BBQ meubel geleverd met gebreken, kan ik ontbinden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Ben wel benieuwd naar jullie mening. Ik heb dus bij een leverancier van buitenkeukens een buitenkeuken voor mijn Primo Oval Large besteld a nagenoeg 2000 euro. Ik ben helemaal niet handig, heb geen gereedschap en geen tijd dus ik wilde ontzorgd worden en gewoon een kwalitatief hoogwaardig product kopen.

Ik had ze gemaild met de vraag of hun meubel ook voor de Primo Oval large geschikt konden maken en dat was geen probleem. Daarna gingen ze vragen naar de maten, wat misschien al een veeg teken had moeten zijn. Ik stuurde ze de volgende tekening van de officiële site: https://cdn.primogrill.co.../LG-CUT-OUT-NEW-HINGE.pdf

Hier staat duidelijk dat het scharnier uitgesneden moet worden of de 'supporting shelf' op 10 1/4 inch (26 cm moet zitten) als je het ovaal uitsnijdt. Ik had ook nog foto's gemaakt met mijn eigen opmetingen als ondersteuning en daar zat een foto van boven bij waar je het scharnier zit en vanaf de zijkant met een hoogte van scharnier tot grond van 31 cm.

3 vd 6 wielen braken af bij levering op 17 juli. Op 24 juli kwamen ze repareren, maar bleken de latjes waar de middelste twee wielen op zaten afgebroken en kon hij daardoor achter niet vervangen (hij had ook geen nieuwe latjes bij zich). Het meubel stond niet goed en de linkerwielen kwamen niet op de grond omdat de bodem niet aan het frame zat geschroefd aan de zijkanten en daardoor niet waterpas stond zeg maar. (overigens liet de kit van de natuurstenen top ook deels los doordat we het meubel op zijn kant moesten zetten, wat mijn vingers niet leuk vonden.)

Afgelopen vrijdag kwamen ze weer langs om dit te repareren. Hij had nieuwe latjes bij zich en alle wieltjes opnieuw op de bodem gezet. Meubel stond een stuk steviger, maar nog steeds niet waterpas. Maakte volgens hem niet uit, want met het gewicht van de barbecue aan de linkerkant zouden de wieltjes rechts toch niet echt meer gewicht dragen. De bodem kon hij ook niet alsnog vastschroeven aan het frame want dat zou niet helpen en hij had niet de juiste schroeven. Kit was ook niet nodig zei hij want het zat nog redelijk goed vast (is waar) en als hij het eraf zou halen om opnieuw te kitten zou het misschien breken.

Nou goed, ik was allang blij dat ik 12 weken na bestelling eindelijk ermee kon gaan barbecuen. Ging ik de barbecue erin zetten met een vriend en toen bleef de barbecue steken op het meubel zonder dat hij op de keramische voetjes stond. Bleek dat de draagplank véél te laag zit op 39 centimeter.

Ik had er bij levering al een vreemd gevoel bij, maar was nog druk met het heen en weer mailen om de andere gebreken te fixen. Om eerlijk te zijn was ik er zelf ook niet super scherp op, maar ik bedacht me van het weekend ook dat het scharnier nog een centimeter of 4/5 naar beneden komt als de top opengaat (vandaar natuurlijk dat de draagplank op 26 cm moet zitten terwijl scharnier 31 cm hoog zit, achteraf logisch). Echter, dat staat dus wel duidelijk in de technische tekening die ik had meegestuurd dus ik vind dat ik had mogen verwachten van de partij dat ze ofwel het blad met scharnier hadden uitgesneden ofwel hadden gekozen voor een draagplank op ~25cm, zodat het scharnier alsnog open kan.

Ik ben door het gezeik inmiddels zo ver om ze te mailen en te zeggen dat ik mijn geld gewoon terug wil en dat ze het meubel mogen komen ophalen. Vinden jullie dat ik daarmee in mijn recht sta? Het alternatief is dat ze de plank aan de linkerzijde op ~25cm zetten, maar ik wil het ding eigenlijk al niet meer. Bovendien geeft de 'troubleshooting' tot nu toe weinig vertrouwen en zijn dus de kromme bodem en kit niet opgelost maar afgedaan met 'als de barbecue er straks in staat maakt het niet meer uit'.

Ik wil eigenlijk vandaag wel even mailen om dit z.s.m. te fixen, voordat ze hun handen ervan af trekken en zeggen los het zelf maar op, want dan moet ik een pellet gaan zagen denk ik en de bbq daarop zetten. Heb je net 2000 euro uitgegeven en moet je het op zo'n lelijke manier gaan 'modden'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:59

Esumontere

Floep, banaan.

