Ik rijd al jaren in een dezelfde benzine auto, maar deze is nu op een leeftijd dat er wel altijd iets aan de hand/kapot is. Mijn scooter was ik al over op elektrisch en dit bevalt ontzettend goed t.o.v. benzine. Dit tot nu toe qua onderhoud, betrouwbaarheid, rijgedrag.
Aantal KM per jaar met auto:
weinig... ~3000KM gemiddeld
Eisen:
Airco, fijn rijgedrag, erg betrouwbaar!!!, weinig en anders goedkoop onderhoud.
2020 of nieuwer, max 20.000 Euro (liever veel minder), geen huuraccu
Afstanden: vooral korte (stadsritten) sporadisch langere rit ~300KM retour
Aantal personen: meestal 1. Heb geen grote auto nodig, voor spullen of die enkel keer wat passagiers is het handig als je met 4 erin kan.
Ik merk met elektrisch dat er weinig keuzes zijn:
VW UP, ID3, Peugeot e208, Opel (koop ik sowieso niet), BMW i3, Nissan Leaf (niet echt mijn model auto).
Wellicht zijn er andere betere keuzes, maar gezien hier best veel bezitters zijn van e-auto's, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen ook gezien de weinige KM's.
Natuurlijk kan ik ook een benzine auto nemen, maar qua prijs maakt het vrij weinig uit.
Aantal KM per jaar met auto:
weinig... ~3000KM gemiddeld
Eisen:
Airco, fijn rijgedrag, erg betrouwbaar!!!, weinig en anders goedkoop onderhoud.
2020 of nieuwer, max 20.000 Euro (liever veel minder), geen huuraccu
Afstanden: vooral korte (stadsritten) sporadisch langere rit ~300KM retour
Aantal personen: meestal 1. Heb geen grote auto nodig, voor spullen of die enkel keer wat passagiers is het handig als je met 4 erin kan.
Ik merk met elektrisch dat er weinig keuzes zijn:
VW UP, ID3, Peugeot e208, Opel (koop ik sowieso niet), BMW i3, Nissan Leaf (niet echt mijn model auto).
Wellicht zijn er andere betere keuzes, maar gezien hier best veel bezitters zijn van e-auto's, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen ook gezien de weinige KM's.
Natuurlijk kan ik ook een benzine auto nemen, maar qua prijs maakt het vrij weinig uit.
[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 14-08-2025 18:28 ]