kan geen pakketpunten meer kiezen bij Amazon.nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Bij Amazon.nl kan ik sinds gisteren geen pakketpunt meer kiezen als bezorg locatie.

Dinsdag lukt het nog wel. En is gisteren bezorgd op het ophaalpunt. Ook als ik vandaag exact hetzelfde artikel als dinsdag kies lukt het kiezen van een pakketpunt niet meer in de app en op de website krijg ik deze melding. "This Amazon pickup location is temporarily out of service. Please try again later or select another address or pickup location." In de omgeving is er geen enkel pakketpunt wat gevonden worden.

Zijn er anderen die dat ook ervaren?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ja, klopt. Dezelfde ervaring had ik gisteren ook. Naar een oplossing heb ik niet gezocht, ik heb de aankoop geannuleerd en het artikel ergens anders aangeschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@tweakje-2018 Die optie gebruik ik zelden, Amazon bezorgd meestal met DHL en in de DHL-app heb ik aangegeven alles standaard naar een servicepunt naar keuze te sturen, in de PostNL app ook overigens.

Maar inderdaad, viel mij laatst ook op dat die optie er ineens niet meer was.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Nu online
Goed om te weten dat ik niet de enige ben. Dan hoef ik niet te gaan zoeken naar een oplossing. Opgegeven in de app van DHL of PostNL is een oplossing. Ik heb liever vooraf de zekerheid dat het bij een pakketpunt bezorgd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@tweakje-2018 Overigens werkt dat bij DHL niet altijd, soms verschijnen er zendingen met een andere pakketcode (anders dan JJD....) en dan wordt die instelling om een of andere reden niet automatisch toegepast.

In het geval van PostNL is dat een relatief nieuw iets. Je kon al wel "bezorgkeuze" instellen, maar bij pakketpunt stond er een door PostNL gekozen punt die niet te veranderen was. Hier eentje die de gewoonte heeft pakketten bij ontvangst niet te scannen. Inmiddels is die mogelijkheid er wel :)

Heb bij beide een gekozen die op de route werk-huis ligt :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Nu online
Bij het bestellen van een klein product bij Amazon krijg ik bericht dat Amazon het zelf bezorgd. Prima voor brievenbus bestellingen. Maar heel vervelend bij grote pakket is het niet fijn als het gewoon wordt neergezet in de galerij, hal of bij mensen waar je pakket liever niet bezorgd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 16:41
Hier afhaalpunten helaas ook niet meer beschikbaar. Na Googlen kwam ik hier terecht.
Er zijn nog geen Amazon-afhaalpunten beschikbaar in de buurt van dit adres. Zoek naar een ander adres.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigf00t op 18-08-2025 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik heb van hetzelfde last, en net even met Amazon gechat hierover. Ze geven aan dat er een storing is mbt deze functionaliteit. Dan moet ik ook maar kijken of ik het ergens anders kan bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Raven schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:43:
@tweakje-2018 Die optie gebruik ik zelden, Amazon bezorgd meestal met DHL en in de DHL-app heb ik aangegeven alles standaard naar een servicepunt naar keuze te sturen, in de PostNL app ook overigens.

Het voordeel was juist dat op officiële manier naar een pickup point (dus vanuit Amazon zelf), altijd gratis verzending opleverde. Je kan nu wel iets met verzendkosten bestellen en op jouw manier alsnog op een pickup point krijgen, maar daarmee ben je de verzendkosten helaas niet kwijt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 13:40

NSG

Je weet niks!

Raven schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:43:

Daardoor duurt de levering wel altijd een dag langer is mijn ervaring.

