Al jaren Netflix betaald via Ziggo zonder het te weten - acc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jimmyhendrix129
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-09 00:13
Beste mede tweakers,

Ik kreeg vandaag een telefoontje van een Ziggo-verkoper die vroeg of ik een nieuw 2-jarig contract wilde. Hij zei terloops dat ik een Netflix-abonnement bij hun had. Ik zeg: "Ja klopt, maar hoe weet jij dat?" (want ik heb inderdaad los Netflix).

Blijkt dat ik NAAST mijn eigen Netflix ook nog een Netflix-abonnement via Ziggo heb. Leuk, dubbel betalen! Ik check nooit mijn Ziggo-facturen (dom, I know), omdat ik het Giga-pakket heb en die kostte altijd al rond de €80. Dus die incasso verbaasde me nooit echt. De reden waarom ik mijn facturen ook niet bekijk is omdat ze lopen via mijn hotmail.com e-mail adres, daar gaan de goeie e-mails in ongewenste e-mail en de spam gaat in de inbox. Dus ik heb die e-mail een beetje opgegeven en nu gaat vrijwel alles via mijn Gmail, alleen had ik me verzuimd om mijn Ziggo account ook op die e-mail te zetten (ook dom natuurlijk). Ik ging er gewoon vanuit dat Ziggo wel een betrouwbaar genoeg bedrijf was waar ik niks geks van verwachtte.

Maar toen ik ging kijken stond er dus al sinds februari 2024 (oudste factuur die ik kon downloaden) "Diensten van derden €15,99" op mijn factuur. Pas sinds juni 2024 staat er "Netflix Premium".
Ik belde meteen Ziggo en die beweerden dat ik in juni 2024 zelf Netflix had geactiveerd. Hoe vaak ik ook zei dat dit niet klopte, hij bleef maar herhalen dat alleen ik dit kon hebben gedaan. Echt een topgesprek.
Daarna Netflix gebeld. Zij zeiden dat ik via MijnZiggo een accountherstel kon doen voor dat account. Toen ik dat deed, zag ik een of andere rare weggooi-email. De Netflix-medewerker keek mee en zag dat het account actief gebruikt werd in Peru. Er stonden 5 Spaanse profielen op: Joaquín, Marcial, Lizbeth, Conny Salazar en Karla. De persoon aan de lijn bij Netflix zei ook nog dat ze dit af en toe wel zien en dat het meestal gaat om Spaanssprekende mensen. Kijk, ik gun iedereen Netflix, maar als ik ongewild de suikeroom van een Peruviaans gezin ben, had ik graag minimaal een bedankje willen krijgen. Misschien hadden ze me kunnen taggen in hun Instagram stories ofzo.

Blijkt dat dit abonnement al sinds 21 juni 2022 loopt. Dus ik ben al meer dan 3 jaar de trotse sponsor van een Peruviaans gezin! Ze hebben waarschijnlijk alle seizoenen van Narcos kunnen kijken op mijn kosten. Lekker bezig. Ik heb hier totaal geen akkoord op gegeven, maar blijkbaar vond iemand het een goed idee om mij als internationale Netflix-weldoener op te voeren.

Heb ze natuurlijk meteen allemaal uitgelogd (sorry Joaquín, feestje is voorbij) en het abonnement opgezegd.
Met deze nieuwe informatie weer Ziggo gebeld, maar ze blijven zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid was om mijn facturen te checken. Ze weigeren ook maar iets terug te betalen. Blijkbaar is "Diensten van derden" Ziggo-taal voor "we hopen dat je dit niet opmerkt".

Daarna heb ik nog 3x Ziggo gebeld in de hoop dat ik een redelijke medewerker aan de lijn zou krijgen, maar elke keer schuiven ze de schuld op mij af. Steeds hetzelfde verhaal: "U had uw facturen moeten controleren." Ja bedankt, ik zal voortaan elke factuur met een vergrootglas bestuderen.

Is dit tegenwoordig de standaard procedure? Iemand hackt je account of pleegt identiteitsfraude, en het eerste wat bedrijven doen is wijzen naar de klant met "had je maar beter moeten opletten"? Want laat ik even duidelijk zijn: het is niet bepaald een pretje als zoiets gebeurt. Je verwacht dat een bedrijf je helpt, niet dat ze doen alsof je het zelf veroorzaakt hebt. Voelt een beetje als ingebroken worden en dan horen dat je maar een beter slot had moeten kopen.

Ik heb nooit toestemming gegeven voor Netflix via Ziggo. Ik snap ook niet hoe iemand in Peru toegang kreeg tot dit account.

Maandag ga ik de klachtenafdeling proberen (vandaag zaterdag niet bereikbaar natuurlijk), maar heeft iemand hier ervaring mee? Of tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Want dit voelt echt als een beveiligingslek waar Ziggo de schuld bij mij legt.

TL;DR: Heb sinds juni 2022 ongemerkt een Peruviaans gezin van Netflix voorzien via Ziggo. Ze hebben meer dan 3 jaar lang genoten terwijl ik dubbel betaalde. Ziggo vindt het mijn probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chris1508
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 20:46
Hoe heb je dit abbonement volgens hun afgesloten?

is dat telefonisch gebeurt, zou je niet kunnen vragen of ze de tape kunnen luisteren waar jij toestemming hebt gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmyhendrix129
chris1508 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:20:
Hoe heb je dit abbonement volgens hun afgesloten?

is dat telefonisch gebeurt, zou je niet kunnen vragen of ze de tape kunnen luisteren waar jij toestemming hebt gegeven?
Dat is een goeie. Ik zal het maandag vragen of dit een mogelijkheid is. Ze zeiden wel dat er meerdere manieren waren hoe je zo een abonnement kon afsluiten. Via hun website (mijn ziggo), via hun mediabox (heb ik niet) en volgens mij inderdaad ook via de telefoon.

Ze hebben mij niet verteld hoe ik het had afgesloten. Enige wat ik weet is dat er via mijn account op 21-juni 2022 een Netflix abbonnement is afgesloten.

Ik heb ook een beetje research gedaan en ik zag nog een topic hier op tweakers hierover:

Netflix onterecht gekoppeld aan Ziggo factuur

En ook op trustpilot zag ik een aantal reviews met dit zelfde verhaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YG5ojmW0xDQNMUtWWtfh6eoDovE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UQjVoZbHhNeQiHHOZ7ZVa0ks.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhlWuQBnpi9n5igoneCH7S4KDTI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/riGzRPNFyPRWknbsSWlAAQJc.png?f=fotoalbum_large

Lijkt er een beetje op dat ik niet de enige ben, maar wel de enige die het Peruviaanse feestje zo lang liet doorgaan door mijn onoplettendheid.

[ Voor 4% gewijzigd door jimmyhendrix129 op 16-08-2025 23:47 . Reden: De vraag vergeten te antwoorden van medetweaker ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:01
Tja, ze hebben natuurlijk wel een punt dat je zelf verantwoordelijk bent om de factuur te lezen, ze zijn niet helderziend daar. Normaal gesproken moet er ook een bevestiging bestaan (brief, e-mail) met "Beste klant, u heeft het volgende besteld: internet pakket walvis, tv ultrahatseflats met Netflix voor prijs x" waarna dat gewoon netjes gespecificeerd is.

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Ziggo zomaar ineens streaming diensten op facturen gaan zetten zonder dat er iets besteld is. Blijkbaar vond je de prijs voor de geleverde diensten al die tijd wel prima, ik zie ook niet echt een reden waarom ze een geleverde dienst zouden moeten terugbetalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:25
Als ts zijn rekeningen ergens terecht laat komen waar hij ze niet leest zal dat waarschijnlijk ook voor die bevestiging zo zijn.
Dus ik denk dat ts inderdaad het advies van chris1508 moet volgen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 16:08
Ik denk dat hun administratie nog steeds een puinhoop is. Dus hoe dat abonnement tot stand is gekomen kunnen ze je waarschijnlijk niet vertellen.
20 jaar geleden stuurde Ziggo een incassobureau op ons dak omdat op een vorig adres iemand tv en internet afnam op naam van mijn vrouw en niet betaalde en ze dreigden en passant ook met een bkr registratie.
Toen wij belden en zeiden dat we daar al enkele jaren niet meer woonden, zeiden ze dat het op onze naam stond en dus ons probleem was.
Pas toen wij een oude verhuis bevestiging (van Casema via Eneco) vonden en konden tonen trok Ziggo zijn keutel in. Maar excuses zijn tot de dag van vandaag uitgebleven. Dus af en toe herinner ik mensen er weer even aan dat Ziggo alleen aandeelhouders belangen respecteert. Klanten zijn slechts melkkoeien die leeggezogen moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmyhendrix129
Andros schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:52:
Tja, ze hebben natuurlijk wel een punt dat je zelf verantwoordelijk bent om de factuur te lezen, ze zijn niet helderziend daar. Normaal gesproken moet er ook een bevestiging bestaan (brief, e-mail) met "Beste klant, u heeft het volgende besteld: internet pakket walvis, tv ultrahatseflats met Netflix voor prijs x" waarna dat gewoon netjes gespecificeerd is.

