Verkooptips.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.072 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07-09 19:47
Ik heb een paar dingen die ik tweedehands wil verkopen maar het lukt me echt niet.

Dit heb ik al geprobeerd
- Alle platformen gebruiken, marktplaats, tweakers, eBay
- Prijs verlaagd
- Mensen berichten sturen (als ze naar iets op zoek zijn)

Kan iemand me er op wijzen wat ik fout doe? Ik zie telkens mensen op reddit of hier praten over hoe gemakkelijk het is en hoe fijn het is om dingen te verkopen maar bij mij niks.

Ligt het aan het feit dat ik geen reviews of geen nieuw spul meer heb?

Op Marktplaats krijg ik ook zeer weinig mensen die überhaupt naar mijn artikelen kijken. Ik heb het zelf al eens gezocht en ik sta op de 5de pagina ongeveer 1 uur na het te posten.

Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
"Een paar dingen"

Over wat voor "dingen" hebben we het dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij hoort dat niet hier thuis maar algemene observaties

- verkoper wil teveel geld ervoor krijgen (nog steeds)
- verkoper wil geen geld investeren om hoog / promotie in de lijst te blijven staan (martkplaats)
- je foto's zijn niet scherp genoeg of niet origineel
- je teksten (kan ik niemand kwalijk nemen) bevatten spelfouten of zijn kortaf

Op Tweakers begint iedereen op 0 met Reviews maar als ik snel jouw advertenties kijk: 2 produkten kan je officieel over anderhalve maand niet meer gebruiken doordat Windows 10 meer ondersteund wordt. Dus jouw PC en Board zou ik nooit meer willen kopen. Je USB-ding; tja; hebbedingetje indien nodig (Logitech levert goede support en zal vaak met redelijkheid zelf een nieuwe sturen).

En nu ik het typ: al je foto's zijn niet van jezelf. Alles wil je bank vooraf (wat niet fout is voor jezelf maar met 0 reviews kan het een soort fraude in de hand werken). En, hoe vervelend ook; vanuit Belgie zijn de verzendkosten iets hoger en op Tweakers zitten relatief veel Nederlanders.

Just my 2 cents; ongetwijfeld ben je het er niet mee eens of klink ik te negatief maar dat is wel wat mij persoonlijk weg zou houden bij jouw advertenties.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
418O2 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:59:
"Een paar dingen"

Over wat voor "dingen" hebben we het dan?
Kijk naar mijn advertenties. Heb niet veel spul maar ik verwachtte echt wel dat dat DDR4 setje en die Logitech Receiver wel snel verkocht zouden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

DDR4.. misschien
Logitech receiver: waarom verwacht je dat? Iedereen die apparatuur heeft die dat kan gebruiken heeft al zo'n receiver...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Kijk naar mijn advertenties. Heb niet veel spul maar ik verwachtte echt wel dat dat DDR4 setje en die Logitech Receiver wel snel verkocht zouden worden.
Je hebt 0 reviews, gebruikt stock fotos en verkoopt het voor de hoofdprijs of hebt er speciale dingen me. Niet erg uitnodigend eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
servies schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:09:
DDR4.. misschien
Logitech receiver: waarom verwacht je dat? Iedereen die apparatuur heeft die dat kan gebruiken heeft al zo'n receiver...
Mensen verliezen die of ze gaan stuk. Heb al veel mensen hier zien naar zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:39
Je prijzen zijn te hoog icm het ontbreken van foto’s en aanbieden van scrap waardige hardware. Knutsel dan zelf opslag en toetsenbord in je laptop zodat hij het weer doet.
En waarom zou ik voor €9 (incl verzendkosten? een oude ontvanger van je kopen die voor 3 euro meer bij de mediamarkt nieuw te verkrijgen is?

