Kopen via woolsocks?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-08 22:20
Mijn vraag
...

Ik wil een MacBook Pro bestellen en zat eens te kijken wat het meest voordelig is.

Via woolsocks kan je cashback krijgen via zowel coolblue (middels kado bon, maar mag je er meer dan 1 inleveren?) als via Amazon (6%).

Ook zag ik nog dat via woolsocks je binnen Amac een speciale korting krijgt.

Ik wou sws het liefst via Amazon bestellen (want automatisch Miles sparen) en via mijn Amex card (nog meer Miles)….

Ben benieuwd of iemand dit al eens heeft uitgezocht en wat het meest voordeligste was. Of misschien zie ik iets over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44
Nog nooit van Woolsocks gehoord. Maar als ik zoek op de reviews dan zou ik toch adviseren om te kopen bij een betrouwbare partij.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:01
Woolsocks is volgens mij wel een betrouwbare partij. Zelf geen ervaring mee maar kom de naam wel vaak tegen. Er is zelfs een topic op Tweakers over Woolsocks: woolsocks cashback: wat is het?

In het algemeen werken dit soort cashback sites prima. Als je cardeaubonnen moet kopen zitten daar soms wat haken en ogen aan, bijvoorbeeld bij het retourneren van producten. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Amazon waar je gewoon een vast percentage terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik gebruik Woolsocks geregeld om cashback te krijgen op bijvoorbeeld cadeaubonnen. Dat werkt goed en ben ik tevreden over.

De 6% cashback die jij benoemt bij Amazon is alleen als je je bankrekening koppelt aan Woolsocks, zodat ze je transacties kunnen scannen en als ze het goed herkennen, krijg je 6% (of soms meer) cashback. Daar heb ik wat minder goede ervaringen mee (transacties die niet goed worden gematcht), en sowieso vind ik het idee dat ze al mijn transacties kunnen inzien geen fijn idee, dus daar ben ik snel mee gestopt.

Als je Amazon-cadeaubonnen koopt, dan krijg je daar 'slechts' 2% cashback op, maar dat is beter dan niks :P

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 05-08-2025 22:08 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
cheap. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:05:
[...]

Waar krijg je het idee dat Amazon je bankrekening kan inzien?
Waar krijg je het idee dat ik dat zeg?

Om die 6% cashback bij Amazon via Woolsocks te krijgen, moet je je bankrekening koppelen met Woolsocks, zodat zij je transacties in kunnen zien.

Dat idee heb ik niet alleen, dat heb ik daadwerkelijk gedaan, enkele keren cashback van gekregen, en daarna er weer vanaf gestapt.

Ik heb m'n vorige reactie even aangepast, om ook daar duidelijk te maken dat ik het niet had over je bankrekening koppelen met Amazon, maar met Woolsocks ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 05-08-2025 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil
wodkabuikje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:47:
Nog nooit van Woolsocks gehoord. Maar als ik zoek op de reviews dan zou ik toch adviseren om te kopen bij een betrouwbare partij.
Je koopt niet via woolsocks. Je krijgt korting door de data die je verschaft aan hun. Het is een cashback platform. Door je rekening te koppelen ontvang jij cashback op aankopen die je doet. Ik weet het is omstreden, maar daar kan een andere topic over gestart worden :p

En via Amazon koop ik alsnog gewoon via de Apple Store alleen dan niet middel Amazon platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil
Hoezo? ‘Het voordeligst’… ik vraag niet waar ik voordelig een MacBook kan kopen 🤣 Konden we dat maar vragen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jil schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:14:
[...]

Hoezo? ‘Het voordeligst’… ik vraag niet waar ik voordelig een MacBook kan kopen 🤣 Konden we dat maar vragen :p
Het is een flauwe opmerking over dat MacBooks niet goedkoop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil
Hahn schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:58:
Ik gebruik Woolsocks geregeld om cashback te krijgen op bijvoorbeeld cadeaubonnen. Dat werkt goed en ben ik tevreden over.

De 6% cashback die jij benoemt bij Amazon is alleen als je je bankrekening koppelt aan Woolsocks, zodat ze je transacties kunnen scannen en als ze het goed herkennen, krijg je 6% (of soms meer) cashback. Daar heb ik wat minder goede ervaringen mee (transacties die niet goed worden gematcht), en sowieso vind ik het idee dat ze al mijn transacties kunnen inzien geen fijn idee, dus daar ben ik snel mee gestopt.

Als je Amazon-cadeaubonnen koopt, dan krijg je daar 'slechts' 2% cashback op, maar dat is beter dan niks :P
Ja ik heb de vraag uitgezet bij woolsocks of ik een aankoop met een niet gekoppelde rekening, nl creditcard wel cashback kan claimen. Nog geen antwoord gehad.

Mocht dat niet gaan dan is nog de vraag, wat is onder de streep beter? €162 korting of 8100 Miles 😅 (ik vermoed de korting… maar zal dat ook nog eens uitzoeken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01
jil schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:11:
Je koopt niet via woolsocks. Je krijgt korting door de data die je verschaft aan hun. Het is een cashback platform. Door je rekening te koppelen ontvang jij cashback op aankopen die je doet. Ik weet het is omstreden, maar daar kan een andere topic over gestart worden :p
De virtuele variant van "je kontje verkopen achter het station"?