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Ziggo zomaar ineens streaming diensten op facturen gaan zetten zonder dat er iets besteld is. Blijkbaar vond je de prijs voor de geleverde diensten al die tijd wel prima, ik zie ook niet echt een reden waarom ze een geleverde dienst zouden moeten terugbetalen.
Ja tuurlijk ik heb natuurlijk de verantwoordelijkheid om de factuur te lezen. Maar ik heb Netflix niet erbij besteld. Als ik ergens geen akkoord heb gegeven, is het dan alsnog mijn verantwoordelijkheid? Ik denk dat ik wel gewoon het recht heb om gewoon mijn facturen niet te lezen als ik lekker lui wil zijn. Het zou niet zo moeten zijn dat bedrijven via automatische incasso dingen erbij kunnen zetten zonder mijn toestemming.
DonChaot schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:02:
Als ts zijn rekeningen ergens terecht laat komen waar hij ze niet leest zal dat waarschijnlijk ook voor die bevestiging zo zijn.
Dus ik denk dat ts inderdaad het advies van chris1508 moet volgen.
Ik heb mijn spamvolle e-mail gezien en er is inderdaad op 21-juni 2022 een e-mail binnengekomen:
Bedankt voor uw bestelling van Netflix Premium

De ingangsdatum is 21 juni. Vanaf die datum betaalt u via onze factuur maandelijks 15,99 voor het abonnement. De manier waarop u de factuur betaalt blijft hetzelfde.

Goed om te weten: onze factuurdatum en die van Netflix zijn verschillend.

De voorwaarden van Netflix gelden voor dit abonnement. Meer informatie vindt u in de bevestiging die u van ze krijgt.

Veel kijkplezier!

Heeft u een vraag?
Online staan we altijd voor u klaar. Daarna nog een vraag, of belt u liever? Kies zelf hoe u contact opneemt met ons. Wilt u makkelijk uw facturen inzien en alle andere Ziggo service op zak? Download dan de Mijn Ziggo app voor uw smartphone.

Fijne dag,

Marcel de Groot
Directeur Consumentenmarkt
Dankjewel Marcel, maar ik heb dit nooit besteld.
wlmpie schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:03:
Ik denk dat hun administratie nog steeds een puinhoop is. Dus hoe dat abonnement tot stand is gekomen kunnen ze je waarschijnlijk niet vertellen.
20 jaar geleden stuurde Ziggo een incassobureau op ons dak omdat op een vorig adres iemand tv en internet afnam op naam van mijn vrouw en niet betaalde en ze dreigden en passant ook met een bkr registratie.
Toen wij belden en zeiden dat we daar al enkele jaren niet meer woonden, zeiden ze dat het op onze naam stond en dus ons probleem was.
Pas toen wij een oude verhuis bevestiging (van Casema via Eneco) vonden en konden tonen trok Ziggo zijn keutel in. Maar excuses zijn tot de dag van vandaag uitgebleven. Dus af en toe herinner ik mensen er weer even aan dat Ziggo alleen aandeelhouders belangen respecteert. Klanten zijn slechts melkkoeien die leeggezogen moeten worden.
Dat schuld op de klant afschuiven is inderdaad wat ik vandaag ook heb meegemaakt. Veel vooruitgang is er dus in 20 jaar niet geboekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:49
Vraag bij Ziggo op hoe het abo is afgesloten.
Normaal gesproken zou ik daarvan een bevestiging verwachten, en die heb je ook gekregen. In combinatie met de facturen is dat voldoende.

Blijft over of de aanvraag zelf voldoet. Als dat via MijnZiggo met je wachtwoord is gebeurt dan ligt de verantwoordelijkheid in beginsel bij jezelf.

Een van de mogelijkheden is een hack van het Ziggo account. Staat je (hergebruikte) wachtwoord op een van de vele lijsten?

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jimmyhendrix129 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:17:
Ik heb mijn spamvolle e-mail gezien en er is inderdaad op 21-juni 2022 een e-mail binnengekomen:
[...]
Dat schuld op de klant afschuiven is inderdaad wat ik vandaag ook heb meegemaakt. Veel vooruitgang is er dus in 20 jaar niet geboekt.
Je checkt en je spambox niet en je facturen niet. Dat verantwoordelijkheid afschuiven doe je zelf ook erg goed dan.

Moet Ziggo jou zomaar geloven dat jij het nooit besteld hebt? Of iemand anders in je huishouden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmyhendrix129
Rukapul schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:25:
Vraag bij Ziggo op hoe het abo is afgesloten.
Normaal gesproken zou ik daarvan een bevestiging verwachten, en die heb je ook gekregen. In combinatie met de facturen is dat voldoende.

Blijft over of de aanvraag zelf voldoet. Als dat via MijnZiggo met je wachtwoord is gebeurt dan ligt de verantwoordelijkheid in beginsel bij jezelf.

Een van de mogelijkheden is een hack van het Ziggo account. Staat je (hergebruikte) wachtwoord op een van de vele lijsten?
Dat weet ik niet, waar moet ik zo een lijst vinden?

En het lijkt erop dat dit bij meerdere mensen is voorgekomen rond die periode 2022 / 2023. Als dit bij meerdere mensen is gebeurd en het is allemaal hetzelfde verhaal, dan lijkt het wel alsof het een datalek is waarmee een aantal spaanssprekende mensen een manier hebben gevonden om gratis Netflix accounts te scoren via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmyhendrix129
gambieter schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:33:
[...]

Je checkt en je spambox niet en je facturen niet. Dat verantwoordelijkheid afschuiven doe je zelf ook erg goed dan.

Moet Ziggo jou zomaar geloven dat jij het nooit besteld hebt? Of iemand anders in je huishouden?
Het is inderdaad heel dom van mij. Maar met die logica zou je gewoon mensen die hun spambox en facturen niet checken dingen in rekening brengen die ze niet hebben besteld?

Ik heb al Netflix die ik los betaal. Waarom zou ik 2 verschillende (Premium) Netflix accounts hebben? Dus ik betaal 2x voor een service die ik 1x gebruik.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het als ontwikkelhulp richting Zuid Amerika 😉

En een mooi verhaal op feestjes. Opzeggen en klaar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 29-09 18:36
jimmyhendrix129 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 01:01:
[...]

Het is inderdaad heel dom van mij. Maar met die logica zou je gewoon mensen die hun spambox en facturen niet checken dingen in rekening brengen die ze niet hebben besteld?
Ja, wanneer het opgegeven mailadres en facturen niet worden gecontroleerd, is dat op zijn zachtst gezegd niet erg handig. Naast de gemiste mails en facturen zal toch ook het verhoogde maandbedrag moet zijn opgevallen? Ziggo valt niets te verwijten, en Netflix ook niet.

Is inmiddels al 1 van de 2 abonnementen opgezegd? Anders blijven de dubbele betalingen maar doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmyhendrix129
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 01:07:
Zie het als ontwikkelhulp richting Zuid Amerika 😉

En een mooi verhaal op feestjes. Opzeggen en klaar.
Haha, ja ik wens Joaquin het beste. Op naar de volgende persoon op de gelekte Ziggo-lijst.
donkerlicht schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 01:21:
[...]

Ja, wanneer het opgegeven mailadres en facturen niet worden gecontroleerd, is dat op zijn zachtst gezegd niet erg handig. Naast de gemiste mails en facturen zal toch ook het verhoogde maandbedrag moet zijn opgevallen? Ziggo valt niets te verwijten, en Netflix ook niet.

Is inmiddels al 1 van de 2 abonnementen opgezegd? Anders blijven de dubbele betalingen maar doorgaan.
Ja ik heb de abbonnement opgezegd. De verhoogde maandbedrag viel niet echt op want ik had in het begin de Giga-pakket toen het net uitkwam, volgens mij was het toen al rond de 70 - 80 euro. Ik let niet al teveel op verhogingen, want alles wordt steeds duurder, dus ik schrik er niet zoveel meer van.