Tip van flip: gebruik echte foto’s dan kunnen kopers de staat van het product zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Danny Phantom schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

Je hebt 0 reviews, gebruikt stock fotos en verkoopt het voor de hoofdprijs of hebt er speciale dingen me. Niet erg uitnodigend eerlijk gezegd
Kan altijd foto's maken maar in mijn ervaring heeft het nooit geholpen met te verkopen. Zie het beetje als verloren moeite. Als iemand echt wil kopen kan ik gerust doen als ze er naar vragen.

0 reviews snap ik maar komaan jongens. Als ik echt een fraudster was denk je dan echt dat ik oude DDR4 ga proberen verkopen voor 20€? Lol. Ik kan altijd mijn gegevens toch geven als iemand zich daar zorgen over maakt. Is niet logisch gewoon.

Mijn artikels vind ik zelf redelijk geprijsd.

De Nintendo lader kost veel maar is niet meer te koop (is nog in zijn doosje) voor collectors dus daarom de prijs.
Receiver is lager dan de andere in v&a
Laptop is i7 6500u versie met 4gb gtx 960m.
Ddr4 is 20€ voor 16gb. Nieuw kost één latje lexar rond de 18€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:14:
[...]

Mensen verliezen die of ze gaan stuk. Heb al veel mensen hier zien naar zoeken.
En hoeveel is veel in de afgelopen 8 dagen?

Overigens: https://nl.aliexpress.com/item/1005007593624683.html

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 22-08-2025 16:22 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Kijk naar mijn advertenties. Heb niet veel spul maar ik verwachtte echt wel dat dat DDR4 setje
+
Twee latjes DDR4. Zou 2400MHz en Samsung of Crucial moeten zijn. Denk dat het eerder een Samsung is maar kan het nakijken als dat voor je van belang is. Komt uit game laptop die ik niet meer gebruik.
Dus je verwacht (serieus) dat een koper jou extra moet vragen "he, @mummy , wil je toch even kijken of het Samsung is? Of Crucial? En als je dan toch bezig bent, is het wel 2400MHz? Omdat het voor me van belang is!".

Als je niet duidelijk specificeert wat je hebt, waarom zou ik dan niet 18 Euro bijleggen, zeker weten dat ik een nieuwe set Crucial kan krijgen en dan ook aanspraak kan maken op hun levenslange garantie & gratis thuisbezorgd?
mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:21:
[...]

De andere heeft hem voor 8,5€ te koop staan dus dacht ik is mooie prijs, net wat lager.

Nieuw kost hij 15€ denk ik?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXWtPBIY6nQJUYdR-HdLp8EO-1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQ8R5be34mHu3LV0le6FXFxh.jpg?f=fotoalbum_large
12,99 en ook gratis bezorgd voor me.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Homer-Simpson schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:17:
Je prijzen zijn te hoog icm het ontbreken van foto’s en aanbieden van scrap waardige hardware. Knutsel dan zelf opslag en toetsenbord in je laptop zodat hij het weer doet.
En waarom zou ik voor €9 (incl verzendkosten? een oude ontvanger van je kopen die voor 3 euro meer bij de mediamarkt nieuw te verkrijgen is?

Tip van flip: gebruik echte foto’s dan kunnen kopers de staat van het product zien.
De andere heeft hem voor 8,5€ te koop staan dus dacht ik is mooie prijs, net wat lager.

Toetsenbord en batterij in laptop is niet mogelijk. Heb zelf geen geld daarvoor op het moment en wil dat niet riskeren als dan toch niemand hem koopt. Daarom verkoop ik hem nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:21:
[...]

Toetsenbord en batterij in laptop is niet mogelijk. Heb zelf geen geld daarvoor op het moment en wil dat niet riskeren als dan toch niemand hem koopt. Daarom verkoop ik hem nu ook.
Zet op zijn minst echte foto’s neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
MAX3400 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:20:
[...]

+

[...]

Dus je verwacht (serieus) dat een koper jou extra moet vragen "he, @mummy , wil je toch even kijken of het Samsung is? Of Crucial? En als je dan toch bezig bent, is het wel 2400MHz? Omdat het voor me van belang is!".

