keuze.
Beide ligt er nu zo'n 3 jaar.

Zonder vloerverwarming zou ik eerder kiezen voor houten parket, dat is iets warmer van nature. Tenzij je een hond hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 26-08-2025 21:32 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

natural colour schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:21:
[...]

Hmm.. ik had laatst deze post gezien, minder positief..: Tegels kopen Italië

Hier wil ik de vloer van de toekomstige carport en schuur betegelen, 66m².. dan gaat het hard met het voordeel.
Het scheelde bij ons zo'n 1200 euro, dat is de moeite waard. En ook als je het besteld bij een Nederlandse zaak (fysiek of webshop) dan is het uiteindelijk ook gewoon dropshipping. Ik heb met CreditCard betaald waardoor er automatisch een aankoopverzekering aanwezig was, en heb qua planning de tegels een aantal weken eerder dan benodigd laten komen. Maar goed, we gaan offtopic. :)

Ik zou zelf altijd voor keramisch parket gaan, mits er vloerverwarming is. Zeker bij de wat duurdere merken zit er een voelbare houtnerf op de planken, waardoor het behoorlijk op echt hout lijkt. Ik heb ook offertes voor PVC (inclusief egaliseren en verlijmen), qua totaalprijs zat héél weinig verschil tussen PVC of keramisch.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:07
Wij hebben het nu ongeveer 10 jaar liggen. Met vloerverwarming. Het heeft alle eigenschappen van tegels dus slijtvast en makkelijk te poetsen. De voegen slijten en verkleuren uiteraard wel. En na 10 jaar zie je dat wel. Uiteraard is de kleur weer als nieuw na grondig reinigen maar niks is eeuwig en slijtage blijft.
Het gros wat erop valt gaat kapot. Maar in de loop der tijd heeft de vloer op een paar plaatsen toch verloren. De kleuring is door en door maar de houtlook toplaag niet. Onze schade zijn gelukkig op plaatsen waar het niet meteen opvalt want repareren is niet te doen.

Zelf overweeg ik om het volgend jaar eruit te slopen en dan misschien echt parket te liggen. Op de overgang naar de aanbouw zitten twee tegels "los" dus ik moet sowieso iets... Vraag is nog hoe en wat. Hout heeft zijn eigen nadelen uiteraard. PVC denk ik niet eens over na.
Maar wat mij vanaf het begin irriteert is dat je (wij wel, bezoek niet) ondanks de parketlook altijd de voegen ziet. Onze voegen zijn minder dan 2mm. Het is niet zo strak als een parketvloer (met of zonder vellingrandje).

Heb je vloerverwarming? Keramisch parket is dan wel perfect. Zeker als je warmtevraag nog aan de hoge kant zit. Maar bedenk wel dat als de verwarming uitstaat de tegels koud aandoen. Zeker als je huis goed duurzaam is en de verwarming niet snel aanhoeft zal een tegelvloer in de koudere maanden niet de meeste comfortabele optie zijn. Hout is dan qua gevoel een stuk warmer.
Ook qua geluid zou je eens moeten kijken wat je bevalt. Echt parket is niet perse stil maar geeft een andere klank.

Zelf twijfel ik dus nog wat de opvolger wordt. Maar als ik er nu zo over nadenk is het of echt hout of echte tegels. Geen keramisch parket meer.

Grz D.

• Leii
DomiGijzen schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:21:
Wij hebben het nu ongeveer 10 jaar liggen. Met vloerverwarming. Het heeft alle eigenschappen van tegels dus slijtvast en makkelijk te poetsen. De voegen slijten en verkleuren uiteraard wel. En na 10 jaar zie je dat wel. Uiteraard is de kleur weer als nieuw na grondig reinigen maar niks is eeuwig en slijtage blijft.
Het gros wat erop valt gaat kapot. Maar in de loop der tijd heeft de vloer op een paar plaatsen toch verloren. De kleuring is door en door maar de houtlook toplaag niet. Onze schade zijn gelukkig op plaatsen waar het niet meteen opvalt want repareren is niet te doen.

Zelf overweeg ik om het volgend jaar eruit te slopen en dan misschien echt parket te liggen. Op de overgang naar de aanbouw zitten twee tegels "los" dus ik moet sowieso iets... Vraag is nog hoe en wat. Hout heeft zijn eigen nadelen uiteraard. PVC denk ik niet eens over na.
Maar wat mij vanaf het begin irriteert is dat je (wij wel, bezoek niet) ondanks de parketlook altijd de voegen ziet. Onze voegen zijn minder dan 2mm. Het is niet zo strak als een parketvloer (met of zonder vellingrandje).

Heb je vloerverwarming? Keramisch parket is dan wel perfect. Zeker als je warmtevraag nog aan de hoge kant zit. Maar bedenk wel dat als de verwarming uitstaat de tegels koud aandoen. Zeker als je huis goed duurzaam is en de verwarming niet snel aanhoeft zal een tegelvloer in de koudere maanden niet de meeste comfortabele optie zijn. Hout is dan qua gevoel een stuk warmer.
Ook qua geluid zou je eens moeten kijken wat je bevalt. Echt parket is niet perse stil maar geeft een andere klank.

Zelf twijfel ik dus nog wat de opvolger wordt. Maar als ik er nu zo over nadenk is het of echt hout of echte tegels. Geen keramisch parket meer.
Waardevolle ervaring wat je deelt! Maakt de keus niet per sé makkelijker haha. Ik was eerst echt overtuigd van PVC, maar kan toch krasgevoelig zijn en uit onderzoek blijkt toch ook een kans dat het niet heel goed is voor je gezondheid (van kinderen). Dus hierdoor toch gaan nadenken over keramisch parket. Dit is alleen ook al wat duurder dan PVC. En ik denk dat hout nog duurder gaat worden, en qua onderhoud toch veel werk. Maar als ik jou zo hoor, zou je alsnog eerder voor keramisch parket gaan dan PVC, als het tussen deze 2 zou gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:07
Ja, dan zeker keramisch parket.

Grz D.

Pagina: 1