DennisCle schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:37:
Ben wel benieuwd naar jullie mening. Ik heb dus bij een leverancier van buitenkeukens een buitenkeuken voor mijn Primo Oval Large besteld a nagenoeg 2000 euro. Ik ben helemaal niet handig, heb geen gereedschap en geen tijd dus ik wilde ontzorgd worden en gewoon een kwalitatief hoogwaardig product kopen.

Ik had ze gemaild met de vraag of hun meubel ook voor de Primo Oval large geschikt konden maken en dat was geen probleem. Daarna gingen ze vragen naar de maten, wat misschien al een veeg teken had moeten zijn. Ik stuurde ze de volgende tekening van de officiële site: https://cdn.primogrill.co.../LG-CUT-OUT-NEW-HINGE.pdf

Hier staat duidelijk dat het scharnier uitgesneden moet worden of de 'supporting shelf' op 10 1/4 inch (26 cm moet zitten) als je het ovaal uitsnijdt. Ik had ook nog foto's gemaakt met mijn eigen opmetingen als ondersteuning en daar zat een foto van boven bij waar je het scharnier zit en vanaf de zijkant met een hoogte van scharnier tot grond van 31 cm.

3 vd 6 wielen braken af bij levering op 17 juli. Op 24 juli kwamen ze repareren, maar bleken de latjes waar de middelste twee wielen op zaten afgebroken en kon hij daardoor achter niet vervangen (hij had ook geen nieuwe latjes bij zich). Het meubel stond niet goed en de linkerwielen kwamen niet op de grond omdat de bodem niet aan het frame zat geschroefd aan de zijkanten en daardoor niet waterpas stond zeg maar. (overigens liet de kit van de natuurstenen top ook deels los doordat we het meubel op zijn kant moesten zetten, wat mijn vingers niet leuk vonden.)

Afgelopen vrijdag kwamen ze weer langs om dit te repareren. Hij had nieuwe latjes bij zich en alle wieltjes opnieuw op de bodem gezet. Meubel stond een stuk steviger, maar nog steeds niet waterpas. Maakte volgens hem niet uit, want met het gewicht van de barbecue aan de linkerkant zouden de wieltjes rechts toch niet echt meer gewicht dragen. De bodem kon hij ook niet alsnog vastschroeven aan het frame want dat zou niet helpen en hij had niet de juiste schroeven. Kit was ook niet nodig zei hij want het zat nog redelijk goed vast (is waar) en als hij het eraf zou halen om opnieuw te kitten zou het misschien breken.

Nou goed, ik was allang blij dat ik 12 weken na bestelling eindelijk ermee kon gaan barbecuen. Ging ik de barbecue erin zetten met een vriend en toen bleef de barbecue steken op het meubel zonder dat hij op de keramische voetjes stond. Bleek dat de draagplank véél te laag zit op 39 centimeter.

Ik had er bij levering al een vreemd gevoel bij, maar was nog druk met het heen en weer mailen om de andere gebreken te fixen. Om eerlijk te zijn was ik er zelf ook niet super scherp op, maar ik bedacht me van het weekend ook dat het scharnier nog een centimeter of 4/5 naar beneden komt als de top opengaat (vandaar natuurlijk dat de draagplank op 26 cm moet zitten terwijl scharnier 31 cm hoog zit, achteraf logisch). Echter, dat staat dus wel duidelijk in de technische tekening die ik had meegestuurd dus ik vind dat ik had mogen verwachten van de partij dat ze ofwel het blad met scharnier hadden uitgesneden ofwel hadden gekozen voor een draagplank op ~25cm, zodat het scharnier alsnog open kan.

Ik ben door het gezeik inmiddels zo ver om ze te mailen en te zeggen dat ik mijn geld gewoon terug wil en dat ze het meubel mogen komen ophalen. Vinden jullie dat ik daarmee in mijn recht sta? Het alternatief is dat ze de plank aan de linkerzijde op ~25cm zetten, maar ik wil het ding eigenlijk al niet meer. Bovendien geeft de 'troubleshooting' tot nu toe weinig vertrouwen en zijn dus de kromme bodem en kit niet opgelost maar afgedaan met 'als de barbecue er straks in staat maakt het niet meer uit'.

