[Rabo app] Problemen met KPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tom.suters
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 27-08 16:53
ik heb exact hetzelfde probleem nu 2x gehad. Foutboodschap: "kan geen verbinding maken met Rabobank server. Probeer het later nog eens"

1e keer 3 weken geleden. "opgelost" samen met klantenservice Rabobank door na ettelijke vergeefse herinstallaties van de app de wifi router te resetten maar het bleef onduidelijk waarom dat de oplossing was en wat nu eigenlijk het probleem was. De Rabobank medewerker kon mij dat ook niet vertellen of duidelijk maken.

Na 3 weken onberispelijk te hebben gefunctioneerd sinds begin deze week ineens weer exact hetzelfde probleem de app werkt niet meer via W-fi wel via 4/5G. Lijkt dus toch wel op een router/firewall instelling-probleem maar geen idee wat. Deze keer loste een router reset het probleem helaas niet op. Weer me Rabobank een uur aan de telefoon gehangen met geen resultaat.anders dan "vraag het eens aan KPN of in de telefoonwinkel".

Tot mijn grote verbazing deed de app het vandaag na 2 dagen weer "vanzelf" via Wi-Fi. Geen idee waarom, heb ook niets aan mijn router configuratie veranderd of gedaan, ook geen reset..

ben beieuwd hoe lang het nu blijft werken.

Telefoon: Samsung Galaxy A54: One UI 5.1, Android 13, laatste update aug 2023

4G: KPN

Home Netwerk:
KPN glasvezel netwerk -> KPN modem -> Ethernet -> KPN Nexperia Router -> Ethernet -> Fritzbox Router -> WLAN -> Samsung telefoon

Alle reacties

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-09 20:46
@tom.suters Eigenlijk een eigen draadje starten... Dat is denk ik handiger. Zeker omdat je ook een andere provider hebt.
tom.suters schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:27:
Home Netwerk:
KPN glasvezel netwerk -> KPN modem -> Ethernet -> KPN Nexperia Router -> Ethernet -> Fritzbox Router -> WLAN -> Samsung telefoon
Waarom heb je zoveel routers er tussen zitten? Dat is de eerste vraag die bij mij op komt. Hoe heb je het een en ander ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@tom.suters welkom op Tweakers.

Ik heb je vraag en antwoorden even afgesplitst vanaf wifi probleem bij inloggen rabo app. Hoewel het een vergelijkbare vraag is, is het toch een andere provider die jij hebt, dan past een los topic beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef243
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 08:46
Probeer eens je dhcpv6 setting van modem/router op "statefull" te zetten ipv "stateless' staat waarschijnlijk in de geavanceerde instellingen.

Vaker gezien dat stateless deze problemen geven met android device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.suters
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 27-08 16:53
@rens-br @RonnieKo mijn telefoon heeft geen ipv6 maar een gewoon ip4 adres op mijn Wifi home-netwerk toegekend door mijn Fritz box router op het subnet 192.168.178.xx en niet door de KPN router. Communicatie tussen de 2 routers gaat via een ander subnet (192.168.2.xx) waar ook mijn KPN interactieve TV ontvanger (set top box) op is aangesloten (bekabeld, geen WiFi om geen congestie te krijgen tussen mijn TV signaal en mijn WiFi Home netwerk apparaten. Dat is dus de reden waarom ik 2 routers heb naast het feit dat ik voor mijn eigen home netwerk ook graag mijn eigen router kies ipv de verplichte KPN router.

het door mij aangemelde probleem met de Rabobank app staat volgens mij dan ook helemaal los van KPN als provider en is exact hetzelfde probleem als wifi probleem bij inloggen rabo app gepost door @vitobenz waar ik mijn probleem origineel gepost heb. ik zou dan ook graag hebben dat de twee draadjes weer gecombineerd worden.

Ik denk dat het om een port forwarding/firewall probleem gaat dat via UPnP TR-62 automatisch in de router geconfigureerd moet worden door de Rabo app. Het feit dat ik 2 routers heb zou daarbij natuurlijk voor problemen kunnen zorgen.

ik heb inmiddels ook een klacht ingediend bij de Rabobank en gevraagd om een analyse en oplossing van het probleem. Deze werd afgewezen omdat er geen andere klachten bekend zijn. Ik raad daarom iedereen met dit probleem aan zo'n klacht in te dienen zodat de Rabobank hopelijk wakker wordt dat er een serieus probleem is dat en Je kunt dit doen via https://www.rabobank.nl/particulieren/feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

tom.suters schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:23:
Ik denk dat het om een port forwarding/firewall probleem gaat dat via UPnP TR-62 automatisch in de router geconfigureerd moet worden door de Rabo app.
Ik denk het niet :P
Het feit dat ik 2 routers heb zou daarbij natuurlijk voor problemen kunnen zorgen.
Waarom heb je 2 routers? Heb je het probleem ook als je met de "1ste" router verbonden bent?
Weet je waar een port forward voor dient? Gebruik je UPnP?
ik heb inmiddels ook een klacht ingediend bij de Rabobank en gevraagd om een analyse en oplossing van het probleem. Deze werd afgewezen omdat er geen andere klachten bekend zijn. Ik raad daarom iedereen met dit probleem aan zo'n klacht in te dienen zodat de Rabobank hopelijk wakker wordt dat er een serieus probleem is dat en Je kunt dit doen via https://www.rabobank.nl/particulieren/feedback.
Ben benieuwd of er veel mensen met dit probleem zijn. Heb je het ook als je niet op je Wifi netwerk thuis zit?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-09 20:46
mijn telefoon heeft geen ipv6 maar een gewoon ip4 adres op mijn Wifi home-netwerk toegekend door mijn Fritz box router op het subnet 192.168.178.xx en niet door de KPN router.
Dat je alleen maar een IPv4-adres krijgt is niet erg. Je hebt gewoon een dubbele NAT in je netwerk zitten. Dat hoeft ook geen probleem te zijn.
Communicatie tussen de 2 routers gaat via een ander subnet (192.168.2.xx) waar ook mijn KPN interactieve TV ontvanger (set top box) op is aangesloten (bekabeld, geen WiFi om geen congestie te krijgen tussen mijn TV signaal en mijn WiFi Home netwerk apparaten. Dat is dus de reden waarom ik 2 routers heb naast het feit dat ik voor mijn eigen home netwerk ook graag mijn eigen router kies ipv de verplichte KPN router.
Kan. De Fritzbox kan gewoon rechtstreeks aan het glasvezelpunt van KPN aangesloten worden. Dan de juiste instellingen en je hoeft de KPN Experiabox niet te gebruiken.
het door mij aangemelde probleem met de Rabobank app staat volgens mij dan ook helemaal los van KPN als provider en is exact hetzelfde probleem als wifi probleem bij inloggen rabo app gepost door @vitobenz waar ik mijn probleem origineel gepost heb. ik zou dan ook graag hebben dat de twee draadjes weer gecombineerd worden.
Waarom denk je dat het probleem hetzelfde is als die andere? Je hebt een andere provider en je hebt een andere netwerkconfiguratie.
Ik denk dat het om een port forwarding/firewall probleem gaat dat via UPnP TR-62 automatisch in de router geconfigureerd moet worden door de Rabo app. Het feit dat ik 2 routers heb zou daarbij natuurlijk voor problemen kunnen zorgen.
Waarom denk je dat de Rabobank-app portforwarding gebruikt? Ik heb hier een KPN Experiabox en geen UPnP aanstaan. Dan zou de Rabobank-app niet kunnen werken volgens jou. Het aardige is: Geen enkel probleem. Had hier vroeger ook een aparte router tussen modems (UPC en KPN Experiabox) zitten. Ook nooit problemen met apps.
Het werkt bij mij en mijn vriendin gewoon. Hoor niet vaak dat er problemen met de app zijn. Bij jou kunnen het een aantal dingen zijn:
- Probleem met jouw telefoon;
- Wifi Netwerkprobleem;

Denk dat je het probleem echt in je eigen netwerk moet zoeken. Wat als je gewoon rechtstreeks via de KPN-Experiabox werkt? Heb je dan dezelfde problemen? Zo ja: Dan kan je kijken naar de telefoon / app. Zo nee: Dan kan je kijken naar je instellingen van je netwerk.
Pagina: 1