Poging tot een kabel-vrije media hoek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goffo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 20:24
Hoi,

Ik had als doel gesteld alle kabels weg te werken rondom de TV, alleen het lijkt nogal een uitdaging.
Hieronder een afbeelding toegevoegd (wat laten versimpelen/vereenvoudingen met ChatGPT)

Wat je ziet/situatie:

Linksonder WCD - hier loopt een stekkerdoos naar achter de TV
Hier zit ook een ethernet switch (Unifi)
Daarboven hangt een PS5 met een HDMI kabel naar de TV
Daarnaast een TV (LG CX) - met wat ruimte achter het paneel, aangesloten op de stekkerdoos achter de tv.
Daaronder een Sonos Arc met een HDMI kabel naar de TV en stroomkabel naar de stekkerdoos achter de tv
Achter de TV ligt nog een Apple TV met een HDMI kabel naar de TV en een stroomkabel in de stekkerdoos, ook nog een ethernetkabel.
Daarnaast heeft de Sonos ook nog voeding nodig en is deze met ethernet aangesloten (ivm sonosnet)

Een heel wirwar aan kabels en richtingen.
Misschien zie ik inmiddels door de kabels de simpelste oplossing niet meer.
Oh, en gaten boren in de kastjes is helaas geen oplossing ;)

Bij vele setups kan je door het invriezen van een 50mm PVC buis wel door maar ik gok hier minstens 3 van zulke buizen aan te moeten leggen naar verschillende plekken:

Van de WCD/Switch naar achter de TV, van de Sonos naar achter de TV. Dan zou de ethernetkabel van de Sonos eerst naar achter de tv gaan en daarna naar de Switch.. beetje een omweg wel.

Hebben jullie nog een idee :) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ6Vugi7YC2IEI19ulqnGgF09CM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2RRiWCqtDZfZ7BGmfg0bat8h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Goffo op 13-08-2025 11:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 09:08
Er mee leren leven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:12
Een ps5 op de muur hangen en dan kabels willen wegwerken? Kan de ps5 niet in de tv kast?

Ik zou de kabels met een kabelgoot wegwerken als je niet in de muur wilt frezen. Of zet er een plant voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 13-08-2025 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goffo
Draakje5 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:01:
Een ps5 op de muur hangen en dan kabels willen wegwerken? Kan de ps5 niet in de tv kast?

Ik zou de kabels met een kabelgoot wegwerken als je niet in de muur wilt frezen. Of zet er een plant voor.
Niet tegen frezen, maar wil het wel enigszins beperken ;)

Past niet in het kastje eronder, is geen echt TV meubel. Het liefst heb ik deze ook uit het zicht. Zal eens kijken of deze nog achter het gordijn kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kan je de PS5, als hij niet in het meubel zelf past, niet aan de zijkant van jouw TV meubel bevestigen? Dan valt het al een stuk minder op dan wanneer hij aan de muur hangt en is het gelijk een stuk eenvoudiger geworden om de kabels weg te werken.

Ik vindt jouw afbeelding erg onduidelijk om een visueel beeld te krijgen hoe de kabels nu werkelijk lopen. Eerste reactie zou zijn neem een nette kabelgoot en verf dit in de kleur van jouw muur en plaatst dit vervolgens tussen de TV en het meubel in.

[ Voor 25% gewijzigd door Caayn op 13-08-2025 11:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:51
De gordijnrails verlengen met een bochtje, zodat de gordijnen ervoor hangen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Het scheelt ook al veel als je witte kabels gebruikt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
koop een TV met een losse setup box, deze zijn vaak geleverd met een "doorzichting" kabeltje van de setup box naar de tv hierdoor kan alles in je kast liggen en gaat er maar 1 kabel over de muur naar boven die je bijna niet ziet met een witte muur.

een sleuf maken is altijd 1000x beter maar goed dit werkt ook

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:23
Voorzetwand gebruiken, kun je daar alles wegwerken. Eventueel met een extra deurtje erin om bijvoorbeeld de controllers op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DIe PS5 aan de zijkant van je TV meubel hangen, dan heb je al nagenoeg geen kabels inzicht.

overige kabels naar de TV werk je weg door een (in de muurkleur geverfde) kabelgoot in het midden van de TV naar beneden te laten lopen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:48:
[...]

overige kabels naar de TV werk je weg door een (in de muurkleur geverfde) kabelgoot in het midden van de TV naar beneden te laten lopen.
Zou ook mijn keuze zijn.

Platte kabelgoot
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81GdWPBI2rL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

njitter schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Zou ook mijn keuze zijn.