Ik wil eigenlijk vandaag wel even mailen om dit z.s.m. te fixen, voordat ze hun handen ervan af trekken en zeggen los het zelf maar op, want dan moet ik een pellet gaan zagen denk ik en de bbq daarop zetten. Heb je net 2000 euro uitgegeven en moet je het op zo'n lelijke manier gaan 'modden'.
Je staat absoluut in je recht. Op het moment dat er bij ontvangst al 3 wielen afgebroken zijn zou ik het hele ding al weigeren, wat een kansloos verhaal zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik splits dit even af van Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4, want alhoewel het over BBQs gaat, zal de verdere discussie met name over consumentenrecht en dergelijke gaan en dat is daar nogal off-topic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:16
Het lijkt erop dat de wet koop op afstand hier niet echt van toepassing is omdat je een maatwerk product hebt doordat je het product helemaal hebt laten aanpassen op jouw BBQ..

Maar; er is hier geleverd wat je hebt besteld. Dan moet je de verkoper de mogelijkheid geven om dit op te lossen, wat bijvoorbeeld met de wieltjes al gedaan is. Dat die qua afmeting niet past is iets anders dan de wielen. Ook daar moet je ze de gelegenheid voor geven het op te lossen, al kan je natuurlijk ook melden dat je teleurgesteld bent en dat je de koop wilt ontbinden. Ik weet alleen niet of ze dat kosteloos zullen willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik persoonlijk had de hele buitenkeuken niet geaccepteerd bij 1e levering. En ik had gelijk bij de eerste levering ook de BBQ gecontroleerd in het meubel.

Dat je nu geleverd zit met iets wat niet op orde is, is natuurlijk vervelend.. maar dat je nu achteraf nog aanpassingen moeten plaatsvinden kan je het bedrijf niet alleen kwalijk nemen, maar vergeet ook niet hierin je eigen verantwoordelijkheid die je vanaf de eerste levering had kunnen nemen.

Geef het bedrijf nog een kans om alles te herstellen (dus check nog 1 keer alles goed) en dan komt het vast goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon op 11-08-2025 14:05 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Falcon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:05:
Ik persoonlijk had de hele buitenkeuken niet geaccepteerd bij 1e levering. En ik had gelijk bij de eerste levering ook de BBQ gecontroleerd in het meubel.

Dat je nu geleverd zit met iets wat niet op orde is, is natuurlijk vervelend.. maar dat je nu achteraf nog aanpassingen moeten plaatsvinden kan je het bedrijf niet alleen kwalijk nemen, maar vergeet ook niet hierin je eigen verantwoordelijkheid die je vanaf de eerste levering had kunnen nemen.

Geef het bedrijf nog een kans om alles te herstellen (dus check nog 1 keer alles goed) en dan komt het vast goed.
Ik was niet thuis bij de eerste levering, maar mijn schoonouders hebben de transporteur opgevangen. Kwam dus thuis met een voldongen feit, toen stond het al in de tuin op bakstenen om de boel te ondersteunen.

Ik mocht toen ook niet de barbecue erin proberen te plaatsen in verband met de integriteit van het onderstel. Ook na de tweede reparatie werd dit afgeraden omdat het zeer instabiel stond. Toen het bij de derde keer was gedaan heb ik het meteen geprobeerd en ging het fout.

Echter, je hebt gelijk dat ik zelf scherper had kunnen zijn op de hoogte van de draagplank. Normaal gesproken had ik natuurlijk meteen het erin gezet en gemerkt dat het niet goed was, maar nu waren er nogal wat andere zaken die opgelost moesten worden waardoor ik er niet aan heb gedacht. Niet handig, want ik had het kunnen meten en het voelde ook al te diep, maar toen niet de meetlint gepakt.
President schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:54:
Het lijkt erop dat de wet koop op afstand hier niet echt van toepassing is omdat je een maatwerk product hebt doordat je het product helemaal hebt laten aanpassen op jouw BBQ..

Maar; er is hier geleverd wat je hebt besteld. Dan moet je de verkoper de mogelijkheid geven om dit op te lossen, wat bijvoorbeeld met de wieltjes al gedaan is. Dat die qua afmeting niet past is iets anders dan de wielen. Ook daar moet je ze de gelegenheid voor geven het op te lossen, al kan je natuurlijk ook melden dat je teleurgesteld bent en dat je de koop wilt ontbinden. Ik weet alleen niet of ze dat kosteloos zullen willen doen?
Ik betwijfel het, maar ik ga het proberen. Dit laatste is ook wel te verhelpen, maar ik ben niet handig en heb het gereedschap er niet echt voor. Ik vind gewoon dat zij het moeten doen als je er 2000 voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Inmiddels reactie gehad en ze willen niet meer langskomen (is ook 1,5 uur rijden) voor het verhogen van de draagplank en bieden 50 euro compensatie aan, zodat een handige vriend kan komen om me te helpen. Is waarschijnlijk ook niet een hele grote klus, maar dit is toch geen klantenservice?

