Vergeten wachtwoord en geen herstelopties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:53
Ik heb een lastig, waarschijnlijk onoplosbaar, probleem, maar ik hoop toch van niet.
Mijn vriendin is het wachtwoord van haar hotmail-account kwijt. Ze heeft dit jaren geleden aangemaakt en het wachtwoord niet opgeschreven. Ze weet nog wel ongeveer wat het was, maar "ongeveer" helpt uiteraard niet. Ook weet ze niet meer welke herstelopties ze in die tijd had ingevoerd, misschien wel niets!

Recent heeft ze een nieuwe telefoon gekocht en tot onze blijdschap werd het account automatisch overgezet naar de nieuwe telefoon, zodat ze toch bij haar emails kon blijven komen, maar dit is natuurlijk een onzekere situatie.

We hebben geprobeerd om op een andere computer met haar vage herinnering aan het wachtwoord in te loggen, maar dat gaf geen resultaat. We durven ook niet teveel te experimenteren, want als het account door te veel inlogpogingen om veiligheidsredenen wordt afgesloten, zijn we nog verder van huis.

Het is ook niet mogelijk om een verificatiecode op te vragen om haar identiteit te bevestigen, want het oude telefoonnummer is allang niet meer door haar in gebruik. Bovendien vraag ik me af, of bij het aanvragen van een herstelcode Microsoft niet automatisch al het account blokkeert in afwachting van het nieuw te maken wachtwoord.

Zijn er mogelijkheden om dit op te lossen? Ze heeft al wel een nieuw account met goede herstelopties, maar zou dit oude toch graag behouden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:39

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik weet niet hoe het bij Microsoft werkt, maar bij gmail kan je backup e-mail account koppelen aan die ook kan gebruiken voor verificatie. Dan kan je misschien daarna een password reset.doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 07-08-2025 13:58 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je om een herstelcode vraagt wordt het account iig niet meteen geblokkeerd. Vaak kun je gewoon wachtwoord vergeten klikken en dan een andere methode kiezen om te verifieren dat je het bent als je telefoonnummer niet meer in gebruik is.

Is ook een goede reminder om altijd het telnr aan te passen voor je accounts.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:29
niet perongeluk opgeslagen in google pasword manager?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
Volgens mij wordt zelfs bij een iPhone backup geen wachtwoorden me overgezet. Backups overzetten op Android is niet helemal je-dat, dus daar als sowieso geen wachtwoorden mee overnemen.
Daarom verwacht ik dat het htomail wachtwoord gewoon in de browser is opgeslagen. Kijk eens in de Google passwordmanager, daar zou het eigenlijk gewoon zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiesD
3dmazter schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:12:
niet perongeluk opgeslagen in google pasword manager?
Dat is een goede ja! Bedankt! Gaan we checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:35
Misschien heeft ze haar inlog ooit wel naar een Passkey omgezet. Die worden meestal wel overgezet tussen telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Ramon 73 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:29:
Volgens mij wordt zelfs bij een iPhone backup geen wachtwoorden me overgezet. Backups overzetten op Android is niet helemal je-dat, dus daar als sowieso geen wachtwoorden mee overnemen.
Daarom verwacht ik dat het htomail wachtwoord gewoon in de browser is opgeslagen. Kijk eens in de Google passwordmanager, daar zou het eigenlijk gewoon zichtbaar moeten zijn.
Ja, we gaan het nakijken. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:29
TiesD schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:37:
[...]

Dat is een goede ja! Bedankt! Gaan we checken.
Staat onder "live.com"
Pagina: 1