Als je niet duidelijk specificeert wat je hebt, waarom zou ik dan niet 18 Euro bijleggen, zeker weten dat ik een nieuwe set Crucial kan krijgen en dan ook aanspraak kan maken op hun levenslange garantie?
Wel als het nodig is kan ik het nakijken. Als je toch intresse hebt en RAM zoekt is dat toch niet veel moeite. Is allemaal veel moeite uit de kast halen, laptop open dan nakijken.

Ik ben 90% zeker dat het Samsung ram is die op 2400MHz rond de CL16 of CL17. Werkt gewoon goed en heb er vroeger op gegamed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:26:
[...]

Wel als het nodig is kan ik het nakijken. Als je toch intresse hebt en RAM zoekt is dat toch niet veel moeite. Is allemaal veel moeite uit de kast halen, laptop open dan nakijken.

Ik ben 90% zeker dat het Samsung ram is die op 2400MHz rond de CL16 of CL17. Werkt gewoon goed en heb er vroeger op gegamed.
Nou, dit bedoel ik dus. Wel vragen om tips waarom het niet verkoopt maar gewoon niet zelf willen meewerken aan de oplossing. Als het nodig is...

Zou je dat tof vinden als je een auto gaat kopen? Of een huis? Dat je een advertentie leest met "als het nodig is, kijken we of er geen CO2-lekkage is" en "90% zeker dat de auto rijdt" of "wij vinden het wel betaalbaar qua prijs wat we aanbieden"

Ik denk dat ik mijn tips, observaties en ook zeker mijn eigen idee over de prijzen en garantie gegeven heb; heel veel succes in ieder geval. En ja, misschien is het in / voor Belgen anders en dan moet je helaas mijn Nederlandse mening maar opzij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:26:
[...]

Je vraagt om tips, die krijg je, en nu probeer je de verkoper uit te hangen? Als mensen geintresseerd zijn in je spullen reageren ze niet hier, maar via de V&A ;)
De kans is dan 1 op 10 dat je onzin verkoopt ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Homer-Simpson schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

Zet op zijn minst echte foto’s neer.
Heeft me nooit geholpen bij andere dingen daarom dat ik het niet meer doe.

Vroeger had ik ooit een heel stuk oude computers gekregen. Allemaal schoon gemaakt al het stof eraf, mooi foto's en moest nog steeds zeer veel moeite doen om op tweedehands te verkopen. Daarom dat ik het niet meer doe. Of ik nu foto van die Logitech Receiver of RAM maakt is het toch gelijk. Er is niks mis mee en ziet er gewoon nog goed uit. Heb je foto's nodig voor de verkoop wil ik gerust doen maar anders vind ik het echt verloren moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35

Rmg

Nintendo lader, Geen echte fotos, geen idee van de conditie.

De laptop
Werkt nog perfect is in zeer goede conditie. Enkel het toetsenbord en batterij heeft problemen. Ging er nieuwe in doen maar ben er nooit aan toegekomen. Zonder toetsenbord dus hier..
Zeer goede conditie met gare batterij, geen toetsenbord, juist ja..

DG31PR - bijna 20 jaar oud.. laten we zeggen dat interesse beperkt zal zijn.

Unified reciever, tjah, wederom geen foto, geen idee in wat voor conditie ik het zou krijgen. Is het iets wat je over hebt van een muis die je gekocht hebt is het nog in de verpakking?

Combineer dit met een nieuw account, 0 vertrouwen imo.

[ Voor 24% gewijzigd door Rmg op 22-08-2025 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
RaZ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:30:
[...]

Je vraagt om tips, die krijg je, en nu probeer je de verkoper uit te hangen? Als mensen geintresseerd zijn in je spullen reageren ze niet hier, maar via de V&A ;)

[...]