Je levert een product van 2000 euro en zegt dan regel het zelf maar met je vrienden dat ons product voldoet aan de afspraken. Ik vind het redelijk schandalig.

[ Voor 6% gewijzigd door DennisCle op 11-08-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 07:24
Staat er duidelijk op papier wat er is afgesproken qua maten?
WKOA vervalt (sowieso al qua tijd) omdat het een op maat product is, maar dat betekent dus wel dat ze het product op maat moeten afleveren zoals afgesproken.
https://www.consuwijzer.n...reden/anders-dan-verwacht
Inmiddels reactie gehad en ze willen niet meer langskomen (is ook 1,5 uur rijden) voor het verhogen van de draagplank en bieden 50 euro compensatie aan, zodat een handige vriend kan komen om me te helpen. Is waarschijnlijk ook niet een hele grote klus, maar dit is toch geen klantenservice?
Een poging om hun handen er af te kunnen halen, daar moet je dus niet mee akkoord gaan.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:53

Fanta

FordPerformance™️

DennisCle schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Ik was niet thuis bij de eerste levering, maar mijn schoonouders hebben de transporteur opgevangen. Kwam dus thuis met een voldongen feit, toen stond het al in de tuin op bakstenen om de boel te ondersteunen.
Dit is natuurlijk niet hun probleem, maar jouw eigen verantwoordelijkheid.

Het lijkt er op dat je een hoop pech hebt, maar ik vind het best coulant dat ze je nog een korting geven voor het verzetten van de plank. Het lijkt mij dat jij zelf verantwoordelijk bent voor de maten van het meubel, ofwel maak je zelf het ontwerp, of je hebt het ontwerp wat zij hebben gemaakt goedgekeurd.

PS de link naar de technische tekening doet het niet, dus ik kan niet beoordelen welke informatie je ze hebt gegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Fanta op 11-08-2025 15:02 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Christoxz schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:55:
Staat er duidelijk op papier wat er is afgesproken qua maten?
WKOA vervalt (sowieso al qua tijd) omdat het een op maat product is, maar dat betekent dus wel dat ze het product op maat moeten afleveren zoals afgesproken.
https://www.consuwijzer.n...reden/anders-dan-verwacht

[...]

Een poging om hun handen er af te kunnen halen, daar moet je dus niet mee akkoord gaan.
Ze zeggen dat ik de gebreken binnen 14 dagen door had moeten geven. Klopt op zich ook wel, had scherper daarin moeten zijn. Dat was normaliter natuurlijk ook gebeurd, maar nu waren er eerst andere gebreken. Nou goed, dat is een welles-nietes discussie.

De maten hadden we niet strak afgesproken, want ik had ze alleen die technische tekening gestuurd. Ze zeiden daarmee uit de voeten te kunnen. Ik ben niet technisch dus ik had niet doorgevraagd, maar dat is een les voor de volgende keer om dan te vragen wat ze gaan doen.

Ik kijk nog wel even wat ik met ze af kan spreken. Moet wel beter dan 50 euro zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-09 16:21
DennisCle schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:03:
[...]
had scherper daarin moeten zijn. Dat was normaliter natuurlijk ook gebeurd, maar nu waren er eerst andere gebreken. Nou goed, dat is een welles-nietes discussie.
Je had inderdaad gewoon veel beter moeten opletten bij aflevering. Als je zo'n maatwerk oplossing laat bouwen dan accepteert toch niemand dat deze afgeleverd wordt zonder dat deze geplaatst wordt met je BBQ er (werkend) in? Zoiets snap ik echt niet.....

En als dat niet lukt omdat er wat anders stuk is dan betaal je (alles minus de eventuele aanbetaling) toch niet tot er iets staat dat werkt?

Nu is er weinig anders mogelijk dan gewoon reparatie eisen, door hen wel te verstaan. Accepteer geen (kleine) afkoopsom, dan trekken ze daarna hun handen er helemaal vanaf.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakGP op 11-08-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 22:38
Fanta schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:02:
[...]

