Ik wil een ernstige situatie onder de aandacht brengen met
Ik heb via
Kort na het plaatsen van de bestelling werd mijn account zonder waarschuwing geblokkeerd. De enige communicatie die ik kreeg, was een automatisch gegenereerde e-mail met de melding dat er sprake zou zijn van “ongewone betaalactiviteit”. Er werd gevraagd in te loggen en documenten aan te leveren om mijn account te verifiëren.
Maar dat is precies het probleem: ik kan niet meer inloggen. Mijn account is volledig op slot gezet, inclusief toegang tot: Mijn bestellingen, Mijn cadeaubontegoed (dat ik dus al had), Mijn bestelgeschiedenis.
De klantenservice van
Waarom ik dit hier deel:
Dit is een bestelling van €24,99, slechts een kleine bestelling.
Het gebruikte saldo is afkomstig van een legitieme refund, niet van externe cadeaukaarten.
Klantenservice weigert verantwoordelijkheid.
En vooral: ik ben nu mijn tegoed kwijt, zonder enige vorm van compensatie of uitleg.
Na enig onderzoek blijkt dat dit vaker gebeurt — vooral wanneer gebruikers cadeaubonnen inzetten. Er zijn talloze meldingen op Reddit, reviewsites en blogs waarin gebruikers exact hetzelfde meemaken, soms bij hogere bedragen. De overeenkomst is telkens: blokkade zonder mogelijkheid tot verweer, en verlies van tegoeden.
Mijn vraag aan deze Tweakers Community:
Is dit anderen ook overkomen bij
Welke stappen hebben jullie ondernomen en met welk resultaat?
Is het iemand gelukt zijn account of tegoed terug te krijgen?
Welke partij neemt
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Thuiswinkel.org (die de klacht doorstuurt, maar geen handhavingsbevoegdheid heeft), en overweeg escalatie via de Geschillencommissie (maar dat alleen effectief is als het bedrijf vrijwillig meedoet).
Ik ben benieuwd naar reacties en ervaringen van anderen.
Members only:
.nl, die naar mijn mening volledig buiten proportie is en wellicht meer mensen treft dan je zou verwachten.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb via
Members only:
.nl een bestelling geplaatst van slechts €24,99, volledig betaald met cadeaubontegoed dat ik had ontvangen via een refund van een eerdere bestelling. Het product was een bekend boek ('Al het blauw van de hemel') dat geleverd zou worden via een
Inloggen
Members only:
Locker in Amsterdam.
Inloggen
Kort na het plaatsen van de bestelling werd mijn account zonder waarschuwing geblokkeerd. De enige communicatie die ik kreeg, was een automatisch gegenereerde e-mail met de melding dat er sprake zou zijn van “ongewone betaalactiviteit”. Er werd gevraagd in te loggen en documenten aan te leveren om mijn account te verifiëren.
Maar dat is precies het probleem: ik kan niet meer inloggen. Mijn account is volledig op slot gezet, inclusief toegang tot: Mijn bestellingen, Mijn cadeaubontegoed (dat ik dus al had), Mijn bestelgeschiedenis.
De klantenservice van
Members only:
.nl erkent de blokkade, maar geeft aan dat zij niets kunnen doen — zelfs niet uitleggen wat er aan de hand is. Er is dus ook geen formele bezwaarprocedure of inhoudelijke afhandeling mogelijk. Mijn enige “optie” is een doodlopende e-mail met instructies die ik technisch gezien niet kan opvolgen.
Inloggen
Waarom ik dit hier deel:
Dit is een bestelling van €24,99, slechts een kleine bestelling.
Het gebruikte saldo is afkomstig van een legitieme refund, niet van externe cadeaukaarten.
Members only:
neemt eenzijdig actie, zonder mogelijkheid tot verweer of hoor en wederhoor.
Inloggen
Klantenservice weigert verantwoordelijkheid.
En vooral: ik ben nu mijn tegoed kwijt, zonder enige vorm van compensatie of uitleg.
Na enig onderzoek blijkt dat dit vaker gebeurt — vooral wanneer gebruikers cadeaubonnen inzetten. Er zijn talloze meldingen op Reddit, reviewsites en blogs waarin gebruikers exact hetzelfde meemaken, soms bij hogere bedragen. De overeenkomst is telkens: blokkade zonder mogelijkheid tot verweer, en verlies van tegoeden.
Mijn vraag aan deze Tweakers Community:
Is dit anderen ook overkomen bij
Members only:
.nl?
Inloggen
Welke stappen hebben jullie ondernomen en met welk resultaat?
Is het iemand gelukt zijn account of tegoed terug te krijgen?
Welke partij neemt
Members only:
hierop daadwerkelijk de maat?
Inloggen
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Thuiswinkel.org (die de klacht doorstuurt, maar geen handhavingsbevoegdheid heeft), en overweeg escalatie via de Geschillencommissie (maar dat alleen effectief is als het bedrijf vrijwillig meedoet).
Members only:
.nl lijkt zich met dit beleid volledig te onttrekken aan normale consumentenrechten, en er is geen enkele transparantie in de afhandeling. Als dit een incident was, was het nog te vergeven, maar de signalen wijzen op een structureel probleem waar geen toezicht op lijkt te bestaan.
Inloggen
Ik ben benieuwd naar reacties en ervaringen van anderen.
[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 23-08-2025 09:56 ]