Tijdelijk Wifi op Pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Registratie: Augustus 2024
  • Niet online
Hallo,

Over een paar dagen gaan wij verhuizen en er komt een monteur die de internet/glasvezel gaat installeren.

Nu wil ik in het nieuwe huis natuurlijk mijn computer weer internet via kabel maar dat zal er de eerste dagen/weken nog niet zijn en zou ik dus graag via wifi willen verbinden maar mijn computer heeft geen wifi adapter/kaart.

Voor wat zou ik het beste kunnen gaan?
Gewoon zo'n simpele die je in een usb poort stopt?
Of beter echt een kaart die op het moederbord wordt aangesloten?
Moet er ook een antenne op zitten?

Snelheid straks wordt 1000/1000 (maar dit hoef ik natuurlijk niet per se te halen met de wifi.)

Dit is mijn moederbord (voor aansluitinge)
Gigabyte B450M S2H (rev. 1.0)
Heb nu een RX 470 en een M.2 SSD erop aangesloten.

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Dinotrex op 18-08-2025 15:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie? Dat kun je per maand opzeggen.

edit:
Sorry, ik heb niet goed gelezen, hè? O-) Maar ik zou inderdaad gewoon voor zoiets kiezen:
Gewoon zo'n simpele die je in een usb poort stopt?
Als je er dan een USB-verlengkabeltje bij pakt, kun je hem ook nog goed positioneren.

[ Voor 69% gewijzigd door Room42 op 18-08-2025 16:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:00
Zou zoiets wellicht werken: uitvoering: TP-Link Archer TXE72E
Ik heb zelf een moederbord met ingebouwde wifi, dus een USB heb ik geen ervaring mee. Deze past in ieder geval op je moederbord als het goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:54
Gewoon tijdelijk een lange netwerkkabel door het huis leggen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Redelijke kans dat de installatiemonteur een kabel kan trekken voor je (wellicht misschien niet kosteloos). Ik als KPN monteur heb al zovaak een kabel getrokken voor klanten, is gewoon onderdeel van het werk bij ons.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:24:
Redelijke kans dat de installatiemonteur een kabel kan trekken voor je (wellicht misschien niet kosteloos). Ik als KPN monteur heb al zovaak een kabel getrokken voor klanten, is gewoon onderdeel van het werk bij ons.
Oh,

Volgens mij ligt bij ons nu de glasaansluiting in de kelder,
We zouden ook graag het modem in de meterkast geplaatst hebben, bij de voordeur.

Doet een monteur dit ook of sluit hij het gewoon aan in de kelder en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Niet online
Ben(V) schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:23:
Gewoon tijdelijk een lange netwerkkabel door het huis leggen.
Dit gaat helaas niet lukken ben ik bang, het glasvezel kastje hangt in de hoek in de kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:17
Ik heb toen met Ziggo (kabel) de coax kabel van de woonkamer op die doos doorgetrokken naar de meterkast. Ze zullen er geen ondersteuning op geven als ze controleren, maar als het werkt, maakt dat niet uit.

Kabel (geen idee welke?) vanuit de kelder dat kastje naar de meterkast leggen en daar het modem? Ik zou dat in ieder geval wel doen en volgens mij kan dat prima zelf. Nu hebben wij wel met het leggen van de glaskabel aangegeven waar deze moest komen. Nu was dat voor hen niet zo boeiend omdat dat al bij de aanleg fase is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:36
Is usb tethering geen optie voor die korte periode? Hoef je niks te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:31:
Ik heb toen met Ziggo (kabel) de coax kabel van de woonkamer op die doos doorgetrokken naar de meterkast. Ze zullen er geen ondersteuning op geven als ze controleren, maar als het werkt, maakt dat niet uit.

Kabel (geen idee welke?) vanuit de kelder dat kastje naar de meterkast leggen en daar het modem? Ik zou dat in ieder geval wel doen en volgens mij kan dat prima zelf. Nu hebben wij wel met het leggen van de glaskabel aangegeven waar deze moest komen. Nu was dat voor hen niet zo boeiend omdat dat al bij de aanleg fase is gebeurd.
En kan gewoon aan het plafond van de kelder vastgemaakt worden en dan met gat recht naar boven naar de meterkast? Zou wel ideaal zijn, ook met wifi straks, heb liever natuurlijk modem in de meterkast ook met wifi verbinding naar 1ste verdieping. En de muur van de meterkast grenst ook precies aan de woonkamermuur waar de tv komt te staan.
Turb0Turb0 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:31:
Is usb tethering geen optie voor die korte periode? Hoef je niks te kopen.
Bedoel je op een ander apparaat aansluiten? Toevallig heb ik nog een (oudere) laptop liggen met ingebouwde wifi, kan ik via een netwerkkabel in laptop/pc ook zo internet op mijn pc krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
AI reacties zijn niet toegestaan op het forum

[ Voor 92% gewijzigd door Yariva op 18-08-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Turb0Turb0 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:43:
[mbr]AI reacties zijn niet toegestaan op het forum[/mbr]
Mm ok

Maar goed de wat usb tethering is staat ook op wikipedia of 100.000.000 andere sites. Weet niet of je dat wel mag linken.

Dus @Dinotrex zoek met je favoriete zoekmachine op usb tethering en dan is het je wel duidelijk denk ik.

Ps bij mij is dan de 1e hit van AI en daar staat het kort en duidelijk uitgelegd en klopt nog ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dinotrex schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:39:

[...]

Bedoel je op een ander apparaat aansluiten? Toevallig heb ik nog een (oudere) laptop liggen met ingebouwde wifi, kan ik via een netwerkkabel in laptop/pc ook zo internet op mijn pc krijgen?
USB-tetheren is dat je de usb-kabeltje uit je adapter haalt, en in je computer stopt, en dan je telefoon aan de usb-c kant hangt, en voila, dan kan je tetheren als je dat even instelt op je telefoon ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Niet online
Opgezocht en kan als het goed is ook met lan-kabel ipv. usb,
Nog handiger, hang ik hem aan de laptop, bedankt allemaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClDb6BmYxNsiR-s-2MD9kdEVGoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YAWusrQYG16x7Hv0wRuMpPPy.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1