Dit is natuurlijk niet hun probleem, maar jouw eigen verantwoordelijkheid.

Het lijkt er op dat je een hoop pech hebt, maar ik vind het best coulant dat ze je nog een korting geven voor het verzetten van de plank. Het lijkt mij dat jij zelf verantwoordelijk bent voor de maten van het meubel, ofwel maak je zelf het ontwerp, of je hebt het ontwerp wat zij hebben gemaakt goedgekeurd.

PS de link naar de technische tekening doet het niet, dus ik kan niet beoordelen welke informatie je ze hebt gegeven.
Je zal even via de website zelf de tekening moeten openen, zal wel een anti-scraper iets zijn.

https://www.primogrill.com/downloads.html -> Cut-Out Template | Large-New Hinge

Nu is de vraag of de andere partij wel een ontwerp heeft gemaakt dat door TS is goedgekeurd. De tekening vanuit Primogrill lijkt mij duidelijk genoeg, in ieder geval, dat de leverancier gewoon fouten heeft gemaakt in de maatvoering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:29
DennisCle schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:03:
[...]

Ze zeggen dat ik de gebreken binnen 14 dagen door had moeten geven. Klopt op zich ook wel, had scherper daarin moeten zijn.
In principe gaan die 14 dagen pas tellen vanaf het moment dat het compleet is. Dus na de laatste reparatie die ze gedaan hebben.
Daarnaast heeft die 14 dagen geen wettelijke basis als het aankomt op een verkeerd/niet conform product.

Je moet ze echter wel de kans geven te komen herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
TweakGP schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:06:
[...]

Je had inderdaad gewoon veel beter moeten opletten bij aflevering. Als je zo'n maatwerk oplossing laat bouwen dan accepteert toch niemand dat deze afgeleverd wordt zonder dat deze geplaatst wordt met je BBQ er (werkend) in? Zoiets snap ik echt niet.....

En als dat niet lukt omdat er wat anders stuk is dan betaal je (alles minus de eventuele aanbetaling) toch niet tot er iets staat dat werkt?

Nu is er weinig anders mogelijk dan gewoon reparatie eisen, door hen wel te verstaan. Accepteer geen (kleine) afkoopsom, dan trekken ze daarna hun handen er helemaal vanaf.
Ik had vooraf alles al betaald. Uiteraard wilde ik de barbecue er direct in, maar bij uitladen uit de bus braken 3/6 wielen. Toen kon die er natuurlijk niet in.

Ze bieden nu €100 of zo'n Japans grilletje twv €180. Daar wil ik het eigenlijk niet mee laten afdoen, maar heb ook niet heel veel om op te staan... kut situatie dit.
Tim_O schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:07:
Nu is de vraag of de andere partij wel een ontwerp heeft gemaakt dat door TS is goedgekeurd. De tekening vanuit Primogrill lijkt mij duidelijk genoeg, in ieder geval, dat de leverancier gewoon fouten heeft gemaakt in de maatvoering.
Het is dus eigenlijk een standaard buitenkeuken alleen de uitsparing voor de Primo is niet standaard. Daar heb ik ze die tekening voor gestuurd. Ze hebben zelf niet een ontwerp teruggestuurd maar gezegd dat ze ermee uit de voeten konden.

[ Voor 22% gewijzigd door DennisCle op 11-08-2025 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tim_O schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Je zal even via de website zelf de tekening moeten openen, zal wel een anti-scraper iets zijn.
De link openen en dan nog eens op verversen drukken werkt ook, zal wel iets van een referrer check op zitten die openen alleen toestaat als je vanaf een van hun eigen pagina's komt.
Philip Ross schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

In principe gaan die 14 dagen pas tellen vanaf het moment dat het compleet is. Dus na de laatste reparatie die ze gedaan hebben.
Daarnaast heeft die 14 dagen geen wettelijke basis als het aankomt op een verkeerd/niet conform product.

Je moet ze echter wel de kans geven te komen herstellen
Die 14 dagen lijkt me inderdaad weinig relevant voor het afhandelen van een non-conformiteit. Wellicht dat ze binnen 14 dagen extra service bieden of zo, maar dat ontslaat ze er niet van om een conform product te leveren en eventuele gebreken kostenloos te herstellen of waardevermindering te compenseren.