De kans is dan 1 op 10 dat je onzin verkoopt ;)
Het is DDR4 dat weet ik zeker. En de eerste is niet aan hem gericht. Ik bedoeld als iemand intresse heeft kunnen ze foto's vragen, is niet letterlijk op hem bedoeld hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:18
De Logitech-receiver kan interessant zijn voor iemand die: 1. er toevallig net één nodig heeft, 2. via de advertentie kan achterhalen of het nog goede staat is en 3. in de buurt woont en het kan ophalen — want met verzendkosten is het prijsverschil met een nieuwe niet zo groot.

Ik raad je ook aan om in de advertentie te vermelden hoe lang je het apparaat hebt gebruikt en een of meer fotos. Daarna is het een kwestie van afwachten tot iemand in de buurt er interesse in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
mkmi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:34:
De Logitech-receiver kan interessant zijn voor iemand die: 1. er toevallig net één nodig heeft, 2. via de advertentie kan achterhalen of het nog goede staat is en 3. in de buurt woont en het kan ophalen — want met verzendkosten is het prijsverschil met een nieuwe niet zo groot.

Ik raad je ook aan om in de advertentie te vermelden hoe lang je het apparaat hebt gebruikt en een of meer fotos. Daarna is het een kwestie van afwachten tot iemand in de buurt er interesse in heeft.
Ik denk niet dat iemand op tweakers is waar ik woon, is zeer afgelegen hier. Kan ook geen vreemde in huis nemen zeker niet voor 7,5€ daarom verzenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Het is DDR4 dat weet ik zeker. En de eerste is niet aan hem gericht. Ik bedoeld als iemand intresse heeft kunnen ze foto's vragen, is niet letterlijk op hem bedoeld hè.
Je snapt het niet. Als jij je zooi wil verpatsen vraag je om tips, en vervolgens ga je piepen omdat de tips die je krijgt je geen zin in hebt om te doen "Ik ga het niet doen, vraag het maar"

8)7

Wel appart overigens, er was een tijdje terug ook iemand die aan het piepen was dat advertenties niet werden verkocht, om tips vroeg, en ook geen zin had om de tips op te volgens. Maar dat kan jij niet geweest zijn, want je bent hier pas 1 week en 1 dag lid.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Rmg schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:31:
Nintendo lader, Geen echte fotos, geen idee van de conditie.

De laptop

[...]

Zeer goede conditie met gare batterij, geen toetsenbord, juist ja..

DG31PR - bijna 20 jaar oud.. laten we zeggen dat interesse beperkt zal zijn.

Unified reciever, tjah, wederom geen foto, geen idee in wat voor conditie ik het zou krijgen. Is het iets wat je over hebt van een muis die je gekocht hebt is het nog in de verpakking?
Die lader is nieuw in doos hoe helpt een foto je daarbij. Hij zit in zijn doos hij ziet er dus uit zoals in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 17:19

Grvy

Bot

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:38:
[...]

Die lader is nieuw in doos hoe helpt een foto je daarbij. Hij zit in zijn doos hij ziet er dus uit zoals in de winkel.
Zeg jij.. maar wie ben jij? Ofwel foto's zeggen meer dan duizend woorden.. dus begin maar met schrijven.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als koper is het voor mij vrij simpel: als er nauwelijks bruikbare / volledige informatie in de advertentie staat en het is geen super niche artikel (oftewel er zijn nog genoeg vergelijkbare advertenties) dan kijk ik wel even verder. Ik ga echt niet allemaal pm's sturen voor stukjes meer informatie (die koper wel of niet weet, geen zin heeft om op te zoeken etc). Gaat allemaal weer tijd overheen en daar heb ik dan weer geen zin in.

edit: En zoals al eerder genoemd, foto's. Zeker bij geopende (d.w.z. niet meer fabrieksgesealed) spullen haal je van een paar fatsoenlijke foto's zoveel meer informatie waaruit ik kan inschatten of ik geinteresseerd ben. Plus vaak staat er ook nog wel meer op de foto dan dat in de advertentietekst gemeld staat, zodat ik geen 10 berichten heen en weer hoef te sturen voordat ik voldoende informatie heb om te bepalen of ik het wil hebben. Dat is namelijk irritant. En als iets me irriteert, dan skip ik het.

