Bose, Sony of toch Apple? Negen luxe…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belal
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:52
Artikel: review: Bose, Sony of toch Apple? Negen luxe noisecancellinghoofdtelefoons ge...
Auteur: @deepvreezo

Jammer dat alleen naar de hippe koptelefoons wordt gekeken en niet naar alle top end ANC koptelefoons.

Modellen als de Jabra Evolve2 85 horen in deze test thuis.

Daarnaast moet bij gesprek kwaliteit ook de andere kant worden beoordeeld, en dan met name hoe de koptelefoon is als je in een drukke straat loopt of in een kantoor tuin zit.
Van de lijst hier vallen ze nagenoeg allemaal af in deze situatie (als ontvanger van hun kant gooi ik die mensen het liefst uit de meeting vanwege de constante achtergrond geluiden)

Verder een goed artikel.

PS: Mag ik tevens vragen om deze in pagina's op te splitsen, nogal wat scrol werk om van commentaar naar top en omgekeerd te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

deepvreezo

Redacteur
Zoals ik ook in het andere topic al heb gezegd; we kunnen helaas niet alle modellen testen maar suggesties voor toekomstige tests zijn natuurlijk altijd welkom.
We kunnen de micruistest in de toekomst misschien nog uitbreiden met een test waarin we kantoortuingeluiden afspelen of iets dergelijks.
Dank voor het compliment, hij is inderdaad nogal lang! :) Maar je kunt zelf overschakelen naar de opgesplitste weergave via de knop 'Multipage-opmaak' helemaal bovenaan de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas_Kun
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-08 18:49
De conclusie van de review is moeilijk te snappen, wanneer volgens de metingen de enige koptelefoon die bij ieder frequentiebereik in de top 3 staat van ANC, vervolgens niet bij de beste wordt gerekend. En verslagen wordt door koptelefoons met 3db minder demping. Wat is het systeem om de top 3 te bepalen? Het lijkt of een paar uur batterij of een codecje meer een groter gewicht leggen dan ANC, bouwkwaliteit, klein opvouwen en laag gewicht.

• belal
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:52
deepvreezo schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:36:
Dank voor het compliment, hij is inderdaad nogal lang! :) Maar je kunt zelf overschakelen naar de opgesplitste weergave via de knop 'Multipage-opmaak' helemaal bovenaan de review.
Oh mijn hemel, dat heb ik dus niet gezien en stoor me dus al een tijdje aan lange artikelen zonder dat dat nodig is.
Dank voor de hint :)