Overigens altijd vreemd gevonden dat ik bij Amazon alleen PostNL punten kan kiezen, terwijl pakketjes 19 van de 20 keer met DHL worden verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• testkonijn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-09 11:44
Ja kwam er ook achter deze week dat er geen afhaalpunt meer kan ,als ze het niet herstellen krijgen ze van mij 99% minder bestelorders Vooral omdat ik die bezorgdienst van amazon niet vertrouw ik heb al paar keer gehad dat ze te lui zijn om 2 trappen op te lopen en het spul gewoon in de hal beneden neerzetten (standaard portiekwoning) trouwens hoe ze dingen verpakken is ook vaak belachelijk dus ik was al een beetje amazon af maar zonder afhaalpunt kunnen ze het wat mij betreft helemaal vergeten ik betaal liever een paar euro meer ergens anders en krijg mijn bestelling in een normale doos en niet zoals amazon het ook vaak doet met alleen een adres sticker op het artikel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

testkonijn schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:41:
...en krijg mijn bestelling in een normale doos en niet zoals amazon het ook vaak doet met alleen een adres sticker op het artikel
Volgens mij is dat nog steeds een keuze bij je bestelling.
Bij mij tenminste wel. (ben Amazon DE Prime Kunde)
Of je kiest voor een extra (Amazon) omverpakking,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faYNMq5YUPMz3PeXtN1MQa4JvuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/95Ol7EUh6UjbulXhuYFLypLJ.png?f=fotoalbum_large

M.a.w. daar kies je zelf voor... ;)
Voor vele dingen is dat prima. Scheelt weer karton in de papierbak proppen. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 15:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alsof de gelegenheidsdief dat wat uitmaakt "hee, pakketje van Amazon, mijn!".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Nu online
breagor schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:09:
Ik heb van hetzelfde last, en net even met Amazon gechat hierover. Ze geven aan dat er een storing is mbt deze functionaliteit. Dan moet ik ook maar kijken of ik het ergens anders kan bestellen.
Bedankt! Goed om te weten dat het een storing is. Als het maar weer snel terug komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NSG schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:19:
[...]

Overigens altijd vreemd gevonden dat ik bij Amazon alleen PostNL punten kan kiezen, terwijl pakketjes 19 van de 20 keer met DHL worden verstuurd.
Jup hier ook, alsof DHL eerst de zending sorteert op thuisadres, om dan op de bezorgdag de zending opnieuw de sortering in te gooien voor het DHL-punt met een dag vertraging tot gevolg.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

De klantenservice hier snapt geen hol van dit probleem. Ik sluit niet uit dat men over gaat op enkel Amazon locker bezorging (naast klassieke thuisbezorging) maar laten we hopen dat het maar een tijdelijke storing is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maasluip schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:53:
Alsof de gelegenheidsdief dat wat uitmaakt "hee, pakketje van Amazon, mijn!".
Dat is toch verzender onafhankelijk?
Dat geldt ook als dat het in een bol.com doos of in een coolblue verpakking zou zitten... :?

BTW: ben ik blij dat ik niet in ''zo'n buurt" woon... :+

Trouwens net getest: als ik iets in het winkelmandje stop, ga afrekenen en een ander bezorgadres wil kiezen, kan ik wel voor het dichtstbijzijnde DPD pakketpunt kiezen.
Ook bijzonder; want bij ons komen Amazon bestellingen vrijwel altijd via DHL.
Tenzij het b.v. uit een ES/I/PL Warehouse verstuurd wordt, dan weer vaker via UPS. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 20-08-2025 21:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:04:
[...]

Dat is toch verzender onafhankelijk?
Dat geldt ook als dat het in een bol.com doos of in een coolblue verpakking zou zitten... :?
een doos van CB of Bol is natuurlijk net als een amazon doos erg aantrekkelijk op de een of andere manier....
een neutrale doos met een afzender die niet 1-2-3 herleidbaar is.. zal sneller geskipt worden imo..

dus geen neutrale doos met een label er op van bv een telecomwinkel of een retouradres als in duidelijk telecomwinkel...

* SMSfreakie prijst zich gelukkig hier, PostNL sleept ze naar de bouwmarkt, en DHL drukt het indien mogelijk in de pakketmuur bij de Supermarkt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemboer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 29-08 23:48
NSG schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:19:
[...]