Als ze nu zelf aangeven een en ander niet verder te willen herstellen en jij de voorgestelde compensatie niet passend vindt, dan zou ontbinden van de overeenkomst wel een logische vervolgstap zijn. Zit je hoogstens nog met het puntje recht hebben vs. recht krijgen. @DennisCle kijk even bij consuwijzer voor wat voorbeeldbrieven. En mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben, dan lijkt me dit een goed moment om die hier ook bij te betrekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

TweakGP schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:06:
[...]

Andersom, als je vraagt om maatwerk en zij geven aan dat ze weten wat er moet gebeuren, dan is het de omgekeerde wereld om de verantwoordelijkheid voor verkeerd maatwerk weer terug in de schoenen te schuiven bij de koper. Als ze het risico op tien keer heen en weer rijden niet willen nemen dan moeten ze zelf maar een betere kwaliteitscontrole doen, in plaats van te verwachten dat de koper dat zelf gaat doen.

Hoe dan ook, juridisch is het wel duidelijk dat dit een gevalletje non-conformiteit is en dat die 14 dagen onzin zijn. Op dit moment weigeren ze die op te lossen, maar zoals ik het lees proberen ze nog te onderhandelen over een alternatief, dus dan is ontbinding net wat vroeg. Als jij aangeeft dat je geen alternatief wil maar gewoon een product met de maatvoering zoals afgesproken, en ze blijven weigeren, dan lijkt me dat ze in verzuim zijn en dat je de overeenkomst kan ontbinden. Als ze toch wel willen herstellen dan kan je dan ook nog soebatten over dat de huidige oplossing krom is en slecht gekit is - dat is dan een discussie over of het product wel of niet conform is. Dat is op afstand lastig te beoordelen.

Hoe lastig is het om die draagplank te verstellen? Juridisch moeten zij die plank conform maken, maar als dat een gevalletje is van 4 schroefjes verplaatsen waarbij er niks fout kan gaan dan is het wel pragmatisch om maar gewoon zelf te doen, of door een handige vriend/neef/buur. Als dat lastig is om goed en netjes te krijgen dan wordt dat een ander verhaal.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
bwerg schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:15:
[...]
Andersom, als je vraagt om maatwerk en zij geven aan dat ze weten wat er moet gebeuren, dan is het de omgekeerde wereld om de verantwoordelijkheid voor verkeerd maatwerk weer terug in de schoenen te schuiven bij de koper.
Je leest het verkeerd.... natuurlijk is het maatwerk niet de verantwoordelijkheid van de koper. Maar niemand zou alles vooruit moeten betalen of NIET kritisch zijn bij aflevering. Dat is het punt.

Dus fout op fout in mijn optiek;
- primair slecht gemaakt
- maar niet heel verstandig om alles vooraf te betalen
- en al helemaal niet om levering te accepteren terwijl je niet controleert of je BBQ er fatsoenlijk inpast

Nu heb je alles betaald, zit de leverancier blijkbaar ver weg en kom je na 3maanden alsnog in conflict.
Geen handige situatie (zeker niet gezien de vele 1ster reviews bij deze toko).

[ Voor 4% gewijzigd door TweakGP op 11-08-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

Vliegvlug

Flight Simple

@DennisCle

Je moet je link naar de technische tekening even aanpassen met een referrer van de site zelf er achter "?referrer=https://primogrill.com", anders doe hij het niet en krijg je een 403 error.

Zo dus: https://cdn.primogrill.co...er=https://primogrill.com

Heb je trouwens wat foto's van wat er nu mis is?
Want vind het wat lastig het uit de beschrijving te halen. Een foto zegt zoveel meer en geeft gelijk ook een beeld van de bouwkwaliteit van de buitenkeuken.

Zou me niet verbazen als er nog wel meer mis mee is als ons dat hier opvalt dan heb je nog meer argumenten om te ontbinden anders dan de te lage plank en het gedoe met de wieltjes niet nu nog steeds niet goed zitten als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
Vliegvlug schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:09:
Heb je trouwens wat foto's van wat er nu mis is?
Want vind het wat lastig het uit de beschrijving te halen. Een foto zegt zoveel meer en geeft gelijk ook een beeld van de bouwkwaliteit van de buitenkeuken.

Zou me niet verbazen als er nog wel meer mis mee is als ons dat hier opvalt dan heb je nog meer argumenten om te ontbinden anders dan de te lage plank en het gedoe met de wieltjes niet nu nog steeds niet goed zitten als ik het goed begrepen heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kuFWq5opOx8ip3g-CwY2PPakfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4K713Tg270H2REP9yVybcKg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2i1WVQqvfxb4013q8kuNYRTV1tQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unzmY1w99TbzC2n6LRpKMliK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4YZYFEYueLTiu6idAIptbvKqCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nPIKiXURBEOM7SDH5R4KTQm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn wat foto's. De draagplank aan de linkerkant zit dus 10-15cm te laag. Dat is het resterende punt, al is ook het blad dus wat gaan schuiven en is de bodem dus niet helemaal waterpas doordat de bodem niet aan het frame is geschroefd (zie tweede foto met kastje open).

