• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03 13:41
Zojuist werd ik gewezen op woolsocks. Dit is een website via waar je o.a. cashbacks kunt krijgen bij ontzettend veel bedrijven. Wat zit er nu precies achter?

Men lift mee op de PSD2 licentie van BudgetBakers, een partij uit Tsjechië. In de privacy statement staat dat ze niets doen met je transactie data. Maar zo gauw je een cashback doet, dan is de data van de transactie waar over je die cashback aanvraagt, natuurlijk wel data waar iets mee gedaan mag worden.

Hier vind je trouwens alle legal documenten van woolsocks.

Is dit nu een superslimme manier om de transacties van de gebruiker in te kunnen zien, door er een paar procent cashback op te geven? Wat denken de Tweakers hier over?

Of gaat het, zoals de website beweerd, echt om het besparen van geld? Zo kun je al je bankrekeningen in de app overzichtelijk krijgen, spookabbonementen opzeggen.

[Voor 9% gewijzigd door Raling op 25-09-2022 01:19]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32

Dennis1812

Amateur prutser

Als je nog zoon app zoekt.. scoupy gebruik ik al best wat jaren. Krijg je ook veel cashbacks/gratis producten.

Ze zullen vast verdienen aan je data.
Maar uiteindelijk heb jij je product wel gratis. En in deze dure tijd is 2x 1L pak yoghurt bijvoorbeeld best fijn om gratis te krijgen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is de legale mix van de pyramide constructie en de vroegere kortingscodes.

Gros van hun cashbacks/kortingen komen vanuit directe contracten met betreffende partijen, zie het als commissie van affliliate links, maar dan rechtstreeks bij aankopen ipv via derden. Ze geven je bv 4% korting bij Nike, terwijl hun contract met Nike bv 6-10% is, dat is hun winst.

Secondair (zelfs als dit anoniem is) zullen ze best wat wat interessante data kunnen voorzien naar diverse bedrijven (statistisch, type kopers etc), 'echte' data is nog steeds data, zelfs annoniem.

Het succes van zo'n bedrijf is veelal de juiste contracten met de bedrijven maken, genoeg 'bekendheid' maken dat ze een stroom van klanten die kant op kunnen sturen. Als jij bv gemiddeld besteed bedrag weet van bv schoenen of eten, dan heb je een stevig onderhandelingspositie bij zulke bedrijven.

(voorbeeld, wij hebben 1000 klanten die wekelijks 40 euro uitgeven aan thuisbezorgd, deze kunnen via allemaal via 'jullie' laten lopen tegen zeg.. 10% provisie, geven wij die klanten 2 euro korting, win/win).

[Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 25-09-2022 03:07]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Voor dit soort dingen geld altijd:
“If the product free, then you are the product”

Zoals hierboven ook aangegeven zullen ze aan 2 dingen geld verdienen.
1 hun krijgen meer cashback dan ze aan jou doorgeven
2 datamining op jouw transacties

Als je beiden niet storend vind is zo’n service prima om te gebruiken.
Voor jou kan het idd voordelen geven zoals inzichtelijk maken van je transacties en cashbacks.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-03 12:09
Als ik die lage percentages zie bij de logo’s is dat veel te weinig om mijn informatie aan zo’n bedrijf te geven.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
Plutus geeft je al standaard 3% op alle uitgaven. Waarom voor die 0,5-2% prutsen.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:40
enermax schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:29:
Plutus geeft je al standaard 3% op alle uitgaven. Waarom voor die 0,5-2% prutsen.
je krijgt 3% in crypto terug, maar moet wel verplicht met een creditcard je uitgaven doen(iets wat niet bij elke supermarkt op de hoek kan)

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:01
Omdat niet iedereen mee wilt doen aan een volatieve markt zonder enige basis of intrinsieke waarde. Als je van gokken houdt, zou ik het zeker doen ;)

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 10:25

Cybje

First Post!

Orangelights23 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:48:
[...]

Omdat niet iedereen mee wilt doen aan een volatieve markt zonder enige basis of intrinsieke waarde. Als je van gokken houdt, zou ik het zeker doen ;)
Dat gokken valt wel mee als je geen PLU gaat staken. Alleen je cashback zit in crypto (PLU) gedurende 45 dagen en die waarde kan fluctueren. Maar bij een lage koers krijg je natuurlijk ook meer PLU. Eigenlijk doe je constant een soort 'dollar cost average'. Zolang PLU niet alleen maar steeds minder waard wordt ten opzichte van de euro zul je vrij zeker effectief rond de 3% eraan over houden. De ene keer iets meer, de andere keer iets minder.

