Betaalde versie CCleaner het geld waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Mijn vraag

Ik heb de gratis versie van Ccleaner. Nu heeft de betaalde versie allemaal extra's zoals Driver-updater, Softwareupdater en performance optimizer.

Klinkt allemaal mooi, maar is een upgrade naar professional (of professional plus) het geld waard?
(prof = 13 euro per jaar, prof-plus (3 devices) 22 euro per jaar)
Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er andere/betere/goedkopere tools?

Beste antwoord (via kuwerti op 07-08-2025 12:06)

• RoL0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:31
Nee, en het wordt afgeraden dit soort tools te gebruiken omdat het vaker meer kwaad dan goed doet.

Drivers hoef je vaak niet te updaten en waar dit wel nodig is doet Windows Update dit voor je of, of heeft de fabrikant zelf een tool meegeleverd (NVidia/AMD).

Voor het opruimen van je schijf kun je Disk Cleanup gebruiken.

Voor het deinstalleren van software gebruik je gewoon de bijgeleverde uninstaller en wanneer je systeem écht een grote schoonmaak nodig heeft is een herinstallatie altijd veiliger. Gebruik voor het verkleinen van je Windows image gewoon de tools van Microsoft zelf: https://learn.microsoft.c...xs-folder?view=windows-11

Tools als Ccleaner ruimen eigenlijk altijd te veel op wat vaak resulteerd in een instabiel systeem na verloop van tijd, om nog niet eens te beginnen over de controverses (bundled software, privacy issues en een hack waardoor er spyware meegeleverd werd, zie o.a. Wikipedia) van deze specifieke tool.

[ Voor 10% gewijzigd door RoL0 op 07-08-2025 07:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +12 Henk 'm!

• RoL0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:31
Nee, en het wordt afgeraden dit soort tools te gebruiken omdat het vaker meer kwaad dan goed doet.

Drivers hoef je vaak niet te updaten en waar dit wel nodig is doet Windows Update dit voor je of, of heeft de fabrikant zelf een tool meegeleverd (NVidia/AMD).

Voor het opruimen van je schijf kun je Disk Cleanup gebruiken.

Voor het deinstalleren van software gebruik je gewoon de bijgeleverde uninstaller en wanneer je systeem écht een grote schoonmaak nodig heeft is een herinstallatie altijd veiliger. Gebruik voor het verkleinen van je Windows image gewoon de tools van Microsoft zelf: https://learn.microsoft.c...xs-folder?view=windows-11

Tools als Ccleaner ruimen eigenlijk altijd te veel op wat vaak resulteerd in een instabiel systeem na verloop van tijd, om nog niet eens te beginnen over de controverses (bundled software, privacy issues en een hack waardoor er spyware meegeleverd werd, zie o.a. Wikipedia) van deze specifieke tool.

[ Voor 10% gewijzigd door RoL0 op 07-08-2025 07:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:43

Herman

FP ProMod
Misscien goed om deze pagina's door te lezen:
- Wikipedia: CCleaner
- Wikipedia: Avast

Zelf 'gratis' zou ik deze software nog niet op mijn pc zetten.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Betaalde versie CCleaner het geld waard?
Nee.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 12:57
1e tegen vraag. wat heb je zelf gevonden?

Lees de comments terug in de download sectie hier op tweakers waar deze discussies vaak genoeg terug komen...
Pak oude nieuws artikelen r bij.
Zoals Herman en Rolo aangeven. zou ik hier echt ver van weg blijven, en gebruik maken van de standaard tools die al in windows zitten.

(ik snap dan ook niet dat t door tweakers nog steeds min of meer gepromoot word met de download sectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
dank allemaal. ccleaner verwijderd :-)
Pagina: 1