Al die persoonlijke data is toch wel wat meer waard dan 200 euro :?

[ Voor 7% gewijzigd door FredvZ op 05-08-2025 22:18 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jil schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:17:
[...]

Ja ik heb de vraag uitgezet bij woolsocks of ik een aankoop met een niet gekoppelde rekening, nl creditcard wel cashback kan claimen. Nog geen antwoord gehad.
Je gaat sowieso geen 6% cashback kunnen claimen als je geen betaalrekening koppelt waarmee je de betaling doet.
Mocht dat niet gaan dan is nog de vraag, wat is onder de streep beter? €162 korting of 8100 Miles 😅 (ik vermoed de korting… maar zal dat ook nog eens uitzoeken).
Hoe kom je aan €162 korting? Dat klinkt namelijk alsof je nog steeds uit gaat van 6% cashback bij Amazon?

Want als je je rekening niet koppelt, ga je dus géén 6% cashback krijgen, en zal je het moeten doen met 2% cashback op Amazon-cadeaubonnen. En dan is het dus 'maar' €54 cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil
Hahn schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:21:
[...]

Je gaat sowieso geen 6% cashback kunnen claimen als je geen betaalrekening koppelt waarmee je de betaling doet.

[...]

Hoe kom je aan €162 korting? Dat klinkt namelijk alsof je nog steeds uit gaat van 6% cashback bij Amazon?

Want als je je rekening niet koppelt, ga je dus géén 6% cashback krijgen, en zal je het moeten doen met 2% cashback op Amazon-cadeaubonnen. En dan is het dus 'maar' €54 cashback.
Kan natuurlijk gewoon ‘m’n kontje verkopen’ en met mijn gekoppelde betaalrekening betalen en geen mails claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jil schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:24:
[...]

Kan natuurlijk gewoon ‘m’n kontje verkopen’ en met mijn gekoppelde betaalrekening betalen en geen mails claimen.
Je reageert op iets wat ik niet zei..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
cheap. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:25:
Kan je niet via de bank cashbacks doen? En hoe gaat dat dan? Verkoopt je bank dan je data aan wie je koopt? Hoeveel krijgen die dan?
:? Waar héb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil
Hahn schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:25:
[...]

Je reageert op iets wat ik niet zei..?
Sorry dat was nog een flauwe referentie naar een andere eerdere opmerking en zeker niet persoonlijk naar jou bedoeld.

Waardeer je hulp en tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jil
cheap. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:25:
Kan je niet via de bank cashbacks doen? En hoe gaat dat dan? Snap hier niks van maar het klinkt niet goed. Verkoopt je bank dan je data aan wie je koopt? Hoeveel krijgen die dan?
Iemand heeft in het begin gereageerd met een linkje naar topic Woolsocks. Ik zou dat even lezen. En als je erg privacy minded bent dan is het idd allemaal niet heel goed nee ;)

Maar goed ik verdien er zo’n €500/750 per jaar mee dus ik vind het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil
cheap. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:42:
@jil stuur ook eens model van macbook pro en voor hoeveel je het nu goedkoopst kan. Misschien kunnen wij hem ergens goedkoper vinden.
Thnx!

MacBook Pro m4, 14 inch, 24gb, 1tb, 14 core cpu/20gpu
Bij coolblue €2709
Amazon €2709 (maar geen specs over cpu/gpu 🤗😅)
Amac via woolsocks €2764 (dus niet voordeliger en lange levertijd).

Kleur maakt mij niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@jil Stuur de mensen van Upgreatest.nl eens een mailtje. De MBP met jouw gewenste specificaties staat niet online maar mogelijk kunnen ze je wel een prima prijs bieden.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:31
sypie schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:25:
@jil Stuur de mensen van Upgreatest.nl eens een mailtje. De MBP met jouw gewenste specificaties staat niet online maar mogelijk kunnen ze je wel een prima prijs bieden.
hmm. Is het niet gewoon deze: https://upgreatest.nl/pro...u-20x-gpu-24gb-1tb-zilver ? voor € 2.679,00 in btw is dat niet verkeerd.
jil schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:12:
[...]

MacBook Pro m4, 14 inch, 24gb, 1tb, 14 core cpu/20gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil
supersnathan94 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:22:
[...]

hmm. Is het niet gewoon deze: https://upgreatest.nl/pro...u-20x-gpu-24gb-1tb-zilver ? voor € 2.679,00 in btw is dat niet verkeerd.

[...]
Yes dezelfde.
Inmiddel begrepen van Woolsocks dat ik iid gewoon kan bestellen via Amazon met 6% cashback.

De spaceblack is nu €2579
Excl btw €2131
Korting cashback = €127

Dus zakelijk zo’n 2k

Ben nu op vakantie dus zodra ik thuis ben zal ik bestellen 😊
Pagina: 1