Maar vindt je het dan gewoon prima als een bedrijven zonder jouw akkoord extra kosten op je abonnement mogen doen? Want 1 op de 100 mensen zal dit niet zien (vooral oma's en opa's en onoplettende mensen zoals ik), en dan kan je dus wat extra winst uit je klanten pompen. Het lijkt wel de norm dat bedrijven dit gewoon doen en dat je daar gewoon op moet letten.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

jimmyhendrix129 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 01:44:

Maar vindt je het dan gewoon prima als een bedrijven zonder jouw akkoord extra kosten op je abonnement mogen doen? Want 1 op de 100 mensen zal dit niet zien (vooral oma's en opa's en onoplettende mensen zoals ik), en dan kan je dus wat extra winst uit je klanten pompen. Het lijkt wel de norm dat bedrijven dit gewoon doen en dat je daar gewoon op moet letten.
Waarom blijf je herhalen dat het “zomaar” op je factuur is gezet en zonder akkoord?
Jouw account heeft dit aangevraagd en Ziggo heeft goedgekeurd, dat is hoe dat werkt.

Jij moet je alleen afvragen WIE en HOE, want als je zeker bent dat jij dit niet zelf bent geweest dan heeft iemand toegang (gehad) tot jouw Ziggo account. Wellicht heeft deze persoon dat nog steeds als je ook lui bent met het periodiek wijzigen van wachtwoorden, zeker als er een inlogsysteem is zonder MFA (geen idee of Ziggo nu ook MFA heeft, alle andere providers iig wel).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Lijkt er toch sterk op dat je Mijn Ziggo account gehackt is en er op die manier een bestelling is geplaatst.

Heb je het wachtwoord al gewijzigd en MFA geactiveerd? Want anders gebeurt het ongetwijfeld meteen weer.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Check je mail adressen eens op https://haveibeenpwned.com/, dikke kans dat ze dr zo in gekomen zijn, en het netflix abo gewoon via zo'n goedkope key site gekocht hebben waar een wat grotere cyber crimineel achter zit die zo'n lijst gebruikt om bij andere producten zoals ziggo hergebruikte wachtwoorden te gebruiken om abo's af te sluiten.

Het is heel zuur, maar door je mail te checken had dit voorkomen kunnen worden. Bovendien, afhankelijk van de uitkomst van https://haveibeenpwned.com/ zijn er ook wat adviezen te volgen:

- hergebruik geen wachtwoorden
- verander wachtwoorden eens in de paar maanden
- gebruik lange wachtwoorden, zinnen bij voorkeur
- een wachtwoord manager maakt je leven makkelijk
- gebruik multifactor authenticatie

Je hebt nu zelf de schaduwzijde van die goedkope account /key sites gezien, en geloof me: je Argentijnse vrind betaalde er zeker €4/mnd voor. Die hele sector drijft op mensen die hun mail niet lezen, of zelfs hun credit card statement niet bekijken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:49

FreakNL

Well do ya punk?

Je Ziggo account en wachtwoord is/was bekend bij derden. En MFA stond niet aan. Zo simpel is het. Je hebt nergens recht op.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 17-08-2025 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donkerlicht
[...]

Ja ik heb de abbonnement opgezegd. De verhoogde maandbedrag viel niet echt op want ik had in het begin de Giga-pakket toen het net uitkwam, volgens mij was het toen al rond de 70 - 80 euro. Ik let niet al teveel op verhogingen, want alles wordt steeds duurder, dus ik schrik er niet zoveel meer van.
Hopelijk heb je hiervan geleerd om dat dus voortaan welnte controleren. Dan weet je in ieder geval altijd zeker dat de verhoging 'gewoon' een inflatiecorrectie is of een onbedoeld afgesloten extra optie.
Ik vind dat zeker niet normaal als bedrijven dat zouden doen. Het is ook niet zo dat ik het je eens ben dat dit de norm lijkt. Het is mij in ieder geval nog nooit overkomen, bij geen enkel bedrijf. Dit terwijl ik zeer regelmatig even de facturen controleer. Tot nog toe kon een verhoging van mijn internetabonnement altijd worden toegeschreven aan het aflopen van een actieperiode of een inflatiecorrectie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Je geeft zelf aan je financien niet goed op te volgen omdat prijsverhogingen schering en inslag zijn. Maar dat is niet waar natuurlijk. Zowat alle diensten passen 1x per jaar hun prijzen aan. En als jij een abbonement afsluit dan is die prijs het eerste jaar ook gewoon vast in bijna alle gevallen. Ik lees mijn facturen ook niet elke maand na, maar ik zie de bedragen wel van mijn rekening gaan en weet ongeveer wat het bedrag moet zijn. Een verhoging van enkele Euro gaat opvallen bij mij en op dat moment kijk ik na wat er gebeurd kan zijn.

En als er een sterke verandering is, dan stuurt mijn bank zelfs een waarschuwing naar mij met de melding dat een bedrag dat al lang hetzelfde is bij de maandelijkse afschrijvingen ineens een veel hoger bedrag is geworden.

En Ziggo doet het niet zomaar, zonder akkoord. Het is niet alsof iemand bij Ziggo denkt: en wie gaan we vandaag op kosten jagen? Er is een aanvraag binnengekomen om deze dienst af te nemen. De kans is groot dat dat gewoon digitaal gebeurd is, via het klantenportaal. Dus jouw login en wachtwoord zijn gebruikt in dat geval. Telefonisch kan ook, maar dan moet je meer details kennen. Maar voor Ziggo waren alle veiligheidsstappen in orde. Maar dat is ook net de reden waarom zij een bevestiging sturen zodat jij, als klant, onmiddelijk kunt ingrijpen als jij dat toch niet bent geweest. Had je binnen enkele dagen na activatie gereageerd, dan had Ziggo dat abbonement onmiddelijk stopgezet, geen kosten in rekening gebracht en je aangeraden om je wachtwoord te wijzigen. Het feit dat jij niet gereageerd hebt op die bevestigingsmail is voldoende voor hen om er van uit te gaan dat jij wel akkoord bent gegaan met de aanpassing waarvan zij vermoeden dat je ze zelf hebt aangevraagd.

--edit--

En nog 1 toevoeging die ik zou willen meegeven. Als je belt naar Ziggo, blijf vriendelijk en blijf beleefd. De persoon aan de andere kant van de lijn treft geen schuld aan dit probleem en is gebonden aan het beleid van Ziggo waar deze persoon geen invloed op heeft. Door vriendelijk en beleefd te blijven kan je mogelijks wel vragen of er iets van compensatie gegeven kan worden uit coulance.

[ Voor 10% gewijzigd door Blokker_1999 op 17-08-2025 09:38 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:06

jurroen

Security en privacy geek

Wat @Blokker_1999 aangeeft in de toevoeging is wel een hele belangrijke, blijf vriendelijk, beleefd en respectvol. Dan krijg je dat ook terug.

Heel direct: het is jouw verantwoordelijkheid en daarmee ook jouw schuld. Het zou een ander verhaal zijn als je dit direct meld na de eerste factuur - of zelfs de tweede. Maar pas na jaren...

Mochten ze hier niets in kunnen (want het zal geen kwestie zijn van willen), hang vriendelijk op en bel vervolgens opnieuw. Ga gelijk voor het opzeggen van je hele Ziggo verbinding. Met een beetje geluk krijg je iemand van de afdeling retentie aan de lijn. Geef aan dat je opzegt omdat dit verhaal speelt en dat het een flinke breuk van vertrouwen voor je is.

Door het zo te spelen heb je denk ik een flinke kans dat ze je tegemoet willen komen, zover ze mogen.

En zet inderdaad MFA aan, zorg dat je een e-mailadres hebt ingesteld waar je hun mail wel omtvangt en blijf alert, ook bij andere bedrijven.

Overigens mailt Ziggo volgens mij de factuur zelf niet - maar een seintje dat de factuur voor je klaar staat in Mijn Ziggo.

[ Voor 9% gewijzigd door jurroen op 17-08-2025 10:37 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 09:40
jimmyhendrix129 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 01:01:
[...]

Ik heb al Netflix die ik los betaal. Waarom zou ik 2 verschillende (Premium) Netflix accounts hebben? Dus ik betaal 2x voor een service die ik 1x gebruik.
Ik heb een vermoeden dat dit één van de manieren is hoe handige harry's gebruik kunnen laten maken van dit soort kastjes;
*knip*

[ Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 17-08-2025 11:53 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan het niet zo zijn dat je Netflix in je pakket als welkomscadeau hebt gekregen? Dat zie ik namelijk staan als ik een Ziggo pakket wil afsluiten.

