Ervaringen met battery replacement?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 12:36
Heb momenteel een iphone 15 pro max, en ik overweeg om hem nog een tijd te houden, en een battery replacement te doen van zodra de battery health begint te zakken. Maar wat ik me afvraag: aangezien er veel dingen gelijmd zijn etc ... ziet de iphone er nog deftig uit nadat ze hem uiteen gehaald hebben? Zie je er iets aan? Is hij nog waterdicht?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb een paar weken terug de batterij van mijn iPhone 11 Pro laten vervangen (onder de 70% capaciteit begon het soms wel knijpen te worden). Ik heb het laten doen bij AMAC die officiële Apple reparateur in Nederland zijn. Je boekt de afspraak ook via de Apple Support app.
Het toestel dat ik inleverde was smetteloos en het toestel dat ik terugkreeg was dat ook. Verschil in batterij was voor mij gigantisch merkbaar.

Enig puntje wat onhandig is vanuit Apple: je moet zorgen dat de 2fa verificatie goed ingesteld is, als je wil inloggen na de reparatie (je moet alles wissen als je het toestel inlevert) en dan verifiëren. Dat kan via een ander apparaat (niet je gekoppelde AppleWatch) of via een sms verificatie, die laatste doet het niet via e-sim maar wel via een fysieke simkaart.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 18:22

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Zo lang je de reparatie bij een AASP (Apple Authorized Service Provider) laat uitvoeren zal de telefoon waterdicht en netjes retour komen. Daar heeft Apple strikte afspraken over gemaakt en de service providers hebben speciaal gereedschap vanuit Apple. Bij onafhankelijke GSM reparatiebedrijfjes wisselt de kwaliteit heel erg en is 't over het algemeen niet aan te raden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:06
In principe wordt de waterdichtheid hersteld wanneer de batterij wordt vervangen bij een officieel reparatiepunt van Apple.

Apple biedt echter nooit garantie op waterdichtheid. Dat gold al voor een reparatie en blijft daarna hetzelfde. Ongeacht reparatie moet je er niet vanuit gaan dat je met het toestel kunt zwemmen of het onder de kraan kunt afspoelen.

De reparaties worden netjes en doorgaans snel uitgevoerd.

Kortom: veel mensen gingen je voor en hebben sindsdien plezier van een nieuwe batterij.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:35
Het enige wat mij opviel, die laag stof was uit de 2 schroefjes onderaan. Logisch natuurlijk, maar dat was het enige waar je fysiek iets aan kon zien van de vervanging.

Mocht je in de buurt van Zwolle wonen, Card Services eens contacten. Officiele reparateur van Apple, met een uurtje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
In het verleden liet ik die altijd repareren bij Coolblue. Volgens mij zijn ze daarmee gestopt, want Apple stelt heel veel voorwaarden om service provider te mogen zijn (denk aan specifieke apple reclame in je store, apple opgeleide medewerkers, enkel reparatieapparatuur van Apple en uiteraard officiële Apple onderdelen). Ik heb zelf ook wel eens batterij vervangen van een iPhone, maar je hebt wel de juiste apparatuur nodig. iFixit heeft in ieder geval een hele uitgebreide guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Recent heb ik een batterij laten vervangen. Hierbij werd mij vooraf verteld dat de screen protector aangetast kon worden. Dit deed zich uiteindelijk niet voor.

Terwijl ik roamende was in Frankrijk (ik liet de vervanging toen uitvoeren), deed zich wel de situatie voor dat er geen stabiele 4G-/5G-verbinding meer gerealiseerd kon worden. In andere landen herstelde de verbinding weer. Van Apple begreep ik dat de specifieke operator waarbij ik roamde niet op een standaard wijze de netwerkverbinding realiseert. Een medewerker van de operator kon dit niet voor me herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Hier ook behoefte aan nieuwe batterij voor een 11Pro (zoontje). Hoe werkt het met AMAC @SirLenncelot, meteen klaar of gaan daar een aantal dagen overheen? Opsturen kan hier ook eventueel, maar een Apple Store zit niet in de buurt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JB schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:46:
Hier ook behoefte aan nieuwe batterij voor een 11Pro (zoontje). Hoe werkt het met AMAC @SirLenncelot, meteen klaar of gaan daar een aantal dagen overheen?
Dat staat toch gewoon op hun site? Afspraak maken, op tijd komen, telefoon (iPhone 12 en hoger) overhandigen, klaar terwijl je wacht: https://www.amac.nl/diens...eparatie/iphone-reparatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gLF6ezaL3_5PDUsBmtjOktkEPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKIBjMB8HhAFb0YFfEZpgAsI.jpg?f=fotoalbum_large

