Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk wil ik een pc samenstellen waarmee ik op hoge settings kan gamen, maar ook één die 10+ jaar kan mee gaan, mits de juiste onderdelen te upgraden zijn.
Mijn huidige pc is zo'n 13 jaar oud en heeft alleen 2x een upgrade gehad qua video kaart en draait nu een RX580 en een I5 2500k. Een 125 gb ssd en een 1 TB HD. Hij doet ook dienst als een Plex server.
Mijn voorkeur is dan ook een moederbord dat veel nieuwe connecties en sloten heeft. Zodat ik qua upgrades in de toekomst veilig zit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is 2500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen me toetsenbord en muis. Beeldscherm mag buiten beschouwing gelaten worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik richt me nu op een AMD RX9070XT en een AMD Ryzen 7 9700X Boxed, maar ik vraag me af of ik niet voor een AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed. Moet gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet er ook een beetje mooi uit zien en ik vind het leuk als er wat RGB is. De Fractal North is een must.
Ga je overklokken?
Nee, maar als software het veilig kan dan leuk
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een redelijk idee van wat ik wil samen gesteld
Graag hoor ik waar ik hier in kwaliteit en kosten kan besparen.
Ik wil graag future proof zijn qua upgrade qua videokaart. Daarom kies ik duurder moederbord, naast dat ik al de extra functies wel fijn vind.
Ik gebruik mijn PC ook als een mediaserver voor plex en heb nagedacht over het plaatsen van een interne hdd daarvoor, maar twijfel of dat nodig is en ik beter gebruik kan maken van mijn externe hdds daarvoor.
Ik wil de assemblage ook uit besteden, dus deze configuratie is gericht op wat Azerty heeft.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk wil ik een pc samenstellen waarmee ik op hoge settings kan gamen, maar ook één die 10+ jaar kan mee gaan, mits de juiste onderdelen te upgraden zijn.
Mijn huidige pc is zo'n 13 jaar oud en heeft alleen 2x een upgrade gehad qua video kaart en draait nu een RX580 en een I5 2500k. Een 125 gb ssd en een 1 TB HD. Hij doet ook dienst als een Plex server.
Mijn voorkeur is dan ook een moederbord dat veel nieuwe connecties en sloten heeft. Zodat ik qua upgrades in de toekomst veilig zit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is 2500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen me toetsenbord en muis. Beeldscherm mag buiten beschouwing gelaten worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik richt me nu op een AMD RX9070XT en een AMD Ryzen 7 9700X Boxed, maar ik vraag me af of ik niet voor een AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed. Moet gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet er ook een beetje mooi uit zien en ik vind het leuk als er wat RGB is. De Fractal North is een must.
Ga je overklokken?
Nee, maar als software het veilig kan dan leuk
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een redelijk idee van wat ik wil samen gesteld
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 293,99 | € 293,99 |
1 | Moederborden | MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI | € 286,01 | € 286,01 |
1 | Videokaarten | XFX Quicksilver AMD Radeon RX 9070 XT Gaming Edition (RX-97TQICKB9) | € 712,- | € 712,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Plus 240 RGB, Zwart | € 159,41 | € 159,41 |
1 | Ventilators | NZXT F120 RGB Core, Single Pack, Zwart | € 18,99 | € 18,99 |
1 | Ventilators | NZXT F140 RGB Core, Twin Pack + controller, Zwart | € 49,01 | € 49,01 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 128,05 | € 128,05 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 227,- | € 227,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.139,26 |
Graag hoor ik waar ik hier in kwaliteit en kosten kan besparen.
Ik wil graag future proof zijn qua upgrade qua videokaart. Daarom kies ik duurder moederbord, naast dat ik al de extra functies wel fijn vind.
Ik gebruik mijn PC ook als een mediaserver voor plex en heb nagedacht over het plaatsen van een interne hdd daarvoor, maar twijfel of dat nodig is en ik beter gebruik kan maken van mijn externe hdds daarvoor.
Ik wil de assemblage ook uit besteden, dus deze configuratie is gericht op wat Azerty heeft.