Tegels buitenlands webshops ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 15:48
Beste tweakers,

Met mijn verbouwing op het punt gekomen om beneden de tegels te gaan leggen. Net als met de rest van de verbouwing ga ik dat zelf doen. Nu al een tijdje aan het rond kijken voor tegels en ik ben voornemens om de tegels die ik graag wil te bestellen bij een (internationale) webshop. En qua prijs scheelt het nogal enorm.

Een voorbeeld:

De Marazzi Oltre naturel 20 x 120 kost in de nederlandse shops circa 52 tot 60 euro /m2:
Een kwalitatief goede tegel van een bekende fabrikant.

https://www.tegelstudio.n...cOQ0ue7egZwIaAmUZEALw_wcB

https://www.tegelfabriek-...cqZNnh62updwaAptGEALw_wcB

Terwijl als ik kijk naar buitenlandse shops (tile.expert):

Zit je al vrij snel op 38 euro /m2

https://tile.expert/nl/ti...-oltrenaturalgriprt20x120

En als ik dan naar een italiaanse webshop ga dan zit ik al op 28 euro /m2!

https://domita.it/en/p257...-natural-rectified-20x120

Hier komen welliswaar nog bezorgkosten bij maar heb even gekeken naar het verschil voor bijv 70 m2.
Dat is bijvoorbeeld totaal (inclusief bezorgkosten) 2300 euro i.p.v. 3500 bij een nederlandse shop voor 70 m2.

Wat zijn julie ervaringen? Ik vind het verschil wel aanzienlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:14
De ervaringen zijn dat als er dan wat is je de sjaak bent. 1 pak wordt geleverd in een andere kleur. je hebt net te kort en wil wat bijbestellen. Schade tijdens traansport en ze doen er niets mee. Etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 21:45
Die tile expert heeft live support. Je zou van te voren contact op kunnen nemen om te zien hoe gereageerd wordt op de lastige vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:16

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

No Hands schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 06:36:
De ervaringen zijn dat als er dan wat is je de sjaak bent. 1 pak wordt geleverd in een andere kleur. je hebt net te kort en wil wat bijbestellen. Schade tijdens traansport en ze doen er niets mee. Etc.
Die garantie heb je in Nederlandse webwinkels ook niet altijd.

Kleurverschil is een optisch/cosmetisch probleem en kunnen ze zich verschuilen achter het feit dat de tegel an sich/functioneel niets mis mee is.
En zeker als je natuursteen of marmer hebt (al lijkt dat niet het geval hier) "het is een natuurproduct dus afwijkingen zijn te verwachten".

Bij een Nederlandse winkel heb je ook geen garantie dat ze over een week nog dezelfde tegels bij kunnen bestellen. Ook niet meer dan een buitenlandse winkel.

Qua verzenden zou je eigenlijk elke tegel individueel controleren op schade voordat je aan de deur een handtekening zet voor ontvangst. Als het niet goed is, is weigeren aan de deur in theorie de makkelijkste vorm van retour.

__

Kijk vantevoren goed welke regels er gelden, of het Nederlands recht van toepassing is op de transactie.

En ik raad je aan om te betalen met creditcard of iets waarbij de betaling nog aangevochten kan worden.

--

Maar of je nu in Nederland of in het buitenland besteld, als de webwinkel d'r alles aan doet om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen, wordt het toch bijna altijd (dreigen met) een rechtzaak.

Als je dat risico niet wil/kan lopen, kun je beter een bakwagen huren en de tegels terplekke gaan kopen en ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
die tile expert blijkt in malta te zijn en dus qua wetgeving misschien lastiger.

maar die domita shop en deze https://www.onetile.nl/?ndomain=8 zitten in Italië.

Dat van een creditcard gebruiken is wel een goed idee.

Voor een paar honderd euro zou ik het er niet voor over hebben maar het scheelt hier circa 1400 euro.
Overigens blijken nederlandse tegelshops ook bij dit soort websites te bestellen.

Bijvoorbeeld.

Op tile.expert staat vaak vermeld voor een bepaalde tegel:

- prijs is Y/m2 en bij meer dan X m2 aan tegels wordt de prijs Z/m2

Nederlandse webshop:

- prijs is A / m2 en bij meer dan X m2 aan tegels wordt de prijs B / m2.