Het kan ook zijn dat je andere informatie vindt online overigens; het zal niet de eerste keer zijn dat iemand Googlet naar "iphone batterij vervangen" en via een half AI-resultaat hier dan op GoT maar wanhopig een halve startpost neerzet :)
Die is toch IP68 certified? Allicht een ongewone vraag maar hoe vaak denk je het risico te lopen dat je je iPhone blootstelt aan meer dan 6 liter per minuut aan neerslag tot meer dan enkele minuten tot wel 5m diep gebruiken?

Ikzelf heb een S24 Ultra, zelfde rating als jouw iPhone maar ik pas wel mooi op dat dat ding uberhaupt al langer dan nodig in motregen of zelfs overbodig zweet/vocht in kleding blootgesteld wordt. Maar, ik heb vast andere hobbies of levensstijl dan jouw IP68-vraagstelling ;)

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2025 15:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Check! Dat was iets te simpel van mij wellicht, maar dan gaat Amac sowieso over, want 11Pro. Ik stuur 'm denk ik gewoon op naar Apple.

edit:
Dank voor de extra info @SirLenncelot, dan ga ik me ook een ritje Oberhausen besparen. Of we moeten daar een dagje van maken, maar 3 uur wachten is me te lang anders :)

[ Voor 40% gewijzigd door JB op 22-08-2025 16:00 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wel een goede vraag @JB

Je kunt zonder afspraak je telefoon afgeven, dan gaan er een aantal werkdagen overheen voordat gerepareerd is. Of je moet echt waanzinnig geluk hebben dat de reparateur het meteen op kan pakken. In Nijmegen zit ie trouwens in een hokje achter de zaak.
Je kunt via de Apple Support app een afspraak inplannen; dan wordt ie dezelfde dag gerepareerd, dat heb ik gekozen. Dat had inderdaad gekund terwijl ik erop wachtte maar dan had ik drie uur in de winkel rond moeten hangen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JB schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:57:
Check! Dat was iets te simpel van mij wellicht, maar dan gaat Amac sowieso over, want 11Pro. Ik stuur 'm denk ik gewoon op naar Apple.

edit:
Dank voor de extra info @SirLenncelot, dan ga ik me ook een ritje Oberhausen besparen. Of we moeten daar een dagje van maken, maar 3 uur wachten is me te lang anders :)
Lijkt eop dat ze de 11 Pro mogelijk niet in 1 dag kunnen repareren (zie hun checklist) maar vragen staat vrij. En elke AMAC is relatief goed bereikbaar telefonisch dus give it a try?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:25
Bij mij moest ik een dag wachten (Amac) omdat de SE 2020 niet courant genoeg was om de batterij op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:06
Goede aanvullingen. Ik weet toevallig dat ze voor de oudere modellen eerst een bestelling plaatsen bij Apple. Dat kan ook pas als het toestel al aangemeld is ter reparatie door de reparateur.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 12:36
Allicht een ongewone vraag maar hoe vaak denk je het risico te lopen dat je je iPhone blootstelt aan meer dan 6 liter per minuut aan neerslag tot meer dan enkele minuten tot wel 5m diep gebruiken?
Heb jij een airbag in je auto? Heb je die echt nodig? 😉

Ik heb heel voorzichtig, ik schat dat mijn iphone de voorbije jaren 3 druppels heeft gezien.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Pagina: 1