Er staan daarnaast ook 2 pakketkluizen van Amazon in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cemboer
tweakje-2018 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:45:
Bij Amazon.nl kan ik sinds gisteren geen pakketpunt meer kiezen als bezorg locatie.

Dinsdag lukt het nog wel. En is gisteren bezorgd op het ophaalpunt. Ook als ik vandaag exact hetzelfde artikel als dinsdag kies lukt het kiezen van een pakketpunt niet meer in de app en op de website krijg ik deze melding. "This Amazon pickup location is temporarily out of service. Please try again later or select another address or pickup location." In de omgeving is er geen enkel pakketpunt wat gevonden worden.

Zijn er anderen die dat ook ervaren?
Probeer deze: Amazon Locker – Sander, Aroundtown NL – Amsterdam, H.J.E. Wenckebachweg 123, 1096 AM, Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemboer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YW3ctop4AOkoU8MkcWdY0f4xk3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YiuyL7DCfIUBFRVFpF4DLgd8.png?f=fotoalbum_large
MsG schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:43:
De klantenservice hier snapt geen hol van dit probleem. Ik sluit niet uit dat men over gaat op enkel Amazon locker bezorging (naast klassieke thuisbezorging) maar laten we hopen dat het maar een tijdelijke storing is.
Het gaat om een nieuw beleid. Amazon.nl wil nog maar 1 pakketpunt in heel Nederland: Pakketpunt Sander in Amsterdam! https://www.amazon.nl/-/en/ulp/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 19:12
Ahhh dus toch. Zit nog "as we speak" te chatten met een onwetende klantenservice medewerker die maar blijft proberen uit te uit te leggen hoe ik een ander adres kan kiezen en ook steeds blijft aangeven dat ik dat al vaker heb gedaan. Klopt helemaal maar ik kan nu nergens anders meer dan op een hub in Amsterdam iets af laten leveren maar dat is me iets te ver rijden vanuit het zuiden. Wat ik ook probeer met locatie toestemming of handmatige invoer de reatie is "0 adressen gevonden"
Ongekend eigenlijk dat dit niet opgemerkt en opgepikt wordt door amazon en op z'n minst op de startpagina iets vermeld.
Dan maar even op zoek naar een andere leverancier :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@etienne100 Maar je kunt toch ook de 'gewone' bezorgoptie kiezen?
Dan wordt het via DHL of PostNL geleverd en bepaal je zelf dat het naar je lokale pakketpunt gaat.
Toch?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
ehtweak schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:26:
Dan wordt het via DHL of PostNL geleverd en bepaal je zelf dat het naar je lokale pakketpunt gaat.
Toch?
Je bedoelt dat je bij Amazon aangeeft dat je het thuis bezorgd wilt hebben, en dat je daarna bij PostNL of DHL zelf aangeeft dat je het op een pakketpunt wilt laten bezorgen?

Ten eerste bezorgt Amazon veel zelf met hun eigen busjes, en dan krijg je dus nooit die optie.

En ten tweede moet je op tijd zijn én hebben bezorgdiensten er soms een handje van om die gewijzigde instructies te negeren, als ze bijvoorbeeld al onderweg zijn. Dus dat is sowieso geen waterdicht plan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik woon gelukkig in een regio waar Amazon NIET zelf bezorgd...