4 keuzes, allemaal 6 maanden gratis, en als je dat niet opzegt, dan ga je er voor betalen.

Ik denk gewoon dat toen je je giga-pakket besteld je die optie zelf gekozen hebt, en na 6 maanden vergeten bent op te zeggen. Dat noemen ze gewoon upselling.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Het gaat echt niet zonder akkoord, of je heb het zelf afgesloten. of een activatie via het account gebeurt(Wat je misschien zelf heb kunnen doen).
Het kan ook zijn, het er in het giga pakket standaard bij zat. maar je kijkt/ leest toch wat je afsluit ?(En dan bedoel ik niet de 100 pagina's voorwaarden bij(Maar wat de persoon jou verteld, of de site waar je het afsluit of email achteraf).

1: Of je heb dit zelf geactiveerd, gewoon eens via mijn ziggo(Of telefonisch bij afsluiten van het account).
Of het zat er dus al bij vanaf het begin.
2: Of iemand heeft jou account bij ziggo gehackt, en hiermee dus netflix geactiveerd(En dat 1ste gehackt dus sowieso).

Dat je zelf al aangeeft niet eens de mail van je provider te kijken, want je gebruikt die mail amper. Want het is een zooitje is je eigen schuld.
Je zegt zelf al alles verder via gmail te doen, belangrijke mails dus ook je provider(Want hier betaal je voor). deze laat je binnenkomen op een email die je wel leest.
Je hoeft echt niet de mails uitgebreid te lezen, maar er staat gewoon een bedrag etc in. Al is die 4 euro duurder ineens moet je al even gaan denken.
Dit hoeft echt geen uur te duren, er staat in de mail zelfs wellicht waarom het duurder is. en anders heb je dit binnen een paar minuten wel gevonden.

Verder sterke wachtwoorden gebruiken, met een password manager. Eventueel 1 die controleert of je gegevens gelekt zijn(Keychain van Apple doet dit bijv).
En anders sporadisch, hoeft echt niet elke week https://haveibeenpwned.com/ checken.
Tevens mfa gebruiken, wat bij Ziggo volgens mij verplicht is(Wel via mail mfa). Dus het is ook nog mogelijk dat je hotmail gehackt is.

Al met al is het echt wel vervelend, en je schrikt nu dat iemand jou account gebruikt(En jij het niet wist).
Maar het is echt niet dat je hier niks aan had kunnen doen, want je zegt zelf al alle signalen te negeren(Mails niet/amper lezen/. Prijsverhogingen niet in echt in de gaten houden etc).

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-08-2025 11:21 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54
Kortom, de samenvatting: je bent zelf jaren laks geweest en kan zelf niet verklaren hoe het komt, dus het ligt aan de ander.

Bijzondere redenering houden sommigen erop na..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-09 11:41
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit soort verhalen 20x per dag binnenkomen bij de medewerkers, vergeet niet dat jij niet de enige klant bent van Ziggo en veel mensen proberen om geld terug te krijgen zonder hier 'recht' op te hebben.

Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor je eigen administratie, Ziggo heeft op de een of andere manier enkele jaren geleden een aanvraag van jou ontvangen en zolang er geen opzegging binnenkomt zal dit abonnement gewoon door blijven lopen.

Dat je een emailadres voor Ziggo hebt ingesteld die je uiteindelijk niet gebruikt is ook jou eigen verantwoordelijkheid...

PSN: Europhea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:15
Het is nu wachten tot Jarco Kriek dit op TotaalTV plaatst, past mooi in de Ziggo beeldvorming aldaar, ondanks dat TS hier fouten lijkt te hebben gemaakt

[ Voor 20% gewijzigd door tyson69 op 17-08-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

RaZ schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:52:
Kan het niet zo zijn dat je Netflix in je pakket als welkomscadeau hebt gekregen? Dat zie ik namelijk staan als ik een Ziggo pakket wil afsluiten.

4 keuzes, allemaal 6 maanden gratis, en als je dat niet opzegt, dan ga je er voor betalen.

Ik denk gewoon dat toen je je giga-pakket besteld je die optie zelf gekozen hebt, en na 6 maanden vergeten bent op te zeggen. Dat noemen ze gewoon upselling.
Dat zou inderdaad kunnen. Alleen wat dan vreemd is dat het betreffende abbo in Peru word gebruikt...
Daarna Netflix gebeld. Zij zeiden dat ik via MijnZiggo een accountherstel kon doen voor dat account. Toen ik dat deed, zag ik een of andere rare weggooi-email. De Netflix-medewerker keek mee en zag dat het account actief gebruikt werd in Peru. Er stonden 5 Spaanse profielen op: Joaquín, Marcial, Lizbeth, Conny Salazar en Karla.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wlmpie
Tjonge jonge, wat een victim blaming.
TS geeft zelf al aan onoplettend te zijn geweest, maar hij geeft ook aan dat hij aanwijzingen vind dat dit probleem ook bij anderen speelt. Dat is interessant.
Verder veronderstelt iedereen dat Ziggo zijn processen wel op orde heeft. Ook dat is een utopie.

Maar ik snap het wel hoor. Het is een heel onaangenaam gevoel om te denken dat dit jezelf ook kan overkomen en dan is het veel makkelijker om de TS een domme sukkel te vinden, zodat jezelf in de illusie kunt blijven dat zoiets jou nooit zou overkomen.

Kortom stop met de TS te betuttelen en kijk eens wat kritischer naar Ziggo en de processen daar die vooral zijn gericht op het beschermen van Ziggo en niet op het beschermen van klanten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:01
wlmpie schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:38:
TS geeft zelf al aan onoplettend te zijn geweest, maar hij geeft ook aan dat hij aanwijzingen vind dat dit probleem ook bij anderen speelt. Dat is interessant.
Verder veronderstelt iedereen dat Ziggo zijn processen wel op orde heeft. Ook dat is een utopie.

Maar ik snap het wel hoor. Het is een heel onaangenaam gevoel om te denken dat dit jezelf ook kan overkomen en dan is het veel makkelijker om de TS een domme sukkel te vinden, zodat jezelf in de illusie kunt blijven dat zoiets jou nooit zou overkomen.

Kortom stop met de TS te betuttelen en kijk eens wat kritischer naar Ziggo en de processen daar die vooral zijn gericht op het beschermen van Ziggo en niet op het beschermen van klanten.
Victim blaming zou ik het echt niet willen noemen. Mails naar een ongebruikt adres laten sturen, facturen nooit lezen, het bedrag per maand "wel best" vinden, geen mfa op een account waar contracten te bestellen zijn en het lang laten aanslepen. Dat zijn al vijf zaken waar Ziggo weinig aan kan doen en dat je echt eigen schuld kunt noemen. Hulp om dat op orde te krijgen is prima maar de kosten voor een maandenlang geleverde dienst terug verwachten omdat je het zo laat liggen lijkt mij ook niet redelijk. Bedrijven dringen niet voor niets aan op mfa en bij veel contactmomenten worden adres en e-mail gecontroleerd, wat kan Ziggo dan nog meer doen?

Stel nu dat dit bij hun andere tak Vodafone gebeurd zou zijn. Je laat de inlog slingeren zonder mfa, iemand misbruikt dat account, bestelt snel een duur contract met de nieuwste iphone en onderschept de levering. Moet de provider er dan ook voor opdraaien? Met die provider accounts kun je best prijzige zaken bestellen, beveiliging is geen overbodige luxe. Nu gaat het om een streamingdienst van twee tientjes en een hoop laksheid, ik zie het eerder als leergeld waar een provider niet voor op hoeft te draaien nee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 17:13

Managelorian

“This is the workflow.”

Als TS dit binnen afzienbare tijd had ontdekt dan zou Ziggo mogelijk nog het e.e.a. kunnen nazoeken en zou Ziggo wat mij betreft wel z'n verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar als iemand helemaal niets lijkt te doen om te controleren of zijn afgenomen dienst correct wordt gefactureerd, dan houdt het op een gegeven moment op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RobbyTown schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Alleen wat dan vreemd is dat het betreffende abbo in Peru word gebruikt...