[ Voor 36% gewijzigd door spone op 22-08-2025 16:44 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
RaZ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:37:
[...]

Je snapt het niet. Als jij je zooi wil verpatsen vraag je om tips, en vervolgens ga je piepen omdat de tips die je krijgt je geen zin in hebt om te doen "Ik ga het niet doen, vraag het maar"

8)7

Wel appart overigens, er was een tijdje terug ook iemand die aan het piepen was dat advertenties niet werden verkocht, om tips vroeg, en ook geen zin had om de tips op te volgens. Maar dat kan jij niet geweest zijn, want je bent hier pas 1 week en 1 dag lid.
Hey ik wil gerust luisteren maar in mijn ervaring hebben foto's me nooit iets helpen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
@mummy als je toch niks met onze adviezen doet kun je beter je tijd niet aan ons verspillen en omgekeerd hoeven wij dat dan ook niet te doen.

Jouw shit is jaren oud, ik wil gewoon een echte foto om te beoordelen als potentiële koper hoe het er nu uitziet. Dat is een belangrijk verschil tov een stock photo. Dat je dat inzicht mist is niet erg, dat je niks doet met het gegeven advies wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

Hey ik wil gerust luisteren maar in mijn ervaring hebben foto's me nooit iets helpen te verkopen.
Ik heb het topic gevonden waar ik het over had, misschien kan je deze tips allemaal nog even doornemen: Tips om advertentie snel te verkopen?

Is van een maandje terug :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Als je persoonlijke items verkoopt waar je nog aan gehecht bent, dan overschat je makkelijk de prijs/actuele waarde.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
Grvy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:38:
[...]

Zeg jij.. maar wie ben jij? Ofwel foto's zeggen meer dan duizend woorden.. dus begin maar met schrijven.
?? Snap dit niet. Iemand iets verkopen wat ik niet heb of niet zoals mijn beschrijving is, dat is oplichting.

Als ik echt mensen zat op te lichten ga ik toch geen oude hardware te koop zetten en dingen die paar tientjes kosten. Hij is nieuw en zit in de doos, hij ziet er dus zoals de foto uit, een nieuwe lader in zijn doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

Dit topic gaat weer enorm ontsporen straks, alvast een spoiler. Maar je hebt al minimaal 3 tips gekregen, je prijzen zijn te hoog, dus overweeg verlagen. Geen Stock foto's gebruiken, het is echt hele kleine moeite om even foto ervan te maken en te uploaden en je hebt nog 0 reviews. Zeker voor 1e sales en dan zo gepresenteerd werkt argwaan.

Dit zijn de tips, begin hiermee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56
mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:38:
[...]

Als jij een foto hebt van die adapter nieuw in doos, is meer vertrouwen dan dat je een stock foto plaatst van die adapter en je eigenlijk gewoon bamiexpress meuk hebt.

Vertrouwen kweken is waarvoor jij foto's maakt en plaatst. Het is 1 foto op zijn minst per item.
En ook moet je je bedenken wat meuk is en wat niet.

Even die 3DS adapter. Hartstikke leuk. Mijn vrouw heeft diezelfde adapter en ik heb gewoon een usb kabeltje met die aansluiting erop. Daarnaast nog een adapter met meerdere usb aansluitingen zodat ik die originele niet eens nodig heb. Is het 35 euro waard? De DS, DSi, 3DS en N3DS en alle varianten, die zijn wel geld waard. De adapter zelf not so much. Voor 6,40 euro heb ik los het kabeltje zeg maar. 2e hands voor 12 euro. Nieuw, tja. Gaat meteen open en in gebruik genomen worden. 20 euro zou ik er max voor geven bijvoorbeeld.