En van @etienne100 begreep ik dat hij in het zuiden woont. M.a.w. daar rijdt Amazon imho ook niet zelf rond.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Wel jammer...
Naar een afhaal punt was gratis verzending onder de 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hahn schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Je bedoelt dat je bij Amazon aangeeft dat je het thuis bezorgd wilt hebben, en dat je daarna bij PostNL of DHL zelf aangeeft dat je het op een pakketpunt wilt laten bezorgen?
Idd. Dat dus.
En ten tweede moet je op tijd zijn én hebben bezorgdiensten er soms een handje van om die gewijzigde instructies te negeren, als ze bijvoorbeeld al onderweg zijn. Dus dat is sowieso geen waterdicht plan.
Waterdichte bezorgafspraken? In welk universum?
Die bestaan imho niet. Tenzij je een privé koerier inhuurt. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Toch?
Ik kon altijd kiezen tussen bestaand adressen (waar het me het beste uit kwam zoals thuis of ouders) of afhaalpunten als gamma, karwei ect. Nu krijg je bij de keuze van afhaalpunten continue een melding dat dat niet kan omdat het geen afhaalpunt meer is. In de zoekbalk bij het toevoegen van een nieuw adres komt er geen enkel pakketpunt/pakketwand meer naar voren waar het er altijd tientallen waren in mijn middelgrote stad. Ik heb nu kunnen bestellen door mijn huisadres te gebruiken want dat werkt wel. Dus of een storing of er wordt onderhandeld over nieuwe bezorg contracten voor handelingen bij ophalen gamma ofzo maar dat zou dan ineens met alle partijen nu ineens zijn dus dat lijkt me eerder wijzen op een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
etienne100 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:36:
[...]

Ik kon altijd kiezen tussen bestaand adressen (waar het me het beste uit kwam zoals thuis of ouders) of afhaalpunten als gamma, karwei ect. Nu krijg je bij de keuze van afhaalpunten continue een melding dat dat niet kan omdat het geen afhaalpunt meer is. In de zoekbalk bij het toevoegen van een nieuw adres komt er geen enkel pakketpunt/pakketwand meer naar voren waar het er altijd tientallen waren in mijn middelgrote stad. Ik heb nu kunnen bestellen door mijn huisadres te gebruiken want dat werkt wel. Dus of een storing of er wordt onderhandeld over nieuwe bezorg contracten maar dat zou dan ineens met alle partijen nu ineens zijn dus dat lijkt me eerder wijzen op een storing.
Het is al meer dan een week en iedereen heeft het, dus het lijkt mij sterk dat het een storing is. Dit zal eerder een bewuste keuze van Amazon zijn, bijvoorbeeld om kosten te besparen of problemen te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Hahn schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Het is al meer dan een week en iedereen heeft het, dus het lijkt mij sterk dat het een storing is. Dit zal eerder een bewuste keuze van Amazon zijn, bijvoorbeeld om kosten te besparen of problemen te verminderen.
Ja da t denk ik dan ook. Misschien door de grote aantallen pakketten op dergelijke punten. Recent sloot er bij mij ook een die gek werden van de hoeveelheden die in de winkel lagen maar dat is natuurlijk niet alleen amazon want alles was van de bezorgdiensten natuurlijk. Misschien handelings kosten verhaal? Wel irritant dus ik hoop maar dat die echt morgen komt anders ligt het maandag weer ergens in de tuin :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
Maar je kunt toch ook de 'gewone' bezorgoptie kiezen?
Ik gebruikte de afhaalpuntoptie vooral om geen verzendkosten te hebben bij bestellingen onder de 20 euro.

In Duitsland maak ik regelmatig gebruik van de Amazon lockers en dat werkt perfect, maar daar staan ze dan ook op erg veel plekken zoals supermarkten, tankstations, hotels, winkelcentra enz.

Als ze in Nederland ook volop Amazon lockers gaan plaatsen dan vind ik dat prima, maar had dan liever een overgangsperiode gezien waarin je tussentijds nog de reguliere afhaalpunten kunt kiezen tot de lockers er daadwerkelijk staan. Het zal wel even duren om dit landelijk uit te rollen.

Maar wat nu echt de reden is dat dit ineens niet meer beschikbaar is? Ik heb zelf nog geen contact met Amazon opgenomen, want mijn ervaring is dat de standaard medewerker hier helaas toch niets vanaf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 15:16
Viel me inderdaad ook op dat de optie afhaalpunt niet meer mogelijk is, dus blij om tegen dit topic aan te lopen. De afhaalpunt optie was ideaal om de verzendkosten te besparen onder de € 20, als je geen zin hebt in een Prime abonnement.

