• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PanMan schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 11:29:
Ik werk aan versie 2.3 met daarin oa:
- Push bij negatieve prijzen
- live activity bij negatieve prijzen.
- countdown bij calculator om je wasmachine etc in te stellen
- div fixes en tweaks - thanks voor de feedback!

Nog andere wensen?
Calculator voor de x aantal duurste uren. Net zoals je nu voor de goedkoopste uren hebt.

energienerds.nl

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-05 22:59
Ik heb, geinspireerd door de negatieve prijzen afgelopen week, een nieuwe versie net ingediend bij apple.
Nieuw zijn Push en live activity / dynamic island bij negatieve prijzen (in plus), en countdown in de calculator voor het insteller van je wasmachine/vaatwasser.
Verder wat kleine fixes.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• PanMan
mrme12345 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:18:
[...]

Calculator voor de x aantal duurste uren. Net zoals je nu voor de goedkoopste uren hebt.
Wat zou je daarmee willen? Die vermijden?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• PanMan
NiGeLaToR schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 12:09:
@PanMan ik merkte dat ik op zoek was naar historie: bijv hoeveel dagen waren er hoe lang negatieve prijzen vorig jaar?

Weet niet of je zin hebt in een datawarehouse, maar statistieken over hoe dit seizoen zich verhoudt naar voorgaande jaren (das iets wat moet groeien) is wellicht interessant. Ik probeer veel te doen op basis van patronen meer dan vandaag en morgen. Als ik weet dat ik 10 negatieve stroomdagen kan verwachten hoef ik bijv minder moeite te doen dat te compenseren dan dat het er 50 zijn. Ik heb geen idee tbh :)

Ook vind ik het nog lastig te snappen wat de impact van niet meer salderen is. Wellicht is een soort niet-meer-salderen-simulatie-button een optie. Dan zie je de terugleverprijs nu en wat als je niet meer saldeert volgend jaar.

Random ideetjes, niet alle ideetjes zijn per se bruikbaar of goed :+ Dank voor je effort weer! We gebruiken 'm hier dagelijks.
Ik sla alle oude prijzen op.. Maar weet nog niet gelijk hoe je dit logisch zou moeten tonen. En.. resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :).
Vind het wel een leuk idee, kijken of ik iets van een voorspelling kan maken..
Salderen hangt natuurlijk erg van je eigen verbruik/opbrengst af, en de app doet nu alleen iets met tarieven, niet met verbruik - die weet ik niet...

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
PanMan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:09:
[...]

Wat zou je daarmee willen? Die vermijden?
voor terugverkopen aan het net te bepalen

energienerds.nl

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

PanMan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:45:
[...]

Ik sla alle oude prijzen op.. Maar weet nog niet gelijk hoe je dit logisch zou moeten tonen. En.. resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :).
Vind het wel een leuk idee, kijken of ik iets van een voorspelling kan maken..
Salderen hangt natuurlijk erg van je eigen verbruik/opbrengst af, en de app doet nu alleen iets met tarieven, niet met verbruik - die weet ik niet...
Ik doel ook echt alleen op het patroon/verloop in de stroomprijzen over de tijd. Ga dat nu zelf soort-van bijhouden in m'n hoofd en kan het redelijk voorspellen adv seizoen en het weer, maar toch, kan lastiger vinden hoeveel van dat soort negatieve-prijsdagen er waren vorig jaar. Ook al zegt dat niet alles over dit jaar uiteraard. Een soort gissing kan ook, alleen moet je dan ook de relatie met de gasprijs enigszins meenemen - maar die heb je ook :)

Denk dat het louter macro stats in de app kunnen worden, ms een grafiekje met verloop, of gemiddeldes per maand, met wat uitschieters zoals die negatieve dagen (die doen emotioneel veel + heb de laatste keer 14,- verdiend door werkelijk alles behalve de kachel z'n ding te laten doen die dag :+ ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• PanMan
2.3 is inmiddels live, en ik werk vrolijk verder aan 2.4 :)
Nog ideeen / wensen?
De historische prijzen.. overweeg ik wel, maar ben er nog niet echt uit hoe dit weer te geven zodat het leuk is.

• PanMan
Ik heb zojuist versie 2.4 ingediend bij Apple! Hopelijk snel live.
Nieuw:
* Pull-to-refresh op het hoofdscherm — even naar beneden trekken voor verse prijzen
* Een daggemiddelde-lijn in de grafiek, zodat je in één oogopslag ziet welke uren onder of boven het gemiddelde van vandaag liggen
* De rekenmachine kleurt z'n goedkoopste opeenvolgende uren nu direct in de grafiek zodra je de kaart openklapt — zo zie je meteen waar je window in de dag valt
* Knop "Naar Agenda" bij het goedkoopste rekenmachine-venster
* Plus: éénmalige push als er morgen negatieve stroomprijzen verwacht worden — geen verrassing meer als je 's avonds nog dingen wilt plannen

Ook heb ik de site van een fris tintje voorzien: https://energypricing.nl/nl/
Feedback is zoals altijd zeer welkom!

• PanMan
2.4 is inmiddels live in de appstore!

• EnergyExplorer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:57
Leuke app! Die ga ik zeker gebruiken. Heb je ook plannen om onbalans prijzen te integreren in de app? Momenteel kijk ik daarvoor meestal op deze website: https://services.tenergy.nl/public.aspx/actualimbalanceprices
Pagina: 1 2 Laatste