[...]
In dat geval, abo'tje leergeld a 19 euro per maand ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:12
Je checkt niks, hebt het geld blijkbaar ook niet gemist (of weet niet hoeveel je abonnement kost), hebt voor je ziggo account waarschijnlijk een gerecyclede un/pw combi gebruikt, en nu moet Ziggo vanalles gaan uitzoeken en je compenseren?

Ik zou de moeite er niet in stoppen. Zie het als een lesje digitale verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Onzin. De insteek van de TS is dat het een fout is van Ziggo. Mooi voorbeeld van de hautaine manier waarop hij met gestrekt been de gesprekken ingaat:
Ik belde meteen Ziggo en die beweerden dat ik in juni 2024 zelf Netflix had geactiveerd. Hoe vaak ik ook zei dat dit niet klopte, hij bleef maar herhalen dat alleen ik dit kon hebben gedaan. Echt een topgesprek.
[...]
Daarna heb ik nog 3x Ziggo gebeld in de hoop dat ik een redelijke medewerker aan de lijn zou krijgen
Oftewel: de enige redelijke medewerker van Ziggo is iemand die slaafs doet wat de TS wil. Hij zegt wel medeverantwoordelijk te zijn, maar dat is niet uit zijn posts te merken.

Daarom leggen mensen hem ook uit hoe het beter aan te pakken en waar zijn eigen verantwoordelijkheid ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 17-08-2025 13:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 09:00
[...]

Hoezo zonder akkoord? Als jou credentials gehackt zijn kan iedereen iets afsluiten.

Ik denk niet dat iemand uit Peru even Ziggo belt en in het Peruaans (of Spaans?) even een abonnement afsluit. Misschien wel iemand in NL die al jou gegevens heeft weten te bemachtigen en daarna de boel heeft door verkocht.

Voor zover ik mij kan herinneren checken ze als je bij Ziggo iets besteld via de telefoon wel wat zaken zoals geboorte datum etc. (Ja niet extreem goede checks)

Met andere woorden beter letten op je afschriften / rekeningen en niet Ziggo de schuld geven en verwachten dat ze het wel even voor je oplossen.

Zo topic kan dicht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Geen enkel bedrijf heeft processen die waterdicht zijn. Daarom ook dat men probeert om zoveel mogelijk veiligheden in te bouwen in die processen. Zoals een schriftelijke bevestiging van aanpassingen die gemaakt zijn. Je kan natuurlijk ook aanvoeren dat bedrijven per direct elk account zonder MFA een wachtwoordreset moeten geven waarbij gebruikers ook die MFA opzetten, maar als je dat doet ga je ook weer in een shitstorm van jewelste komen waarbij vele mensen net gaan aangeven niet eens het nut te zien van waarom men op zoiets onbelangrijks MFA zou moeten zetten. Goed doen voor iedereen kan niet.

Dat het probleem ook bij anderen speelt gaat ook niemand ontkennen. Maar maakt dat dat TS zelf minder of zelfs helemaal geen schuld treft? Het lijkt er sterk op dat de credentials van TS zijn uitgelekt. Hoe anders kan een onbekend persoon een Netflix account aanmaken onder zijn Ziggo account zonder dat TS dit opmerkt. Het is niet alsof de facturen niet meer aankwamen of dat TS niet meer kan inloggen op het klantenportaal. Dat werkt nog allemaal. Moet Ziggo dan misschien een alert uitsturen als er iemand aanmeld vanop een niet Ziggo IP adres? Misschien, maar ook dat gaan mensen al weer snel negeren, en daarnaast is een VPN zo geregeld.

Ja, er zijn dingen die Ziggo beter had kunnen doen, maar het is toch echt primair TS die door laksheid in de fout is gegaan. Zowel de aanpassing van het abbonement gemist als nooit eens de facturen bekijken, zelfs al wordt deze onverwachts verhoogd. Want als dit komt door "inflatiecorrectie" bijvoorbeeld, dan krijg je daar vooraf ook een melding van en weet je vooraf exact welke stijging er gaat aankomen. Maar dus ook wanneer Netflix in het midden van het jaar de prijs verhoogd, en de factuur van TS gaat omhoog zonder dat Ziggo de prijzen verhoogd, ook dan had het moeten opvallen. Daarom net dat al die communicatie gestuurd wordt.

Ja, dit kan iedereen overkomen. Ik begrijp zeer goed dat dit zeer onaangenaam is voor TS. Maar nu ga ik aan jouw vragen: wat had Ziggo meer moeten doen?

Vergeet niet dat er aan de andere kant mensen zijn die vandaag reeds vinden dat onze samenleving te veel regels kent en te veel betutteling van mensen kent, die vinden dat iedereen vandaag al te veel beschermd wordt waardoor mensen zelf geen verantwoordelijkheid meer moeten nemen terwijl anderen vinden dat grote bedrijven, met hun grote winsten, maar alles moeten toedekken wat misgaat en dat de wetgever hen daartoe moet verplichten.

Zelf ben ik van mening dat er in vele gevallen reeds een relatief goede balans bestaat en dat in dit specifiek geval Ziggo duidelijk wel moeite doet om mensen te informeren. Je kan toch echt niet verwachten dat mensen helemaal geen verantwoordelijkheid meer moeten dragen lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
Blokker_1999 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:16:
[...]
Ja, dit kan iedereen overkomen. Ik begrijp zeer goed dat dit zeer onaangenaam is voor TS. Maar nu ga ik aan jouw vragen: wat had Ziggo meer moeten doen?
Niet bij voorbaat roepen dat TS fout zit maar onderzoeken of er wellicht iets mis gaat waardoor derden Netflix accounts kunnen misbruiken.

Tuurlijk had TS dit eerder moeten opmerken, maar omdat hij het door laksheid te laat opmerkte betekent nog niet dat het acceptabel is dat dit misbruik van accounts gebeurd. Hier heeft naast TS ook Ziggo en wellicht Netflix een verantwoordelijkheid. Want als beide accounts op dezelfde naam en adres stonden had Netflix ook best een seintje mogen geven. Van "Hallo, je hebt een dubbele account, klopt dat wel?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De TS gebruikt hotmail, gmail en heeft een ziggo adres. Namen zijn bijna nooit uniek, en hebben vaak ook aliassen als wlmpie. Hoe moet Netflix dat nou weten? Verder, de TS heeft een overactief spamfilter en kijkt nooit in de spambox.

En als ze wel gaan vragen, dan gaan er topics komen als "Ziggo/Netflix bespioneert me". En de TS zou het nooit zien, want spambox.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:37
*knip*. Dit voegt niet zoveel toe aan het topic.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 18-08-2025 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@VodafoneZiggo

hebben jullie zin hier een reactie op te geven?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
GioStyle schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:47:
Brrr… Je zou maar als werknemer te maken krijgen met een klant zoals TS.
Dagelijkse kost hoor, ik ben ambtenaar en het minste wat ik verdien volgens "Henk en Ingrid" is kielhalen. Verder willen bijna alle politieke partijen: minder asielzoekers, gratis bier en minder ambtenaren.
Maar we gaan teveel off topic nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
gambieter schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:37:
De TS gebruikt hotmail, gmail en heeft een ziggo adres. Namen zijn bijna nooit uniek, en hebben vaak ook aliassen als wlmpie. Hoe moet Netflix dat nou weten?
Langdurig gebruik vanuit Peru op een NL Ziggo account.
Zo moeilijk is het niet om hier een beetje op te monitoren ter bescherming van je klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 09:00
wlmpie schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:07:
[...]

Zo moeilijk is het niet om hier een beetje op te monitoren ter bescherming van je klanten.
Hoe moet ziggo netflix monitoren ? Zijn twee totaal los staande diensten anders dan wat door facturatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donkerlicht
[...]

Nee, gaat niet om het account bij Ziggo, maar het Netflixaccount. Tenminste, ik lees dit in topicstart:
De Netflix-medewerker keek mee en zag dat het account actief gebruikt werd in Peru.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:56
Verhaal van TS doet mij denken aan de periode dat ik klant van Ziggo was...

Ik had met enige regelmaat onbekende "smartcards" in mijn account staan en hoe vaak ik ook Ziggo dit heb gemeld deden ze er helemaal niets mee.

Ook op al mijn vragen van hoe die cards dan steeds op mijn account kwamen, kwam nooit antwoord (lekker makkelijk).

Was ook nooit een probleem totdat ik zelf drie smartcards wilde gebruiken.

