Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Lekker simpel te gebruiken, waardoor ook gezinsleden er eenvoudig gebruik van kunnen maken. Dankjewel!
Voor nu nog geen feedback, we zijn sinds deze week over op dynamisch tarief, dus nog lekker aan ‘t ontdekken wat voor ons werkt.
Bij nader inzien, toch twee ideetjes:
- optie om gasprijs bij doorklikken wel/niet te tonen (wij hebben geen gas meer, dus idealiter zie ik daar in de app/widget niks van)
- optie voor dagelijkse push melding (liefst zelf instelbaar wanneer) met goedkoopste uur van de dag. Zou mij helpen om actief verbruik te sturen, ook als ik er zelf nog niet aan denk omdat ik met iets anders bezig ben.
[ Voor 41% gewijzigd door Pjotr Wipneus op 22-08-2025 12:31 ]
- Gasprijs uitzetten wil ik zeker toevoegen
- Dagelijkse push overweeg ik zeker ook. Zou je die op goedkoopste uur willen of eerder?
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
[ Voor 20% gewijzigd door Voogel op 28-08-2025 15:45 ]
4x SF165 & 3x SF170 op huisje uit 1896
Wel naar gezocht om in huis ergens op te visualizeren, maar het bleek lastig om aan die data te komen.
Waar haal je nu de data vandaan?
Qua wishlist:
- morgen
- een knop om een notificatie te krijgen als de goedkoopst periode die dag is aangebroken?
* Slimme Energie Calculator
De nieuwe calculator helpt je de goedkoopste aaneengesloten uren te ontdekken voor het gebruik van apparaten zoals de vaatwasser, wasmachine of het opladen van je auto. Soms is het goedkoper om niet op het goedkoopste uur te beginnen: Kies hoeveel uren je nodig hebt, en de app toont je de optimale periode met de laagste gemiddelde prijs.
* Verbeterde home-screen widgets
Nieuwe prijsklasse-widget: zie in één oogopslag of de prijzen op dit moment hoog of laag zijn voor vandaag, door de prijsrange te tonen
* Deel Je Prijzen
Deel de energieprijs-grafiek van vandaag met vrienden! Tik op de nieuwe deelknop om een mooie afbeelding te maken van de prijzen van de huidige dag.
As always is feedback welkom! Push.. werk ik aan
Is het een haalbaar idee om van een aantal grotere leveranciers de prijs opslag als een preset toe te voegen? Ik vind het altijd zo’n puzzel om terug te vinden.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Wat ik zelf nog heel handig zou vinden, is als de prijzen van morgen er ook alvast bij zouden staan. Dan kan ik ’s avonds al plannen wanneer de auto het beste kan laden, zonder de volgende dag weer te hoeven checken. Nu moet ik toch vaak de app van mijn energieleverancier openen.
Verder werkt het nu al super, dus complimenten daarvoor.
1.4 is nu live, met de calculator en slimmere widgets.
Nog andere wensen?
Zijn er plannen voor een Android versie?
Ik heb zelf een versie draaien die dat ook ondersteunt (en push bij het goedkoopste uur). Ik moet daarin nog een paar kleinere bugs fixen. Ik overweeg sterk daar eenmalig €1 voor te vragen (dus geen subscription, eenmalige aankoop). Op dit moment kost de app me geld (voor het Apple account dat nodig is), dus het lijkt me handig iets van premium functie te hebben.
Daarnaast werk ik aan een scherm dat provider keuze biedt - zodat je geen inkooptarieven hoeft op te geven. En gaan per 1 okt de prijzen naar kwartier (ipv uur), dat moet eerst gefixt..
Android.. zou ik wel nice vinden. Maar ik heb zelf ios, en de app is in Swift gemaakt, dus zou helemaal opnieuw moeten voor android.
Zie je nog kans om dit ^ in te bouwen?Voogel schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:44:
@PanMan Misschien zie ik iets over het hoofd maar het zou heel handig zijn wanneer de app ook alvast de prijzen van morgen laat zien (of configureerbaar). Ik check meestal 's avonds wat een goed moment is voor de vaatwasser/wasmachine.
Zie mijn bericht hierboven. Het zit in de pijplijn, maar eerst zorgen dat kwartierprijzen werken.
Een eenmalige aankoop voor een "tomorrow" unlock klinkt acceptabel.