Ik vermoed dat Amazon gewoon eens kijkt wat de impact is van een wijziging als deze. Zakken de verkopen in, komt er wellicht nog wel een alternatief, bijvoorbeeld een goedkoper Prime abonnement enkel voor gratis verzending. Zoals Bol Select. Maar dat is puur gokken…..

Vooralsnog zit er dus nog maar weinig anders op dan niet onder de € 20 bestellen of elders je heil zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Danny the dog op 23-08-2025 18:34 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 30-09 13:09
ehtweak schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:31:
[...]

Idd. Dat dus.

[...]

Waterdichte bezorgafspraken? In welk universum?
Die bestaan imho niet. Tenzij je een privé koerier inhuurt. :+
Nou als je bij PostNL in de app aangeeft dat alles naar de kluis moet dan doen ze dat ook TENZIJ het een grote doos is die er fysiek niet in past.

Maar goed al die webshops zijn op zoek naar de goedkoopste pakket bezorger. En dat is vaak niet PostNL. Die pakket kluizen bouwen en onderhouden is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

emeralda schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:56:
[...]

Nou als je bij PostNL in de app aangeeft dat alles naar de kluis moet dan doen ze dat ook TENZIJ het een grote doos is die er fysiek niet in past.
Nou, prijs je gelukkig. Want dat doen ze alhier dus niet consequent.
En da's nou juist HET probleem; je bent nooit zeker wat er precies gaat gebeuren... 8)7
Die pakket kluizen bouwen en onderhouden is duur.
Menselijke bezorgers in rondrazende busjes zijn nog veel duurder. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Mijn ervaringen met DHL zijn dusdanig treurig dat ik niet meer bestel bij bedrijven die via DHL leveren. Liegen dat er niemand thuis was en vervolgens het pakket afleveren bij een pakketpunt aan de andere kant van de stad. Zelfs de pakketkluizen die ze op het industrieterrein hebben staan zijn nog dichterbij. Maar ze zijn vast goedkoper voor Amazon, die betaalt zijn werknemers ook zo goed :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:05
Bij NL is het (nog) gratis verzenden naar een pakketpunt. Echter doe ik dit in DE kost het alsnog 3,99 euro. Ik verwacht/denk dat we binnenkort ook verzendkosten gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is geen pakketbezorging-ervaringentopic, eigen ervaringen met waarom je wel/niet voor bepaalde pakketbezorgers kiest is hier offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemboer
UPDATE: Oude pakketpunten zijn weer terug. Maar met vroegste levering rond 2 september.

[ Voor 34% gewijzigd door cemboer op 26-08-2025 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:05
Werkt weer! idd 2 sept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Hier ook weer mogelijk, maar bij een stuk minder pakketpunten dan eerder en ook vanaf 2 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

cemboer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:27:
UPDATE: Oude pakketpunten zijn weer terug. Maar met vroegste levering rond 2 september.
Werkt hier (nog steeds) niet. Alles moet afgehaald worden bij: Amazon Locker - Eva, Mr.Treublaan 7, AMAZON, Amsterdam, Amsterdam, 1097DP
Ik kan geen enkel ander afhaalpunt kiezen, bij alle punten staat: Uw artikelen komen niet in aanmerking voor dit afhaalpunt.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
zap8 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:46:
[...]

Werkt hier (nog steeds) niet. Alles moet afgehaald worden bij: Amazon Locker - Eva, Mr.Treublaan 7, AMAZON, Amsterdam, Amsterdam, 1097DP
Ik kan geen enkel ander afhaalpunt kiezen, bij alle punten staat: Uw artikelen komen niet in aanmerking voor dit afhaalpunt.
Heb je het bij meerdere producten geprobeerd? Als ik alleen dit product wil afrekenen, kan ik weer voor een afhaalpunt in de buurt kiezen, bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/gp/product/B0CNGSQZZR/

Ook hier is dinsdag 2 september de vroegste dag, dus het kan ook zijn dat je nog een paar dagen geduld moet hebben voordat het bij jou ook weer kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
In mijn regio gelukkig ook weer een aantal pakketpunten beschikbaar, maar niet allemaal.