Heb altijd het gevoel gehad dat een/medewerkers van Ziggo vriendjes en of bekende hiermee bediende.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Hoe komen die Peruanen eigenlijk aan de credentials voor dat Netflix account wat via Ziggo loopt? Zijn dat automatisch dezelfde credentials als van de Ziggo account zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*knip*. Mag een maatje minder.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 18-08-2025 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
nelizmastr schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 08:32:
[...]

Waarom blijf je herhalen dat het “zomaar” op je factuur is gezet en zonder akkoord?
Jouw account heeft dit aangevraagd en Ziggo heeft goedgekeurd, dat is hoe dat werkt.
Dan nog heeft de contractant GEEN toestemming hiervoor gegeven, als Ziggo niet zwart op wit kan aantonen dat TS het daadwerkelijk heeft aangevraagd en toestemming heeft gegeven, dan staan ze best zwak in hun positie denk ik. Natuurlijk 3 jaar niet opmerken is ook apart, maar blijkbaar niet onmogelijk.

Dien een klacht in bij een bemiddelaar ergens oid als je er bij Ziggo er niet uit komt. En anders vraag je rechtsbijstand hoe dit zit..

Als hier iemand zijn ID document gejat wordt en op de bank ingelogd wordt, een lening aangegaan van 10K, gaat iedere slimmerik hier ook roepen "jouw account dus jouw verantwoordelijkheid"? Als het diezelfde beste mensen hier overkomt denk ik dat de mensen dan niet de broek aan doen en die 10,000 EUR happen hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 17-08-2025 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
grasmanek94 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:34:
[...]

Dan nog heeft de contractant GEEN toestemming hiervoor gegeven, als Ziggo niet zwart op wit kan aantonen dat TS het daadwerkelijk heeft aangevraagd en toestemming heeft gegeven, dan staan ze best zwak in hun positie denk ik. Natuurlijk 3 jaar niet opmerken is ook apart, maar blijkbaar niet onmogelijk.

Dien een klacht in bij een bemiddelaar ergens oid als je er bij Ziggo er niet uit komt. En anders vraag je rechtsbijstand hoe dit zit..

Als hier iemand zijn ID document gejat wordt en op de bank ingelogd wordt, een lening aangegaan van 10K, gaat iedere slimmerik hier ook roepen "jouw account dus jouw verantwoordelijkheid"? Als het diezelfde beste mensen hier overkomt denk ik dat de mensen dan niet de broek aan doen en die 10,000 EUR happen hoor.
Hoezo zouden ze zwak staan in hun positite?
Dan kan iedereeen altijd extra's kiezen bij hun abonnement en dan na 3 jaar zeggen:
"Ja, maar ik heb dat niet aangevraagd hoor! Ik wil mijn geld terug! Jullie moeten maar bewijzen dat ik dat wel heb aangevraag"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Als je dit kunt onderbouwen m.b.v. jurisprudentie ga vooral je gang.

Er is hier m.i. sprake van bewezen nalatigheid en dus moet je niet gaan proberen de bewijslast bij Ziggo neer te leggen. Dat je dan andere voorbeelden erbij gaat halen die totaal niet ter zake doen staat er verder los van, dat is meer hyperbool dan wat anders.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als jij 3 jaar lang netjes de rente en de afbetaling hebt gedaan (omdat het je zogenaamd nooit opgevallen was), dan sta je heel zwak. Als je gelijk reclameert, dan wel, maar niet na 3 jaar. Dan ligt de bewijslast bij jou.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]
Dan nog heeft de contractant GEEN toestemming hiervoor gegeven, als Ziggo niet zwart op wit kan aantonen dat TS het daadwerkelijk heeft aangevraagd en toestemming heeft gegeven, dan staan ze best zwak in hun positie denk ik.
Dit baseer je op wat precies?
Vanuit Ziggo gezien is hier misschien helemaal niets raars mee aan de hand, totdat TS Ziggo ging bellen.
Als er namelijk op een normale manier in is gelogd op het Mijn Ziggo account van TS (door hetzij een gelekt of gegokt wachtwoord of TS is in een fishing aanval getrapt) en daarmee is die bestelling gedaan, dan is er voor Ziggo echt niets vreemds aan de hand met dat account of die bestelling, want dat is de normale dagelijkse gang van zaken.
Als het inderdaad zo gelopen is, dan kan ik me wel vinden in het standpunt van Ziggo ("het is door TS zelf besteld") en dan is het denk ik aan TS om betere wachtwoorden te gaan kiezen, geen wachtwoorden hergebruiken, en waar het kan (tegenwoordig ook bij Ziggo) MFA doen.

Dat is dan ook mijn advies aan TS:
Betere wachtwoorden te gaan kiezen (gegenereerd door een password manager), geen wachtwoorden hergebruiken (maar opslaan in een password manager), en waar het kan MFA doen. Dit moet je met al je accounts doen, maar vooral met je mail, financiële en provider accounts.

Daar bovenop nog het advies om dergelijke e-mail wél in de gaten te houden. Je hoeft niet elke factuur door te spitten maar zorg op z'n minst dat de mail niet in spam komt. Want dan had je dit in 2022 meteen gezien aan de "bedankt voor je bestelling" e-mail.
Dus zorg er (niet alleen met Ziggo mail) voor dat die niet in spam komen. Ook van dat van financiële instellingen.

[ Voor 39% gewijzigd door remco_k op 17-08-2025 15:21 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-09 21:45
Vraag maar eens aan Ziggo wat ze afgelopen tijd gedaan hebben om de beveiliging rond het bestellen van diensten te verbeteren? Als ze dit echt geen probleem vinden, zullen ze hier ook niks aan verbeterd hebben. Hoe wel iedereen hier zegt eigen schuld, dikke bult, vinden providers dit soort misbruik natuurlijk niet leuk. Het is nou eenmaal niet goed voor hun imago, dat er zo makkelijk misbruik te maken is.

En hier zit dan ook de ruimte voor coulance, als je het netjes speelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Skynett op 17-08-2025 15:39 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-09 21:26
Skynett schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:37:
Vraag maar eens aan Ziggo wat ze afgelopen tijd gedaan hebben om de beveiliging rond het bestellen van diensten te verbeteren? Als ze dit echt geen probleem vinden, zullen ze hier ook niks aan verbeterd hebben. Hoe wel iedereen hier zegt eigen schuld, dikke bult, vinden providers dit soort misbruik natuurlijk niet leuk. Het is nou eenmaal niet goed voor hun imago, dat er zo makkelijk misbruik te maken is.

En hier zit dan ook de ruimte voor coulance, als je het netjes speelt.
Dat Ziggo verbeteringen toevoegd in hun bestelsysteem zegt niets over dat de vorige oplossing onveilig is. Ziggo zal non-stop beveiliging verbeteringen doorvoeren.

Via de inlog van TS is een dienstbesteld, normaal gesproken zal Ziggo dit ook bevestigd hebben per e-mail. Echter heeft TS gekozen om zijn Ziggo abonnement via een hotmail te laten verlopen die hij niet leest.

Dus ik zie niet echt in dat je argument enige rede is tot coulance. Immers is het niet Ziggo zijn verantwoording dat TS zijn inlogggevens zijn gelekt (wat iedereen kan gebeuren). Wel is het TS kwalijk te nemen dat hij zijn e-mail niet leest en zijn rekening niet controleert waarom zou Ziggo hier coulant moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:06

jurroen

Security en privacy geek

[...]
Tussen de situatie bij TS en de door jou geschetste vergelijking zitten wezenlijke verschillen. Een (fysiek) gestolen ID document merk je, het uitlekken van credentials is anders.

Als mijn ID gejat wordt, er op mijn naam een lening wordt aangegaan van 10K en ik kom er pas na drie jaar achter omdat ik post van de bank nooit open en niet na ga waarom mijn bankkosten ineens een stuk hoger zijn... Nou sorry hoor, maar dan heb ik ook echt "schuld" door laksheid.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TS is, om jouw woorden te gebruiken, een domme sukkel geweest. Iedereen is dat weleens, en soms kost je dat €10, soms een paar honderd Euro (zoals bij TS), en soms tienduizenden Euro's. Wat dat betreft is hij goed weggekomen.

Het probleem is niet dat TS wat doms heeft gedaan, dat doen we altijd weleens. Het probleem is dat hij de schuld naar Ziggo wil verschuiven.
[...]