[ Voor 56% gewijzigd door Aphyrnae op 01-05-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48

Fe2O3

Ja das roest

Of ze hebben dezelfde groothandelsleverancier ...

Maar ik ben nog op zoek naar metro tegeltjes voor m'n keuken, dus eens kijken bij tile.expert :D

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 19:22
No Hands schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 06:36:
Tsja tegels is nu niet bepaald een spannend of moeilijk product. Zeker als de fabrikant een goede reputatie heeft komt het prijsverschil waarschijnljk door de leveringsketen. Italiaanse winkels bestellen waarschijnlijk direct bij de fabriek maar de nederlandse leverancier bij de importeur voor NL die weer van de groothandel e.d. besteld. Zitten zo twee schakels tussen.

Juist omdat het prijsverschil zo groot is zou ik ruim wat extra bestellen. Als er dan een paar pakken kleurverschil hebben of een aantal beschadigt zijn is dat niet zo erg. Hoef je nooit bij te bestellen en bespaar je nog steeds 1000 euro. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aphyrnae schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 00:05:
Nu al een tijdje aan het rond kijken voor tegels en ik ben voornemens om de tegels die ik graag wil te bestellen bij een (internationale) webshop. En qua prijs scheelt het nogal enorm.
Volgens mij zeg je in 1 zin precies waarom er prijsverschil is.

Je koopt bij een webshop in het land van de fabrikant in plaats van een (lokale) winkel. En een winkel kost nu eenmaal geld. En de meeste Nederlandse partijen gebruiken een hub in Nederland, dus het wordt 2x vervoerd.
Dus ergens is het niet heel eerlijk om eerst overal te gaan kijken, kopje koffie erbij, offerte laten maken en daarna jezelf te gaan verbazen over het prijsverschil.

Persoonlijk vind ik het prijsverschil eigenlijk wel meevallen. Heb een Pedrollo bronpomp uit Italië laten komen, die ging keer 2,5 in NL, terwijl die voor €35 per UPS kwam. Maar die heb ik niet eerst bekeken in NL in de winkel ;)

Ps. Hou er wel rekening mee dat bij dit soort producten de verzendkosten flink kunnen oplopen bij een retour. Als alles goed gaat is er niks aan de hand en heb je ze lekker voordelig, maar als ze de verkeerde sturen en jij ze terug moet sturen, dan is het voordeel wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Grootste risico zit hem in het transport.
Het is wellicht even onderweg, dus als er wat sneuvelt dan zit je ook lang te wachten op vervanging. Plus het eventuele gedoe wat je ermee hebt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15
Aphyrnae schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:13:
Voor een paar honderd euro zou ik het er niet voor over hebben maar het scheelt hier circa 1400 euro.
Is dat inclusief of exclusief de verzendkosten?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
TheGhostInc schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Volgens mij zeg je in 1 zin precies waarom er prijsverschil is.

Je koopt bij een webshop in het land van de fabrikant in plaats van een (lokale) winkel. En een winkel kost nu eenmaal geld. En de meeste Nederlandse partijen gebruiken een hub in Nederland, dus het wordt 2x vervoerd.
Dus ergens is het niet heel eerlijk om eerst overal te gaan kijken, kopje koffie erbij, offerte laten maken en daarna jezelf te gaan verbazen over het prijsverschil.

Persoonlijk vind ik het prijsverschil eigenlijk wel meevallen. Heb een Pedrollo bronpomp uit Italië laten komen, die ging keer 2,5 in NL, terwijl die voor €35 per UPS kwam. Maar die heb ik niet eerst bekeken in NL in de winkel ;)

Ps. Hou er wel rekening mee dat bij dit soort producten de verzendkosten flink kunnen oplopen bij een retour. Als alles goed gaat is er niks aan de hand en heb je ze lekker voordelig, maar als ze de verkeerde sturen en jij ze terug moet sturen, dan is het voordeel wel weg.
Wat bedoel je met een offerte?
Prijs heb ik berekend op basis van m2 prijs wat op de webshop staat bij diverse nederlandse leverancier.
Offerte nooit opgevraagd, maar zou die lager uitvallen dan de m2 prijs?
FredvZ schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:05:
[...]