Platte kabelgoot
[Afbeelding]
ja, zo dus.....ik heb ook al jaren dat goede voornemen :P

dat ziet er gewoon strak uit d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goffo
maubaan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:47:
koop een TV met een losse setup box, deze zijn vaak geleverd met een "doorzichting" kabeltje van de setup box naar de tv hierdoor kan alles in je kast liggen en gaat er maar 1 kabel over de muur naar boven die je bijna niet ziet met een witte muur.

Kan ook een een nieuw huis kopen /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

njitter schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Zou ook mijn keuze zijn.

Platte kabelgoot
[Afbeelding]
Moet je TV ook wat meewerken. Mijn vorige TV had het netsnoer links en alle ingangen rechts. Geprobeerd die in het midden bij elkaar te brengen maar dat lukte niet fraai.

Nu heb ik idd een samsung met een losse connectbox die in de kast staat. Werkt perfect idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Pat911 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:48:
Voorzetwand gebruiken, kun je daar alles wegwerken. Eventueel met een extra deurtje erin om bijvoorbeeld de controllers op te bergen.
Ook mijn idee. Plank aan de muur, wat latjes er aan als afstandshouder, en dan achter de TV en achter de PS een gat zodat je daar de kabels door kan stoppen. Schilder de plank in de kleur van de muren (of een een flink contrast als je dat mooier vind), en klaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:21
Kastje bijplaatsen.. (sorry voor de paintskills)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCVolZ6cPT6VClqj_Jbo61_oXWM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Wu8qNlev36R0TQPbIbQ4FU3t.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Voorzet wandje paar cm van de muur en daar alles achter klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-09 07:55
bramassendorp schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:25:
Dit dus. Gat in de achterkant maken direct over je wcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goffo
bramassendorp schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:25:

[Afbeelding]
Helaas geen optie. Is van een “merk” die deze toevoeging niet heeft. (String Nisse)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:05
Ik zou ook voor een voorzetwand gaan.

Is even een middagje flink werk maar daarna het meest clean. En uit ervaring het meest toekomstbestendig: nieuwe spelcomputers, tv-kastjes, kabels toevoegen of TV vervangen is voortaan in een paar minuten gedaan. Bijvoorbeeld de grote Duitse doe-het-zelfboer heeft al allerlei leuke wandbekleding die je erop kan plakken. 2 cm van de muur is voldoende voor de kabels, en de PS5 in één van de kastjes met desnoods een rooster aan de zij- of bovenkant om de warmte af te voeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 13-08-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Misschien mogelijk om de PS5 heel ergens anders te plaatsen, uit het zicht? En dan een extra lange HDMI kabel gebruiken die je achter de plint kan wegwerken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik had dezelfde uitdaging maar had geen zin om in de muur te gaan frezen.
Ik heb er een besta kast onder gehangen met een akoestisch paneel waar ik aan de achterkant wat vilt heb weggesneden voor de kabels (3x hdmi en 1x stroom). besta kast hangt ook over het stopcontact heen

De hdmi apparatuur staat in het besta kastje zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qxqxr3-m6DC5W_xfx6vPijLJJgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64bNnFZjKBDkaWNz2U1pcxYq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 13-08-2025 12:57 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:30
Wat zit er achter deze wand? Als dat een hal is zou je kunnen overwegen daar de ps5 op te hangen en alle kabels daar langs laten lopen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Goffo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Kan ook een een nieuw huis kopen /s
je wil opties, geeft niet aan dat er geen budget is. /s

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-09 08:31
Wat zijn de opties met het kastje? Wat mag er wel en wat waarom niet?

Ik zou logisch vinden om in de achterwand van het kastje een net rond gat te maken en daar je apparatuur in te zetten. Die PS5 aan de muur is echt geen gezicht. En dan wat losse 16/19mm buisjes in de muur frezen voor de stroom en Sonos. En wat groter tussen je kastje en de TV zodat er HDMI stekkers doorheen kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tillumen op 13-08-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Beamer? en playstation ernaast hangen? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42
Waarom heb je alles achter je tv gepropt?