Dan nog heeft de contractant GEEN toestemming hiervoor gegeven, als Ziggo niet zwart op wit kan aantonen dat TS het daadwerkelijk heeft aangevraagd en toestemming heeft gegeven, dan staan ze best zwak in hun positie denk ik.
Ze hebben zwart op wit dat via zijn account het is aangevraagd. Wordt de stelling dat ze moeten kunnen bewijzen dat jij het persoonlijk hebt aangevraagd met video bewijs, tja, dan krijg je dus dat je enkel nog in de Ziggo winkels je internet pakket kan aanpassen, willen we dat echt?
jimmyhendrix129 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:17:
[...]

Voor de volledigheid, jij kan veel spam in je mail krijgen, maar deze is dus niet in jouw spam folder gekomen, anders was hij al lang automatisch verwijderd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 00:24

Mijn laatste gesprek met Ziggo was zodanig dat ik witheet van woede de kast van Ziggo met een moker hamer van de muur afgeslagen heb. Nooit niemals jamais komt ooit in welke vorm dan ook Ziggo bij mij in huis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

DonChaot schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:27:
Hoe komen die Peruanen eigenlijk aan de credentials voor dat Netflix account wat via Ziggo loopt? Zijn dat automatisch dezelfde credentials als van de Ziggo account zelf?
Wachtwoord hergebruik (overal hetzelfde wachtwoord lekker makkelijk) geen MFA (ook makkelijk).

Vervolgens datalekje hier en daar. Die worden gepubliceerd of te koop aangeboden.

Zo kan iemand uit Peru dus via de Ziggo extra diensten afsluiten. Hopelijk leest persoon de rekeningen en mails niet voila gratis Netflix op kosten van een ander.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
RobbyTown schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:25:
[...]

Wachtwoord hergebruik (overal hetzelfde wachtwoord lekker makkelijk) geen MFA (ook makkelijk).

Vervolgens datalekje hier en daar. Die worden gepubliceerd of te koop aangeboden.

Zo kan iemand uit Peru dus via de Ziggo extra diensten afsluiten. Hopelijk leest persoon de rekeningen en mails niet voila gratis Netflix op kosten van een ander.
Dit lijkt me sterk want initieel is er denk ik een door netflix gegenereerd password wat bij een eerste inlog veranderd moet worden en dan bevestigd. Mocht ts wel zelf die ww verandert hebben naar iets wat hij op meer plekken gebruikt is deze hele discussie niet nodig.
Dit lijkt er meer op te gaan wijzen dat die peruanen ook toegang tot zijn hotmail hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

wlmpie schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:28:
[...]

Niet bij voorbaat roepen dat TS fout zit maar onderzoeken of er wellicht iets mis gaat waardoor derden Netflix accounts kunnen misbruiken.

Tuurlijk had TS dit eerder moeten opmerken, maar omdat hij het door laksheid te laat opmerkte betekent nog niet dat het acceptabel is dat dit misbruik van accounts gebeurd. Hier heeft naast TS ook Ziggo en wellicht Netflix een verantwoordelijkheid. Want als beide accounts op dezelfde naam en adres stonden had Netflix ook best een seintje mogen geven. Van "Hallo, je hebt een dubbele account, klopt dat wel?"
Als dit een massaal probleem was waarbij enorm veel Ziggo accounts werden misbruikt, dan zou dit al lang en breed bekend horen te zijn en dan zou je inderdaad verwachten dat Ziggo hier actie op hoort te ondernemen. Maar een handvol mensen die dit meemaakt lijkt vooral te wijzen op slecht accountbeheer van die gebruikers. Hergebruik van login gegevens en geen MFA lijkt al zeer snel een mogelijkheid te zijn hiervoor.

Maar opnieuw, TS geeft zelf aan dat hij de email van Ziggo, waarin de abbonementswijziging aan TS gemeld werd, dat die email ontvangen is geweest op 21 Juni 2022 en dat deze gewoon genegeerd is want "spam". Dat kan je toch moeilijk Ziggo gaan verwijten. Zij hebben TS correct ingelicht over de aanpassing. Net zoals TS geen opvolging doet van facturen of automatische incasso vanaf de bankrekening.

Netflix kent mijn adres ook niet. Ik ben net even in mijn eigen Netflix profiel gaan kijken en nergens staat daar een adres opgegeven. Bijkomend, als ik een nieuw account zou aanmaken en dit zou koppelen aan Ziggo, dan mag Ziggo ook niet veel meer doorgeven over wie ik ben. Daar zit de GDPR tussen. Het wordt dus bijna onmogelijk voor Zowel Ziggo als Netflix om te detecteren dat er twee accounts zijn voor 1 persoon. Iets wat niet eens zo ongebruikelijk zal zijn trouwens. En 2 of meer accounts op 1 IP adres? Dat gebeurt sowieso al vaker. Gewoon al een ISP met CG-NAT is voldoende. Of wat dacht je van plaatsen waar vele mensen het internet delen, zoals op studentenkamers?

Bij voorbaat roepen dat TS geen blaan treft is dus foutief. TS heeft fouten gemaakt en probeert nu een manier te zoeken om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. Ziggo heeft tijdig de nodige informatie aan TS gegeven, en TS negeert die informatie. Maar nu zou Ziggo moeten opdraaien voor het feit dat TS alle communicatie die men stuurt negeert?

Ziggo biedt de nodige mogelijkheden aan om misbruik van je account te voorkomen, maar opnieuw, je moet daar zelf actie voor ondernemen. Opnieuw, laksheid, want dat account is toch niet belangrijk? Daar heeft toch niemand interesse in? Wat kan men daar nu aan misbruiken? Dat is de reactie die vele mensen hebben. Maar als er dan misbruik is, is het wel weer opeens de schuld van Ziggo.
[...]

Als de dienst digitaal is aangevraagd, met gestolen credentials, en Ziggo stuurt een bevestigingsmail met daarop geen reactie van de klant dat men dit niet heeft aangevraagd, waarom zou Ziggo er dan niet van uit mogen gaan dat het de klant was die dit heeft aangevraagd?

En als ik morgen mijn identiteitskaart verlies (of als deze gestolen wordt) is het eerste wat ik laat doen dit document blokkeren. Daarna kan er geen misbruik meer mee gemaakt worden. Als iemand in staat zou zijn van op een nieuw apparaat aan te melden bij de bank, dan krijg ik daar een melding van. Kies ik ervoor om die melding te negeren, dan moet ik achteraf ook niet komen klagen dat er misbruik gemaakt is geweest. Ik was gewaarschuwd, maar heb niets gemeld.

Maar opnieuw, 3 jaar lang niet opmerken dat er elke maand op je factuur een item staat dat er niet op thuishoort, dat is gewoon nataligheid van TS. Daarmee staat TS net zeer zwak. En nog zwakker daar TS hier zelf in een post aangeeft dat de bevestiging van de weiziging van het abbonement wel degelijk is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
remco_k schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:12:
[...]

Dit baseer je op wat precies?
Vanuit Ziggo gezien is hier misschien helemaal niets raars mee aan de hand, totdat TS Ziggo ging bellen.
Als er namelijk op een normale manier in is gelogd op het Mijn Ziggo account van TS (door hetzij een gelekt of gegokt wachtwoord of TS is in een fishing aanval getrapt) en daarmee is die bestelling gedaan, dan is er voor Ziggo echt niets vreemds aan de hand met dat account of die bestelling, want dat is de normale dagelijkse gang van zaken.
Als het inderdaad zo gelopen is, dan kan ik me wel vinden in het standpunt van Ziggo ("het is door TS zelf besteld") en dan is het denk ik aan TS om betere wachtwoorden te gaan kiezen, geen wachtwoorden hergebruiken, en waar het kan (tegenwoordig ook bij Ziggo) MFA doen.

Dat is dan ook mijn advies aan TS:
Betere wachtwoorden te gaan kiezen (gegenereerd door een password manager), geen wachtwoorden hergebruiken (maar opslaan in een password manager), en waar het kan MFA doen. Dit moet je met al je accounts doen, maar vooral met je mail, financiële en provider accounts.

Daar bovenop nog het advies om dergelijke e-mail wél in de gaten te houden. Je hoeft niet elke factuur door te spitten maar zorg op z'n minst dat de mail niet in spam komt. Want dan had je dit in 2022 meteen gezien aan de "bedankt voor je bestelling" e-mail.
Dus zorg er (niet alleen met Ziggo mail) voor dat die niet in spam komen. Ook van dat van financiële instellingen.
Even een aanname; Een ip uit peru in laten loggen om extra diensten aan te vragen en gebruiken in peru, voor een dienst die bedoelt is voor gebruik in Nederland, lijkt mij wel erg laxe beveiliging. Nu hoeft van mij Ziggo niet bij elke inlogpoging even de klant te bellen, maar even een brief per post sturen dat extra services zijn aangevraagd op een bijzondere wijze kan ook gewoon geautomatiseerd..