Gisteravond even gekeken hoe moeilijk het is om die plank te verhogen en is op zich kwestie van wat schroeven eruit halen, maar links zag ik wel weer een flinke barst in de draaglat. Dat was ook in de latten waar de wielen op zaten, maar die zijn nu vervangen.

Weet niet of dit latje het overleefd als ik de schroeven er nu uithaal en opnieuw in boor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-09 15:41
Het zijn 2 latjes zie ik, beetje beun gedaan vind ik. Ik zou er zelf ook niet voor kiezen om zulke kleine latjes te gebruiken, maar als je een vriend hebt met een boormachine zou ik die een biertje met een lekker stuk vlees geven. Je hebt hem dan vrij snel verhoogd. Gelijk ook even een wat dikker latje er onder dan moet het goed komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:53

Fanta

FordPerformance™️

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik vraag me af of deze constructie een Primo kan houden. Het ziet er wel erg 'waaiboom' uit.. Mocht de foto vertekenen en het wel een stevige constructie zijn, dan snap ik niet waarom je zo moeilijk doet over het verplaatsen van die plank. Het is letterlijk een kwestie van 2 latten losschroeven en weer vast zetten? En dan krijg je er ook nog een leuke Hibachi bij? Ik vind het een prima deal!

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die plank lijkt me dan inderdaad niet heel lastig te verplaatsen (en evt. inderdaad direct wat te verstevigen), maar bizar natuurlijk dat je dat dan zelf maar moet gaan fixen.

Die bodem, hoe zit dat dan precies? Die zit niet vast aan het frame zeg je. Zitten de wielen wel aan het frame, of zitten die domweg onderin de bodem geschroefd? En die bodem wordt dan alleen omlaag gehouden door het verticale tussenschot in het midden?

Ook dat is natuurlijk wel te fixen, door een ander alsnog aan het frame te schroeven en wat verbindingen te maken tussen het verticale hout links en rechts en de bodem, maar wederom: van de zotte dat het zo wordt afgeleverd...

Mits je vertrouwen hebt in het frame en de kwaliteit van het werkblad en je iemand hebt die je kan helpen om de houten delen aan te passen en te verstevigen, zou je kunnen kiezen voor de weg van de minste weerstand en het zelf verder in orde maken en die compensatie besteden aan een lekker stuk vlees om de vieze smaak mee weg te spoelen.

Maar alsnog inzetten op ontbinden (evt. met hulp van rechtsbijstandverzekering) zou ik ook volkomen begrijpen. Maar gezien de houding van de verkoper zover, is het maar de vraag of je dat zonder tussenkomst van de rechter gedaan gaat krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 16:53
Zorg wel dat je op papier krijgt dat je het inderdaad mag aanpassen met behoud van garantie.
Nu weet ik niet hoe soepel het gaat als je een garantieclaim indient bij die club, aangezien dit al vrij stroef gaat, maar beter heb je het akkoord op papier / mail en niet enkel via de telefoon.
Anders krijg je dadelijk weer gedoe als er iets mis is en schuiven ze het af op de balkjes die je zelf verzet hebt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
DennisCle schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:10:
[...]
Weet niet of dit latje het overleefd als ik de schroeven er nu uithaal en opnieuw in boor.
Het heeft allemaal een erg hoog hobby bob niveau.... zwaar overpriced dat ze hier 2000 voor durven vragen.

De hele constructie ziet er voor een buiten unit al bedenkelijk uit, dun metaal, latjes niet in rabat en flinke kieren, te lui om even een schroefgat voor te boren waardoor het hout splijt, kleine wieltjes met een vreemde plaatsing, enz.

Dat latje kan je weggooien, dat is niet herbruikbaar.... biedt op deze manier geen enkele stevigheid meer. Zeker niet met de last van een kamado erop. Op zich eenvoudig zelf aan te passen maar ik zou er niet aan beginnen met zoveel prutswerk.