Je vraagt om tips, maar wuift alles weg. Verkopen is wachten en moeite doen.

Ik maak zelf foto's van alles en wellicht meer als het nodig is. Daarnaast maak ik zelfs foto's tijdens het inpakken en nog net geen selfie met de winkelmedewerkster wanneer ik het aan de balie af geef.

Soms is het het waard. soms vergis ik me ook finaal in wat het waard kan zijn. Soms verkoop ik het voor te weinig. Dat is een onderdeel van dingen te koop zetten. Het blijft 2e hands ongeacht of je het nog nieuw in doos hebt of niet.

Oplichten kun je ook met oude meuk doen. Paar euro is niet iets waar iemand moeite voor gaat doen. Dat noemen ze dan leer geld. Ik zeg niet dat jij een oplichter bent, maar je komt ook niet over met de advertentie dat je dat niet kan zijn. Met reviews ga je uiteindelijk meer verkopen krijgen waar je wellicht wat minder moeite in hoeft te steken.
Soms zet ik het er ook al op zonder foto's omdat ik die nog moet maken, maar dan toch alvast de advertentie klaar heb. Soms is het ook al verkocht voordat ik foto's heb, of vragen mensen er alsnog om.

En lees vooral eens reviews die andere krijgen. Ik heb er zelf een aantal waar ik trots op ben, maar daarentegen loop ik hier al best een tijdje rond.

Maar goed, enige wat ik en zo te zien andere ook lezen is dat je eigenlijk wil horen dat je het super goed doet en dat het ligt aan de kopers. Maar de tips blijven hetzelfde. Je gaat zo weinig verkopen. Zeker omdat heel veel dingen anders ook te krijgen zijn voor minder.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 22-08-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:43:
[...]

?? Snap dit niet. Iemand iets verkopen wat ik niet heb of niet zoals mijn beschrijving is, dat is oplichting.

Als ik echt mensen zat op te lichten ga ik toch geen oude hardware te koop zetten en dingen die paar tientjes kosten. Hij is nieuw en zit in de doos, hij ziet er dus zoals de foto uit, een nieuwe lader in zijn doosje.
Hoe moet ik dat weten als je niet eens een simpele foto wilt uploaden? Je kan van alles zeggen. Moet ik dat geloven?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mummy
SirMemeAlot schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:43:
[...]

Dit topic gaat weer enorm ontsporen straks, alvast een spoiler. Maar je hebt al minimaal 3 tips gekregen, je prijzen zijn te hoog, dus overweeg verlagen. Geen Stock foto's gebruiken, het is echt hele kleine moeite om even foto ervan te maken en te uploaden en je hebt nog 0 reviews. Zeker voor 1e sales en dan zo gepresenteerd werkt argwaan.

Dit zijn de tips, begin hiermee zou ik zeggen.
Ik hoor graag welke prijzen jullie aanraden.

Mijn beschrijving is ook eerlijk en merkt er op aan als ik iets niet zeker weet of er iets mis mee is. Dat is omdat het belangerijk is voor me dat iemand weet wat hij koopt.

Misschien neem ik jullie advies en maakt ik foto's. Maar zoals ik hiervoor al heb gezegd, foto's hebben me in het verleden nooit geholpen. Veel mensen doen dat hier niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

mummy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Ik hoor graag welke prijzen jullie aanraden.

Mijn beschrijving is ook eerlijk en merkt er op aan als ik iets niet zeker weet of er iets mis mee is. Dat is omdat het belangerijk is voor me dat iemand weet wat hij koopt.