Als nummer van de klant bekend is zou een sms mogelijk ook volstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 16:32
grasmanek94 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:32:
[...]

Even een aanname; Een ip uit peru in laten loggen om extra diensten aan te vragen en gebruiken in peru, voor een dienst die bedoelt is voor gebruik in Nederland, lijkt mij wel erg laxe beveiliging. Nu hoeft van mij Ziggo niet bij elke inlogpoging even de klant te bellen, maar even een brief per post sturen dat extra services zijn aangevraagd op een bijzondere wijze kan ook gewoon geautomatiseerd..

Dit vind ik echt je reinste onzin. Er zijn genoeg manieren om met een Nederlands ip in te loggen en daarbij heeft TS gewoon een bericht gehad. Deze heeft hij alleen niet gelezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
grasmanek94 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:32:
[...]

Er zijn hele volksstammen in Nederland die via een vpn een goedkoop Netflix / Disney+ / etc in landen zoals Turkije en India regelen.

Dus het is geen rocket science om uit Peru in Nederland in te loggen met een Nederlands IP adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-09 21:45
sylvester79 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:49:
[...]
Dat Ziggo verbeteringen toevoegd in hun bestelsysteem zegt niets over dat de vorige oplossing onveilig is. Ziggo zal non-stop beveiliging verbeteringen doorvoeren.
Die verbeteringen zijn dus bedoelt om misbruik te voorkomen. En hier is simpelweg sprake van misbruik. Dus daarmee is de relatie gelegd, en ook duidelijk dat Ziggo zelf dus ook vindt dat het beter moet. Je kan TS laks noemen, maar Ziggo maakt(e) deze vorm van misbruik mogelijk, en icm dat waarschijnlijk nu de beveiliging is opgeschroefd biedt dit ruimte voor coulance als je dit netjes aanpakt.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24

Kheos

FP ProMod
Skynett schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:45:
[...]

Die verbeteringen zijn dus bedoelt om misbruik te voorkomen. En hier is simpelweg sprake van misbruik. Dus daarmee is de relatie gelegd, en ook duidelijk dat Ziggo zelf dus ook vindt dat het beter moet. Je kan TS laks noemen, maar Ziggo maakt(e) deze vorm van misbruik mogelijk, en icm dat waarschijnlijk nu de beveiliging is opgeschroefd biedt dit ruimte voor coulance als je dit netjes aanpakt.
Hoe maakt Ziggo het mogelijk dat TS zijn inloggegevens laat lekken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zullen we stoppen met victim blaming. @jimmyhendrix129 heeft inmiddels al meerdere malen aangegeven dat hij het snapte en het niet zo handig was. Laten we dus teruggaan naar de kern van zijn vraag.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@All Oei, dit is een flink topic geworden en zijn er een flink aantal zaken waar we aandacht aan moeten geven. @jack zomer daarom dank voor het taggen! En aan alle anderen, dank voor de goede adviezen.
Alvast vooruit: excuses bij deze, mocht ik niet ingaan op alle kwesties. Weet dat we hier ook klaarstaan voor jullie. Stuur dan een privébericht met je adres en naam + geboortedatum contracthouder zodat we je kunnen helpen.

Tot in detail is er al veel besproken over deze kwestie: een jarenlang ongewenst betaald Netflix-account.

@jimmyhendrix129 Dat is een flinke periode en ben je ook (al is het pijnlijk) met je neus op de feiten gedrukt door verschillende mensen hier, maar in eerste instantie ook door mijn collega's. Ik waardeer dat je je eigen verantwoordelijkheid inziet en die ook neemt. Zoals je ook aangeeft, met de twee Trustpilot-reviews, is dit geen unieke situatie. Ook hier op Tweakers is een eerder topic geweest. (Helaas hebben we geen verdere inzage gekregen doordat we geen gegevens ontvingen op het privébericht). Dat er misbruik is gepleegd doordat er een onbekend e-mailadres is gelinkt aan het betreffende Netflix-account, is dan ook geen verrassing.
Vanuit mijn positie is het fijn te lezen dat er één lijn wordt getrokken in de reacties door mijn collega's. Ik snap goed dat je het meerdere keren probeert om te kijken of er een voet tussen de deur te krijgen is. Het leed is al geleden en kijken of we op een bepaalde manier nog iets kunnen betekenen voor je is jouw goed recht. Gelukkig zijn het enkele incidenten! We kijken graag even met je mee, stuur je ons een privébericht met de gevraagde gegevens? Op die manier nemen we je klacht hierover in behandeling.

De belangrijkste tips die blijvend zijn (en voor iedere klant van welk bedrijf dan ook gelden):

1: oplettendheid van eindgebruiker is noodzakelijk. Bevestigingen controleren, van tijd tot tijd je factuur controleren en melden als er afwijkingen/fouten zijn, zijn daarbij essentieel. Zo kunnen we problemen als deze tijdig oplossen en liefst zelfs voorkomen.
2: Gebruik een uniek en sterk wachtwoord. Hergebruik van wachtwoorden is koren op de molen voor hackers!

Dan nu nog even de ruimte om in te gaan op andere punten van feedback:

@wlmpie Jammer dat je verwacht dat wij de klanten zien als melkkoeien. In deze kwestie gaat dat geheel niet op, gezien hier ook echt een dienst voor geleverd is. Het verwijt dat onze administratie is een rommeltje is dan ook geen leuk verwijt. We handelen aan de hand van dit soort topics/reviews/incidenten veel kwesties goed af, helaas lees je daarover niet altijd nog een positieve terugkoppeling. Het gaat om enkele incidenten en mag iedere klant van ons de optimale bescherming verwachten en goede ondersteuning bij problemen. Dit betekent niet zomaar dat we een rekening van jaren en jaren terug vergoeden.
Het is inderdaad jammer dat er nooit excuses gemaakt zijn voor die kwestie waarbij er misbruik is gemaakt van de gegevens/naam van je vrouw. Wij handelen eerlijk als het gaat om het verhalen van deze kosten en is dat ook ons goed recht. Als er dan tegenbewijs komt, kan het soms inderdaad zijn dat we deze kwestie op onze rekening nemen. Ik ben het met je eens dat excuses van de destijds behandelende collega op zijn plek waren. Ondanks dat ik deze kwestie niet ken en me wel goed kan voorstellen dat het een nare kwestie is, mijn welgemeende excuses.

@MrBreaker Dat moet dan een tijd geleden zijn, aangezien het activeren van koopkaarten al een lange tijd niet meer kan. Dat neemt niet weg dat het vervelend is en ook balen dat het niet lukte toen je zelf drie smartcards wilde registreren. Wel een compliment dat je er melding van maakte! Maar netjes is het niet dat er niet op de vragen in is gegaan. Daar zat gelukkig geen financieel nadeel aan zoals bij deze Netflix-kwestie.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wlmpie
@VodafoneZiggo sportief dat jullie inhoudelijk reageren. Excuses aanvaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:56
@VodafoneZiggo
@MrBreaker Dat moet dan een tijd geleden zijn, aangezien het activeren van koopkaarten al een lange tijd niet meer kan. Dat neemt niet weg dat het vervelend is en ook balen dat het niet lukte toen je zelf drie smartcards wilde registreren. Wel een compliment dat je er melding van maakte! Maar netjes is het niet dat er niet op de vragen in is gegaan. Daar zat gelukkig geen financieel nadeel aan zoals bij deze Netflix-kwestie.
Bedankt voor jullie reactie.

Ondanks geen financieel nadeel, voelt het niet OK om anderen van een TV pakket te voorzien waarvoor hun dus duidelijk niet betalen.

Vind het nog steeds vreemd dat ALLE Ziggo medewerkers dit maar normaal vonden die ik toen hierover sprak.

You may enlighten me!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@MrBreaker Mee eens, geen direct financieel nadeel maar wel meelift voordeel. Gelukkig is daar een halt toe geroepen met het niet meer kunnen activeren van eigen smartcards. Ik gok zomaar dat we het spreekwoordelijke "licht" gezien hebben ;-)

Voor alle meelezers, @jimmyhendrix129 heeft zijn gegevens met ons gedeeld via een privébericht en hebben we een goed gesprek erover gehad. Als oplossing is er een compensatie aangeboden en is die ook geaccepteerd.

VodafoneZiggo-webcare

Pagina: 1