Kastjes onder de tv zijn juist uitgevonden om alle kabels en apparatuur in te verbergen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 26-09 22:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

laurens0619 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:57:
Ik had dezelfde uitdaging maar had geen zin om in de muur te gaan frezen.
Ik heb er een besta kast onder gehangen met een akoestisch paneel waar ik aan de achterkant wat vilt heb weggesneden voor de kabels (3x hdmi en 1x stroom). besta kast hangt ook over het stopcontact heen
He, herkenbare setup! :) Ik heb er zelf nog 40mm latten tussengezet en glaswol ertussen, voor optimale geluidsdemping. En verticale delen toegevoegd langs de "kabelgoot" die nog niet op de foto staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPTZbHWdMGoNBM0L1LXZDhU5h9M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igHSVY2xSxkUzygPHVVvZwcR.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnSOmx9DyUsZuUDsuAvQRSwxVQA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2lX5Pucn3z50JeS3zbmiwv6.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSATIIlKC-lbA_iYmP_PG6WjslI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epiduMYvxrdpSHQcKjvdg9KY.jpg?f=fotoalbum_medium

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Thijsmans schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

He, herkenbare setup! :) Ik heb er zelf nog 40mm latten tussengezet en glaswol ertussen, voor optimale geluidsdemping. En verticale delen toegevoegd langs de "kabelgoot" die nog niet op de foto staan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als TS hier voor gaat zou ik het wel eerst even ergens in het echt bekijken. Die lattenwanden geven mij extreme koppijn als ik er naar kijk, dat gestreepte effect is niet voor elk menselijk brein geschikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:34:
[...]

Die lattenwanden geven mij extreme koppijn als ik er naar kijk, dat gestreepte effect is niet voor elk menselijk brein geschikt :+
Skihut :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 26-09 22:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@stin00 hoewel de real-life gevoeligheid daarvoor van persoon tot persoon verschilt, doet de JPG-compressie van het Tweakers-fotoalbum de latten óók weinig eer aan. De latten lijken even recht als te lang gekookte spaghetti. Maar wie er gek van wordt, schroeft gewoon 18mm underlayment tegen de muur :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
ik heb er zelf overigens voor gekozen om de TV op een voet te zetten. Daarmee is hij draaibaar en zijn de kabels ook niet in het zicht (lopen achter de brede standaard).

Soundbar staat er onder.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81BZJ+pWmgL._AC_SL1500_.jpg

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81WBOythW+L._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:33
Kabels wegwerken zonder de frezen is lastig frees ik :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jx3aBw78n5rB3o5jOSh48777U3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQAMhHtNV4fTZ0oQTlEia3ZS.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hoe ik het hier gedaan heb. Er zit een attema k40 kabelgoot in de muur daar kun je met gemak hdmi, stroom etc doorheen trekken. Als de kastjes niet kapot mogen dan zou je kunnen overwegen om een dunnelat achter de kastjes te maken om zo je kabels achter de kastjes langs te laten lopen. Dan moet je wel iets verzinnen in de trant van een bovenblad...

In ons geval komt er alleen voor de center speaker 1 kabel achter het bovenblad langs. Hier heb ik verder niks speciaals voor gedaan qua inkepingen of iets dergelijks.

Uiteindelijk ziet het er zo uit, ik moet nog steeds een 'wit vlak' maken voor achter de receiver zodat je ook die kabels niet meer ziet. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsRy3yFTBptlV8acMQ8QPb4nkjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xL1igANZlQQOIHAUSFJjo9ft.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Voor de mensen die hoofdpijn krijgen van wat latjes:

Deze beunhaas methode had ik in mn eerste huurwoning :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H20JmgrH43TayhW44VE9tM1swjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZX0Ibc7mGTutuNsEqmQy6yw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFWZXRXJpzgZIVEfE3joAhb6las=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqI6Zu1j07AQdKOmRSSDoKcL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goffo
FredvZ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:02:
[...]

Waarom heb je alles achter je tv gepropt?

Kastjes onder de tv zijn juist uitgevonden om alle kabels en apparatuur in te verbergen.
Iets met mosterd.

Dit meubelstuk hebben we al langer en zijn we blij mee. Geen wens om hier iets anders mee te gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Misschien handig te weten: wat wil je wel veranderen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zet er een grote plant voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 20:01
Thijsmans schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maak je je druk om kabels weg te werken , heb ja algezien hoe die deurtjes erbij hangen ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Goffo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

Iets met mosterd.

Dit meubelstuk hebben we al langer en zijn we blij mee. Geen wens om hier iets anders mee te gaan doen.
Maar dan kan de elektronica toch mooi dat kastje in? Dan is dat de grote opslag van devices en kabels, en hoeven er maar 2 (stroom en hdmi) naar de tv erboven

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:50
Goffo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

Iets met mosterd.

Net zo'n beetje als die hele topic dus.

Met alle respect, je geeft geen randvoorwaarden, dus dit is wat je krijgt op zo'n topic.

• Goffo
daniel14 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:27:
[...]

Net zo'n beetje als die hele topic dus.