Ik blijf in elk gewoon cashen zolang het kan :) Ik mis alleen een beetje een verdienmodel bij Plutus tot op heden, dus volgens mij kan dit niet eeuwig doorgaan. Of het eindigt ook gewoon in een soort pyramidespel waarbij ze erop vertrouwen dat er continu genoeg nieuwe klanten komen die PLU staking doen.

Wat ruist er door het struikgewas

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:32
Mag jij bedenken hoe houdbaar dat is, en wie het betaald.

Wat betreeft woolsocks, de eerste paar die ik bij CashbackXL intik, zitten daar ook bij. Sommige wat minder cashback daar, sommige meer. En dan is het gewoon heel duidelijk hoe het gaat. Moet je er wel aan denken natuurlijk. Al hebben ze denk ik ook een extensie, maar goed, wie weet wat die volgt :P

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
Sissors schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:20:
[...]
Mag jij bedenken hoe houdbaar dat is, en wie het betaald...
Laatste offtopic bericht: Plutus topic reactie Plutus cardholders ...30th April 2022–20th August 2022. ... Plutus has awarded 263,538 PLU during this period to cardholders. Oftewel 1.5% PLU verbruikt in 4 maanden tijd. (260.000 / 17.000.000*100%). Kunnen ze er nog 22 jaar tegenaan ;)

Ik zelf doe niks met Plutuscrypto aangezien het nooit in de crypto wallet terecht komt maar ik het omzet in euros op de kaart. En meeste winkels accepteren het. Net nog bij Intratuin en Van der Valk restaurant betaald via Iphone. _/-\o_ (Plutus gekoppeld aan Curve premium Mastercard).
Via Curve krijg je bij 3 winkels bijv. amazon,lidl, jumbo nog eens 1% bovenop de 3%. Curve premium krijg je weer terug in Cashback bij Plutus als perk O+.
Extreem voorbeeld hoe ik het geregeld heb met tweede kaart vriendin: Gratis Spotify, Netflix en €22,50 per maand verdienen. Door €300 boodschappen en €350 andere uitgaven te doen met kaart.

[Voor 49% gewijzigd door enermax op 25-09-2022 23:38]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

3% van 'wat'? Pluton heeft een top van 18 nogwat gehad, een dip van dacht tegen de 5, lullig als je in februari je 3% krap 2 maanden later op z'n best.. 1% was? Deze methode gooit er gewoon nog een businesslaag bovenop, leuk voor de 'winners', lullig voor de losers, win/win voor de makers, maar ergens nog steeds randje shady als het is :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• rubenjanse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:07
enermax schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:53:
[...]

Laatste offtopic bericht: Plutus topic reactie Plutus cardholders ...30th April 2022–20th August 2022. ... Plutus has awarded 263,538 PLU during this period to cardholders. Oftewel 1.5% PLU verbruikt in 4 maanden tijd. (260.000 / 17.000.000*100%). Kunnen ze er nog 22 jaar tegenaan ;)

Ik zelf doe niks met Plutuscrypto aangezien het nooit in de crypto wallet terecht komt maar ik het omzet in euros op de kaart. En meeste winkels accepteren het. Net nog bij Intratuin en Van der Valk restaurant betaald via Iphone. _/-\o_ (Plutus gekoppeld aan Curve premium Mastercard).
Via Curve krijg je bij 3 winkels bijv. amazon,lidl, jumbo nog eens 1% bovenop de 3%. Curve premium krijg je weer terug in Cashback bij Plutus als perk O+.
Extreem voorbeeld hoe ik het geregeld heb met tweede kaart vriendin: Gratis Spotify, Netflix en €22,50 per maand verdienen. Door €300 boodschappen en €350 andere uitgaven te doen met kaart.
[Afbeelding]
Ik gebruik zelf ook Plutus (via Curve), maar kom er net achter dat je dus Woolsocks ook aan Curve kan koppelen :O :F

• novationx
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-03 20:24
Kan iemand mij een gouden tip geven om zowel te profiteren van Woolsocks als Plutus tegelijk? Dubbele cashback for the win. (Al dan niet met Curve)
Of kan zoiets niet?

Andere vraag:
Al werkt Woolsocks wel, het is een relatief nieuwe app die in kinderschoenen lijkt te staan. Zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt :)

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:07
woolsocks en scoupy werk wel samen. ik kreeg dat weekend 2x 0,19 automatische cashback door mijn bankkoppeling.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee