Ik heb een Ubiquity router, switch en een Dahua camera server in mijn meterkast staan en ik had gehoopt een mooie nette strakke setup te kunnen realiseren.
Probleem is dat er allerlei "stugge" UTP kabels uit allerlei windrichtingen de meterkast in komen, en in de praktijk blijkt het lastig om dat goed te managen. Ik woon nu 6 weken in dit nieuwe huis en het is nu al een rommeltje, niet wat ik voor ogen had.
Waar komen al die stugge kabels vandaan?
Vier WIFI accesspoints
Omvormer zonnepanelen
Diskstation
DAHUA camerarecorder
Samsung TV
Ik hoef geen datacenter setup, maar ik zou wel wat meer nette strakke bekabeling willen met meer overzicht.
Kan ik die stugge UTP kabels bijvoorbeeld koppelen met soepeler kabels die makkelijker te managen zijn?
Ik heb ook iets gelezen over een patchpaneel, is dat wat voor mij?
Graag wat tips en tricks van u allen voor een nettere setup, thanks!
Probleem is dat er allerlei "stugge" UTP kabels uit allerlei windrichtingen de meterkast in komen, en in de praktijk blijkt het lastig om dat goed te managen. Ik woon nu 6 weken in dit nieuwe huis en het is nu al een rommeltje, niet wat ik voor ogen had.
Waar komen al die stugge kabels vandaan?
Vier WIFI accesspoints
Omvormer zonnepanelen
Diskstation
DAHUA camerarecorder
Samsung TV
Ik hoef geen datacenter setup, maar ik zou wel wat meer nette strakke bekabeling willen met meer overzicht.
Kan ik die stugge UTP kabels bijvoorbeeld koppelen met soepeler kabels die makkelijker te managen zijn?
Ik heb ook iets gelezen over een patchpaneel, is dat wat voor mij?
Graag wat tips en tricks van u allen voor een nettere setup, thanks!
:strip_exif()/f/image/xYwm5zaLvB0GgdNGs5LT4nLy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door daddycewl op 19-08-2025 11:50 ]