Maar met het huidige lijstje ben ik al wel tevreden voor de orders onder de 20 euro. O.a. een bouwmarkt waar ik doordeweeks tot 21:00 uur terecht kan en ook in het weekend, dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemboer
zap8 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:46:
[...]

Amazon heeft een nieuwe Locker gelanceerd:

Amazon Locker - Aisha
APCOA - Flow Parking - Amsterdam - Gelrestraat, Gelrestraat 2, Amsterdam, Noord Holland, 1079 MZ
De locker bevind zich op -1, direct bij de entree
Openingstijden: 07:00 - 23:00

[ Voor 6% gewijzigd door cemboer op 27-08-2025 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemboer
cemboer schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:16:
[...]

Amazon heeft een nieuwe Locker gelanceerd:

Amazon Locker - Aisha
APCOA - Flow Parking - Amsterdam - Gelrestraat, Gelrestraat 2, Amsterdam, Noord Holland, 1079 MZ
De locker bevind zich op -1, direct bij de entree
Openingstijden: 07:00 - 23:00
Eigenlijk is deze locatie 24/7 te voet bereikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNhsW0P8uYsZYRb9S6BgcNiEP1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3Gt8N9MOR4esrQALB5aifk8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gQoiCJ3RxWv1k3RVfuKm-9BaTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqNH9zeUv1E5DhioSL6T1VA7.jpg?f=fotoalbum_large

Amazon Locker Aisha Amsterdam bij RAI Amsterdam: daar, rechts om de hoek bij de ingang (of daar links via de 24/7 ingang), nu kan ik pas echt mijn pakjes afhalen wanneer ik midden in de nacht wakker wordt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpM7TK3m5t7tmJ-LCy_XuXmygvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnho1n2RcykAbnTNMWIVO6gB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door cemboer op 27-08-2025 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afgelopen donderdag 2 bestellingen geplaatst en kon bij beide de lokale Bruna opgeven :) , wel incorrecte bezorgdatum ("de volgende dag"), wat blijkt te komen doordat het spul uit DE komt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-09 18:24
Ik heb ook problemen hiermee, maar bij mij speelt dit al maanden en ook vandaag nog.

In het verleden kon ik de Jumbo in de buurt opgeven waar ik altijd langs rij tijdens woon-werk dus ideaal om na het werk even een pakketje op te halen ipv dat het bij de buren ligt of dat ik het alsnog pas de volgende dag op een afhaalpunt moet ophalen omdat ik niet thuis was.

Sinds enige tijd is de Jumbo dus niet meer beschikbaar, het was mijn default adres en Aamazon zegt dat deze locatie "out of order" is terwijl er wel degelijk een PostNL punt zit welke ik ook gebruik voor andere webshops die met PostNL verstuurt of zelf pakketjes weg stuur.

Voor Amazon afhalen heb ik nu alleen nog maar een kleine supermarkt in een dorpje waar ik nooit kom of een benzine station precies de verkeerde kant op.
Ik woon in Zeeland dus alles is hier al wat minder uitgebreid ;)
Wat maakt dan die PostNL wel geschikt en de Jumbo niet ?

Of zou het een centen kwestie zijn en dat Amazon via PostNL afdwingt dat de kosten per transactie omlaag moest en dan de Jumbo en anderen dat niet accepteert en daardoor geen Amazon pakketjes meer accepteert ?

