Ik heb al sinds enige tijd een HP laptop liggen die niet meer opstart.
Alles wat ik doe heeft geen enkel effect:
normale opstart: power led gaat aan voor ongeveer 15 seconden, uit voor 4 seconden, aan voor 15 seconden, ...
Dit blijft door gaan tot ik de laptop uitschakel via lang op power knop duwen.
Tijdens dit gedrag zijn er geen biepjes, geen fan die aan schakelt of scherm die oplicht.
RAM verwijderen en herstarten heeft geen enkel effect.
De "truc" om via Windows key + V (of
zo in een recovery mode te geraken heeft ook geen enkel effect.
Dit gedrag is gekomen na een update van de bios dus ik vrees dat er iets is mis gelopen tijdens deze update.
Zijn er manieren om de BIOS chip op deze laptops te "resetten"?
De enige optie waar ik momenteel aan kan denken is het vervangen van het moederbord.
Type DAG7BJMB8C0 rev C
Model G7BJ
Maar misschien dat jullie nog andere opties zien?
En indien niet, waar kopen jullie moederborden voor laptops? Als ik op dit type zoek, kom ik meestal uit op ali en zou natuurlijk wel iets dichter bij huis willen kopen indien mogelijk.
Alles wat ik doe heeft geen enkel effect:
normale opstart: power led gaat aan voor ongeveer 15 seconden, uit voor 4 seconden, aan voor 15 seconden, ...
Dit blijft door gaan tot ik de laptop uitschakel via lang op power knop duwen.
Tijdens dit gedrag zijn er geen biepjes, geen fan die aan schakelt of scherm die oplicht.
RAM verwijderen en herstarten heeft geen enkel effect.
De "truc" om via Windows key + V (of
Dit gedrag is gekomen na een update van de bios dus ik vrees dat er iets is mis gelopen tijdens deze update.
Zijn er manieren om de BIOS chip op deze laptops te "resetten"?
De enige optie waar ik momenteel aan kan denken is het vervangen van het moederbord.
Type DAG7BJMB8C0 rev C
Model G7BJ
Maar misschien dat jullie nog andere opties zien?
En indien niet, waar kopen jullie moederborden voor laptops? Als ik op dit type zoek, kom ik meestal uit op ali en zou natuurlijk wel iets dichter bij huis willen kopen indien mogelijk.