Is dat inclusief of exclusief de verzendkosten?
Inclusief verzendkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Aphyrnae op 01-05-2025 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:41
Offerte aanvragen via de mail of contact formulier bij verschillende leveranciers, vaak kan er nog wel wat vanaf. :)

Je kan ook tegelboeren benaderen die het niet direct in het assortiment hebben of ze het eventueel kunnen leveren.

Mocht je uit het buitenland bestellen raad ik wel aan om wat marge aan te houden voor het geval er schade is. Of eventueel een transportverzekering afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:19
Komen er geen importkosten/inklaringskosten ofzo bij? (en BTW daarover)
Ik weet dat beide landen EU zijn maar zou wel even informeren of er bij de grens nog kosten bijkomen.

[ Voor 45% gewijzigd door jannus66 op 01-05-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:24

paQ

Ik heb 4 jaar geleden ook tegels in Italië besteld en laten bezorgen hier. Was geen enkel probleem.
NL: (anno 2025 dan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9Dv7qQfvT3jGhDufyvSmt2wLQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UbNah7buqy7742GU67mkElpZ.png?f=fotoalbum_large

En 2021 Italië (komen ze volgens mij ook vandaan)
(dit was ex BTW)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Sns6aYh3ZjVVYwZyJRTxCNvko0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aH0VYtOqjMIGIG961czM6hIE.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:24

paQ

jannus66 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:54:
Komen er geen importkosten/inklaringskosten ofzo bij? (en BTW daarover)
Ik weet dat beide landen EU zijn maar zou wel even informeren of er bij de grens nog kosten bijkomen.
Zolang je binnen de interne EU markt blijft niet natuurlijk.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zit net in dit traject. Ik heb ongeveer 90m2 aan vloertegels besteld via onetiles.it en voorlopig gaat het proces meer dan prima!

Prijsvoordeel (inclusief transportkosten) is bijna 1.200 euro in mijn geval. Ik heb vooraf (en nu nog) erg goed contact met ze. Ze informeren pro-actief. Ik heb gevraagd om te mogen betalen met creditcard ivm de aankoopverzekering, en dat was ook geen enkel probleem.

Ik heb afgestemd met ze, dat ik de tegels de eerste week van mei geleverd wilde hebben. Dat is een week of twee/drie voordat we ze nodig zijn. Ik kreeg vorige week bericht dat de besteling op 2 mei verzonden gaat worden. :)

Overigens worden de door mij bestelde tegels ook in Italie gemaakt, dus ook via een Nederlandse (web)shop zullen de tegels linksom of rechtsom ook uit Italie verzonden moeten worden. Ik moet bekennen dat ik voor de zekerheid wel een aantal pakken extra besteld heb, maar voor dat prijsverschil kon dit makkelijk uit.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Question Mark schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:30:
Ik zit net in dit traject. Ik heb ongeveer 90m2 aan vloertegels besteld via onetiles.it en voorlopig gaat het proces meer dan prima!
Even mijzelf quoten voor een update voor de geintresseerde. De tegels zijn afgelopen woensdag bezorgd. Ik had de eerste week van mei aangegeven als leverdatum, uiteindelijk is het 14 mei geworden.

Voor mij niet erg, want ik heb ze de 26e pas nodig en had tijdens het bestellen al wat rekening gehouden met evt. vertraging, maar is wel iets om rekening mee te houden. (zou ik overigens ook bij bestellen bij een NL webshop doen).

Ik kreeg vier dagen vantevoren bericht vanuit Onetile, met daarin (in het Nederlands) de ontvangstprocedure. Deze komt er simpelweg op neer dat je onder voorbehoud moet accepteren.

Uitlevering en verpakking was meer dan prima. Tegels kwamen op twee stevige pallets, die langer en breder waren dan de stapel tegels die erop lagen. De tegels waren aan alle kanten vastgezet met verpakkingsband, en compleet omwikkeld met folie en plastic zodat ze zonder problemen buiten kunnen blijven staan.

Vooraf werd keurig een track en trace verstuurd vanuit de (Duitse) transporteur, met een optie om zelf een bezorgmoment te kiezen (tussen 09:00 en 12:00 in mijn geval).

Ik ben in elk geval meer dan tevreden met het hele proces. _/-\o_

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1