Met alle respect, je geeft geen randvoorwaarden, dus dit is wat je krijgt op zo'n topic.
Ik snap dat het zo overkomt.
Ben niet bang om te hakken en te breken alleen zal dit samen gaan met heel wat herstel werk. Gaten vullen. Nieuwe stuc laag eroverheen.

Hoopte vooral even uit m’n eigen denk kronkels getrokken te worden en dat lijkt te zijn gelukt.

Hoofd conclusie. Het is niet altijd makkelijk. Wil je het wel. Dan komt er een hoop extra werk bij kijken.

• Goffo
42erik schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:50:
[...]

Maar dan kan de elektronica toch mooi dat kastje in? Dan is dat de grote opslag van devices en kabels, en hoeven er maar 2 (stroom en hdmi) naar de tv erboven
Er zou alleen een Apple TV in passen. De PS5 is er al te groot voor. Diepte kastje is 26CM. PS5 zonder kabels die uitsteken is al 27CM

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-09 10:12
Sounbar vlak onder TV monteren?
Al kabeltje (of 2?) minder.

• Goffo
Anastanax schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:19:
Sounbar vlak onder TV monteren?
Al kabeltje (of 2?) minder.
Yes, dat is sowieso het plan. Moet nog even kijken hoe dicht bij ik kan komen.

Zo is die initieel bevestigd op basis van het Sonos advies kaartje ivm de speakers naar boven. Maar doordat de TV ene ultra flat mount heeft is die niet van toepassing en kan die ve dichterbij.
Enige wat dan nog even nakijken is, is dat de soundbar naar boven uit de mount wordt gehaald en dit niet lukt als de TV er te dicht op zit.. welke wel de “maintenance modus” heeft dat die van de muur kan blijven met van die uitklap pootjes. …

Volg je het nog?

• kaassouflé
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-09 16:55
Waarom kies je er niet voor om een tv-paneel achter je tv op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:33
Goffo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:11:
[...]

Ik snap dat het zo overkomt.
Ben niet bang om te hakken en te breken alleen zal dit samen gaan met heel wat herstel werk. Gaten vullen. Nieuwe stuc laag eroverheen.

Hoopte vooral even uit m’n eigen denk kronkels getrokken te worden en dat lijkt te zijn gelukt.

Hoofd conclusie. Het is niet altijd makkelijk. Wil je het wel. Dan komt er een hoop extra werk bij kijken.
Dat valt wel mee. Het zou ongeveer een dag werk zijn en dan nadat de boel droog is nog een keer verven. Een nieuwe laag stuc is niet nodig je kunt de gemaakte sleuf gewoon afwerken en dan hoeft er daarna niet ook nog gestuct te worden.
Goffo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:13:
[...]

Er zou alleen een Apple TV in passen. De PS5 is er al te groot voor. Diepte kastje is 26CM. PS5 zonder kabels die uitsteken is al 27CM
Andere gedachte wat als je wisselt naar een PS5 Slim? Die kun je wellicht wel ruilen tegen de PS5 die je nu hebt en zou in het kastje moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goffo
Anti climax eindresultaat.

We wachten op een volgende TV en dan kiezen we voor bijv. de M serie van LG. Tzt zal ik dan alleen een WCD verlengen naar achter de TV voor die echte kabel loze ervaring.

Nu gewoon teveel kabels.
Niet willen boren in de kastjes en een voorzetwand haalt niet de WAF.

[ Voor 22% gewijzigd door Goffo op 19-08-2025 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goffo
kaassouflé schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:55:
Waarom kies je er niet voor om een tv-paneel achter je tv op te hangen.
Voldoet niet aan de WAF.
Eindresultaat hier: Goffo in "Poging tot een kabel-vrije media hoek"

[ Voor 18% gewijzigd door Goffo op 19-08-2025 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goffo
Draakje5 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:01:

PS5 vandaag verstopt achter het gordijn, scheelt inderdaad al in de cable-clutter.

[ Voor 12% gewijzigd door Goffo op 19-08-2025 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goffo
maubaan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:47:

Misschien niet nu de oplossing maar wel bij een volgende TV.
Vind die M serie van LG erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:12
Misschien gekke dure gedachte. Luidsprekers kopen (waf approved, mooie witte bijvoorbeeld) en die voor dat wcd zetten. Heb je enkel nog een receiver erbij nodig….

Kost wel iets.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goffo
TheKerremenke schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:03:
Misschien gekke dure gedachte. Luidsprekers kopen (waf approved, mooie witte bijvoorbeeld) en die voor dat wcd zetten. Heb je enkel nog een receiver erbij nodig….

Kost wel iets.
Zitten volledig het Sonos ecosysteem. Erg WAF-friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:01

--HYPER--392