Als je er zelf wel aan gaat beginnen zou ik ook goed kijken naar hoe de wielen nu zijn bevestigd. Eventueel daar wat lange draagbalkjes onder zetten zodat het allemaal ergens op rust en je dragende plank voor je kamado in ieder geval aan 3 zijden ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Poeh... Dat ziet er wel erg zwak uit zeg. Planken zitten ook nieteens op dezelfde hoogte.

Wat voor materiaal is het allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

DennisCle schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit zijn wat foto's. De draagplank aan de linkerkant zit dus 10-15cm te laag. Dat is het resterende punt, al is ook het blad dus wat gaan schuiven en is de bodem dus niet helemaal waterpas doordat de bodem niet aan het frame is geschroefd (zie tweede foto met kastje open).

Gisteravond even gekeken hoe moeilijk het is om die plank te verhogen en is op zich kwestie van wat schroeven eruit halen, maar links zag ik wel weer een flinke barst in de draaglat. Dat was ook in de latten waar de wielen op zaten, maar die zijn nu vervangen.

En daar vragen ze 2 ruggen voor? *SMH*

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
MikeyMan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:25:
Poeh... Dat ziet er wel erg zwak uit zeg. Planken zitten ook nieteens op dezelfde hoogte.

Wat voor materiaal is het allemaal?
Het is douglashout, afgewerkt met een lak, gepoedercoat staal en een natuurstenen blad.
Tdv98 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:30:
Het zijn 2 latjes zie ik, beetje beun gedaan vind ik. Ik zou er zelf ook niet voor kiezen om zulke kleine latjes te gebruiken, maar als je een vriend hebt met een boormachine zou ik die een biertje met een lekker stuk vlees geven. Je hebt hem dan vrij snel verhoogd. Gelijk ook even een wat dikker latje er onder dan moet het goed komen.
Ik vind het ook een beetje beun gedaan en de lat is dus al gebarsten aan de voorkant. Twijfel of deze het zal houden inderdaad met 60kg barbecue erop.

Heb mijn les wel geleerd in ieder geval en doe dit niet nog een keer.
TweakGP schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:19:
[...]

Het heeft allemaal een erg hoog hobby bob niveau.... zwaar overpriced dat ze hier 2000 voor durven vragen.

De hele constructie ziet er voor een buiten unit al bedenkelijk uit, dun metaal, latjes niet in rabat en flinke kieren, te lui om even een schroefgat voor te boren waardoor het hout splijt, kleine wieltjes met een vreemde plaatsing, enz.

Dat latje kan je weggooien, dat is niet herbruikbaar.... biedt op deze manier geen enkele stevigheid meer. Zeker niet met de last van een kamado erop. Op zich eenvoudig zelf aan te passen maar ik zou er niet aan beginnen met zoveel prutswerk.

Als je er zelf wel aan gaat beginnen zou ik ook goed kijken naar hoe de wielen nu zijn bevestigd. Eventueel daar wat lange draagbalkjes onder zetten zodat het allemaal ergens op rust en je dragende plank voor je kamado in ieder geval aan 3 zijden ondersteunen.
Er wordt op verschillende websites nog veel meer gevraagd. Ik dacht een mooie middenweg te hebben gevonden, maar het resultaat is bedroevend.

Ik wil er zelf niet aan klussen, maar een handige vriend komt morgen even kijken. Helaas zijn ze niet voornemens het meubel terug te nemen dus ben bang dat het dan juridisch zou worden en heb geen rechtsbijstand.

[ Voor 39% gewijzigd door DennisCle op 12-08-2025 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
DennisCle schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

Het is douglashout, afgewerkt met een lak, gepoedercoat staal en een natuurstenen blad.

Ik vind het ook een beetje beun gedaan en de lat is dus al gebarsten aan de voorkant. Twijfel of deze het zal houden inderdaad met 60kg barbecue erop.

Heb mijn les wel geleerd in ieder geval en doe dit niet nog een keer.
Ze hebben ook niet eens de moeite genomen om het hout fatsoenlijk te schuren..... alle happen van de grove bewerkingen zitten er nog gewoon in.

Die lat is natuurlijk wel simpel te vervangen, het barsten komt omdat ze lekker lomp er zo een schroef in hebben gejast. Iemand die weet wat hij/zij doet zal eerst voorboren. Scheelt toch weer gouw een paar minuten...:-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Ze hebben nog niet geleverd wat je besteld hebt (slechts iets wat er op lijkt).
Ik zou ze nog een kans geven het op te lossen en als dat niet lukt de aankoop gewoon ontbinden.
Pagina: 1