Ik vind het uiterst irritant en heb zonet een service chat gehad met Amazon en haar aan het verstand kunnen brengen dat het een fout in hun systeem moet zijn dat de Jumbo out of order is en of zij het dan naar de IT afdeling die de verzend opties beheren dat die de link met de PostNL database van afhaalpunten weer eens correct synchroniseert ;-)
Ik heb haar wel zo ver kunnen krijgen dat ze het intern doorstuurt naar de juiste afdeling maar verwacht er eerlijk gezegd niet zo heel veel van.

Mocht is nog iets horen dan laat ik het zeker weten oOo

8x JA Solar 410 Wp + SMA TriPower 4.0 @ 38° incl. 210° azim. / domotica Siemens Logo / audio Linux server with Lyngdorf RoomPerfect 2.1 speakers / business level LAN network / OpenMediaVault NAS on x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:02
Hier zijn er een aantal als Amazon afhaalpunt gestopt omdat : ze hun pakketten neerdonderen en weer weggaan. En dus het afhaalpunt alles mag sorteren en doen, en daar hebben er hier een aantal voor bedankt.
Als ik bij een van de weinige afhaalpunten iets op moet halen en het is van Amazon, gaat dat altijd met veel gezucht en gesteun van hun kant.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-09 18:24
Is het dan niet zo omdat het een PostNL punt is dat het door Amazon dan ook met PostNL daarheen gestuurd wordt ?
Ik zie nooit Amazon busjes rijden of levert DHL dan de pakketjes voor Amazon af bij de PostNL punten ?

Uiteindelijk is het bedrijf dat de werkelijke levering doet aan de afhaalpunten verantwoordelijk .. dat is dan volgens mij niet Amazon zelf ?

8x JA Solar 410 Wp + SMA TriPower 4.0 @ 38° incl. 210° azim. / domotica Siemens Logo / audio Linux server with Lyngdorf RoomPerfect 2.1 speakers / business level LAN network / OpenMediaVault NAS on x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork_nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 21:17
Iets te maken met Dragonfly? Heeft al meerdere pakketten bezorgd de afgelopen dagen, huisleverancier van Amazon in Canada en UK, sinds kort “ook in Nederland” ? Ik denk dat Amazon contracten aan het vernieuwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:35

ManiacsHouse

Scheisse!

zork_nl schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:12:
Iets te maken met Dragonfly? Heeft al meerdere pakketten bezorgd de afgelopen dagen, huisleverancier van Amazon in Canada en UK, sinds kort “ook in Nederland” ? Ik denk dat Amazon contracten aan het vernieuwen is.
Ik zat gisteravond beetje raar te kijken. Dacht eerst dat het spam was. Mail van Dragonfly. Dat een pakket onderweg is. Nooit van gehoord... Toevallig lees ik net dit topic. Oh het is echt van Amazon. Afijn, zou vandaag bezorgd gaan worden. Krijg ik vanavond om 18.00 een mail dat vanmorgen 10.15 de bezorging niet gelukt is want er deed niemand open. Euhm ik was gewoon thuis. Gaat lekker zo Amazon... Goeie communicatie ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 01-10 13:40

NSG

Je weet niks!

Na jaren alleen maar DHL aan de deur, heb ik nu een keer PostNL en 2x Dragonfly aan de deur gehad.

Dragonfly lijkt wel een start-up, komen in een gehuurde Caddy (of zoiets) terwijl ik ruim 40km van hun dichtstbijzijnde distributiecentrum woon, dus hoe is dat rendabel? Bezorgers maken foto’s van de levering en verder ook ruk dat ze geen inschatting kunnen geven wanneer ze langskomen.

Desalniettemin beter dan PostNL, maar liever gewoon DHL.

Om toch on-topic te blijven. Ik kan weer afhaalpunten kiezen, maar zoals voorheen zijn dat alleen PostNL punten..

[ Voor 3% gewijzigd door NSG op 23-09-2025 21:16 ]

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:06
Wel een beetje waardeloos dat de tracking links van Dragonfly ad tracking bevat :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8i6Edxnij-YBQiqAhfuPicVnE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59l5Zh3pNDbQqZmSXBtHiFJ8.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1