Misschien neem ik jullie advies en maakt ik foto's. Maar zoals ik hiervoor al heb gezegd, foto's hebben me in het verleden nooit geholpen. Veel mensen doen dat hier niet.
Die mensen hebben reviews.. meestal. Echt.. gebruik die hersens eens. |:(

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Arunia schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:44:
[...]
Ik maak zelf foto's van alles en wellicht meer als het nodig is. Daarnaast maak ik zelfs foto's tijdens het inpakken en nog net geen selfie met de winkelmedewerkster wanneer ik het aan de balie af geef.
Same. Ik twijfel zelfs voor iets simpels of ik 6, 8 of 12 foto's moet uploaden want als verkoper wil ik graag ook benadrukken wat de goede en minder mooie feiten van een produkt zijn. Recent iets via eBay naar Engeland verkocht. Spannend hoor want douane-formulieren en buiten EU. Alleen al op eBay 16 foto's van het object, nog 9 van het inpakken, bij PostNL nog 3 foto's genomen van gewicht en verzenden.

Bij Primera ook; zodra ik een bonnetje krijg, sta ik letterlijk in het gangpad de track & trace via een DM naar de koper te sturen. Recentelijk koop ik mijn verzendcodes online al dus dat de koper al een track&trace heeft en enkel nog de updates hoeft te verwachten in zijn/haar app of mailbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 22:48
"Ik wil graag tips om te leren zwemmen".
Krijgt van 10 kanten hulp en tips aangeboden.
"Ja maar..........."
Nou, dan verzuip je toch lekker....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56
MAX3400 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:51:
[...]

Same. Ik twijfel zelfs voor iets simpels of ik 6, 8 of 12 foto's moet uploaden want als verkoper wil ik graag ook benadrukken wat de goede en minder mooie feiten van een produkt zijn. Recent iets via eBay naar Engeland verkocht. Spannend hoor want douane-formulieren en buiten EU. Alleen al op eBay 16 foto's van het object, nog 9 van het inpakken, bij PostNL nog 3 foto's genomen van gewicht en verzenden.

Bij Primera ook; zodra ik een bonnetje krijg, sta ik letterlijk in het gangpad de track & trace via een DM naar de koper te sturen. Recentelijk koop ik mijn verzendcodes online al dus dat de koper al een track&trace heeft en enkel nog de updates hoeft te verwachten in zijn/haar app of mailbox.
Haha, ik zie mezelf terug in jouw tekst. _/-\o_ Is het teveel? Vast wel, maar je ziet het vaak ook terug in de reviews. En die reviews zorgen weer voor vertrouwen en die weer voor nieuwe kopers.

Sta ook zeker al na krijgen van het bonnetje klaar om het te sturen naar de koper. Daarnaast zelfs nog updates dat ik gezien heb dat het bezorgd is bij een pakketpunt of iets. Gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Arunia schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:56:
[...]

Haha, ik zie mezelf terug in jouw tekst. _/-\o_ Is het teveel? Vast wel, maar je ziet het vaak ook terug in de reviews. En die reviews zorgen weer voor vertrouwen en die weer voor nieuwe kopers.

Sta ook zeker al na krijgen van het bonnetje klaar om het te sturen naar de koper. Daarnaast zelfs nog updates dat ik gezien heb dat het bezorgd is bij een pakketpunt of iets. Gewoon omdat het kan.
Stukje nazorg; soms nog DM erachteraan inderdaad of het goed aangekomen is. Niet beschadigd is? En of ze misschien op het Review-knopje willen klikken.

@mummy ik ben met verkopen en reviews krijgen ook "in de buurt begonnen". Kleine dingen kon je thuis ophalen. Grotere dingen in de buurt bezorgen met de auto (kleine meerprijs). En het gaat mij niet om de knaken (letterlijk want telefoons verkoop ik hier gewoon 50 Euro goedkoper dan de eerstvolgende) maar omdat ik mijn spullen goed, duidelijk en graag verkoop en iemand anders er blij mee maak.

Resultaat: https://tweakers.net/gallery/85308/aanbod/ waarbij duidelijke omschrijving, goede produkten en vriendelijk & meedenkend communiceren toch echt wel een beetje de afdronk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ondertussen is het wel duidelijk zo.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1